بازدید 29486
منابع خبری عنوان کردند؛

حمله مشکوک به کنسولگری ایران در نجف

در حالی‌ که نجف اشرف شاهد تحولات و ناآرامی‌های شدیدی است، منابع خبر می‌دهند که عده‌ای از معترضان در مقابل کنسولگری ایران در این شهر تجمع کرده‌ و اقدام به آتش‌افروزی کردند. به گفته منابع هیأت دیپلماتیک ایرانی در نجف قبل از حمله، تحت حمایت شدید ساختمان کنسولگری را ترک کرد.
کد خبر: ۹۴۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۹ 28 November 2019

منابع خبری از تشدید اوضاع امنیتی خبر دادند و در پی تشدید وخامت اوضاع و درگیری‌ها در نجف اشرف، ریاست پلیس استان نجف از منع آمد و شد تا اطلاع ثانوی در این استان خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ به نقل از بغداد الیوم، منابع محلی در عراق اعلام کردند که پس از وجود اطلاعاتی مبنی بر نیت‌هایی برای حمله به بخش قدیمی در نجف اشرف، تدابیر امنیتی در اطراف بخش قدیمی نجف اشرف تشدید شده است.

در همین حال، استاندار نجف فردا را در نجف اشرف به جز ادارات امنیتی، درمانی و خدمات رسانی تعطیل رسمی اعلام کرد.

منابع محلی تصریح کردند، اوضاع در نجف اشرف به طرز خطرناکی از لحاظ امنیتی وخیم شده و گروه های خرابکار به صورت گسترده‌ای در شهر منتشر شده و اقدام به آتش زدن و تخریب می‌کنند.

در حالی‌ که نجف اشرف شاهد تحولات و ناآرامی‌های شدیدی است، منابع خبر می‌دهند که عده‌ای از معترضان در مقابل کنسولگری ایران در این شهر تجمع و آتش‌افروزی کردند.

حمله مشکوک به کنسولگری ایران در بغداد

به گفته منابع هیأت دیپلماتیک ایرانی در نجف قبل از حمله، تحت حمایت شدید ساختمان کنسولگری را ترک کرد.

شبکه سعودی العربیه در حالی به پخش زنده تحرکات برخی نقابدار در برابر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر نجف اشرف می‌پرداخت که حضور دوربین این شبکه از پیش‌برنامه‌ریزی شده بیانگر آن بود که از آنچه قرار است در این شهر مقدس رخ دهد، مطلع بوده است. این در حالی رخ می‌داد که دفتر شبکه العربیه در عراق مدتی پیش از سوی مقامات رسمی عراق بسته شد، ولی این شبکه و سایر شبکه‌های سعودی مستمرا در حال پوشش تحولات مرتبط با ناآرامی‌های عراق هستند. دولت عراق مجوز فعالیت پنج شبکه از جمله دو شبکه سعودی «العربیه» و «الحدث» را سه ماه تعلیق کرده است.

منابع محلی که به‌طور طبیعی با فضای شهر نجف آشنایی دارند در این خصوص می‌گویند: «این‌ افراد (مهاجمین به کنسولگری ایران) معلوم نبود چه کسی هستند. عده‌ای نقابدار بودند که دسته‌جمعی از یک رستوران روبروی کنسولگری خارج شدند و آتش درست کردند. بعد هم مسیر رسیدن نیروهای آتش‌نشانی را بستند.»

منابع محلی بر این باورند که مهاجمین نقابدار، گروهی آشوبگر حرفه‌ای بوده‌اند که با برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده قصد آسیب‌رساندن به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف را داشتند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مهاجمین توانسته‌اند با ورود به بخش‌هایی از کنسولگری ایران در شهر نجف، بخش‌هایی از آن را آتش بزنند. هیات دیپلماتیک ایران اما قبل از ورود مهاجمین با کمک نیروهای امنیتی عراق از ساختمان کنسولگری خارج شد.

چندی قبل گروهی از مهاجمین سعی در حمله به کنسولگری ایران در کربلا را داشتند که تلاششان ناکام مانده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار