بازدید 118993

پشت پرده افشاگری جدید رویترز از جلسات سپاه برای حمله به خاک عربستان

«چهار ماه قبل از حمله پهپادی و موشکی به بزرگترین تأسیسات فرآوری نفت در عربستان سعودی، مقامات امنیتی ایران در یک مجتمع بسیار امنیتی در تهران جمع شدند. این گروه شامل برجسته‌ترین نخبگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه‌ای از نخبگان ارتش ایران بوده که بخشی از اشتغال آن‌ها در حوزه توسعه برنامه موشکی و عملیات مخفی است.»
کد خبر: ۹۳۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 26 November 2019

«چهار ماه قبل از حمله پهپادی و موشکی به بزرگترین تأسیسات فرآوری نفت در عربستان سعودی، مقامات امنیتی ایران در یک مجتمع بسیار امنیتی در تهران جمع شدند. این گروه شامل برجسته‌ترین نخبگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه‌ای از نخبگان ارتش ایران بوده که بخشی از اشتغال آن‌ها در حوزه توسعه برنامه موشکی و عملیات مخفی است.»

به گزارش «تابناک»؛ این اولین پاراگراف از مطلبی است که شب گذشته، رویترز با تیتر «گزارش ویژه» از نقشه ایران برای حمله به خاک عربستان منتشر کرده است؛ مطلبی که در ظاهر و به نقل از «چند منبع آگاه حاضر در جلسه» ماجرای نشستی امنیتی را نقل می کند که طی آن نخبگان امنیتی و نظامی ایران در ماه می‌ سال ۲۰۱۹ نقشه‌ای برای ادب کردن آمریکا به خاطر خروج ترامپ از توافق هسته‌ای کشیده اند.

پشت پرده افشاگری جدید رویترز از جلسه سپاه برای حمله به خاک عربستان

به گفته رویترز در این جلسه سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه بیان کرد: وقت آن شده که شمشیرهایمان را بیرون بکشیم و درس خوبی به آنها بدهیم. به گفته این گزارش ویژه، در حالی که تندروهای حاضر در این جلسه، حامی حمله به اهداف ارزشمند از جمله پایگاه های آمریکایی بوده اند، در نهایت طرحی که تصویب می شود، پرهیز از نقشه ای که منجر به پاسخ شدید آمریکا شود و در نهایت طرح حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی است.

به شکلی جالب توجه، رویترز به نقل از منابع آگاهش بیان کرد: رهبری ایران آیت الله خامنه ای نیز با این طرح موافقت کرده، ولی یک شرط برای آن گذاشته و آن پرهیز از حمله به شهروندان و نیروهای آمریکایی است؛ موضوعی که البته خود رویترز بیان کرده که نمی تواند آن را تأیید کند!

رویترز بیان کرده که این طرح طی چندین ماه تکمیل و جزئیات آن در پنج جلسه جداگانه به بحث گذاشته شده و در نهایت در اوایل سپتامبر طرح نهایی مصوب شده است. هم هاین جلسات هم به گفته این خبر گزاری در پادگانی در منطقه ای در جنوب تهران برگزار شده است و به گفته «مقامات آگاه» در یکی از این جلسات رهبری نیز حضور یافته است.

یحیی رحیم صفوی و نماینده ای از سوی قاسم سلیمانی از دیگر افرادی هستند که به گفته رویترز در این جلسات حضور داشته اند و بحث های اولیه بر سر حمله به اهدافی از جمله یک بندر، یک پایگاه آمریکایی و یک فرودگاه بوده است. در نهایت همه این اهداف به خاطر تلفات احتمالی زیاد و احتمال تلافی جویی آمریکا کنار گذاشته می شود و حمله به تأسیسات نفتی عربستان به خاطر برد رسانه ای و خسارات اقتصادی که در پی داشته، انتخاب می شود.

رویترز ادعا کرده، حملات پهپادی و موشکی از پایگاهی در اهواز انجام شده و مسیر پهپادها و موشکها برای مخفی کردن نقش ایران تغییر داده شده تا از آسمان عراق و کویت به سمت عربستان رهسپار شوند. در نهایت هم گزارش موفقیت حمله رهبری ارائه شده است.

سفیر ایران در سازمان ملل قویا این گزارش را تکذیب کرده، و نه دولت عربستان و نه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا CIA هیچ یک در مورد این گزارش رویترز اظهار نظری نکرده اند.

صرف نظر از این گزارش که با عنوان یک گزارش ویژه و تقریبا بیش از دو ماه بعد از حملات به آرامکو منتشر شده و بیشتر شبیه به یک داستانسرایی است، نکته قابل توجه آن چیزی است که در زمان بندی انتشار این گزارش و اهداف پیرامون آن وجود دارد.

به شکلی جالب توجه، این گزارش از سوی رویترز چندی بعد از آن منتشر شده که مقامات امنیتی و نظامی آمریکایی ادعا کرده اند که ایران در پی حمله دیگری به اهداف جدید در خاورمیانه است.

ژنرال مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا سه روز پیش به نیویورک تایمز گفته بود: قوه قضاوت من می گوید که احتمالا ایران در پی یک حمله دیگر است. این مسیر و روشی است که ایران در آن قرار دارد. حمله به میادین نفتی سعودی در عمق و حجم جسارت آن خیره کننده بود. من این احتمال را که ایران با همان روش به پیش رود، رد نمی کنم.

این جملات از سوی مکنزی تنها بعد از آن بود که در نشست اخیر منامه، وی از همه متحدان آمریکا خواست که در برابر ایران با هم متحد شوند. وی در این نشست بیان کرد: متأسفانه، رژیم ایران ثابت کرده است که گاهی اوقات قلدر این محله است. و تنها راه ایستادن در برابر قلدری، در کنار هم بودن است.

از سوی دیگر، ایالات متحده از بهار سال میلادی جاری تا کنون بیش از 14 هزار نیروی نظامی را به بهانه مقابله با تهدیدات ایران روانه خاورمیانه کرده است. سه هزار نفر از این نیروها مستقیما به عربستان سعودی اعزام شده اند که نشان دهنده تلاش آمریکا برای وابسته نگاه داشتن عربستان به حمایت نظامی خود است.

گزارش رویترز به نظر یکی از سکانس های سناریوی جدیدی است که احتمالا از سوی آمریکا و متحدانش برای فشار نظامی و امنیتی بیشتر بر ایران در حال تدوین است و یا پیشتر از این تدوین شده و اکنون در حال اجراست؛ گزارشی که با تیتری پر سر و صدا اما محتوایی بیشتر شبیه به خیالبافی تدوین شده و یک پرسش را به شکلی جدی برای مخاطب مطرح می کند: چرا پس از دو ماه از حملات به آرامکو رویترز مجددا باب نسبت دادن این حملات به ایران را – به نقل از منابع گمنام – باز کرده است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱۱۸
انتشار یافته: ۸۱
دممون گرم ميتونيم ميزنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
به امید خدا
لطفا
هرچی قوی تر و پنهان تر ، بهتر. انشاء الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
آخه تو هم ایرانی هستی ؟
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
نه این حرفا نیست میتونیم میزنیم معنای خوبی نداره اتفاقا این منطق آمرییکاست ! ما خیلی دقیق و حساب شده ضربات خودمان رازدیم و بازدارنده بوده نه تهاجمی ! این اراجیف آمریکائیها هم در جهت فریب گاوهای شیر ده هست و بس چون هیچ احمقی این داستانها را باور نمیکند الا همین حکمران عربستان و امارات
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
عکس العمل هایش را هم سعی کن بفهم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
دروغه. ما نزدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
عده ای دنبال فروش سلاح های خود در منطقه هستند ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
الله!
تنشهای داخلی خارجی هوایی زمینی قلبی عروقی ول نمیکنن ماها رو
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
چاره راه رفراندم است
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
رای بی رای...
سیاست "لولو" بسیار برای آمریکا روسیه و اروپا با منفعت است.با لولو کردن یک کشور میلیاردها دلار اسلحه به کشورهای همسایه اش میفروشند.
سلام. آقا این عکس شما هیچ ربطی به خبرگزاری رویتر ندارد. تامسون رویترز یک موسسه علم علم سنجی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
!!!تابناکه دیگه. چی کارش می شه کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
اتفاقا این رویترز همان رویترز علم سنجی است.رویترز هم
یک خبرگزاریه وهم یک پایگاه داده مانند اسکوپوسه
اینا ادعاشون اینه اگر یک توپ بیس بال پرت شه هوا ردشو میزنن بعد چطور پهپاد و موشک کروز شلیک شده اینا هیچی ندیدن؟؟ اینجور مقالات و ستون نویسی توی روییتر زیاده از گاو شیرده چند میلیون میگیرن براش منویسن
حمله به یک هدف خارجی برای برون رفت از مشکلات داخلی فعلی الان لازمه
ثبات،امنیت و آرامش و صلح برای کشورهای صادر کننده سلاح به مانند سم مهلک است و با ایجاد تنش های منطقه ای کشورها را به جان هم می اندازند.کشورهایی "عاقل" اند که در دام این شیطنت نیافتند.
سناریویی برای دوشیدن بیشتر اعراب...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
احمق جان اینهمه درامد نفتی و بقیه صادرات معدن و ....چرا
باید کشور اینقدر عقب افتاده باشه؟ تا حالا فکر کردی این پولها کجا رفته؟
مگه تو ایران نخبه ای مونده بجز من!؟
همه این حرفها برای دوشیدن بیشتر عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی و بس درد فروش بیشتر سلاح است
اینا رو ول کن بابا نت موبایل کی وصل میشه هنوز ۶۳ درصد مردم نت ندارن.
این که فرماندهان نظامی کشوری در موقعیت جمهوری اسلامی ایران که در معرض تهدیدات مرکب و چند لایه است جلسه ای برگزار کنند امری عادی است و قطعاً جلسات متعددی برگزار شده است ولی دشمنان ایران کمتر از آنند که از چند و چون آن سر در بیاورند. به قول معروف با یک دست می زنند که با دو دست بگیرند. این گونه اخبار تنها به خورد مخالفین خارج نشین نظام و رئیس جمهور محبوب آنها ترامپ می خورد و بس.
این بدبخت ها زورشون به ما نمیرسه پشت سرمون مثل خاله زنک ها وراجی میکنن
حتما آرنولد هم توش بازی می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
خخخخخخخه
زیرا باید مسیر تحقیقات تکمیل میشده تا قابل باور و پذیرش توسط مخاطبین باشد .ثانیا با توجه با انتقاداتی که اخیرا فرانسه به عدم پاسخگویی امریکا داشته انها میخواهند این پیام را برسانند که اگر حمله جدیدی انجام شود حتما بدون پاسخ نخواهد ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
خیلی عرضه دارند وضع مردم خودشون را درست کنند که الان یک ساله هر شنبه و یکشنبه در پاریس تظاهرات و خونریزی است.
خب بگین چرا باید تو پادگانی در جنوب کشور جلسه برقرار بشه. سردار سلامی راحت میتوانست همه را در دفترش صدا کنه و یه جلسه بذاره.
در نهایت همه میرفتن خدمت رهبری نه اینکه رهبری بیاد تو اون پادگان.
منم بنا بر گزارش منابع نامعلوم از یک جلسه محرمانه بین ترامپ و مریم رجوی برای منهدم کردن پایگاهی در ایران خبر دارم. به نظرتون این خبر من درسته؟
خب این چه تحلیل و خبری هست که اینقدر دقیق کلماتشم میدونن. الان عصر شمشیر نیست الان عصر ارتباطات و فن آوریها هست.
پاسخ ها
Roshna
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
کجا نوشته جلسه تو پادگانی در جنوب کشور؟ بلکه نوشته جلسه در یه مجتمع خدماتی امنیتی در جنوب تهران برگزار شده. حمله از طریق پادگان از اهواز بوده. داداش مسا/ل رو با هم قاطی کردی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
اونجوری که شما میگین هیجان نداره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
اینا رو از کجا در آوردی دیگه کدوم پادگان در جنوب کشور کی اینا رو گفته مگه جلسه تو پادگان تشکیل می شه
خوب به سلامتی با عربستان هم وارد جنگ بشیم دیگه مملکت پیشرفتش کامل میشه
فکر نمیکنید همزمانی این گزارش با اعتراضات داخلی ربطی داشته باشه
اگر این منابع گمنام ادعایی رویترز وجود خارجی داشتند، اطلاعاتشان قبل از رویترز به دست سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و غرب میرسید. رویترز هم به نقل از آنها خبر پراکنی میکرد.
می دانم اینجا جایش نیست ولی صدایمان را برسانید به گوش مسولین .رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ، گفت: براساس گزارش های دریافتی هنوز کاهش مصرف سوخت با اجرای این طرح در کشور محقق نشده، پیش از این مصرف روزانه بنزین در کشور ۹۴ میلیون لیتر بوده در صورتی که طی دو روز گذشته (پریروز) این مصرف افزایش داشته و به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز رسیده است.

دولت روحانی باید استیضا وعزل شود تنها راه نجات کشور محاکمه شخص روحانی ست.او می داند اگر مجلس چند وزیرش را استیضا کند وعزل شوند اعتبار نامه رییس جمهور نقض می شود وباید به مجلس برود واعتماد را مجدد بگیرد. ای کاش من وشما که عمرمان مالمان وزندگیمان اینجا آمدن شده تا صدایمان به گوش کسی برسد در خواست کنیم که امضا جمع شود برای تجحدید نظر در صلاحیت روحانی ودولتش.با این حرف رییس راهنمایی رانندگی دروغ بودن ادعای معاونین روحانی عیان شد بعد بنده خبر موثق دارم به کسی که نه خانه دارد ونه ماشین یارانه معیشتی تعلق نگرفته با ادعای معاون وزیر رفاه که باید از ماه بعد همه ی حساب مردم زیرو ورو شود تا صد تومن یا بیشتر یا کمتر بگیرند معلوم می شود از پایه واساس ادعای دولت دروغ بوده اینجا از تابناک در خواست عاجزانه می کنیم عنوان ویا تیتر خبر یا صفحه ای را برای اعلام اعتراض مردم به دولت روحانی مشخص کنند مگر ما عضو این سایت نیستیم مگر مردم ایران نیستیم مگر شما رسانه آزاد نیستید ؟ پس صدای ما را برسانید وسانسور نکنید عزل دولت روحانی وتجدید نظر در عملکردش را خواستاریم ما مردم ایرانیم ونه اسوسیم ونه اشوبگر. تابناک جان جواب درست وروشنی بدهید می شود یا خیر.ننویس نظرتان غیر قابل انتشار ست /پس چه خاکی باید به سرمان کنیم؟ اینم شد زندگی ؟
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
عزیزم افزایش مصرف سوخت آخر ماه و اول ماه به طور طبیعی میره بالا چون یه عده نگرانن یهو سهمیه بالا پایین بشه . حتی مصرف سوخت روزهای شنبه و جمعه با هم فرق میکنه این اعداد و ارقام هیچ معنی خاصی نداره. البته با قسما آخر حرفت که باید بیان جواب پس بدن آقایان موافقم
خب واسشون قابل پذیرش نیست انصارالله بتونه پهپادهایی بسازه که شناسایی نشن و مدت پروازی بسیار طولانی داشته باشن و در عمق خاک عربستان بهش حمله کنن..
ماکه ديگه چیزی برای ازدست دادن نداریم، شدیداتحریم هستیم
بایدتمام تاسیسات نفتی عربستان رابزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
ما شاید چیزی برای از دست دادن نداشته باشیم ولی اقا زاده ها ما شا الله خیلی دارن عوضش
کی در خواب چنین خزعبلاتی دیده !!!!
لعنت بر استعمار
بر اساس این گزارش رویترز سعودیها می تونن یه انیمیشن دیگه هم بسازن! پیشنهاد می کنم با کمک استودیوهای امریکایی یه گیم بسازن.
والا اون دوقوز آباد هم که آخر حرف خارجیا درست درومد!
به نظرم دیگه وقت وقت مذاکره هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
اگه تو زندگی شخصی خودت تو جامعه، کسی رفتاری با شما بکنه که آمریکا با کشور ما میکنه(توهین، تهدید، زور گویی، دخالت تو زندگی خانوادگی ، دو به هم زنی ، به هم زدن رابطه شما با دیگران با زور گویی و هزاران رفتار ناشایست دیگه) ، چه جوری برخورد میکردی؟ بعید میدونم گردن در مقابل همچین فردی خم میکردی و زیر بار میرفتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
شما رفتي راستي آزمايي كردي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
از تل آویو با پروکسی با آی پی ایران اومدی؟
خب البته خیلی خوبه چون در این سناریوی هالیوودی ایران موشک رو از اهواز شلیک کرده بعد مسیرشون رو تغییر داده تا از روی عراق و کویت به عربستان برسن که آدم رو یاد گلوله جادویی میندازه که کندی رییس جمهور امریکا رو کشت که گزارش داده بودن که این گلوله چند بار در داخل بدن مسیرش رو تغییر داده !!!و جالب اینکه در تمام این مسیر موشکی هیچ کشوری و هیچ ماهواره ای هم نتونسته ردیابیش کنه که واقعا نشون میده احتمالا ما تکنولوژی مریخی داریم! حالا امریکا چطور میخواد با این تکنولوژی مقابله کنه ؟ و فایده این ائتلافها چیه وقتی امریکا هم قادر به ردیابی همچین تکنولوژی نیست؟!!! من بودم چند تا چیز به این فیلنامه اضافه میکردم هیجان انگیز تر بشه مثلا این جلسه ها رو با رادار ها و پهباد ها شنود میکردن در حالیکه جیمزباند هم قرار بوده ساختمون رو بترکونه ، سوار یکی از اون موشکایی که به عربستان از اهواز شلیک میشه از ایران فرار کنه و توی راه کلاهک جنگی موشک رو تو هوا باز میکنه و وقتی موشک میخواد سقوط کنه ، بپره تو خَلیج فارس و یه زیر دریایی اتمی تهاجمی از زیر آب نجاتش بده و ... بخدا خوب چیزی از آب درمیومد.شعور ندارن مشورت کنن با آدم
دارند براتون سناریو می نویسند حواستون باشه
چرا نداره می خواهند به ایران حمله کنند جدیدترین تسلیحات را ، از بمب افکنها تا آخرین جنگنده های ساخت بشر ، موشکهای پیشرفته حوزه دفاعی و تهاجمی و ناو هواپیمابر ، ناوهای تهاجمی ، نیروهای نظامی را به منطقه و اطراف ایران آورده اند حتی قطر و کویت هم به آنها پیوسته اند بزودی و در ادامه یک اشتباه مهلک از این طرف باعث شروع جنگ میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
ترسوتر از این حرفها هستند
امام عزیز ما فرمودند آمیکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا می گذاریم ، شهید مظلوم آیه الله دکتر بهشتی فرمودند به آمریکا بگویید از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر ، حالا اینها از ترس خودشان به هر دری می زنند و هر کاری می کنند که از منجلابی که در آن افتاده اند خارج شوند و غافلند از این که این منجلاب محل سقوط و به درک واصل شدن آنها است مانند باتلاق که هر چه دست و پا بزنند بیشتر در عمق آن فرو خواهند رفت و راه نجاتی برایشان فراهم نخواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
فکر کنم عربستان به علت کمبود شد ید بودجه قیمت سوخت رو سه برابر کرد
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
ما امریکا را زیر پا می گذاریم جمله خروشچف در سازمان ملل بود
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
جمله از این عصبانیت بمیر هم مال ایت الله بهشتی نیست . حیف یادم نیست مال کدوم کشور بوده .
خوب اگر در این جلسه جاسوس داشتن چرا قبل از حمله اماده نبودن ، تابلو منبع آگاهشون یه عربستانی احمق بود
ما بزنیم،میگیم زدیم.
شایدامریکا داستان فیلم ندارند میخواهند یک فیلم با این سناریو بسازند.هرچند دروغه ولی خوبه لااقل بعضی از همسایه های دشمن ما بترسند
رویترز هر چی علیه ال سعود و ناتانیاهو افشا کرد درست بود ولی افشاگری علیه ابران غلط است و درست نیست
شاید خودشان قصد دارن به جایی یا نقطه ای از ایران بصورت محدود حمله کنند خودشان میدانند که کار کار حوثی ها بود ولی هضمش سخت است
خيالبافي ؟ سناريو ؟
جنگ
چقدر هم دقیق انگار فیلم هالیوودی می خواسته بسازد و مکانش را هم گفته در کجا تدوین شده و در کجا اجرا شده!!!!
خخخخخه
تابناک تو که جرات گذاشتن نظراتو نداری و تقطیع و سانسور میکنی خوب قسمت نظراتو نزار عزیز
اگه جلسه فوق محرمانه بوده چگونه رویترز به ان دست یافته؟امریکا به ایران لقب قلدر محله داده ولی خودش رانمیبیند که از ان سر دنیا امده اینجا پس خودش قلدر جهانه
روزنامه ها هر چی دلشون بخواد مینویسن ولی جدا از تمام این صحبتها در جنگ برد هم باخته. این حقیقت تلخ جنگ هست. امیدارم هیچوقت جنگ نشه. ما اسراییل رو نابود میکنیم. کل منافع آمریکارو هم همینطور. جنگ رو هم فرض کنید ببریم ولی اونا هم نمیشینن تماشا کن. هر چی تو این۴٠سال ساختیمو خراب میکنن. یعنی باز از اول باید شروع کنیم. پس در جنگ برد هم باخته
سلام
پيام رسان داخلي ميخوام نصب كنم
براي ios
يكسايت هم
بدون پول نيست
همه لينك ميدن پول ميخوان

هم گپ هم سروش
لينك ميشن به سيبچه و سيب اپ
پس چجوري مردم كارشون رو راه بندازن
يك مرور گر هم معرفي كنيد
مردم
از اينترنت داخلي استفاده كنن
اين روشدرست نيست
الهی خیر ببینند کسانیکه این تصمیم را عملی کردند، عربستان را باید یک تنبیه جانانه میکردند خیلی گستاخ شده بود، دست میریزاد تصمیم گیرنده های این اقدام شجاعانه.
نخبگان!!!!!!
نویسنده ای داستان از کدام پارک جنس گرفته ؟ جنسش عالی بوده
من کلا حس میکنم این غربی‌ها خوب روحیه احساساتی ما رو شناختن. از نظرات مشخصه که بعضی ها خیلی کیف کردن که این گزارش رو خوندن که توش ایران قدرتمند نشون داده شده. من فکر میکنم اینها یه همچین گزارشاتی رو عمدا منتشر میکنن که به اهدافی در ارتباط با ما برسن.
خوب اصلا گیریم راست بگه و کار دلاور مردان ایران بوده!هر کشور و کسی که بخواد با ایران لج کنه عاقبتش بدتر از این هم خواهد شد و امریکا هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه
رویترز جان خبرگذاری کی بودی تو خوشگلم.چه اعتماد به سقفی داری که چند منبع اگاه تو رسته بالاهای ایران داری.شمارو به ناموص مجری برنامه تون یه چیزی بگین لاعقل هم تیپا خودتونم باور کنن ملتو چی فرض کردین میگن کافر همه را به کیش خود پندارد حالا شمایین
هربلایی میتونید سر عربستان دربیارید
بهتره ساقیاشونو عوض کنن چون خیلی رو هوان
جالبه! جلسه مسئولين امنيتي كشور در يك مجموعه فوق امنيتي آنوقت يك خبرگزاري خارجي بعد از 4 ماه آن را فاش مي كند!!!
تنها دليل انتشار اين داستان رويكرد كشورهاي منطقه به سمت روسيه است و آمريكا ناچارا بايد به هر بهانه اي شده آنها را در كنار خود نگه دارد تا بتواند شير بيشتري از آنها بگيرد.
این گزارش سفارش عربستان سعودی و برای از یاد بردن ادعای بن سلمان دایر بر انتقال جنگ به داخل یران است.
دیگه نظر نمیزارم
چون سانسور میکنی
ما میگیم زدیم، شمام بگید زد
باید جاسوس ها شناسایی و اعدام شوند البته جاسوس های واقعی نه تلوزیونی، چرا باید جلسات و تصمیمات ما در این حد لو برود؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل