بازدید 3580

هشدار روسیه به ناتو درباره رقابت تسلیحاتی در فضا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه از ائتلاف ناتو خواست فضا را به عرصه‌ای برای درگیری نظامی تبدیل نکند.
کد خبر: ۹۳۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ 22 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، روسیه گفته به دقت فعالیت ائتلاف «ناتو» را در فضا تحت نظارت دارد و از اعضای این ائتلاف می‌خواهد از تلاش‌های مسکو جهت جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا جوگیری کند.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در شرایطی که قرار است وزرای خارجه کشور‌های عضو ناتو، فضا را جزو قلمرو‌های عملیاتی اعلام کنند گفت: «چنین بیانیه‌هایی باعث هشدار می‌شوند. برنامه‌ریزی نظامی ناتو به دنبال دستیابی به برتری در تمامی عرصه‌ها از طریق استفاده از تمامی ابزار‌ها از جمله نظامی‌گری و تشدید تنش‌ها است.»

وی اضافه کرد: «به دقت نظارت خواهیم کرد تا ببینیم ناتو برای ترجمه بیانیه دبیر کل این ائتلاف در جهت اجتناب از تسلیحاتی کردن فضا چه اقدامی انجام خواهد داد.»

زاخارووا گفت: مسکو در این راستا از کشور‌های عضو این ائتلاف می‌خواهد از اقدامات روسیه در جهت جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا حمایت کنند. او گفت: رقابت تسلیحاتی در فضا بیشترین آثار منفی را بر امنیت و ثبات راهبردی خواهد داشت.

وی گفت: «تبدیل کردن فضا به صحنه درگیری نظامی در راستای منافع امنیتی هیچ کشوری در دنیا از جمله کشور‌های عضو ناتو نخواهد بود.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر