بازدید 3539

هشدار شدید چین به استقلال طلبان تایوان

آنها که دم از استقلال تایوان می زنند باید آگاه باشند که این مسیر به سمت مرگ می رود و پیامدهای بسیار مخربی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 22 November 2019

یک سخنگوی دولت چین به استقلال طلبان تایوانی هشدار داد که حرکت به سمت استقلال این جزیره جز نابودی نتیجه دیگری نخواهد داشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «ماشیایو گوانگ» روز جمعه در مصاحبه ای با خبرنگاران در پکن خاطر نشان کرد آنها که دم از استقلال تایوان می زنند باید آگاه باشند که این مسیر به سمت مرگ می رود و پیامدهای بسیار مخربی خواهد داشت.

وی تاکید کرد چین و تایوان باید با یکدیگر متحد شوند و این کار نهایتا انجام خواهد شد و هیچ کسی و هیچ قدرتی نمی تواند مانع آن شود.

سخنگوی اداره امور تایوان در دولت چین افزود : کسانی که با نزدیک شدن به انتخابات در تایوان به دنبال پیشبرد برنامه های استقلال طلبانه هستند ، منافع تایوانی ها را در نظر نمی گیرند.

وی گفت که اعضای حزب حاکم دمکراتیک ترقیخواه تایوان برای پیشبرد استقلال تلاش می کنند و این روزها برخی از مقام های این حزب صراحتا از استقلال می گویند و نقاب از چهره واقعی خود برداشته اند.

انتخابات ریاست جمهوری تایوان ژانویه سال آینده برگزار می شود و در آستانه رقابت های انتخاباتی نامزدها برنامه های خود را معرفی می کنند شماری از اعضای حزب حاکم در این جزیره اشاره هایی به فعالیت های استقلال طلبانه داشته اند که از سوی چین محکوم شده است.

چین همچنین به آمریکا هشدار داده است که حق ندارد ارتباطات تسلیحاتی، سیاسی و نظامی با تایوان داشته باشد و تاکید کرده است که این حساس ترین مساله در روابط دو کشور است و واشنگتن باید به تعهداتش در بیانیه های مشترک با چین در باره تایوان پایبند باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان