بازدید 2967

نشست تخصصی فائو و ستاد احیای دریاچه ارومیه

کد خبر: ۹۳۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 04 November 2019

نشست تخصصی فائو و ستاد احیا برای بررسی کارآمدترین شیوه‌های صرفه‌جویی آب نشست تخصصی فائو و ستاد احیاسازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه نشستی تخصصی را برای بررسی تکنیک‌های صرفه‌جویی در آب مصرفی کشاورزی در نقاط پایلوت پروژه «برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه» برگزار کردند؛ پروژه‌ای که با حمایت مالی دولت ژاپن در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی ستاد احیای دریاچه ارومیه، در این نشست که روز ۲۵ شهریور ماه در محل ستاد احیا در تهران برگزار شد، کارشناسانی از فائو، ستاد احیای دریاچه ارومیه، مؤسسه تحقیقات خاک و آب، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مراکز تحقیقاتی دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شرکت کردند.

در جریان این نشست، مشارکت‌کنندگان آموخته‌های حاصل از تجارت موفق میدانی در صرفه‌جویی آب کشاورزی، با تمرکز بر مدیریت آب، خاک و محصولات زراعی را به اشتراک گذاشتند. حضار همچنین امکان‌پذیری و هزینه-فایده‌مندی راهکارهای ارائه‌شده در خصوص کاهش سهم آب مصرف‌شده در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از آب در مزارع و باغات را مورد بحث و بررسی قرار دادند. همچنین تأثیرات بالقوه راهکارهای پیشنهادی بر پایداری کشاورزی و حفظ محیط زیست از دیگر موضوعات مورد بررسی در این نشست بودند.

کارشناسان در جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده در این نشست تخصصی، بر سر مسائلی همچون تدقیق و اولویت‌بخشی به مداخلات بالقوه‌ای که به صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در آب کشاورزی کمک می‌کنند، تدوین شیوه‌های بهینه کشاورزی در مزارع و باغات و آغاز نیازسنجی توسعه ظرفیت دست‌اندرکاران کلیدی پروژه توافق کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر