بازدید 12754
۶

واژگونی مرگبار پراید در تهران

واژگونی یک دستگاه پراید در خیابان فرزانه، مرگ هر دو سرنشین آن را در پی داشت.
کد خبر: ۹۳۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 24 November 2019

واژگونی یک دستگاه پراید در خیابان فرزانه، مرگ هر دو سرنشین آن را در پی داشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در پی اطلاع رسانی شهروندان به سامانه ۱۲۵ مبنی بر برخوردشدید یک دستگاه خودروی سواری پراید با دیواره بتنی و واژگونی آن، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۰۱:۳۳ دقیقه شب گذشته نیروهای عملیات ایستگاه ۱۳ را به محل حادثه در جنوب به شمال فداییان اسلام، ابتدای خیابان فرزانه، نبش دوربرگردان فرزانه اعزام کرد.

هادی علیاری افسر آماده منطقه ۷ عملیات که در محل حضور داشت در این باره گفت: یک دستگاه خودروی سواری پراید سفید رنگ به شدت با دیواره بتنی وسط خیابان برخورد کرده و پس از برخورد با دیوار انبار مجاور خیابان به حالت واژگون بر روی سقف قرار گرفته بود.

وی افزود: شدت این برخورد به حدی بود که یکی از سرنشینان آن (خانمی حدود ۳۰ ساله) از داخل خودرو به بیرون پرتاب شده و با نظر امدادگران اورژانس فوت کرده بود.

علیاری تصریح کرد: راننده خودرو که مردی حدود ۳۵ ساله بود قبل از رسیدن آتش نشانان توسط رانندگان خودروهای عبوری از داخل خودرو خارج شده بود که متاسفانه مرگ وی نیز توسط امدادگران اورژانس اعلام شد.

وی با اشاره به قرار دادن علائم هشدار دهنده ترافیکی در اطراف محل حادثه خاطر نشان کرد: آتش نشانان با استفاده از ابزار مخصوص، اقدام به رفع نشت سوخت خودرو کردند و پس از انتقال خودرو به پارکینگ توسط جرثقیل پلیس راهور، شستشو و پاکسازی سطح خیابان از آثار به جامانده از این حادثه به عملیات خود پایان دادند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۶
بلانسبت آندسته رانندگاني كه به قانون رانندگي حرمت قايل ميشن اما اكثر پرايدسواران آنچنان بي محابا و افسارگسيخته و رواني مسلك در خيابانها و جاده ها ميتازن كه مستحق چنين اتفاقي هستن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
گلناز خانم شما چی ؟ شما مستحق چی هستی ؟ یکم فکر کن.. آیا شما همه چیز تمام هستی ؟
البته کار بد از هر کسی سر بزند بد هست چه پراید سوار باشه چه پژو یا هر وسیله دیگه
هر ماشبن دیگری غیر از پراید بود ، این بنده خداها به این راحتی تلف نمیشدند !
یکی از خوبیهای تحریم جلوگیری از تولید این ارابه مرگ جاده ها بود اگر این پراید بدنه مستحکمی داشت و سرنشینان کمربند ایمنی را بسته بودند و خودرو مجهز به سیستم کیسه هوای سرنشین بود احتمال کشته شدن سرنشین در واژگون شدن خودرو به صفر میرسید و خانواده انان عزادار نمیشد
به نظرم علت اصلی بیشتر تصادفات رانندگی در ایران عدم آشنایی و ارائه آموزش "فرهنگ ایمنی" در خانواده، مدرسه و دانشگاه به ما ایرانی هاست. اگر به عواقب کارهایی که می کنیم کمی (فقط کمی) فکر کنیم هرگز با خودروی ناامن (و حتی امن) با سرعت غیرمجاز و بدون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی؛ رانندگی نمی کنیم.

(متاسفانه عدم راعیت فرهنگ ایمنی در تمام جوانب زندگی ما و حتی ساخت و سازهای ما وجود دارد و حتی شهرداری ها هم با آن آشنا نیستند.)

متاسفانه به ما آموزش داده نشده است که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث ایجاد فضای امن تر برای ما، خانواده و جامعه ما خواهد شد. به ما آموزش داده نشده است که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث ایجاد شهری زیبا تر خواهد شد تا از آن لذت ببریم. به ما آموزش داده نشده است که ما مسئول تربیت صحیح نسل آینده هستیم.

(متاسفانه تمدن درخشان ما هم زیر سوال رفته.)

باید به آموزش و پرورش و آموزش عالی توصیه جدی شود که وظیفه آنها فقط آموزش حساب، هندسه، زیست شناسی، فیزیک و شیمی نیست آنها باید شیوه های درست زندگی کردن را به ما و بچه هایمان آموزش دهند و "انسان مسئول نسبت به جامعه و محیط زیست" پرورش دهند.

متاسفانه جمع کثیری از ما ایرانی ها نه با خودمون مهربونیم (از روی ترافیک و نحوه رانندگیمون کاملا مشهوده) و نه با طبیعت (ان هم که از جاده و جنگل و دریا و رودخانه و کوه و دشت و ... کاملا مشهوده).
مطمئن باشید سهم رانندگان پراید در تلفات زیاد این وسیله کمتر از 70 درصد نیست . در خیابان کمتر راننده پرایدی میبینم که معقول و منطقی و با احتیاط رانندگی کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر