بازدید 5074

در راستای کاهش تعهدات برجامی پروتکل الحاقی را اجرا نکنیم

کد خبر: ۹۳۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ 06 November 2019

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که گام‌های ایران در کاهش تعهدات برجامی ادامه پیدا خواهد کرد گفت: با توجه به رفتار غربی‌ها گام‌های ایران ادامه پیدا خواهد کرد مگر آنکه آنها اقدامی در جهت اجرای تعهدات برجامی‌شان انجام دهند.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی گفت: جمهوری اسلامی ایران طبق وعده داده شده از قبل در راستای انجام اقدام عملی در برابر عدم اجرای تعهدات غربی‌ها گام چهارم را طبق اعلام رئیس جمهور برداشت که به دنبال آن سازمان انرژی اتمی و مسئولان امر اقدامات لازم را انجام خواهند داد. با توجه به اینکه غربی‌ها اقدام عملی برای تعهداتشان انجام نمی‌دهند قطعا گام‌های بعدی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه گام‌های ایران باید تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد توضیح داد:‌ از ابتدای برداشتن گام اول تاکید داشتند که هدف ما از کاهش تعهدات برجامی تاثیرگذاری بر روی رفتار طرف مقابل است تا آنها را وادار به انجام اقدامی کنیم. ما سه گام برداشتیم اما آنها نه تنها کاری نکردند که با صدور بیانیه‌ای از ایران خواستند که این کارها را انجام ندهد؛ چون به باورشان این کارها به برجام لطمه می‌زند. این یعنی گام‌های ما تاثیری بر روی غربی‌ها نداشته و موثر نبوده است. کما این که ما معتقدیم از گام اول به بعد اقدامات ضعیف‌تر شده که باید گام‌ها محکم‌تر برداشته شود.

نقوی حسینی با این پیشنهاد که ایران اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را لغو کند گفت: ما طبق برجام داوطلبان پروتکل الحاقی را اجرا می‌کنیم. به همین دلیل پیشنهادم این است که در راستای کاهش تعهدات برجامی پروتکل الحاقی را اجرا نکنیم؛ چون ما عضو آن نیستیم و تنها داوطلبانه اجرا می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه کاهش تعهدات برجامی ایران بر اساس مواد ۲۶ و ۲۷ برجام انجام می‌شود گفت: ایران کاری خلاف برجام انجام نداده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که خروج اروپایی‌ها از برجام امری بعید است گفت: آنها می‌دانند که خروج از برجام به ضررشان تمام می‌شود؛ ما هم می‌دانیم که اگر از برجام خارج شویم به ضررمان خواهد بود. به همین دلیل در ادامه راه با توجه به رفتار غربی‌ها برداشتن گام‌های کاهش تعهدات برجامی ادامه پیدا می‌کند. تا جایی که آنها به تعهداتشان پایبند بوده و اقدامی را انجام دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار