بازدید 6946
۱

دستگیری قاتل فراری با ۴ کیلو تریاک در ترکیه

عامل تیراندازی مرگبار در قهوه خانه فلاح، یک سال بعد از این جنایت به اتهام حمل ۴ کیلو مواد مخدر در ترکیه بازداشت شد.
کد خبر: ۹۳۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴ 26 November 2019

عامل تیراندازی مرگبار در قهوه خانه فلاح، یک سال بعد از این جنایت به اتهام حمل ۴ کیلو مواد مخدر در ترکیه بازداشت شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، رسیدگی به این پرونده از شامگاه شنبه ۳۱ شهریور سال ۹۷ در دستور کار مأموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر قرار گرفت. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوانی در حالی که اسلحه به‌دست داشته وارد قهوه خانه‌ای در خیابان فلاح - جنوب تهران - شده و پس از به رگبار بستن سه برادر که صاحب قهوه خانه بودند از محل گریخته است. در این حادثه دو برادر ۴۲ و ۳۷ ساله مجروح شده بودند، اما برادر ۵۷ ساله جان خود را از دست داده بود.

با اعلام این گزارش، بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شدند. با دستور قاضی جنایی، تحقیقات برای شناسایی انگیزه این جنایت و دستگیری متهم فراری آغاز شد. در تجسس‌های میدانی مشخص شد که شب قبل از حادثه، مقتول به همراه برادر‌ها و آشنایانش با حمید - متهم به قتل- درگیر شده و وی را کتک زده بود.

دستگیری در ترکیه
پس از آنکه مشخصات متهم فراری شناسایی شد کارآگاهان جنایی به سراغ او رفتند، اما حمید بعد از ارتکاب قتل خانه را ترک کرده بود. تیم جنایی مخفیگاه‌های احتمالی متهم را زیر نظر گرفته، اما هیچ رد و سرنخی از او به‌دست نیاوردند. تا اینکه در ادامه بررسی‌ها مشخص شد حمید به‌صورت پنهانی و با کمک یک قاچاقچی انسان، ایران را به قصد ترکیه ترک کرده است. بدین ترتیب موضوع دستگیری متهم به پلیس بین‌الملل اعلام شد.

در حالی که بررسی‌ها برای شناسایی مخفیگاه حمید در خاک ترکیه ادامه داشت، چند روز قبل پلیس آنکارا به راننده جوانی که به نظر می‌رسید اهل ترکیه نباشد مشکوک شده و به‌دنبال دستور ایست مأموران پلیس ترکیه؛ راننده به ناچار توقف می‌کند. در بازرسی از خودروی مرد جوان، مأموران پلیس ۴ کیلو تریاک پیدا کردند که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود. بدین ترتیب قاچاقچی جوان بازداشت و به اداره پلیس آنکارا منتقل شد.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که مرد جوان ایرانی است و با استعلام هویت او، راز جنایتی که حدود یکسال قبل مرتکب شده بود نیز برملا شد. با افشای راز متهم فراری، موضوع از سوی اینترپل به بازپرس پرونده اعلام شد. بدین ترتیب بازپرس جنایی دستور داد که متهم فراری را برای محاکمه به ایران بازگردانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
فقط قصه گویی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان