بازدید 3573

بعید است روسیه با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت کند

بعید است روسیه در نشست ماه آتی با همتایان صادرکننده خود با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت کند اما ممکن است به کاهش تولید کنونی متعهد بماند.
کد خبر: ۹۳۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 20 November 2019

به گزارش فارس، سه منبع آگاه به رویترز گفتند بعید است روسیه در نشست ماه آتی با همتایان صادرکننده خود با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت کند اما ممکن است برای حمایت از عربستان، به کاهش تولید کنونی متعهد بماند.

کشورهای عضو اوپک در 5 دسامبر در وین دیدار می‌کنند و روز بعد با گروه دیگر تولیدکنندگان از جمله روسیه دیدار خواهند کرد.

همچنین قرار است در 5 دسامبر، عربستان قیمت‌ پیشنهادی برای سهم عمومی شرکت آرامکو را اعلام کند. در آن زمان، احتمالا قیمت نفت نقش مهمی در قیمت‌گذاری سهام آرامکو خواهد داشت.

این منابع آگاه به رویترز گفتند اوپک و هم‌پیمانانش در مورد رشد تقاضای ضعیف برای نفت در سال 2020 نگران هستند.

مسکو استدلال می‌کند که در زمان روزهای سرد زمستان برای این کشور دشوار است که تولید خود را به ویژه در غرب سیبری که دو سوم تولید نفت این کشور و بیشتر چاه‌های نفتی‌اش واقع شده است، به صورت داوطلبانه کاهش دهد.

کارشناسان می‌گویند چاه نفت در صورت توقف فعالیتش در شرایط یخبندان و سرما منفجر خواهد شد. با این حال، با این حال، این ریسک وجود دارد که دمای به شدت پایین در حدود منفی 58 سانتی‌گراد می‌تواند به کاهش تولید غیرداوطلبانه منجر شود.

زمانی‌که اجرای توافق کاهش تولید در ژانویه 2017 آغاز شد، روسیه تعهدات خود را به تدریج اجرایی کرد و تنها در ماه می آن سال تعهدات خود را به طور کامل انجام داد.

یک منبع آگاه گفت: «ما مذاکرات نه چندان آسانی را در ماه دسامبر انتظار داریم. روسیه مطلقا با کاهش بیشتر در ماه زمستان موافقت نخواهد کرد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل