بازدید 13419
پیمانه اقتصادی؛

انتقاد وزیر صنعت از تفکرِ «بعد از افزایش قیمت بنزین همه چیز باید گران شود»/ همتی: بر بازار ارز کنترل کامل داریم/ مصرف CNG به ۲۱ میلیون متر مکعب در روز رسید/ احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس تهران در آخرین روز هفته، سقوط آزاد ارزش سهام در بازار‌های بورس اروپا، ثبات بر بازار سکه حاکم شد، طلای جهانی گران‌تر می‌شود، قیمت جهانی نفت کاهش یافت، بعید است روسیه با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت کند، اصلاح نرخ بنزین تأثیری بر قیمت تخم‌مرغ ندارد و ثبات قیمت دلار و یورو در بازار تهران را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 21 November 2019

انتقاد وزیر صنعت از تفکرِ «بعد از افزایش قیمت بنزین همه چیز باید گران شود»/ همتی: بر بازار ارز کنترل کامل داریم/ مصرف CNG به ۲۱ میلیون متر مکعب در روز رسید/ احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکنتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس تهران در آخرین روز هفته، سقوط آزاد ارزش سهام در بازار‌های بورس اروپا، ثبات بر بازار سکه حاکم شد، طلای جهانی گران‌تر می‌شود، قیمت جهانی نفت کاهش یافت، بعید است روسیه با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت کند، اصلاح نرخ بنزین تأثیری بر قیمت تخم‌مرغ ندارد و ثبات قیمت دلار و یورو در بازار تهران را در بر دارد.

انتقاد وزیر صنعت از تفکرِ «بعد از افزایش قیمت بنزین همه چیز باید گران شود»

رضا رحمانی با بیان اینکه موج گرانی با توجه به تغییر نرخ بنزین به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت طی روزهای اخیر مهمترین کارویژه خود را، کاهش بار روانی افزایش قیمت ها ناشی از افزایش قیمت بنزین قرار داده  تا با این موضوع مقابله نماید و حتی رئیس جمهور هم دستور داده تا تمام دستگاه‌های دولتی تا پایان سال هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشند. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: طی هفته گذشته سه جلسه در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت بنزین برگزار شده که نگرانی تمامی آنها اثرگذاری افزایش قیمت این حامل انرژی بر کالاها و افزایش قیمت آنها بود اما باید اطمینان داد که وزارت صنعت و دولت اجازه هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهد داد.

وی تصریح کرد: نباید به دنبال اجرای این طرح بزرگ، موج بزرگتری از گرانی ها به راه افتد و این تفکر که «بعد از افزایش قیمت بنزین همه چیز باید گران شود» باید از میان مردم رخت بربندد، در حالی که متأسفانه طی سال‌های اخیر فرهنگسازی لازم در این راستا نشده است. این عضو کابینه دوازدهم از تشدید بازرسی ها در بازار خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی های  صورت گرفته با تعزیرات حکومتی مقرر شد، پرونده تخلف تشکیل شده طی روزهای اخیر، خارج از نوبت مورد رسیدگی واقع شوند، چون تمامی افرادی که طی روزهای اخیر خودسرانه قیمت کالاها را افزایش داده اند دقیقا همگام و در جهت حرکت اخلالگران و اشرار حرکت نموده اند.

سبزپوشی بورس تهران در آخرین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز، با افزایش 308 واحدی معادل 0.10 درصد به رقم 304 هزار و 996 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 28 واحدی به رقم ۳ هزار و 950 واحد رسید. همچنین امروز معامله‌گران در فرابورس ۱۳۸ هزار معامله کردند و شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 82 واحدی معادل 0.10 درصد به رقم 81 هزار و 709 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد 977 واحدی معادل 1.13 درصد، عدد 87 هزار و 779 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با افزایش 653 واحدی معادل ۱.۱3 درصد به رقم 58 هزار و 684 واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور نیز 1191 واحد افزایش معادل ۰.34 درصد را رقم زد و به سطح 355 هزار و 297 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 182 واحد کاهش معادل 0.08 درصد به رقم 220 هزار و 786 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 2459 واحد افزایش معادل 0.40 درصد همراه بود و عدد 624 هزار و 226 واحد را به نمایش گذاشت.

انتقاد وزیر صنعت از تفکرِ «بعد از افزایش قیمت بنزین همه چیز باید گران شود» / همتی: بر بازار ارز کنترل کامل داریم/ مصرف CNG به ۲۱ میلیون متر مکعب در روز رسید/ تحریم سه غول خودروساز توسط کالیفرنیا

سقوط آزاد ارزش سهام در بازارهای بورس اروپا

شاخص‌های اصلی بازارهای سهام اکثر کشورهای اروپایی روز (چهارشنبه ۲۰ نوامبر ۲۰۱۹) سیر نزولی در پیش گرفتند. شاخص "یورو استوکس-۶۰۰" با کاهش ۰.۵۸ درصدی به ۴۰۳.۱۵ واحد سقوط کرد. شاخص‌ "داکس" بورس آلمان نیز با نزول ۰.۶۹ درصدی در سطح ۱۳.۱۲۹,۹۳ واحد قرار گرفت. همچنین ارزش شاخص سهام "فوتسی-۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۶ درصد کاهش به ۷.۲۷۵,۲۰ واحد و شاخص "ایبکس-۳۵" بورس اسپانیا با ۰.۷۱ درصد ریزش به ۹.۱۹۳,۲۰ واحد افت کردند. شاخص "کک-۴۰" بورس فرانسه با ۰.۷۳ درصد کاهش به ۵.۸۶۶,۱۴ واحد و شاخص "ام. آی. بی-۳۰" بازار بورس ایتالیا با کاهش ۰.۴۳ درصدی به ۲۳.۲۲۷,۸۹ واحد رسیدند. از سوی دیگر نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریکا ۱,۱۰۶۰ واحد است.

احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن

قیمت پایانی هر ورق تسهیلات وام مسکن دی 96 چهارشنبه با افت 6/ 2 درصدی به 40 هزار و 269 تومان رسید. با وجود این، قیمت «تسه9610» در آخرین معامله افت 6/ 4 درصدی را تجربه کرد و به کانال 39 هزار تومان رسید. دیروز امتیازهای وام معامله شده به‌طور میانگین 8/ 0 درصد افت قیمت داشتند. با وجود این، «تسه»‌ها در روزهای اخیر از رونق نسبی برخوردار شدند و میانگین قیمت این اوراق در آخرین جلسه معاملاتی هفته به حدود 43 هزار تومان رسید. این رقم دو هفته پیش زیر 40 هزار تومان بود. مدیرعامل بانک مسکن این هفته از افزایش عمر بنای واحدهای مسکونی مشمول وام مسکن خبر داد و افزود افزایش سقف تسهیلات هم در دست بررسی است. انتظار می‌رود در صورت افزایش سقف وام مسکن، اوراق تسهیلات با افزایش تقاضای چشمگیری مواجه شوند.

ثبات بر بازار سکه حاکم شد

قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان (بدون تغییر نسبت به روز سه شنبه) و قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، چهار میلیون و ۱۳۰ هزار تومان (بدون تغییر) بود. همچنین هر عدد نیم سکه به قیمت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان (۳۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز سه شنبه)، ربع سکه یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان (۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز سه شنبه) و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۸۵۰ هزار تومان (بدون تغییر) عرضه شد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۲۲ هزار و ۴۵۵ تومان (۶۹۳ تومان افزایش نسبت به روز سه شنبه) بود.

طلای جهانی گران‌تر می‌شود

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه‌ها روی واردات چین در صورت عدم توافق با پکن، افزایش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز چهارشنبه بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۴۷۳ دلار و ۹۸ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۴۷۴ دلار و ۴۰ سنت ایستاد.

سنای آمریکا دومین قانون را برای ممنوعیت صادرات برخی تسلیحات به نیروهای پلیس هنگ کنگ تصویب کرد. چین این اقدام را محکوم و اعلام کرد واشنگتن باید مداخله را متوقف کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد اگر با پکن به توافق تجاری نرسد، تعرفه‌های وارداتی روی کالاهای چینی را بالاتر خواهد برد. به گزارش ایسنا، ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارزی در دیلی فارکس در این باره گفت: نگرانی هایی وجود دارد که تصویب لایحه قانونی اخیر در آمریکا که در حمایت از معترضان هنگ کنگ انجام شده است، شاید روند پیشرفت مذاکرات برای توافق تجاری آمریکا و چین را منحرف کند. با این حال رشد قیمت طلا محدود بود زیرا سرمایه گذاران در آستانه انتشار جزییات آخرین نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا، هنوز آماده نبودند در بازار طلا سرمایه گذاری جدیدی انجام دهند.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

با افزایش ذخایر نفت آمریکا که نگرانی در مورد رشد اقتصادی بی فروغ جهان را تقویت کرد، قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت؛ در عین حال، امید برای هرگونه حرکت در جنگ تجاری آمریکا و چین فروکش کرده است. دیروز هر بشکه نفت خام آمریکا با 3 سنت کاهش 55.18 دلار معامله شد. این نوع نفت روز سه شنبه بیش از 4 درصد از ارزش خود را از دست داده بود. هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 9 سنت کاهش 60.82 دلار فروخته شد. این نوع نفت نیز روز سه شنبه 3.8 درصد از ارزش خود را از دست داده بود. آمارهای امریکن پترولیوم در روز سه‌شنبه نشان داد ذخایر نفت در آمریکا، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، در هفته منتهی به 15 نوامبر، 6 میلیون بشکه افزایش یافت و به 445.9 میلیون بشکه رسید.

بعید است روسیه با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت کند

سه منبع آگاه به رویترز گفتند بعید است روسیه در نشست ماه آتی با همتایان صادرکننده خود با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت کند اما ممکن است برای حمایت از عربستان، به کاهش تولید کنونی متعهد بماند. کشورهای عضو اوپک در 5 دسامبر در وین دیدار می‌کنند و روز بعد با گروه دیگر تولیدکنندگان از جمله روسیه دیدار خواهند کرد. همچنین قرار است در 5 دسامبر، عربستان قیمت‌ پیشنهادی برای سهم عمومی شرکت آرامکو را اعلام کند. در آن زمان، احتمالا قیمت نفت نقش مهمی در قیمت‌گذاری سهام آرامکو خواهد داشت. این منابع آگاه به رویترز گفتند، اوپک و هم‌پیمانانش در مورد رشد تقاضای ضعیف برای نفت در سال 2020 نگران هستند. مسکو استدلال می‌کند در زمان روزهای سرد زمستان برای این کشور دشوار است که تولید خود را به ویژه در غرب سیبری که دو سوم تولید نفت این کشور و بیشتر چاه‌های نفتی‌اش واقع شده است، داوطلبانه کاهش دهد. کارشناسان می‌گویند چاه نفت در صورت توقف فعالیتش در شرایط یخبندان و سرما منفجر خواهد شد. با این حال، این ریسک وجود دارد که دمای به شدت پایین در حدود منفی 58 سانتی‌گراد می‌تواند به کاهش تولید غیرداوطلبانه منجر شود.

ثبات قیمت دلار و یورو در بازار تهران

در حالی که خبرهای رسیده از بازار ارز تهران، حکایت از کاهش تقاضا و خلوت بودن صرافی ها دارد، دلار به کانال 11 هزار تومان بازگشته است. به گونه ای که دیروز در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 11850 تومان از مردم خریداری و به قیمت 11950 تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شد که نسبت به روزهای ابتدایی هفته کاهش چشمگیری داشته است. این افت نرخ همچنین با کاهش فاصله نرخ ارز آزاد و بانکی همراه شده است. در کنار دلار، هر اسکناس یورو به نرخ 13000 تومان در این صرافی ها از مردم خریداری و به قیمت 13100 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

همتی: بر بازار ارز کنترل کامل داریم

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ظهر روز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص تأثیر قیمت بنزین در رقم تورم اظهار کرد: یکسری برآوردهایی بر اساس مبنای جدول داده ها و ستانده ها و تأثیرگذاری بنزین در بخش های دیگر  انجام دادیم. بر اساس اعلام همکاران من اجرای این طرح مستقیم حدود ۲ و نیم درصد و با احتساب تأثیر غیر مستقیم در کل حدود ۴ درصد در طول یک سال آینده در تورم تأثیر خواهد گذاشت. وی در پاسخ به این که آیا این نتایج منطقی است، خاطرنشان کرد: این آمار بر اساس محاسبات علمی انجام شده است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت بنزین تاثیری در بازار ارز داشته است، اعلام کرد: خیر. تاثیری نداشته و بازار ارز کنترل شده است‌. من قبلاً نیز اعلام کرده‌ام که بر بازار ارز کنترل کامل داریم و از مردم نیز خواهش کرده‌ام که دارایی‌های خود را در این بازار به کار نگیرند چرا که ریسک بالایی دارد. همتی در پایان بیان کرد: بانک مرکزی بر بازار مسلط است و از نظر ذخایر اسکناسی و ارزی شرایط ما نسبت به قبل بهتر شده است؛ بنابراین خواهش می‌کنم اجازه دهند همین روال طبیعی را که در بازار ارز داریم و ثباتی که ایجاد شده و این روند کاهشی تورم که در ماه‌های گذشته داشتیم، در آینده نیز ادامه پیدا کند. امیدوارم بتوانیم با کمک مردم و تلاش‌های همکارانم در دیگر بخش‌های اقتصادی نتایج بهتری را شاهد باشیم.

اصلاح نرخ بنزین تأثیری بر قیمت تخم‌مرغ ندارد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار با اشاره به اصلاح قیمت بنزین، اظهار کرد: اصلاح قیمت بنزین تأثیری بر قیمت تمام شده تخم مرغ ندارد، زیرا میزان عرضه و تقاضا در این زمینه تعیین کننده قیمت این محصول است. وی ادامه داد: نوساناتی به دلیل تغییرات آب‌وهوایی، در حمل و نقل تخم مرغ و قیمت این محصول ایجاد شده بود؛ در حالی که اکنون تخم مرغ به نرخ مصوب و بدون افزایش قیمت عرضه می‌شود که اکنون این محصول کیلویی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

مصرف CNG به ۲۱ میلیون متر مکعب در روز رسید

حسن قلی‌پور مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تاکنون به‌طور میانگین روزانه ۱۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی کشور توزیع می‌شد که این رقم با اعلام طرح سهمیه‌بندی بنزین و هم‌زمان با اجرای این طرح به‌طور میانگین به روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب رسیده است. وی با اشاره به اینکه خودروهای دوگانه‌سوز اکنون امکان استفاده از سهمیه بنزین خود را هم دارند، افزود: پیش‌بینی ما این است که با اتمام سهمیه بنزین ماهانه، مقدار مصرف سی‌ان‌جی در کشور، حدود ۲ میلیون مترمکعب دیگر افزایش یابد. مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه زمان فعلی برای پیش‌بینی دقیق زود است و امیدواریم تا پایان آذرماه بتوانیم مقدار دقیق این افزایش را اعلام کنیم، گفت: پیش‌بینی ما این است که میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور به حدود روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب برسد.

رئیس جمهور ترکیه: ۲۰۲۰ سال کاهش بیشتر بهره بانکی است

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه، گفت:  ۲۰۲۰، سال کاهش بیشتر نرخ بهره‌های بانکی خواهد بود. اردوغان اظهار داشت: در حالی که میزان صادرات در سطح جهان با کاهش ۵۲ درصدی روبه رو شده اما صادرات ترکیه دو درصد افزایش یافته است. وی ادامه داد: وقتی ما دولت را تشکیل دادیم به بانک جهانی ۲۳.۵ میلیارد دلار بدهی داشتیم. ما پرداخت  این بدهی ها را در ماه می ۲۰۱۳ به اتمام رساندیم و دیگر با بانک جهانی کاری نخواهیم داشت. رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: دوران بدهکاری ارزی به پایان رسیده و با پول ملی خود در راستای رسیدن به اهداف گام برمی‌داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۴
آقای وزیر صمت، گرانی 200% قیمت بنزین در این شرایط تورمی پیامدی جز موج گرانی ها نخواهد داشت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
داداش ساعت خواب؟
200 درصد؟
عزیز از 1000 رفت رو 3000
نکنه هنوز مانند اصحاب کهف تو خوابی!
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
جناب وزیر بزرگوار

بجای فشارهای نمادین ؛ یک کار انجام دهید به صد کار بی ارزد

حال که قیمت بنزین به هرترتیبی بالا رفته و حامعه باااااید بپذیرد

برای تبعات

یک فرمول نرم افزاری تهیه نمایید به اصناف دهید طبق ان اکرافزایشی درراه است انجام شود
نه سرخود
دیشب در اخبار صداوسیما مشاهده شد
رانتده وانتی که ۱۰۰ میگرفته قیمت را ۲۵۰ هزار کرده

الف/مگر نه اینکه رانندگان حتی شخصی سهمیه دارند پس قیمت اول ۱۵۰۰ است نه ۳هزار
ب/وقتی فرمول در مقدار و مسافت و بار یا مسافر ضرب و تقسیم شود به عددی نزدیک ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش خواهیم رسید نه ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد
ج/هر عزیزی از عددهای علمی و اقتصادی عبور کرد کارت فعالیت صنفیش باطل گردد

مثال:::راننده محترمی ۱۰۰ کلیومتر را ۱۰ لیتر بنزین مصرف مینمود...مبلغ۱۰ هزارتومان هزینه...از هر مسافر ۱۰ هزار میگرفت
اکنون از ۱۵ هزار هزینه دارد همان مسافت...۵هزار جدید تقسیم برد ۴ مسافر میشود ۱۲۵۰ تومان...در کل ۱۱۲۵۰ تومان

این فرمول را در تمام سیستم ها جاری نمایید
درضمن..درمورد میزان بنزین مصرفی مسافرکشهای عزیز وانتی های ارجنند
مجدد با حضور نمایندگان ان عزیزان بررسی گردد تا بنزین مصرفی انها از همان میزان سهمیه باشد و به آزاد نکشد تا فشار
بیشتری بر انها باشد

لطفا بجای بگیر و ببند ...فرمول علمی بیان و عمل نمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
عزیزم کار کارشنلسی صورت گرفته تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین فقط ۲ درصده البته ماهانه، که کلا تو یه سال میشه ۲۴ درصد اضافه بر تورم فعلی که با توجه به تورم ۴۰ درصدی الان و توان ملت اصلا چیزی به حساب نمیاد
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
ایشان احتمالا خودشان خرید نمی کنند
طرف همین چند روز گذشته نسبت به هفته قبل در میدان تره بار شهرداری تمام اقلام میوه سبزی بین ۲۰ الی ۲۵ درصد گرانتر شده است
مگر با گفتن و ادعای ایشان کسی به ضرر اجناسش را می فروشد ؟
گفته بودند بنزین تا پایان سال افزایش قیمتی نخواهد داشت نتیجه چی شد ؟نه تنها ۲۰۰ برابر شد بلکه خود بانک مرکزی میگه چهار درصد تورم ایجاد خواهد کرد این خبر ها رو میگذارم کنار هم وبا کمال احترام می گویم در قضیه خودرو هم عملکرد شما جای دفاعی برایتان باقی نمیگذارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
عزیز 200 برابر نه سه برابر
یعنی افزایش 300 درصدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
میخواستن امید به زندگی را افزایس بدن...خخخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
عزیز افزایش 200 درصدی داریم نه 300 درصدی
وقتی سقف تسهیلات مسکن رو افزایش بدین ، نیتجه اش گرانی بیشتر مسکن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
شما فکر کنم خودت خونه داری، میشه بفرمایید ما باید با چی خونه بخریم؟
نادری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
مشکل اولیه ما اینجاست که
بنزین نرخ ابتدایی ۱۵۰۰ است
نه ۳ هزاری که ما گرفتیم و دربوق کردیم
مخصوصا اتومبیلهای عمومی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
نتیجش موج تورمی جدید کل اقتصاده. نتیجه اینکه دوباره هزینه تولید بطری اب معدنی میره بالا دوباره بنزین از اب معدنی ارزونتر میشه و دوباره ...
مارپیچ تورمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دوست عزیز وقتی از ۱۰۰۰ تومان بشه ۳۰۰۰ تومان یعنی ۲۰۰ درصد افزایش قیمت. یکم سواد چیز بدی نیست
بعد از گرون شدن بنزین با تمام این حرفهای وزیر صمت و رییس جمهور و تعزیرات و ...اولین چیزی ک گرون شد خودرو بود که دولتی هست
اینترنت رو وصل کنید از کار و زندگی عقب افتادیم
چهل ساله که داریم میبینیم بعد از گرونی بنزین همه چی گرون میشه و همه میدانند
ما ایرانی ها شدیم ملت "غرغر"و "نفرین". چرا همه انرژی رو که صرف این اعمال منفی می کنیم صرف این نمی کنیم که مغزمون رو راه بیندازیم که چطور می شه با آثار ثانویه گرانی ناشی از بالا رفتن قیمت بنزین مبارزه کرد!هزار تا پیشنهاد بدیم بالاخره یکی اش ممکنه به درد بخوره و اجرایی بشه. به من هم فحش ندیدن یا نگین که نفسم از جای گرم بلند میشه. من هم مثل شما هستم فردی از همین ملت اما باورم به فکر مثبت هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
جناب عقل کل شما اگر راه حلی دارید به مسئولین محترم ارائه بفرمائید تا مشکل حل شود. فقط یک جمله مختصر "تحریمهای آمریکا کار خودش را کرده و میکند و مسئولین محترم ما حاضر به پذیرش علنی آن نیستند".
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
بابا مثبت اندیش
علوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
من هم تقریبا با شما موافقم

چون بحث گرانی بزنین اینجاست که بنزین دو نرخ ۱۵۰۰ و ۳ هزاری اعلام شد
یعنی نرخی که مد نظر است ۱۵۰۰ است
نمیدانم چرا ۳ هزار اینقدر شاخ شده واس ملت
وقتی از شخصی تا عمومی سهمیه مخصوص دارند
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
از همونای که ملت میدونه چکاری نفست از کدوم جای گرم بلند میشه پس برو حالتو بکن نصیخت نمیخواد بکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دوست عزیز اگر صدات از جای گرم در نمی یاد پس تا به حال به جایگاه مردم تو تصمیم گیری فکر نکردی، چند تا نمونه بدون فکر وساده از طرف من بشنو ولی مطمن باش هیچ کدامشان قرار نیست انجام شوند
آزاد کردن واردات ماشین خارجی
کاهش انحصار و رانت در واردات ماشین خارجی.
با تمرکز زدایی باعث کاهش قیمت خونه بشن، مثلا برای تهران با ایجاد شبکه ریلی خوب مردم رو به شهرهای کناری تهران منتقل کنند تا قیمت خونه کاهش پیدا کنه.
کاهش هزینه شهرداری از ساخت و ساز، چرا هزینه های شهرداری رو مردم باید بدن.
اعمال مالیات به دلال‌ها خونه و ماشین، مثلا هر کسی خونه ای را زیر یکسال خرید و فروش کرد، با احتمال زیاد دلال هست و ازش مالیات بگیرن.
از خونه های خالی مالیات بگیرن تا عرضه بشن.
صنعت خودرو رو از انحصار دربیارن و خصوصیش بکن، خصوصی نه شبه دولتی، بعد با یک برنامه با کاهش درصد گمرک زمینه رقابت رو ایجاد کنن.
بودجه به سازمان‌هایی که بود و نبودشان هیچ فرقی ندارد رو کمتر کنن و این بودجه رو برای بخش صنعت و تولید خرج کنن.
با سرمایه مردم پروژه های بزرگ نفتی و صنعتی ایجاد کنن تا سرمایه سرگردان کمتر بشه، البته وقتی سرمایه از مردم میگیرن باید عین همون سهام و سود رو به مردم بدن، نه اینکه مثلا فلان کارخانه یا پالایشگاه را بسازند و به مردم سود ثابت بدن، پول مردم همون جا خرج میشه و سهامش هم همونجا به نام مردم میمونه.
مالیات رو عادلانه بگیرن، اینجا هرکی پر زور تر باشه، بیشتر از زیر دادن مالیات فرار میکنن،
و خیلی کارهای دیگه میتونن انجام بدن تا هزینه های مردم کم، کم تر بشه اونوقت نه تنها بنزین بلکه تمام حامل‌های انرژی رو آزاد کنن.
قیمت دلار و بنزین رو بخاطر عوام فریبی ثابت نگه ندارید و بعد از چند سال یک موج گرانی ایجاد نکنید،
قیمت‌ها رو آزاد کنید، انحصار رو بردارید اگر از شفافیت نمی‌ترسید، اونموقع به مردم فشار خاصی نمی یاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
برو به مناطق ضعیف و محروم یک سری بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
ناشناس10:17 تحریم های آمریکا کار خودش رو نکرده، ما ملتی هستیم که تیشه به ریشه خود و همدیگه زنیم با نداشتن اخلاق کاری، با تنبلی، با پشت هم اندازی،با خالی کردن زیر پای هم، با چشم و هم چشمی، با زیادی حرف و کمی عمل و کار، با طلب آسایش بدون رنج، ما ملت تنبلی هستیم که فقط ازغر زدن خوشمون میاد و وقتی کسی با ما همراه نمی شه بهش "انگ"می چسبونیم و مسخره اش می کنیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
ببخشید مگه این دولت سال اولشه، یا ما سال اولمونه که تو این مملکت زمدگی میکنیم؟؟ تا بوده وضعیت همین بوده که با افزایش قیمت بنزین همه چی بالا رفته حالا دیرو زود داره ولی سوخت و سوز نداره!! مثل اینکه شما سال اولته اومدی تو این مملکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
شما اول ببین کدام زیرساختها ی لازم را برای اینکار انجام دادند بعد حرف بزن. ارزونترین ماشین تولید داخل چیه؟ مصرفش چقدره؟ درآمد خانوار چقدره؟ چرا شما انقدر تو منطق و تحلیل ضعیفید آخه؟ کمی فکر کنید قبل حرف زدن
جناب آقای وزیر علم اقتصاد میگه هرگاه افزایشی در هزینه های اولیه تولید و حمل و نقل ایجاد شود به ناچار قیمت محصولات افزایش خواهد یافت و آیا در دهه گذشته توانستید قیمت یک قلم کالا را ثابت نگهدارید به عنوان نمونه نام ببرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
همیشه هزینه سوخت و انرژی در تولید و عرضه یک کالا حدود ۲۰ تا ۳۰ در صد ارزش قیمت تمام شده
و حمل و نقل است
چطور ممکن است که بنزین سه برابر گردد
و تورم ۴ درصد اضافه گردد
و ادعای خنده دار کنیم
که افزایش قیمت نخواهیم داشت ....!؟
همه چیز در در حالت ثبات ولی مردم در التهاب !!!؟؟؟

ضمنا اگر خدا بخواهد بالاترین رکورد قطعی اینترنت را در جهان به نام خودمان در کتاب گینس ثبت میکنیم و با جایگزین کردن اینترانت بجای اینترنت برگ زرین دیگری به اوراق افتخارتمان می افزاییم !!!
...علاوه بر اینها آیا شرکتهای ارائه کننده سرویسهای اینترنتی خسارت مردم را جبران خواهند کرد ؟اینکار کم فروشی و گران فروشی نیست ؟متولیان امور اصلا توجهی به این امر دارند ؟ یا با برخورد نکردن با این شرکتها پاداش قطع کردن را به آنها میدهند ؟
والا اینترنت قطع کردن از تلفن قطع کردن بدتره.
نرخ تماس با خارج در سایت مخابرات اشتباه من صحبت کردم با بستگان در خارج به جای دقیقه ای ۲۵۰ تومن دقیقه ای ۱۵۰۰ حساب کرده... از کی به کجا شکایت کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دلت خوشه تو شکایت اونم اینجا جکه جکه این چیزای تو این اخر دنیا
بایدحقوق کارگرحداقل پنج میلیون بشه تابتونه حداقل یک زندگی ساده داشته باشه
تواين مملکت رحم وانصاف نیست
ذلارروبردن بالاکمرقشرضعیف خم شد.آب وبرق وگازوغیره روبردن بالا کمرمردم خکتر شد .میگن بیزین بالا نرفته پس بالاببریم.وبردن وکمراکثرمردم شکست بدون اینکه زندگی مردم روتقیت کنند و...
کرایه ها 40 درصد بالا رفته
میوه تا 30 درصد افزایش قیمت داشته
لبنیات گرون شده...
راست می گویید، تا حالا تمام وعده های شما اعم از کنترل قیمت ها و نرخ تورم را با پوست و گوشت حس کردیم!!! تحریم ها هیچ اثری در زندگی ما نداشته است!!! قیمتها روز به روز کاهش داشته است و الان هم با افزایش قیمت بنزین دیگه همه هزینه های تولید و خدمات سیر نزولی طی خواهد کرد!!! فقط نمی دونم شما کی قراره از این رویا پردازی های فانتزی دست بردارید و یک فکر اساسی برای معیشت مردم کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Belarus |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
چه کسایی یک فکر اساسی برای معیشت مردم کنند؟ جوک میگی داداش
سلام،
متاسفانه و بر خلاف صحبت ها، همین که در بازار قدمی بزنید و از قیمت اجناس پرس و جو کنید می بینید این تفکر نیست و تغییرات جامعه هست.

وقتی بسته ای از دو شهر متفاوت پست می شود راننده با بنزین آزاد حرکت می کند و بنابراین نرخ تغییرات بنزین را بر هزینه تحمیل می کند این تغییرات رفته رفته تا مغازه به خریدار تحمیل می گردد.

توضیحی از این ساده تر وجود نداشت.
خجالت هم خوب چیزی والا از کار زندگی افتادیم نه تفریحی داریم ی هفته هم از کار افتادیم ما خرج صاحبخونه رو باید بدیم کیه بفهنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
رفتی تو آلمان حق داری اینطوری نظر بدی! منم اگه واسم جور میکردن برم آلمان تا صبح شعر میخوندم و حرکات موزون می کردم
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
حداقل مشخصه اینترنت داری و فیلترشکنتم بازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
خدایا میشه بسه؟خسته شدیم دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
ما که فقط دسترسی به اینترنت داخلی داریم حتی فیلتر شکن هم که کار نمی کنه.
اگر این ور آب هستی که نباید کشورت آلمان بیوفته و اگر اون ور آبی که با درآمد خارجی که چند برابر درآمد اینجاست نباید نگران پول صاحبخونه ایران باشی.
در بهترین حالت فقط تا شب عید گران نخواهد شد؟؟؟؟
مردم طبقه متوسط و فقیر حق دارن از ترس و نگرانی نگرانی خواب نداشته باشن
... در هر کجای دنیا هزینه حمل و نقل کالا افزایش یابد قیمت کالا هم افزایش خواهد یافت...
جناب آقای رحمانی امروز حتی بچه های دبستانی هم می دانند که با افزایش بهای بنزین همه چیز گران خواهد شد. از این افزایش قیمت هم تمام تجار و بازرگانان و کسبه عزیز و محترم مورد حمایت مسئولین خوشحال خواهند شد. تنها افراد حقوق بگیر جامعه هستند که با این افزایش قیمتها هرچه بیشتر به زیر خط فقر می روند که آنها هم ...........
آقای همتی
کنترل کامل داشتن یعنی یک ریال افزایش نرخ ارز که نداشته باشیم هیچ ، کاهش قیمت هم داشته باشیم...
اقاي وزير از دفتر كارت بيرون بيا و از نزديك ببين كه خيلي چيزها گران شده لوازم يدكي بيش از چهل درصد در بعضي اقلام ان گران و خودرو هم گران شده پرايد ٥٥ ميليون شده كرايه ها تا سي درصد گران شده با اين عدد فقط٤درصد به خطا ميرويد لطفا بدون مشاوران تان خودتان مستقيم مراجعه كنيد هر چند اميدي نيست
اخی.... انتقاد فرمودن...
به پیر به پیغمبر وقتی بنزین از هزار تومان بشه سه هزار تومان باید،باید،باید قیمتها بره بالا
همه چی زنجیر وار به هم وصل هستش با زور که نمیشه جلوشو گرفت
آقای وزیر چه ضمانت اجرایی میدهند که در آینده قیمت اجناس افزایش پیدا نکند ؟ رییس اسیق بانک مرکزی هم هر روز میگفت سکه گران نخواهد شد و هر کس سکه بخره متضرر میشه در حالیکه دیدیم قیمت سکه در ظرف چندماه بیش از 3 برابر شد.
جناب وزیر اگر گرانی بنزین همه چیز را گران نمی کنه، پس چطور قبل از افزایش نرخ بنزین هر روز همه چیز گران می شود و در همین چند روز نیز باز هم گران شده اند!!!!
اگر از این تفکر انتقاد می کنید در قبال تفکر شما چه کار باید بکنیم؟؟؟
راستی یک استاد صفر کیلومتر دانشگاه در ترکیه و دوبی و عربستان و اروپا و امریکا در ماه چند دلار حقوق می گیرد در ایران چند دلار؟
در ایران به 500 دلار هم نمی رسه ولی در اروپا بالای 8000 دلار
چطور شما برای بنزین قیمت را جهانی می کنید ولی برای سایر حقوق مردم، خیر؟
با سلام قبل افزایش قیمت بنزین تو شهرما(تبریز) حدودا به مبلغ دو میلیون تومان خودرو بنده رو (سمند)رو گاز سوز میکردن دیروز از چندجا خبر گرفتم گفتن مخزن نیست و عمده فروشها مخزن نمیفروشن (قابل توجه اداره تعزیرات)و شده بازار سیاه یکی که مخزن داشت به من قیمت سه میلیون هشتصد گفت بیار بندم !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟!!! مگه قرار نبود افزایش قیمت بنزین گرونی به بار نیاره؟؟؟؟دو میلیون شده سه میلیون هشتصد جالبه بدونین از هرکی هم میپرسی میگم هفته بهد شاید 5 میلیون بشه؟؟؟!!!!!!
آقای وزیر اصلا کی گفته طی چند سال دلار باید از یک هزار به 12 هزار برسد؟
اگر دلار مثلا 500 تومان بود، آیا برای هر لیتر بنزین یک هزار تومان بیشتر از هر جای دنیا نبود؟
وقتی دولت توان حفظ ارزش پول ملی را ندارد، چرا زندگی ملت باید سیاه شود و تاوانش را از جیب خالی شان پرداخت کنند؟
اگر جلوی اختلاص را بگیرید بهتر نیست یا از مؤسسات خاص مالیات بگیرید؟
چرا همه جا از ملت هزینه می کنید؟
قدر این ملت را نمی دانید
همین الان اخبار گران شدن کرایه وانت بارها منتشر شده ، همه میدانند بالا رفتن کرایه وانت حداقل اثرش گران شدن اقلام خرده فروشی است....
علم اقتصاد دستوری جلو نمیره.
بازار و سرمایه هویت خودشو داره و مثل مردم بدبخت نیست
برادر من، تو کشور برف میاد، اجناس گرون میشه، الان که بنزین و 3 برابر کردید، می گید هیچی گرون نمی شه
نه اینکه شما تسلط کامل به بازار دارید، یا اینکه اصلا براتون اهمیت داره اجناس گرون بشه یا نه...
آقای وزیر جوری صحبت میکنه انگار داره انگار تو این چند دهه اخیر تورم ایران بیشتر از 2 درصد نشده
...
...
بنزین گرون نمیشه تا آخر سال
دلار گرون نمیشه
دلار نخرید
مسکن ارزون میشه
تورم اومد پایین
خودرو ارزون میشه
و تیر کمان بعدی دلار ۴۲۰۰ میباشد که فرمودن تا اخر سال هست
از افعال برره ای استفاده می کنند. وقتی می گویند موج گرانی قابل قبول نیست، یعنی منتظر گرانی افسار گسیخته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دقیقاً هر چی گفتن برعکسش کنید.
من هنوزم نمیفهمم وقتی بنزین گرون بشه مگه میشه کرایه حمل و نقل گرون نشه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
درود بر شما واقعا همینطوره، اصلا این بنزین یارانه ای هم که قراره برای برخی ماشین ها بدن هم ۱۵۰۰ تومنی هست که اونم راننده بنزینی که تا دیروز ۱۰۰۰ تومن می خریده الان باید ۱۵۰۰ تومن بخره یعنی فقط با یه حساب سر انگشتی میشه براحتی این موضوع رو متوجه شد که راننده داره فقیر تر از قبل میشه! یعنی باید از جیب مبارک پنجاه درصد(بتزین ۱۵۰۰) بیشتر بپردازه و این یعنی فقر راننده؛ فرقی هم نمی کنه . راننده تاکسی، وانت، اینترنتی و... باشه...
وقتی اینشکلی باشه راننده مجبوره مبلغ رو گرون کنه
اینطوری خیلی ساده بقیه چیزها هم گرون میشه
برادر عزیز، وزیر صنعت محترم، یکی از شاخصه های تعیین بهای تمام شده کالا هزینه حمل و نقل هستش، آیا میوه، قطعات خودرو، کود، مواد پتروشیمی با الاغ جابجا میشوند؟ یا با وسایل بنزینی؟ چند درصد گازوئیلی هستند؟
نکته دیگر هم اینکه مگر بازار و قیمت هایش پیرو دستورات است؟ نه تنها تجربی دیده ایم نیست، بلکه در دروس دانشگاهی به وضوح گفته میشود که قیمت ها را خود بازار بصورت آزادانه تعیین میکند و دخالت و زورگویی دربازار اثر برعکس دارد
به هرحال ممنون که «حرف» زیاد زده می شود ای کاش «عمل» ملموس هم داشتیم چون ما آدمای «عادی» جامعه عملو میبینیم و حس میکنیم
...
وزیر صمت .ایا خودرو گران نکرده اید !!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای وزیر صنعت مردم را این طور بار آورده اند که موقع عید یا موقع گرانی بنزین همه چیز گران خواهد شد
آقای همتی از کدام کنترل صحبت می کنید صرافی ها زودتر از مردم از گرانی بنزین خبر داشتند چون از اواسط هفته گذشته قیمت ارز گران شد
نهایتا این کنترل برایه یکماه است و همه کالا گران میشه ، بعد که ازین مسئولین بپرسین : نه گران نشده و گشتها نظارت میکنن ، بسه بابا اینترنتو وصل کنین...
اینترنت رو وصل کنید ما کارای مهاجرتمون رو بکنیم بریم از این مملکت، نخواستیم همش برا خودتون ...
... آقای وزیر صنعت در همین چند روز قیمت ماشین افزایش داشت....
آقای وزیر صمت شما اگر تونستی تو محله ی خودت قیمت میوه و تره بار (فقط همین یک قلم) را ثابت نگه داری بعد بیا صحبت کن، مگه بچه بازیه که چهارتا بازرس بفرستی بگی قیمت بالا نره، اینکارا تو یه محله هم جواب نمیده...
حکومت و دولت برای نشان دادن حسن نیت خود حقوق را حداقل دو برابر کنند. اونوقت من ممکنه یه کم بهشون اطمینان کنم.
توروخدا اینترنت رو وصل کنید
بخدا داریم ضرر میکنیم. کارمون رو زمین مونده
پاسخ ها
ناشناس1
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
التماس نکن که این التماس کردنها باعثاین بدبخیها است
لطفا به پلیس فتا بگید این قیمتای خودرو رو تو سایت ها بردارن ..بازم قیمتهای خودرو رو الکی الکی داره میره بالا..یکی از اصلی ترین چیزایی که باعثه گرونی میشه همین سایت هان...بخاطر مردم پیگیری کنید
مگرميشودفرديامجموعه اي خودعامل گرانفروشي باشدوازازگرانفروشي انتقادنمايدشماگازوييل راگران نكردي ولي بنزين راگران كردي آيا فروشگاههاوآژانسها ووانت بارهاآيابابنزين ارزان اقدام به حمل بارميكنند؟بديهي است قيمت وسايل داخل شهري كه ازبرنامه بنزين گران تبعيت ميكنندبا اين وضع گراني اقلام لوازم يدكي گران شودوگران شدن موردتاييدنيست وكمرملتوشكسته است/ وازسويي قطعي اينترنت موجب ضرروزيان شده است
کرایه اتوبوس در کرج از 500 به 700 افزایش پیدا کرده. هنوز یک هفته از فرمایشات جناب وزیر و دولت محترم نگذشته.دیجی کالا هم خیلی از اجناس رو ناموجود کرده حالا شما بفرمایید تغییر قیمت نداریم.
بسمه تعالی
بنزین سهمیه 60 لیتر ماهانه فقط جهت شارژ نگه داشتن باطری خودرو کفایت میکنه و بعد باید سه برابر قیمت بنزین بزنی ....
افزایش مصرف سی ان جی ؟؟؟!!!!
سناریوی سازی و ایجاد امادگی جهت افزایش نرخ گاز در جایگاه ها
چقدر در مورد ساخت جایگاه های cng هزینه کردیم؟
چقدر دسترسی تهران و شهرای الوده به جایگاه های گاز راحته؟
بشخصه من وسط تهرانم و همیشه جایگاه های cng رو شلوغ و پر صف دیدم
به جوابهای سیاسی هم کاری ندارم
آقای وزیر صنعت!
پاشو بدون محافظ و ناشناس برو بیرون خرید منزل کن تا باید و نباید ها رو بفهمی!
هنوز هیچی نشده گوجه شده کیلویی ۱۲ هزار تومن!!!
بهتر نیست اقایون بجای حرف و حرف و حرف کمی عمل کنن
برادرعزیز،تاقبل ازگرانی بنزین من۶۰لیتربنزین میزدم۶۰هزارتومان،امروزهمون بنزین رومیزنم۹۰هزار،این مابه التفاوت رو ازکجابیارم.ضمن اینکه من روزی۱۰لیتریعنی ماهی سیصدلیترمصرف دارم۶۰لیترسهمبه دادمکه مابالتفاوتش میشه سی هزارتومان۰۲۴لیترهم سه هزارتومانی بایدبزنم میشه۷۲۰باضافه سی هزارتومان میشه ۷۵۰هزارتومان.درحالیکه قبل ارگرانی میشد سی هزار.حالااگه ۳۰هزارروبه۷۵۰هرارتقسیم کنیم تورمش میشه چهل. من نمیدونم شماباچه فرمولی محاسبه میکنیدکه میشه دویاچهاردرصد...
....قبل ازپایان سال تورم / بعدازشروع سال جدید تورم/ نیمه اول سال تورم و حالا..... افزایش حقوق کارمندان و کارگران بدبخت چقدر؟!!!!!!!!
وانتی که قبلا 100 تومن کرایه میگرفت برای بار تره بار الان 270 میگیره الان مثلا دولت میخواد چه کار بکنه؟
خدایا کجایی؟خسته و درمونده ایم
وزیر محترم قرار نبود افزایش قیمتی باشه اما امروز صدور دعوتنامه ایران خودرو که زیر مجموعه آن وزارتخانه می باشد نشان از افزایش قیمت بی ضابطه لااقل ۲۰ میلیونی قیمت خودروی دنای معمولی (به قیمت ۸۳ میلیون تومان کارخانه ) ثبت نام مرداد سال ۹۷ موعد تحویل تیر ۹۸ برای بنده محاسبه گردید با وزارتخانه جنابعالی تماس گرفتم گفتند دیگر قیمت ۶۶ میلیون (دنا معمولی) مصوب رعایت نمی شود و ۵ درصد حاشیه بازار محاسبه می شود ...
تاکسیهای اینترنتی هنوز یکهفته نشده کرایه ها را دوبرابر کردند.الان دیگه چی گرونتر نشده؟
نقدا که امروز صاحب خانه بنده سیصد تومن کشید رو اجاره خونه.حالا کی میخاد بیاد جواب بده ؟
تا بوده وقتی بنزین را گرون میکردند تمام اجناس قیمتش میرفته بالا نکنه چون ایندفعه یهیویی و غیر منتظره افزایش دادن بر آقایون امر مشتبه شده چون یواشکی قیمت رفته بالا پس دیگه اجناس گرون نمیشه.طرف داشت گوشت کباب میکرد دید یه گربه میاد شروع کرد گفت بلاله بلال فکرکرد بگه بلاله گربه نمیفهمه کبابه.حالا قصه ی این آقایونه ....آقا بنزین گرون شده خیلی ساده س همه چیز گرون میشه ...بلاله بلال
سلام والا چی بگم .بنده دیروز ۲۹ ابان به حدود ۱۰ تا میوه فروشی تو شاهین شهر اصفهان مراجعه کردم گوجه فرنگی کیلویی ۹ تا ۱۰ هزارتومن! خیار سبز ۸ هزار تومن ! بود .البته نخریدم ولی بفرمایید تا کی میشه اقلام اولیه رو هم نخرید !
وزیر صنعت اگه راست میگه قیمت خودرو کنترل کنه
با سلام و احترام ازتون میخوان پیام رو تا انتها بخونید خلاصه پیام: منشا الودگی هوای تهران گاز cng هستش درگذشته گاز مایع فشرده به جای cng کار میکرد که نه تنها معضل الودگی هوا نداشت بلکه مخازن خودروش تو کشور تولید میشد قطر مخزنش کم بود و وزن ماشین زیاد نمیشد ارزان بود به صرفه بود و در دمای پایین احتراق انجام میشد هزینه تولید و تزریق به ماشین بسیار پایین و با پمپ ساده ای انجام میشد الان cng برای تزریق به ماشین به یک ژنراتور 400 کیلووات که یه شهرک رو برق میده نیاز داره و هزینه بسیار زیادی میشه که تهیه و کمپرس بشه به علاوه ماشین بمب متحرک میشه و از بنزین حتی گرونتر درمیاد و عامل اصلی الودگی هوا است در حالی که کیت های cng وارداتی هستش برین تحقیق کنید هیچ مزیتی به lpg نداشته و نداره چرا در حالی که کشور ما گاز مایع داشته و استفاده میشده برچیده شده و کدوم ادمی cng را وارد کشور کرده چرا شما ها که خبرنگار هستید هیچ کدوم در این مورد نمینویسید مردم دارن کشته میشن با سهمیه بندی و افزایش شدید مصرف cng فکر نکنم زنده بمونیم هیچ کس هیچ کاری نمیکنه محض رضای خدا اگر باور ندارید برین تحقیق کنید اساتید دانشگاه زیادی با من هم عقیده اند ولی همه ساکت شدن خواهشا پیگیری کنید.میتونین با یه تحقیق ساده متوجه بشید که معضل الودگی همزمان با شروع استفاده از cng در کشور شروع شده با سهمیه بندی مصرف سوخت مصرف cng به شدت افزایش پیدا کرده و اوضاع هوای تهران این طور شده هنگامی که بنزین درون موتور میسوزه دما 700 درجس ولی cng 1200 درجه و این دما در صورت ناقص بودن احتراق که حتما همین طوره حتی بنز هم احتراق کامل نداره با عث ازاد شدن ذرات نانو میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار