بازدید 4126
۲

قطعات خودرو ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شد؛ ناظران بازار کجا هستند؟

مشاهدات خبرنگار تسنیم در بازار نشان می‌دهد اقلام پرمصرفی از جمله سرسیلندر، واشر سرسیلندر، دیسک صفحه کلاچ و سایر قطعات پرمصرف شاهد رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت بوده است.
کد خبر: ۹۳۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 26 November 2019

به گزارش تسنیم، در هفته‌ اخیر با افزایش قیمت بنزین شاهد تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت در انواع کالاها روبه‌رو بوده‌ایم به‌نحوی که با ابلاغیه‌های متعدد به انجمن‌ها و شرکت‌ها اعلام شد که فعلاً به هیچ عنوان افزایش قیمتی در محصولات خود اعمال نکنند. اما متأسفانه گویا بازار قطعات یدکی خودرو از این ابلاغیه‌ها مستثنی است چرا که در همین یک هفته که نظارتها در انواع کالاها تشدید شده است، خریداران شاهد رشد 10 تا 15 درصدی قیمت قطعات یدکی خودرو در بازار بوده‌اند.

مشاهدات تسنیم در بازار نشان می‌دهد اقلام پرمصرفی از جمله سرسیلندر، واشر سرسیلندر، دیسک صفحه کلاچ و سایر قطعات پرمصرف شاهد رشد 10  تا 15 درصدی قیمت بوده است، به‌عنوان مثال قیمت دیسک صفحه کلاچ خودرو از 850 هزار تومان به رقم یک میلیون تومان رسیده است.

عمده فروشندگان قطعات خودرو معتقدند تشدید نظارتی در بازار قطعات خودرو وجود ندارد و هرکس بنا به سلیقه خود قطعات وارداتی را قیمت‌گذاری می‌کند و به فروش می‌رساند، کنار این موضوع شرکتهای خودروساز نیز توانایی تأمین تمام نیاز بازار را نداشته و همین امر عاملی می‌شود تا سوءاستفاده‌گران با عرضه قطعه بی‌کیفیت و جعل علامت برندها به بازار مشکلاتی برای مردم به‌وجود بیاورند.

در این میان بازار فروش روغنهای تقلبی نیز در بازار داغ است این موضوع درحالی است که بنا به گفته برخی مسئولین عرضه روغن تقلبی در بازار مدیریت شده است ولی همچنان روغن بی‌کیفیت در بسته‌بندی‌های به‌ظاهر معتبر آن هم با قیمتی ارزان در بازار به فروش می‌رسد.

به‌عنوان نمونه فردی 4 لیتر روغن در خودروی خود ریخته است اما بعد از طی مسافت هزارکیلومتری فقط با نیم لیتر روغن در خودرو روبه‌رو شده است، به‌نحوی که روغن در خودرو تبخیر شده، همین امر باعث بروز بسیاری از حوادث رانندگی و خرابی خودروها خواهد شد. البته علاوه بر بلاتکلیفی مردم در خرید قطعات خودرو در بازار خودروسازان چینی نیز فقط تمرکز به فروش محصولات داشته و در عرضه قطعات به خریداران خود کم‌کاری می‌کنند. مردم در این شرایط مجبورند با مشقت بسیار قطعات خودروهای چینی را در بازار آن هم با قیمتهای بسیار بالا خریداری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صنعت خودرو باید تعطیل بشه. فقط واردات
البته ارز نداریم!!!!
... اینها هر وقت میان و میگن نگران نباشید چهار ستون بدن مردم میلرزه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان