بازدید 6175
۲

درخواست مقام ارشد اتحادیه اروپا از ایران

یک دیپلمات اتحادیه اروپا ضمن ابراز امیدواری برای امکان حفظ برجام گفته که کشورهای عضو این اتحادیه خواستار « دیپلماسی حداکثری» با ایران هستند.
کد خبر: ۹۳۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 08 November 2019

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا با بیان اینکه کشورهای عضو این اتحادیه خواستار «دیپلماسی حداکثری» با ایران هستند از سیاست واشنگتن موسوم به کارزار «فشار حداکثری» انتقاد کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، روزنامه فایننشال‌تایمز در گزارشی نوشته مقام‌های اروپایی هنوز معتقدند که شانسی برای نجات توافق هسته‌ای از طریق پیشبرد طرح «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه وجود دارد.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به این روزنامه گفته این اتحادیه راهبرد «دیپلماسی حداکثری و نه فشار حداکثری» را در خصوص ایران دنبال می‌کند.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است. جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون در چهار گام از تعهدات خود در برجام کاسته است.

اولین گام ایران در کاهش تعهدات، عبور از سقف ۳۰۰ کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، عدم فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی‌شده بود که در تاریخ هجدهم اردیبهشت اعلام شد.

گام دوم روز شانزدهم تیر و با بیانیه‌ای دولت مبنی بر افزایش سطح غنی‌سازی از ۳.۶۷ درصد اجرا شد. گام سوم ایران برای کاهش و توقف برخی تعهدات ذیل برجام که از شهریورماه شروع شد، بیشتر مربوط به برداشتن محدودیت‌ها روی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R & D) از جمله توسعه و راه‌اندازی نسل جدید سانتریفیوژها در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم بود.

گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران از صبح روز چهارشنبه با گازدهی به سانتریفیوژهای نصب‌شده در تأسیسات فردو و غنی‌سازی ۴.۵ درصدی در این تاسیسات (از نیمه شب پنجشنبه) آغاز شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
به جای این حرافیها به وعدهاتون عمل کنید شما فقط بلدید خوب دورغ بگید می خواهید فقط ایران در برجام نگه دارید وگرنه اگر اروپا نتواند بدون امریکا وعدهایش عملی کند اصلا ارزش گفتگو هم ندارد حداکثر دیپلماسی که چی بشه
میلیاردها دلار خسارت به ایران زدن اینها و اونها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر