بازدید 9722

این دکتر دروغگو همه ما را به اشتباه می‌اندازد!

تا کلیه مان درد می گیرد گمان می کنیم سرطان کلیه داریم، یا اگر انگشتانمان مور مور شد یقین پیدا می کنیم که ام اس گرفته ایم. اما یکی از چیزهایی که باعث می شود مدام توهم داشتن یک بیماری سخت را در ذهن بپرورانیم یک دکتر دروغگو است
کد خبر: ۹۳۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 11 November 2019

بسیاری از ما (شاید همه ما) حداقل یک بار هم شده در عمرمان فکر کرده ایم به یک بیماری سخت مبتلا شده ایم.
تصویر این دکتر دروغگو همه ما را به اشتباه می اندازد!

به گزارش «تابناک» به نقل از جام جم آنلاین از دیلی میل، مثلا تا کلیه مان درد می گیرد گمان می کنیم سرطان کلیه داریم، یا اگر انگشتانمان مور مور شد یقین پیدا می کنیم که ام اس گرفته ایم. اما یکی از چیزهایی که باعث می شود مدام توهم داشتن یک بیماری سخت را در ذهن بپرورانیم یک دکتر دروغگو است، دکتری به نام گوگل! بله، گوگل. تا به حال چند بار علائم غیرعادی بدن خود را وارد موتور جستجوی گوگل کرده اید تا با یک جستجوی ساده ترسناک ترین نتایج را به دست بیاورید؟ مثلا فرض کنید سردرد دارید. بلافاصله سردرد شدید خود را در گوگل جستجو می کنید و نتایج نگران کننده ای مثل احتمال ابتلا به انواع تومور مغزی جلوی چشمتان ردیف می شود. واقعیت این است که دکتر گوگل در بسیاری از مواقع ما را نسبت به عارضه ای که در بدنمان است به اشتباه می اندازد. حتی اگر نتیجه ترسناکی به ما ندهد اما گاهی اوقات ما را به اشتباه می اندازد. مثلا ما را مجاب می کند که برای یک علامت غیرطبیعی در بدنمان چه نوع دارویی مصرف کنیم.

در ایالات متحده آمریکا از هر پنج شهروند، دو نفر بر اساس نتایج به دست آمده از جستجوهای گوگلی فکر کرده اند که مبتلا به یک بیماری خطرناک شده اند. یک نظرسنجی از ۲ هزار آمریکایی نشان داد که ۴۳ درصد علائم خود را از طریق اینترنت مشاهده کرده اند و در پایان معتقد بودند که آنها یک بیماری بسیار جدی دارند این در حالی است که واقعیت چیز دیگری است.

۶۵ درصد از پاسخ دهندگان از اینترنت برای تشخیص خود استفاده کرده اند ، اما نتایج نشان می دهد که تایپ علائم بیماری در نوار جستجو ممکن است آسیب های بیشتری به دنبال داشته باشد. چگونه؟ به این نحو که فرد جستجوکننده میزان زیادی از استرس به خود وارد می کند و حتی در پاره ای از موارد آنچنان به دکتر گوگل اعتماد دارد که حتی به پزشک هم مراجعه نمی کند.

۷۴ درصد از افرادی که به صورت آنلاین خودشان را تشخیص داده اند می گویند که جستجوی علائم آنها باعث شده است که بیشتر نگران سلامتی خود باشند.

صد البته جستجو درباره علائم یک بیماری بسیار مفید است اما تا اندازه ای باید بر روی تحقیقات گوگلی متکی بود. گوگل همواره برای شما جدی ترین و غم انگیزترین احتمالات را ردیف می کند. اگر سردرد دارید به سراغ تومور مغزی می رود. اگر دست و پایتان مور مور می شود برایتان از ام اس می گوید. اگر روده‎هایتان درد می کند نسبت به سرطان هشدار می دهد. اگر هر علامت کوچک دیگری در بدنتان داشته باشید بلافاصله نتایج ترسناکی به شما نشان می دهد. خلاصه اینکه بر اساس تحقیقات استخراج شده از گوگل شما یا سرطان دارید یا ام اس. یا مبتلا به جذام هستید و یا ایدز. شاید هم هپاتیت و یا وبا داشته باشید.

دکتر دروغگو، دکتر خوب

گوگل با اینکه دروغ های زیادی به ما درباره بیماری مان می گوید اما دکتر خوبی است. دلیلش هم این است که فرد را مجاب می کند به سرعت علائم غیرعادی بدن خود را جدی بگیرد تا بعدا به عارضه جدی تری مبتلا نشود. باید گوگل را به همان میزان که بی اهمیت می پنداریم، جدی هم بگیریم. گوگل نتایج بسیار زیادی را به ما نشان می دهد ، خوب است که از آنها هم اطلاع داشته باشیم اما بهتر است که به طور کامل به آنها اطمینان داشته باشیم و سرخود دارو تجویز نکنیم. پیش از مراجعه به دکتر گوگل بهتر است به یک دکتر واقعی مراجعه کنیم، شاید نتایج واقعی تری به دست بیاوریم و دوره درمان بیماری احتمالی خود را دقیق تر طی کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان