بازدید 1840

طرح خطرناک آمریکا برای عراق از طریق سرنگونی دولت عبدالمهدی

یکی از نمایندگان پارلمان عراق از طرح خطرناک آمریکا برای تجزیه عراق و ایجاد اقلیم سنی از طریق سرنگونی دولت عادل عبدالمهدی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ 04 November 2019

یکی از نمایندگان پارلمان عراق از طرح خطرناک آمریکا برای تجزیه عراق و ایجاد اقلیم سنی از طریق سرنگونی دولت عادل عبدالمهدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، حنین القدو نماینده ائتلاف البناء در پارلمان عراق از طرح خطرناک ایالات متحده آمریکا برای تجزیه عراق و ایجاد اقلیم سنی از طریق سرنگونی دولت عادل عبدالمهدی پرده برداشت.

وی افزود: کردها حامی گرایش های رهبران سنی برای ایجاد اقلیم سنی هستند تا نیات خود برای جدایی از عراق را تحقق بخشند. آمریکا به شکل آشکار از تجزیه عراق به اقلیم های طایفه ای حمایت می کند و در راستای ایجاد اقلیم سنی از طریق سرنگونی دولت عبدالمهدی حرکت می کند.

قدو اعلام کرد: اسرائیل از گرایش های جدایی طلبانه کردها حمایت می کند. آمریکایی ها بحث تجزیه عراق به ۵ یا ۳ اقلیم بر اساس نژادی و طایفه ای را مطرح کردند و این عراق را وارد تونل تاریکی از جنگها و بی ثباتی خواهد کرد. برخی سیاستمداران کُرد همچنان ذهنیت جدایی را در سر دارند و برخی دیگر از آنها مخالف این افکار یا بهره برداری از برهه کنونی عراق هستند. هر گونه جدایی طلبی تاثیر مخربی بر کردها و عراق برجای خواهد گذاشت به خونریزی منجر خواهد شد.

از سوی دیگر عبدالامیر المجر تحلیلگر سیاسی عراقی هم در این باره گفت: آمریکا به دنبال تجزیه عراق، یمن و سوریه است اما واقعیت با این طرح‌ها مغایرت دارد، زیرا عراقی های سنی و شیعه آمادگی تجزیه عراق را ندارند به غیر از کردها که طرحهای جدایی طلبانه آنها ناکام مانده است. آری کردها به دنبال جدایی هستند اما داده هایی که در واقعیت آن را کمک کند وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست