بازدید 9182
۳
سوژه

پایان سلطه طولانی ایران برصدر رنکینگ فوتبال آسیا؟

کد خبر: ۹۳۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 15 November 2019

یک شکست دیگر در کارنامه مارک ویلموتس این بار در مقابل عراق ثبت شد تا فوتبال ایران دچار شوک غریبی شود. این باخت علاوه بر تمام تبعات سختی که داشت می‌تواند به رکورد 4 سال و 11 ماه صدرنشینی ایران در رنکینگ فیفا پایان دهد.

به گزارش تابناک ورزشی، این در حالی است سال‌ها تیم ملی فوتبال ایران در رده نخست رده‌بندی فیفا قرار داشت ولی شکست برابر عراق و پیروزی سامورایی‌ها برابر قرقیزستان و برد احتمالی در دیدار دوستانه هفته آینده مقابل ونزوئلا در "فیفا دی"باعث از دست رفتن این افتخار خواهد شد.

اگر بخواهیم موشکافانه‌تر این موضوع را بررسی کنیم باید برگردیم به آذرماه سال 1393 که در این ماه تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی روش موفق به فتح قله بهترین تیم آسیایی در رده‌بندی فیفا شد و این بدان معناست که طی 59 ماه اخیر تمام تیم‌های آسیایی پایین‌تر از تیم ملی ایران قرارگرفته‌اند.پیش‌ازاین تیم ملی ژاپن با 27 ماه صدرنشینی صاحب این رکورد بود که بعید به نظر می‌رسد با توجه به این رکورد ایران (59 ماه) تیم دیگری فعلاً این عنوان را از آن خود کند.
سامورایی‌ها از ماه‌های پایانی سال 1995 تا ماه‌های ابتدایی سال 1998 صدرنشین فوتبال آسیا بودند و بعد از گذشت 19 سال شاگردان کارلوس کی‌روش در سال 2017 این رکورد را شکستند. بعد از ژاپن، تیم ملی استرالیا بین سال‌های 2009 تا 2011 توانسته بود 21 ماه پیاپی صدرنشین فوتبال آسیا باشد که در ادامه به صدرنشینی آن‌ها توسط خود ژاپنی‌ها پایان داده شد.

پایان سلطه طولانی ایران بر صدر رنکینگ فوتبال آسیا؟

از سوی دیگر علاوه بر نتایج ضعیفی که در این چند بازی اخیر گرفته‌شده که تأثیر مستقیمی در از دست رفتن این رکورد ارزشمند دارد باید این نکته هم اشاره کرد که تیم ملی ایران در یک سال اخیر چندین فیفا دی را از دست داده و چه‌بسا برای فیفادی بعدی در تاریخ 28 آبان نیز برنامه‌ای نداشته باشد که همین امر فاکتور دیگری در سقوط کشورمان در رده‌بندی محسوب خواهد شد و به‌طور حتم در آینده عدم برگزاری دیدارهای تدارکاتی در فیفا دی‌ها حسرت زیادی را برای فوتبال ملی کشورمان به بار خواهد آورد.

اما با همه این تفاصیل درست است که رکورد صدرنشینی ایران ممکن است به این زودی‌ها جابه‌جا نشود اما پایین آمدن یک پله‌ای تیم ملی می‌تواند مؤید بسیاری از اشتباهاتی باشد که باید هر چه سریع‌تر فکری اساسی در برطرف کردن آن انجام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
کدام سلطه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین بار کی قهرمان جام ملت ها شد ایران؟؟؟
نتایج جام جهانی پنج سهمیه آسیا رو مقایسه کنید باهم با اون بازی های اتوبوسی که کی روش داشت و مقابل مغرب 93 دقیقه تو دفاع بودیم

سلطه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

واقعاً اعتماد به سقف دارید شما
با عرض سلام ... اگر تیم ایران نتواند بحرین عراق ببرد وزور این تیمها ندارد بس چرا دنبال

رفتن به جام جهانی است .. تعجب اینجا است کشور عراق در حال شلوغ است اما عیرت

تیم عراق اجازه به ایران نداده اند پیروز شوند . حتی بحرین به انده ورامین است اما تیم خوب دارد

وبا ایران که کشور بزرگ است ایستاد وپیروز شود به این می گویند غیرت .
مرتب بگویید باندبازی کی روش، مافیای کی روش ووو...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر