بازدید 2873

افزایش تولید اورانیوم با غنای کم در ایران

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه به خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گفت، تولید روزانه اورانیوم با غنای پایین در ایران، پس از شروع مجدد غنی‌سازی در فردو افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ 11 November 2019
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت، تولید روزانه اورانیوم با غنای پایین در ایران، پس از شروع مجدد غنی‌سازی در فردو افزایش یافته است.

به گزارش فارس، «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه به خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گفت، تولید روزانه اورانیوم با غنای پایین در ایران، پس از شروع مجدد غنی‌سازی در فردو افزایش یافته است.

آسوشیتدپرس در انعکاس صحبت‌های آقای صالحی از سایت هسته‌ای فردو با عنوان «آزمایشگاه زیرزمینی» نام برده است.

صالحی به خبرنگار آسوشیتد پرس در تهران گفت، ایران اکنون روزانه حداقل ۵.۵ کیلوگرم اورانیوم با غنای پایین تولید می‌کند.

ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های این کشور در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون در چهار گام از تعهدات خود در برجام کاسته است. گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران از صبح چهارشنبه با گازدهی به سانتریفیوژ‌های نصب‌شده در تأسیسات فردو و غنی‌سازی ۴.۵ درصدی در این تاسیسات از نیمه شب پنجشنبه آغاز شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان