بازدید 97780
۶

عوارض مصرف قارچ گانودرما

هیچ یک از این اثربخشی‌هایی که تبلیغ می‌شود مبتنی بر شواهد و مدارک مستند علمی نبوده از این رو این نوع آگهی نیز از مصادیق تبلیغات اغواگرانه در حوزه سلامت است.
کد خبر: ۹۳۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱ 03 November 2019

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: قارچ گانودرما با دارو‌های برخی بیماری‌ها اعم از فشار خون و مشکلات انعقادی تداخل داشته و برای مصرف در دوران بارداری و در کودکان توصیه نمی‌شود.

به گزارش «تابناک»، کیانوش جهانپور در گفتگو با میزان با تاکید بر اینکه تبلیغ قارچ گانودرما با توجه به عدم تایید اثربخشی یا بررسی عوارض احتمالی آن ممنوع است، گفت: دو یا سه شرکت در زمینه تولید قارچ گانودرما به عنوان فراورده غذایی همراه با قهوه یا دمنوش مجوز دارند.

وی با بیان اینکه تبلیغات قارچ گانودرما به عنوان داروی سلامت محور جزو تبلیغات اغواگرانه و کاذب است، افزود: هیچ یک از این اثربخشی‌هایی که تبلیغ می‌شود مبتنی بر شواهد و مدارک مستند علمی نبوده از این رو این نوع آگهی نیز از مصادیق تبلیغات اغواگرانه در حوزه سلامت است.

جهانپور ادامه داد: باتوجه به اینکه دوز و جوانب مختلف مصرف قارچ گانودرما در دنیا هنوز مشخص نشده مصرف مداوم آن می‌تواند عوارضی را هم در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مصرف قارچ گانودرما و تداخل‌های احتمالی آن‌ها با برخی دارو‌ها هنوز بررسی نشده است، تصریح کرد: قارچ گانودرما با دارو‌های برخی بیماری‌ها اعم از فشار خون و مشکلات انعقادی تداخل داشته و در خصوص مصرف در دوران بارداری و شیردهی و همچنین در کودکان توصیه نمی‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از کشور‌های مختلف دنیا با تبلیغات اغواگرانه درگیر هستند، گفت: تبلیغ کالا‌های سلامت محور در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی فاقد مدرک و مجوز قانونی بوده از این رو توصیه می‌شود افراد اگر با انگیزه‌های درمانی از آن‌ها استفاده می‌کنند احتیاط کرده و توصیه‌های سازمان غذا و دارو را جدی بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۶
ما که استفاده کردیم خوب بود
لطفا کمی مقالات علمی رو ببینید بعد نظر بدین. نه اینکه این قارچ درمان تمامی بیماریها باشد بلکه اثرات بسیار جالب و موثر انرا هم نمیتوان بدون مطالعه رد کرد. دوستان مسئول مقالات معتبر را ببینند یا اگه قدرت ترجمه ندارند ترجمه انرا بخوانند بد نیست.
قارچ گانو درما حتی اگر بی خطر بودنش در دوزهای تجویزی ثابت شود، یک دارو است و استفاده از دارو برای پیشگیری اشتباه است استفاده از دارو به همراه شکلات و قهوه برای تفریح و تفنن اشتباه است. اشتباه است .... کمترین عارضه مصرف نابجای گانودرما ، بروز ضعف و مشکلات معده خواهد بود.
سلام
این مقالات که میگویند هنوز از نظر علمی ثابت نشده اولا تجربه خودنوعی علم است واگر دارویی دارای اثرتجربی باشد نمیتوان آنرا نادیده گرفت و حتما باید ازنظرعلم روز بررسی شود نه اینکه بگوییم هنوزعلم روزآنرا تایید نکرده کی میخواهدتایید کند خدامیداند‌
مثلاً درطب سنتی دارویی اثربخشی اش طی قرونی تجربی ثابت شده طب نوین میگوید هنوزماتاییدنکردیم ممنوع است
خطاب به علم نوین عرض میکنم در اینگونه موارد توازعلم سنتی وتجربی عقبتری برادر علم سنتی بایدتورا تایید کند نه تواین علم را
سلام
معذرت می‌خوام داروهای شیمیایی یه دونش 50تا عارضه داره یکی نمیگه ببخشید خرت به چند مثلاً چند نمونه :بثورات جلدی تنگی نفس مشکلات گوارشی راش بندآمدن ادرار سردرد سرگیجه و...برا یه نوع دارو ممکنه ثبت شه،
بنده در سه مورد از محصولات گانودرمای شرکت بیز استفاده کردم موثر بود و درمان شدیم. دیابت خودم، نارسایی کلیه پدرم که به حد دیالیز رسید و حساسیت شدید دخترخردسالم که منجر به آسم شد. با مصرف گانودرما خوب شدیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان