بازدید 13928

توضیح خطیب جمعه تهران درباره اعتراض یکی از نمازگزاران

کد خبر: ۹۳۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 12 November 2019
 خطیب نمازجمعه هفته گذشته تهران توضیحاتی درباره اتفاق پیش امده در نمازجمعه و اعتراض یکی از نمازگزاران به مشکلات اقتصادی‌اش ارائه داد.

به گزارش تسنیم هفته گذشته در هنگام ایراد خطبه‌های نمازجمعه توسط آیت‌الله صدیقی یکی از نمازگزاران نسبت به مشکلات معیشتی و بازنشستگی خود اعتراضاتی داشت که مسئولان برگزاری نمازجمعه او را به بیرون هدایت کردند.

آیت‌الله صدیقی امروز با انتشار ویدئویی توضیحاتی درباره اتفاق رخ‌داده در نماز جمعه ارائه داد.

متن اظهارات آیت‌الله صدیقی به شرح زیر است:

در این رابطه من بنای دفاع از خودم ندارم، اما آن چه که هست را باید عرض کنم. نکته اول اینکه پرودگار متعال درباره نماز جمعه فرموده بشتابید به سوی نماز جمعه "فاسعوا الی ذکر الله " و در جای دیگر فرموده دل‌ها با یاد خدا آرامش می‌گیرد. "الا بذکر الله تطمئن القلوب. "

از اینجا معلوم می‌شود که نماز جمعه محل آرامش و جایی است که اگر کسی هم ناراحتی دارد وقتی به نماز جمعه می‌آید باید احساس آرامش کند. از این حیث ما اعتقاد داریم که کسانی که مشکلاتی دارند باید بتوانند مشکلاتشان را در نماز جمعه مطرح کنند. همچنین خطبه‌های نماز به منزله دو رکعت نماز است لذا باید همه بدانیم که خطبه را نباید به هم زد و باید صبر کرد تا خطبه تمام شود.

نکته بعدی اینکه زمانی که این بزرگوار صحبت می‌کرد من در جایگاه سخنرانی بودم و کسانی هم فکر کردند که وی می‌خواهد شلوغ کند و جلویش را گرفتند. خود من از اقدام این فرد ناراحت نبودم و جا داشت کسانی که که از ایشان عکس گرفتند عکسی هم از من می‌گرفتند که ببینند من دستم را بلند کردم به نشانه ابراز احساسات و علاقه و لبخندی هم به او زدم و توقع داشتم بعد نماز پیش من بیاید تا ببینم چه می‌گوید، اما این اتفاق نیفتاد.

خدا می‌داند که من در آن لحظه چیز دیگری به ذهنم نرسید و گرنه من انسانی هستم که خودم وقتی در نماز جمعه شرکت می‌کنم در بین مردم می‌روم و مردم هم اگر حرفی دارند و چیزی می‌خواهند بیان می‌کنند و روال ما در هفته‌های پیش هم همین بود. در اینجا هم چیز بیشتری به ذهنم نرسید و اگر باید کاری بیشتر انجام می‌دادم و ندادم عذر خواهی می‌کنم و از خدا می‌خواهم که مرا ببخشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۲۲
کاملاً قانعععععع شدم !!! شدیددددد

بسیار بسیار بد هست که یک مسلمان در نماز جمعه نتونه در مملکت اسلامی حرفش رو بزنه و اونطور بیرون ببرنش !!

لطفاً سانسور نشه با تشکر
اخي ! چقدر تحت تأثير قرار گرفتم . اون اقاي معترض اشتباهي امده بود نماز جمعه . بايد مي رفت سخنراني رئيس جمهور را بهم مي زد ، تا هم تشويق مي شد هم عاقبت به خير ، كسي هم با لگد بيرونش نمي كرد .
حاج اقا فعلا یه سراغی از ایشان بگیر ببین این بنده خدا گرفتار نباشد.در ضمن اگر ایشون میتوانست خدمت شما بیاد .این عمل را انجام نمیداد.چون بزادران محافظ حضرت عالی چنین اجازه ای را نخواهند داد
خداوند آن نماز گدار بآمورزد روحش شاد
آفرین به مرام تان بابت عذرخواهی، همین نعمت بزرگی برای یک عالم می باشد.
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست / آنچه البته به جایی نرسد ؛ فریاد است
دستتان را بلند کردید و لبخندی هم زدید.
انشالله خدا از شما راضی باشد و اجر آن را برایتان منظور دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بهر حال یکطرفه نباید به قاضی رفت. عذرخواهی کردن شهامت می خواهد و این روحانی ارجمند آن را انجام داده است و همین برای همه مان درس می شود برای پوزش و عذرخواهی به هنگام اشتباه و باید فرهنگ سازی شود در کشور. تمام افراد بشر نیاز به عذرخواهی در تمام سطوح زندگی دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خدا بگم چیکارت کنه دل درد گرفتم از خنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خیلی زحمت کشیدند
ولی تا آنجا که من خواندم حضرت علی(ع) بنا به درخواست نمازگزاران خطبه ای بدون بکار بردن کلماتی که نقطه دارند خواندند و همچنین خطبه شقشقیه که معرف حضور همه هست، یعنی با شرطی که نمازگزار برایش در سر نماز تعیین کرد کارش را ادامه داد
جای آرامش
کلی مرگ و میر واسه نیم کره شمالی زمین آرزو میکنیم بعد حرف از آرامش میزنیم
من به سهم خودم از این همه همدردی نسبت به آلام هموطنان نهایت قدر دانی را دارم.باشد که سایر بزرگان نیز از شما درس گرفته وقتی آلام مردم را می بینند دستشان را بلند کنند و لبخند بزنند
حاج آقا خسته نشدید دستتان را بلند کردید؟ من نمیدونم چرا بعضی ها اینقدر ناسپاس هستند و قدر شما را نمیدانند
حاجی شوخی میکنی؟ چیزی به ذهنت نرسید؟ خیلی دلم میخواست حرفاتو باور کنم و توضیحاتت قانعم کنه! اما...
طرف میومد پیش شما؟
مگه میتونه کسی به شما مسئولین نزدیک بشه؟
لبخند زدی و دست بلند کردی؟
الانم تو پیامت موعظه میکنی؟
میدونی کسی که اینقد بهش فشار اومده که اون وسط سر و صدا میکنه یعنی چی؟
اصلا کلا شماها معنی فشارو می فهمین؟

فکر میکنم درستش این بود که همونجا مثه مرد میگفتی که کسی کاری باهاش نداشته باشه و از عزیزانی که به بیرون هدایتش کردن (خدا کنه هدایتش کرده باشن فقط) خواهش میکردی بیارن جلو پیش مسئولان صف اول بشونن و بعد که نمازتون تموم میشد میرفتی واقعا به حرفاش گوش میکردی و مشکلشو حل میکردی!

حاج آقا! جای طلب بخشش از خدا بیا برو بگرد پیداش کن و اونو راضی کن و از اون طلب بخشش کن و گرنه خدا نمیبخشه شمارو خیالت تخت!
خداوندسایه دست مقدستان را از سر مسلمین کم نکند .
من بازنشسته امروز رفتم خرید همه چیز را بخاطر دست بلند کردن شما نصف قیمت حساب کردند .
چقدر دستتان خوب و پر برکت است .
به جای دست بلند کردن و لبخند زدن دو کلام از بلندگو می‌گفتید بگذارید حرفش را بزند. واقعا مردم را چی فرض می‌کنید؟
بنای عمل زشت اخراج مومنین از جمع را اقای قرائتی گذاشت با اخراج اقای دوربینی از جمع
شما درست میگید حاج اقا تمام تریبونها که در اختیار شماست بر اساس فقه شما بکطرفه است وکسی حق اظهار نظر هم ندارد.البته شما خیلی زحمت کشیدید که دست تکان دادید وخدا در اون دنیا اجر بسیار به شما میدهد.
خب حالا کجاست اون بنده خدا؟
به نظرم عامل نفوذی آمریکاست,همون آمریکایی که بچه های مسوولان اونجان وهمه مسوولان میگن پیف پیف
مشکلات معیشتی واقتصادی هم کارآمریکاست وهمش شایعه
مثل حضرت علی باش که حین خواندن نماز انگشترش به نیازمند بخشید
واقعا هیچی به ذهنتون نرسید؟ گفتن دو کلمه ولش کنید خیلی سخته؟ هوش بالایی میخواد؟ چرا مردم رو نادون فرض میکنین؟ برای اون بنده خدا هم که الان معلوم نیست کجاست و چکارش کردن آرزوی سلامتی دارم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار