بازدید 23528
پیمانه اقتصادی؛

ساز تازه‌ای که پزشکان برای مالیات کوک کرده‌اند/ کاهش قیمت طلا با دعوت چینی‌ها از آمریکا برای دور جدید مذاکره/ ادامه روند نزولی قیمت دلار در بازار/ غول نفتی عربستان زیر آب می‌رود/ حقوق معلمان در کدام کشورها بالاتر است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون چقدر طلا تاکنون در دنیا استخراج شده است؟ رئیس جمهور روسیه: با وجود اختلاف به همکاری با اوپک ادامه می‌دهیم، افزایش قیمت نفت با قوت گرفتن تمدید «طرح کاهش تولید نفت»، یک تولیدکننده ضعیف به زودی بزرگترین شرکت نفتی جهان می‌شود، واردات ۲۸ میلیون دلاری لوبیا چیتی در سال ۹۷، احتمال تغییر سهمیه ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش نرخ بیکاری ترکیه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 22 November 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون چقدر طلا تاکنون در دنیا استخراج شده است؟ رئیس جمهور روسیه: با وجود اختلاف به همکاری با اوپک ادامه می‌دهیم، افزایش قیمت نفت با قوت گرفتن تمدید «طرح کاهش تولید نفت»، یک تولیدکننده ضعیف به زودی بزرگترین شرکت نفتی جهان می‌شود، واردات ۲۸ میلیون دلاری لوبیا چیتی در سال ۹۷، احتمال تغییر سهمیه ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش نرخ بیکاری ترکیه را در بر دارد.

کاهش بهای طلا با دعوت چینی‌ها از آمریکا برای دور جدید مذاکره تجاری

روز پنجشنبه در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 2.4دلار کاهش نسبت به روز چهارشنبه به قیمت 1469 دلار و 10 سنت به فروش رفت. قیمت فلز زرد دیروز در کمترین زمان 1465 دلار و 60 سنت و در بیشترین زمان 1475 دلار و 20 سنت به فروش رفت. قیمت این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 18.3دلار کاهش داشت اما در مقایسه با یک سال گذشته 243.5 دلار با افزایش همراه شد. در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره 4 سنت کاهش داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 17دلار معامله شد. فلز گرانبهای پلاتینوم 2 دلار افزایش داشت؛ اما فلز پالادیوم دو دلار کاهش را تجربه کرد.

رویترز نوشت:‌ کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی متأثر از خوش‌بینی بازار به مذاکرات تجاری چین و آمریکا است. روز گذشته مقامات چینی از مذاکره‌کنندگان آمریکا دعوت کردند تا دور جدیدی از گفت‌وگوها را پی بگیرند، چین تلاش می‌کند تا به یک توافق تجاری اولیه با آمریکا برسد. قیمت معاملات آتی فلز طلا هم با 0.3درصد کاهش 1470دلار و 40سنت به فروش رفت. تحلیلگر جئورگت گفت: هرچند تنش‌های زیادی بین چین و آمریکا وجود دارد، همچنان سرمایه‌گذاران در انتظار نشسته‌اند. به نظر می‌رسد بازار از اخبار پیرامون جنگ تجاری چین و آمریکا خسته شده‌ است. فلز طلا معمولاً به عنوان محیط امن برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. زمانی که شرایط مبادلات بین‌المللی و تجارت آنها مناسب نباشد، سرمایه‌گذاران به سمت فلز زرد روی می‌آورند اما  اگر شرایط مناسبی باشد سرمایه‌های خود را از طلا دور می‌کنند.

چقدر طلا تاکنون در دنیا استخراج شده است؟

اگر همه طلاهایی را که تا به حال در دنیا استخراج شده است، ذوب کنیم، می توان مکعبی با اضلاع ۲۱ متری ساخت. شورای جهانی طلا با اعلام این مسأله افزود: حجم طلای استخراج شده در جهان تا آخر سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۱۹۰ هزار و ۴۰ تن بوده که با احتساب همه آثار تاریخی باستانی ساخته شده از طلا است. میزان روزانه استخراج طلا ۲.۵ تا ۳ تن است. طبق محاسبات شورای جهانی طلا، دوسوم استخراج طلا در دوره آغاز شده از سال ۱۹۵۰ میلادی صورت گرفته است. ۴۷.۷ درصد طلای استخراج شده در جهان در روی زمین در صنعت جواهر سازی مورد استفاده قرار می گیرد. میزان ذخایر معادن زیرزمینی طلا ۵۴ هزار تن است. در سال‌های اخیر استخراج طلا افزایش یافته است اما کارشناسان پیش بینی می‌کنند نرخ رشد استخراج طلا طی هشت تا ده سال آینده کاهش یابد. این اولین بار نیست که حجم طلای استخراج  شده در جهان محاسبه می شود. به گزارش ایبنا، وارن بافت، سرمایه دار آمریکایی در سال ۲۰۱۲ گفته بود اگر همه طلاهایی را که (تا آن زمان) در دنیا استخراج شده، ذوب شود می‌توان مکعبی با اضلاع ۲۰ متری ساخت.

ساز تازه‌ای که پزشکان برای مالیات کوک کرده‌اند

جنگ اقتصادی، کمبود منابع دولت، عدم رعایت عدالت در نظام مالیاتی، فرارهای مالیاتی گسترده حداقل تا ۷ هزار میلیارد تومان و ... از جمله دلایلی بود که مجلس را بر آن داشت تا در بودجه سال ۹۸ لزوم اخذ مالیات از صاحبان حرف پزشکی را بگنجاند. 

در این بین که خبرهای عدم تمکین پزشکان از قانون یکی پس از دیگری منتشر می شد، اعلام شد که متولیان این حوزه به دنبال گرفتن معافیت برای بخش کارانه از شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا هستند. کارانه ای که حداقل تا چهار برابر حقوق پزشک است و درآمد اصلی پزشکان محسوب می شود. پیگیری های خبرنگار مهر از سازمان امور مالیاتی نشان می دهد که بحث معافیتی در میان نیست و تغییر نرخ مؤثر مالیاتی مطرح است که همین هم موضوعی مهم و قابل تأمل تلقی می شود.  در این راستا، یک منبع آگاه در سازمان امور مالیاتی به مهر گفت: برای پزشکان معافیتی وجود ندارد بلکه اخیرا بحث تغییر نرخ موثر مالیاتی پزشکان مطرح شده است.

وی با بیان اینکه پزشکان به دنبال پیشبرد نظر خود در نهادهای قانونگذار هستند، افزود: نرخ مالیات حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی دانشگاه ها ۱۰ درصد است؛ از این روی، پزشکان به دنبال اعمال نرخ مالیات ۱۰ درصدی بر کل درآمدشان از جمله کارانه هستند. این مقام آگاه ادامه داد: در بودجه سال ۹۸ در مورد کارانه پزشکان استنثایی در نظر گرفته شده بود، به این صورت که نرخ مالیات کارانه این قشر به صورت تصاعدی تا حداکثر ۳۵ درصد مشمول مالیات می شد. وی گفت: در حال حاضر پزشکان به دنبال این هستند که این عدد را به ۱۰ درصد برگردانند. در حالی پزشکان به عنوان قشر پردرآمد جامعه به هر دری می زنند تا از پرداخت مالیات حقه فرار کنند که دهک های پایین درآمدی از جمله کارمندان و معلمان، پیش از دریافت حقوق مالیات خود را می پردازند. 

رئیس جمهور روسیه: با وجود اختلاف به همکاری با اوپک ادامه می‌دهیم

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، با وجود اختلافات جزئی با اوپک، کشورش به همکاری با این گروه برای تثبیت بازارهای نفت ادامه خواهد داد. ولادیمیر پوتین در کنفرانس راشیا کالینگ اظهار کرد: ما برخی اختلافات جزیی داریم اما در مجموع وظیفه مشترکی داریم. این ماموریت، متعادل کردن بازار است تا برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قابل قبول باشد. مهمترین مسأله‌ای که می خواهم روی آن تأکید کنم، قابل پیش بینی بودن است. پوتین گفت: تنها اقدامات هماهنگ اثر مطلوبی روی بازارهای انرژی بین‌المللی دارند و روسیه همواره یک مشارکت کننده مسئول در بازار انرژی بوده است. توافق کاهش تولید فعلی اوپک پلاس تا پایان مارس سال ۲۰۲۰ ادامه دارد. تولیدکنندگان مشارکت کننده در این توافق در اوایل دسامبر برای مذاکره درباره وضعیت بازار و در شرایطی که قیمت نفت حدود ۶۲ دلار در هر بشکه در نوسان مانده است، با یکدیگر دیدار می‌کنند.

افزایش قیمت نفت با قوت گرفتن تمدید «طرح کاهش تولید نفت»

روز گذشته در بازار جهانی قیمت هر بشکه نفت برنت با 26 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 62 دلار و 66 سنت معامله شد. نفت وست تگزاس آمریکا هم با رشد 34 سنت بشکه‌ای 57 دلار و 35 سنت به فروش رفت. دیروز قیمت بنزین در بازارهای جهانی کاهش داشت و با 18 سنت کاهش گالنی 165 دلار و 45 سنت عرضه شد. رویترز نوشت: روز پنجشنبه پس از آنکه ‌گزارشی منتشر شد که اوپک و هم‌پیمانانش احتمالا طرح کاهش تولید نفت را تا اواسط 2020 ادامه خواهند داد و همچنین چین مذاکره‌کنندگان آمریکا را برای دور جدیدی از گفت‌وگوها دعوت کرده است، بر اساس منابع اوپک، کشورهای اوپک و دیگر هم‌پیمانان غیراوپکی‌اش در نشست ماه آینده طرح کاهش تولید نفت را تمدید خواهند کرد و همین عاملی شد تا قیمت نفت در بازارهای جهانی رشد کند، در حالی که امروز قیمت نفت کاهشی بود.

غول نفتی عربستان زیر آب می‌رود

بلومبرگ: تغییرات آب و هوایی شرکت آرامکو عربستان را به شدت تهدید می‌کند. تغییرات آب و هوایی موجب بالا رفتن آب دریا و غرق شدن بخش‌های زیادی از این شرکت خواهد شد. همچنین افزایش دما به زیرساخت‌های شرکت آسیب زده، عملکرد آن را پایین آورده و حتی باعث از بین رفتن بخش‌هایی از آن می‌شود. کانسالتنت کلندر در گزارشی نوشت: افزایش سطح آب دریا تهدید جدی برای فعالیت‌های اقتصادی شرکت آرامکو عربستان بوده و احتمالا باعث می‌شود که بخشی از این شرکت طی چند دهه آینده به زیر آب برود و فعالیت این شرکت بزرگ نفتی جهان بسیار سخت خواهد بود. تیبالت لاکوند، رئیس کلندر در مصاحبه‌ای گفت:‌ «بخش جنوبی این شرکت احتمالا در دهه آینده زیر آب می‌رود، خود  آرامکو هم تأیید کرده تغییرات آب و هوایی یک خطر جدی است. آنها مسئول حفظ این دارایی‌ها هستند و من فکر نمی‌کنم آنها بتوانند چنین کاری بکنند.» 

یک تولیدکننده ضعیف به زودی بزرگترین شرکت نفتی جهان می‌شود

بزرگترین مناقصه نفتی برزیل که در نوامبر برگزار شد، به نظر ناامیدکننده بود و علاقه زیادی از سوی شرکت‌های اکتشاف و تولید بین‌المللی جلب نکرد. با این‌ همه شرکت نفتی ملی پتروبراس نمی‌توانست نتیجه‌ای بهتر از این داشته باشد. پتروبراس که به عنوان یک تولیدکننده نفت پرشتاب‌ترین نرخ رشد را در جهان داشته است، کنترل کامل بیش از هشت میلیارد بشکه نفت در میدان بوزیوس را به دست آورده و ششمین شناور این میدان هم در دست برنامه ریزی است. برزیل برای توسعه این میادین و سایر میادین فراساحلی به ۷۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در فاصله سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ نیاز دارد و این برنامه تأثیر مهمی روی پتروبراس خواهد داشت.

آدیتا راوی، نایب رئیس تیم بالادستی "ریستاد انرژی" در این باره اظهار کرد: پتروبراس می‌تواند در مدت چند سال به بزرگترین تولیدکننده نفت در میان شرکت‌های سهامی عام در جهان تبدیل شود. ما پیش‌بینی می‌کنیم پتروبراس می‌تواند به تنهایی میزان تولید نفت خود را در یک دهه آینده به میزان بیش از ۱.۳ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. پتروبراس در سال ۲۰۱۹ از رتبه پنجم به جایگاه سومین تولیدکننده بزرگ نفت ارتقا یافت و تولیدش در سه ماهه سوم به حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز رسید. روس‌نفت و پتروچاینا در صدر فهرست بزرگترین شرکت‌های تولید و اکتشاف سهامی عام جهان قرار دارند. طبق پیش بینی "ریستاد انرژی"، پتروبراس می‌تواند تا چند ماه آینده از پتروچاینا سبقت بگیرد و احتمالا در یک دهه آینده هم از روس‌نفت پیش خواهد افتاد. تولید نفت برزیل به مدد پتانسیل پتروبراس برای پیک تولید احتمالی ۳.۸ میلیون بشکه در روز ممکن است از ۲.۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۰ صعود کند.

ادامه روند نزولی قیمت دلار در بازار

دلار در این هفته روزهای پر فراز و نشیبی را به چشم دید و برای مدتی کوتاه هم که شده، خودش را از کانال ۱۱ هزار تومانی که مدت‌ها در آن راکد مانده بود، بیرون کشید. پس از سهمیه‌بندی بنزین در بیست و چهارمین روز آبان ماه (جمعه) زمزمه‌ها و پیش‌بینی‌های دهان به دهان برای افزایش نرخ ارز شروع شد و نهایتا تأثیر نگرانی‌های مردم از این موضوع، از اوایل خودش را روی تابلوی صرافی‌ها به رخ کشید؛ چنانچه دلار بانکی از حوالی نرخ ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان دور شده و آنقدر خودش را به سمت بالا کشید تا توانست به کانال ۱۲ هزار تومان هم وارد شود و حتی سقف ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان را هم رد کرد. اما این روند یکی دو روز بیشتر دوام نیاورد و در حالی که بسیاری از مردم افزایش نرخ ارز را نتیجه مستقیم طرح سهمیه‌بندی بنزین می‌دانستند، بازگشت نرخ دلار به کانال ۱۱ هزار تومان آب پاکی روی دست همه آن‌ها ریخت. چنانچه روز چهارشنبه رئیس بانک مرکزی با اعلام اینکه «بر بازار کنترل کامل داریم»، خاطرنشان کرد که سهمیه‌بندی بنزین هیچ تأثیری بر نرخ ارز نداشته است. تا روز پنج‌شنبه نرخ ارز به روند نزولی خود ادامه داده و حالا دلار روی تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان درج شده که کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز چهارشتبه را نشان می‌دهد. همچنین یورو در این صرافی‌ها با نرخ ۱۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بهای سکه در آخرین روز آبان

در جریان معاملات بازار آزاد تهران روز پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، نیم سکه به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه به یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان و سکه یک گرمی به ۸۵۰ هزار تومان رسید.

واردات ۲۸ میلیون دلاری لوبیا چیتی در سال ۹۷

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۷ نشان می‌دهد در این مدت بیش از ۲۱ هزار و ۹۱۶ تن لوبیا چیتی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم لوبیا چیتی به کشور ۲۸ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۰۸ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۱۱۸ میلیارد و ۷۹۲ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۲۲۱ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. ذکر این مهم لازم است که لوبیا چیتی از شانزده کشور جهان از جمله آلمان، امارات متحده عربی، اسپانیا، ازبکستان، اتیوپی و ارمنستان وارد ایران شده است. بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک، بیشترین واردات لوبیا چیتی از کشور امارات متحده عربی به حجم بیش از ۶ هزارو ۹۸۰ تن و به ارزش ۹ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۳۴۹ دلار بوده است.

احتمال تغییر سهمیه ناوگان حمل و نقل عمومی

سخنگوی شرکت پخش فرآورده های نفتی با اشاره به واریز سهمیه بنزین آذر وسایل نقلیه شخصی و عمومی در ساعت صفر جمعه یکم آذر در کارت های سوخت، از احتمال تغییر سهمیه ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد. به نقل از وزارت نفت، فاطمه کاهی گفت: سهمیه سوخت تعیین شده برای انواع وسایل نقلیه عمومی و شخصی از ساعت صفر بامداد یکم آذرماه در کارت های سوخت مالکان وسایل نقلیه شارژ خواهد شد. وی افزود: سهمیه آبان ماه دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها در صورت عدم استفاده، در کارت های سوخت شخصی این افراد ذخیره شده و تا شش ماه آینده قابل استفاده خواهد بود. کاهی همچنین با اشاره به مراجعه دارندگان خودروهای عمومی به جایگاه های سوخت به دلیل نگرانی بابت حفظ مانده سهمیه سوخت آبان ماه، از احتمال اعمال تغییراتی در سهمیه این خودروها خبر داد و گفت: در صورت نیاز این تغییرات اعمال شده و در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

افزایش نرخ بیکاری ترکیه

نرخ بیکاری ترکیه در دوزاده ماه منتهی به اوت با ۰.۹ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱۴ درصد رسید که بالاترین تورم ثبت شده در این کشور از مارس سال جاری تاکنون بوده است. این نرخ هم‌چنین در مقایسه با نرخ بیکاری ترکیه در اکتبر سال گذشته ۲.۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

حقوق معلمان در کدام کشورها بالاتر است؟

با شش کشوری که معلمان در آن ها بیشترین دریافتی را در مقایسه با هزینه‌های زندگی دارند آشنا شوید؛

۱-ساحل عاج

شاید دیدن نام این کشور آفریقایی در صدر کمی عجیب باشد؛ اما واقعیت این است که متوسط سرانه درآمدی معلمان در این کشور ۶۲ درصد بیشتر از متوسط درآمد سرانه در کل این کشور است.

متوسط حقوق معلمان در سال: ۶۷۲۳ دلار

مازاد درآمد برای تامین حداقل مایحتاج زندگی در سال: ۲۵۶۸ دلار

۲- چین

متوسط سرانه درآمدی معلمان در این کشور ۴۴ درصد بیشتر از متوسط درآمد سرانه در کل این کشور است.

متوسط حقوق معلمان در سال: ۲۶ هزار و ۱۷۷ دلار

مازاد درآمد برای تأمین حداقل مایحتاج زندگی در سال: ۸۰۵۷ دلار

۳- مراکش

متوسط سرانه درامدی معلمان در این کشور ۱۳ درصد بیشتر از متوسط درآمد سرانه در کل این کشور است.

متوسط حقوق معلمان در سال: ۱۰ هزار و ۹۲ دلار

مازاد درآمد برای تامین حداقل مایحتاج زندگی در سال: ۱۱۵۶ دلار

۴- سوئیس

متوسط سرانه درآمدی معلمان در این کشور ۷ درصد بیشتر از متوسط درآمد سرانه در کل این کشور است.

متوسط حقوق معلمان در سال: ۶۹ هزار و ۴۷۱ دلار

مازاد درآمد برای تأمین حداقل مایحتاج زندگی در سال: ۴۴۸۴ دلار

۵- آلمان

متوسط سرانه درامدی معلمان در این کشور یک درصد بیشتر از متوسط درآمد سرانه در کل این کشور است.

متوسط حقوق معلمان در سال: ۵۳ هزار و ۳۷۳ دلار

مازاد درآمد برای تأمین حداقل مایحتاج زندگی در سال: ۴۷۷ دلار

۶- ترکمنستان

متوسط سرانه درآمدی معلمان در این کشور برابر با متوسط درآمد سرانه در کل این کشور است.

متوسط حقوق معلمان در سال: ۱۹ هزار و ۵۷۲ دلار

مازاد درآمد برای تأمین حداقل مایحتاج زندگی در سال: ۴۶ دلار

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
دکترن دیگه مالیات نمیدن زورشونم میرسه. بعد من با پنج تومن حقوق یک میلیون و صد مالیات میدم
تابناک خواهشا ازشون بخواه دیگه قطع اینترنت به شنبه نرسه... کار و زندگی داریم وابسته به اینترنت... از نماز صبح تا الان بیدارم هر 10 دقیقه گوگل رو چک میکنم بلکه وصل شده باشه
متلسفانه قوانین مالیاتی کاملا به نفع ثروتمندان است
ذر کشورهای اروپایی لگر کسی چند شغله باشد برای مشاغل دوم و سوم مالیات تصاعدی می دهد یعتی تا بیش از هفتاد درصد درآمد شغل دوم یا سوم همینطور کارانه و غیره هم یا شغل دیگر فرد است که باید مالیات زیاذی بدهد یا جزو درامذ اوست که در کشورهای اروپایی مابیات بر درامذ تصاعذی است یعنی هرقدر درآمد بیشتر باشد مالیاتش بیشتر می شود
می شد کمی ارام و با فکر و با توجه به وضعیت اقتصادی و زندگی مردم اصلاح اقتصادی انجام بشود باید سهمیه بندی بنزین بر اساس شهر ها انجام می شد کسی که در یک کلان شهر هست حتما میران مصرف سوخت بیشتری دارد از کسی که در یک شهر کوچیک یا روستا زندگی می کند وسعت کلان شهر ها باعث می شود تمام افراد مجبور باشند مسافت های بیشتری برای رفتن سر کار یا انجام کار های ضروری دیگر بپیمایند و این منطقی نیست که با بقیه مناطق کوچک‌تر یکسال سهمیه بگیرند. برای کاهش قیمت کالا ها دولت باید نظارت بر روی انبار ها رو بیشتر و کسترده کند و با تغییرات در قوانین واسطه ها رو حذف کند...
هر چی لوبیای مونده و تاریخ گذشته و سفت و بد مزه را وارد میکنند و تو بسته بندی با تاریخای روز تو فروشگاهها میدن به خلق اله که گوشت میپزه و از هم وا میره ولی لوبیاش نپخته اونوقت لوبیای خوب و اصیل ایرانی را این تجار سودجو از کشاورز ان اذربایجان پیش خرید میکنند و صادر میکنند به عراق و امارات و کشورهای شمالی واقعا این کارها درسته
واقعا برخی پزشکان خیلی رو دارن از یک طرف زیر میزی میگیرن واز طرف دیگه از مالیات فرار میکنن باسوادترین قشر مملکت ما که این باشه وای به حال بقیه
همه دارن نفت میفروشن سرمایه گذاری میکنن ما وایسادیم شعار میدیم.
میشه یکم تحقیق کنی بعدش حرف بزنی من ۳۱ سالمه دانشجوی تخصص ولی خرج ماهینامم ندارم. در طول این سالها همیشه جز شاگردای ممتاز بودم کاریانه ای شما میگی بعد حداقل یه سال داده میشه بعد این همه درس خوندن باید ۴ سال طرح بگذونم و ۴۰ سالم میشه. نه میتونی ازدواج کنی
یه معلم از ۲۲ سالگی زندگیش سر و سامان میگیره . یکم منطقی و بدون جانب داری مطلب بنویسین
کسی اراده گرفتن مالیات از پزشکان را بطور جدی ندارد . هر پزشک در هنگام تمدید پروانه باید مالیات خود را پرداخته باشد د ر اینصورت پروانه تمدید نگردد. کاری که برای مهندسان پیشهوران کارخانه داران و غیره میشود.
میدونی چی باعث ناراحتی تو ایرانه، اینه که هر کی قوی تره بیشتر از زیر قانون در میره و قانون رو به نفعش تغییر میده،
من کارمند ام قبل از دریافت حقوق مالیات رو میدم بعد این پزشکان دنبال ندادن مالیات هستند، هنوز هم کسی نتونسته ازشون مالیات بگیره، بعد میگن به چی امید داشته باش، نمیدونم.
دولت بجایی که برای جبران بریز به پاش هاش از هر چی مالیات بگیره بهتره بره از سازمان‌هایی که مالیات نمیدن، مالیات بگیره، تازه با درصدی بمراتب بیشتر از ما
پزشکان می بایست مالیات خود را کامل بپردازند در غیر این صورت می بایست مجازات سنگینی از قبیل زندان و ..... برایشان در نظر گرفت.
پزشکان هم دقیقا قبل از دریافت حقوق و کارانه مالیات را می پردازند.
پس منصف باشید و خواننده را القای فریب ندهید.
قابل توجه شما اینکه کارانه بعد از یک سال پرداخت می شود و عملا با توجه به تورم مملکت، انگار ۴۰ درصد مالیات اضافه هم دارند می دهند.
کسی با اصل مالیات مخالف نیست ولی مطالبه گر باشید که همانگونه که دریافت مالیات باید شفاف باشد محل مصرف آن نیز شفاف شود.
من معلم حق التدریس مدارس غبر انتفاعی با 21 سال سایقه ی تدریس تمام وقت دریافتی ام 1میلیون و 300 هزار تومان. شما یگین چطور میشه با این حقوق زندگی کرد.
بر چین آفرین با بیش از میلیارد نفوس به ما لوبیا چیتی هم صادر می کند . اگر کاشت و تولید را به کشاورز ایرانی واگذار کنیم قیمت ش سر ب فلک می زند و ایرانی از خوردن آن محروم می شود .
آخرش هم مالیات پزشکان از کارمندان و کارگران گرفته میشود.
پزشکها و وکلا نباید مالیات بدن . این کسری باید با سه برابر شدن قیمت بنزین در یکشب و خالی کردن جیب مردم بدبخت با کلی هزینه اجتماعی و بحران تامین بشه
لوبیا چیتی برای هر کیلو بیشتر از یک دلار هزینه واردات شده، آیا به کشاورز داخلی هم همین یک دلار رو میدن؟ معلومه که این یارانه ها که به کشاورز خارجی داده میشه فقط برای نابود کردن کشاورزی داخل است
سلام جالبه که علیرغم این همه مسائل و مشکلات موجود در کشور همچنان به رسالت خودتون برای از بین بردن جایگاه پزشکان ادامه میدید! کدوم فرار مالیاتی؟! کارانه ای که بنده میگیرم۵۰ درصد کارکرد کلی من هست یعنی۵۰ درصد مالیات که به طرق مختلف از کارانه کسر میشه. بس کنید دیگه این افتراهارو!!
مطلب شما در مورد پزشکان با واقعیت بسیار فاصله دارد...قبل از نوشتن مطلب در مورد کارانه و مالیات پزشکان وقت بگذارید و با ۱۰ تا پزشک صحبت کنید تا به اطلاعاتتان اضافه شود.
ایران ۲۳۰۰
مازاد منفی۲۳۰۰
پزشکان سالهاست که تافته جدا بافته هستند در ایران، در حالیکه تو دنیا خصوصا ا وپا اصلا اینجوری نیست
ایران :
حقوق معلمین درسال 2000 دلار
مخارج 20000 دلار
حقوق معلمان در کدام کشورها بالاتر است؟
مفهوم « مازاد درآمد برای تامین حداقل مایحتاج زندگی در سال» چی هست؟ توضیح دهید.
اولا چرا کارانه پزشکان 4 برابر حقوقشان است اساسا یک فرد حقوق میگیرد تا کار کند این چه رسمیست که باید بابت کاری که حقوق میگیرد کارانه هم بگیرد آن هم 4 بارابر حقوق ! دوما چرا باید معاف از مالیات باشد مگر دریافتی نیست سوما چرا یک قشر آنقدر بانفوذ است که یا مالیات نمی دهد یا اینکه خودش تعیین میکند چقدر باید مالیات بدهد .
در مورد ماليات پزشكان و كارانه پزشكان حق مطلب بيان نشده كارانه پزشكان مشمول دو تا كسورات ٣٥ درصدي و ٦٥ درصدي ميشه تازه اونم با تعيين سقف كه از اگر يك پزشك ٢٤ ساعته هم كار كنه از يك حدي بيشتر نميشه تازه پرداخت كارانه بعد از ١٨ ماه و يا بيشتر انجام ميشه كه در مورد هيچ كارگري اينگونه ظلم نميشه در مورد پزشكان هم قبل از پرداخت ماليات و پلكان كسر ميشه پس چرا به ناحق و نادانسته حرف ميزنيد؟؟ ميدونيد از ماليات بالاي پزشكان كي ضرر مي كنه؟ بيشتر مردم و بعد پزشكان چرا ؟ چون يك پزشك قبل از رسيدن به سقف مالياتي مطب رو تعطيل ميكنه و پيش زن و بچه اش ميره و بيماران سرگردان و حيرون ميشن... تازه پزشكان در دوره تخصص گاهي تا ٥٠٠ الي ٧٠٠ ساعت در ماه كار مي كنند اونم با حقوق كمتر از يك ميليون براي ٤ سال يا بيشتر با اين اوضاع تورمي كشور همين باعث عقب موندن پزشكان از نظر اقتصادي از طبقات پايين اجتماعي ميشه و شده تازه طرح اجباري در مناطق مرزي و محروم كه شماها حاضر نيستيد يك روز هم اونجاها زندگي كنيد رو به اين معضلات اضافه كنيد پس بياييد منصف باشيد و چهارتا پزشك تو تهران ملاك اظهار نظر شما نباشه
ساز تازه ای که پزشکان کوک کرده اند یعنی چه؟! عده ای از پزشکان از یک راه کاملا مدنی به یک قانون اعتراض کرده اند؟ الان شما چرا ناراحتید؟ ؟! ...
چرا ما کارگر با حقوق یکمیلون باید مالیات بدیم اونوقت زنگ زدم واسه بچم نوبت دکتر بگیرم منشی میگه با پول نقد بیاید مطلب،اون کارت خوان نداره که مالیات نده ولی منم مالیات میدم اونم حتی سر خرید یه پفک مالیات بر ارزش افزوده میدم،در قبض آب و برق و گاز مالیات میدم،درصورتی که گفتن یارانه که بدهند و پول انرژی که آزاد محسوب بشه هیچ ردیف اضافه ای درقبض مشاهده نخواهد شد.
قرار هم نبود یارانه اضافه نشه اما پول آب و برق و گاز هرسال اضافه بشه،مردم یادتان می اید؟!
توی ایران هم که معلما بعد از مدرسه میرن دنبال شغل دوم و سوم. علی برکت الله
هر چی از این پزشکا بگیرن بازم کمه. باید نرخ مالیات به جای 35 درصد 50 درصد بشه.
ماهم با مدرک فوق لیسانس و 27 سال سابقه سالانه 3000 دلار حقوق میگیریم.
از همه کارمندان و وظیفه بگیران دولت از جمله پزشکان قبل از پرداخت هر مبلغی، اول مالیات کسر می گردد
نویسنده اول اطلاعاتش را کامل کند
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
کی تا حالا پزشکان مالیات میدن که ما خبر نداریم
منم معلمم مهر و آبان برای من یک و ششصد ریختن
همه اقشار جامعه با درآمد زیر 7 میلیون 10 درصد مالیات می دهند و پزشکان با درآمد بالای 100 میلیون هم 10 درصد مالیات!!! متاسفم برای دولت متاسفم برای سیستم مالیاتی طرفدار پزشکان!!! متاسفم برای پزشکانی که هیچ سهمی در شرایطی اقتصادی کشور ندارند ...
هرچی پولدارتر ظاهرا حریص‌تر!
...
بلانسبت پزشک شجاع و امانتدار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
متاسفم برات با اين نظر دادنت
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
دقیقا موافقم. پولی که از مردم فقیر گرفته میشه اونم
خیلی زیاد انسانیت رو زیر سوال میبره.مردم باید پولدارهای پزشک رو تحریم کنند..
ساز تازه‌‌ی پزشکان!
یک جمله‌ایی ظاهرا ابن سینا گفته: (شاید عالم دیگری)
در جامعه‌ایی که پزشکان، اجر و قرب بیشتری {در درآمد} دارند، بیماران آن جامعه، بیشتر هستند!
من یک نیروی قراردادی در شرکت نفت خستم ماهی 4 دویست حقوق میگیرم درسال 50 روز اورهال خیلی سخت در گرما داریم بعد اورهال 400 پاداش میگیرم که از همونم مالیات کم میشه بعد اون پزشک چرا .......خدایا
سلام. من خودم رشته برق خوندم و کارمند هستم اما مادرم پزشک هستند. هیچوقت میزان زحمت، استرس، مسئولیت و فشار کاری یک پزشک، مخصوصا پزشکان بیمارستانی با کار کارمندان قابل مقایسه نیست. پزشکان هم مثل سایر مشاغل پردرآمد و کم درآمد دارند و میانگین درآمد پزشکان آنطور که مردم تصور میکنند نیست. مثلا همین الآن که من و همکارانم از روی بی تدبیری مدیران بالای ۱۵ میلیون بگیرمان که دائم فقط در جلسه اند و حرف میزنند و تصمیمات اشتباه میگیرند هیچ پروژه خاصی نداریم و وقتمان را که برایش حقوق میگیریم صرف گشت و گذار در سایت های خبری میکنیم، پزشکان مشغول کارند و کمتر میبینید که آن ها در ساعات کارشان کامنتی گذاشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
برقت ما رو گرفت دکتر جان
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
شما نگران خودت باش که کارمندی. دکترها با درآمدهای نجومی به مردم ظلم می کنند.شما شاید پشت نیزباشی و کارنکنی ولی دیکر کارمندها کارشون زیاده و به نون شب محتاج.
متاسفانه درآمد اکثر پزشکان بخصوص جراحان از نجومی هم گذشته و حاضر به دادن مالیات هم نیستند. یکی از اقوام پزشکم به گفته خودش پس از کسر کلیه هزینه ها روزی حداقل هشت میلیون درآمد دارد و تازه ناراحت هم هست و همکارانی را نام می برد که به ماهی یک میلیارد هم قانع نیستند. البته بیشتر پزشکان عمومی و بعضی از رشته ها مانند اطفال وضعیت متفاوتی دارند ولیکن حتی در مورد آنها نیز درآمدشان قابل مقایسه با دیگر رشته ها نیست.
هر پزشكي كه ماليات نده بايد مجوز طبابتش باطل بشه. نظام پرداخت به پزشكان بايد دولتي بشه و حقوق دريافت كنند، نه اينكه مردم مستقيم با پزشك درگيري مالي داشته باشند.مثل بريتانيا
آقای تابناک!
کارانه را با تاخیر یک ساله می پردازند و 33 درصد کارکرد پزشک است(کدام صنف کسر 67 درصد کارکرد خودش را می پذیرد؟) که پس از یک سال و با در نظر گرفتن ارزش زمانی پول ارزش آن به 20 درصد کارکرد می رسد
کدام صنف این وضعیت را می پذیرد؟ آیا اگر پزشک موظف به پردخت دیه شد بیمارستان حاضر است بخشی از آن را بپردازد؟
این کشور بهشت پزشکان است.اگه انقدر که به درمان فکر می کنند به پیشگیری هزینه کنند کسی مریض نمیشه که سراغ پزشک بره.درآمدهای واقعا نجومی چرا؟مگه مهندسین عزیز درس نخنوندن؟زحمت نکشیدن؟حرفه مهندسین بسیار پرخطره و با مرگ انسان ها سروکار داره.تجهیزات پزشکی که یک مهندس در اختیار پزشک قرار نیده و فقط پزشک مثل اوپراتور فقط باهاش کار میکنه اونوقت باید اتقدر درآمدش متفاوت باشه؟
باید جلوی مافیای دکترها رو گرفت.اینها باید بدونند مالیاتی که پرداخت کنند به خودشون و رشد کشورشون هزینه میشه.تا ریال آخر رو از قشرکارمند و کارگر میگیرند ولی ودکترها با درامدهای غیرمتعارف و بسیار بالا از پرداخت مالیات طفره میروند.این عدالت نیست....
اینکه خوبه برخی پزشکان به پول زیاد هم قانع نشده و به کارهای ساخت و ساز و مشاغل پردرآمد دیگه هم وارد شده اند.چقدر هم خودشونو میگیرند انگار فقط خودشون درس خوندن بقیه بی سوادن.وقتی میری مطبشون باهات رفتار تحقیرآمیزی دارند.
واسه یک ویزیت ساده کلی پول میگیرند.استرس کاری فقط واسه پزشکلست؟؟؟؟؟؟؟چه استرسی؟؟؟حتی اگه کسی حین عمل فوت کنه قانون باهاشون کاری نداره.کجاش استرسه.پزشکها زیادی بزرگ شده اند.البته چندسال دیگه به شدت این حرفه اشباع میشه.
تو این شرایط بد اقتصادی 8 نیلیون در روز درآمد یعنی ظلم به مردم.یدونه ترمیم دندون حدودا 1 الی 2 میلیون هزینه داره.پول مگه کاغذباطله است بدیم به دندونپزشکا.اونم با ابن مواد چینی که دندونها بعداز ترمیم از بین رفته و میشکنند.35درصد مالیات برای پزشکا خیلی کمه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل