بازدید 5466

مقتدی صدر همچنان خواستار استعفای دولت

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر ضمن درخواست استعفای دولت عادل عبدالمهدی، هشدار داد که عدم استعفای آن به معنای آغاز پایان عراق است.
کد خبر: ۹۴۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱ 28 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ «مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر عراق و رئیس ائتلاف «سائرون» روز پنجشنبه در مورد تحولات روز‌های اخیر عراق بیانیه‌ای صادر کرده است.

صدر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای که در واکنش به نامه تعدادی از فرماندهان امنیتی عراق صادر شده، از «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق خواست از این سمت کنار رود.

ساعاتی پیش شماری از فرماندهان نهاد‌های امنیتی استان‌های مرکزی و جنوبی عراق با ارسال پیام فوری به «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر از او خواستند که طرفدارانش را به آرامش دعوت کند

مقتدی صدر در بیانیه امروز خود که در توییتر منتشر کرد، از اینکه برخی او را متهم به «سوار شدن به موج اعتراض‌ها» و «پناه بردن به عباها» متهم کرده‌اند، انتقاد کرد و گفت که او از ابتدا تلاش کرده است خود را از «فتنه کوری» که بین «دولت سر تا پا فاسد» و معترضان رخ می‌دهد، دور کند؛ معترضانی که بنا به گفته صدر بعد از ناامیدی از این دولت، ملزم به تظاهرات مسالمت‌آمیز نشدند.

او گفت که یک سال به دولت عبدالمهدی برای اصلاح امور مهلت داد، ولی این دولت نتوانست کاری انجام دهد؛ از این رو، دیگر از آن حمایت نخواهد کرد.

رهبر جریان صدر عراق هرگونه امر و نهی به معترضان و طرفداران خود را رد کرد و گفت که آنچه رخ داد اراده مردم بود که از او و از همه بزرگتر و قوی‌تر است. مقتدی صدر همچنین از آینده عراق ابراز نگرانی کرده است.

او به دولت توصیه کرد که سریعاً استعفا داده تا مانع از خونریزی شود. وی همچنین از معترضان خواسته است که به اخلاق در تظاهرات پایبند بوده و از خشونت خودداری کنند.

تظاهرات در عراق از دو ماه پیش در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و فساد در این کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان