بازدید 81918

مقایسه دو گیتار پرفروش؛ یاماها C40 و یاماها C70

کد خبر: ۹۳۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 30 October 2019

شروع فرایند یادگیری یک ساز جدید، آن هم ساز بی نظیری همچون گیتار که سبک های مختلفی را پوشش می دهد، یک اتفاق فوق العاده است. این جاست که خرید یک ساز مناسب اهمیت ویژه ای پیدا می کند، جایی که قرار است گیتاری را بخرید و در ساعات مختلف روز با آن به تمرین بپردازید، زیباترین ملودی ها را بسازید و ایده های نابی را خلق کنید.

به گزارش «تابناک»، در میان انواع مختلف گیتار شامل گیتار آکوستیک، گیتار کلاسیک، گیتار بیس و الکتریک، این گیتارهای کلاسیک یا نایلون هستند که در سال های اخیر علاقه مندان بسیاری  پیدا کرده اند و جای خود را در میان نوازندگان تازه کار و حرفه ای محکم کرده اند. مهمترین وجه تمایز گیتارهای کلاسیک یا نایلون با سایر گیتارها، داشتن سه سیم فلزی و سه سیم نایلونی است که به همین علت به این گیتارها، گیتارهای نایلون هم می گویند. اما در سایر گیتارها همه سیم ها از جنس فلز هستند.

از مطرح ترین تولید کنندگان گیتار می توان به گیتار یاماها، گیتار کورت، گیتار الحمبرا و … اشاره کرد که معمولا این برندها تولید کننده انواع مختلفی از گیتارها هستند.

اما اگر بخواهیم به طور تخصصی و بر اساس قیمت گیتار به مطرح ترین گیتارهای کلاسیک موجود در بازار اشاره کنیم، بدون شک گیتار یاماها C40 و یاماها C70، صدرنشین جدول این عنوان ها خواهند بود. گیتارهایی که به علت قیمت خوب و مناسب، کیفیت ساخت بسیار بالا، صدای جذاب و گیرا و بازار دست دوم و کارکرده ایده آل، طرفداران متعددی را برای خود دست و پا کرده اند. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی مشخصات این دو گیتار کلاسیک، شما را با ویژگی های هر دو آن ها آشنا کنیم.

گیتار کلاسیک یاماها C40

گیتار کلاسیک یاماها C40 یکی از پرطرفدار ترین گیتارها برای شروع فرآیند یادگیری گیتار و پرفروش‌ ترین گیتار در بازار جهانی است، تا جایی که در اکثر خانواده ها یک C40 به چشم می‌خورد. همچنین بسیاری از اساتید، خرید این گیتار کلاسیک را به هنرجویان خود پیشنهاد می کنند. دلیل این محبوبیت، کیفیت ساخت بسیار خوب این ساز، صدای درخور توجه و در عین حال قیمت مناسب این گیتار است. بسیاری از گیتارهای رقیب یاماها C40 از مواد اولیه‌ رده پایین ساخته شده اند. در صورتی که گیتار کلاسیک یاماها C40 نه تنها طراحی و مواد اولیه‌ی بسیار باکیفیتی دارد، بلکه توسط سازندگان باتجربه‌ کشور اندونزی تولید می‌شود و به همین دلیل کیفیت ساخت بهتری نسبت به تمامی نمونه‌های مشابه موجود در بازار دارد. این گیتار همچنین مانند دیگر گیتارهای کلاسیک، دسته‌ ای پهن دارد و به همراه سیم‌های نایلون استفاده می‌شود که روند یادگیری را برای هنرجویان این ساز ساده تر می‌کند.

با بهره‌ گیری از مواد اولیه‌ درجه ۱ و کیفیت ساخت بی نظیر کمپانی یاماها و صدای زیبا و طراحی قابل اعتماد، قیمت گیتار کلاسیک C40 ثابت می کند که قیمت مناسب می تواند با کیفیت درخور همراه باشد. بدنه‌ این گیتار کلاسیک از چوب‌ ساخته شده و جنس صفحه‌ رویی آن از صنوبر است که به دلیل صدای تر و تازه و انتقال خوب ارتعاشات، اولین انتخاب بسیاری از نوازندگان گیتار است. جنس صفحات پشتی و کناری این گیتار از مرانتی است که به عنوان جایگزینی برای چوب ماهون محسوب می‌شود. فرت بود این گیتار نیز از چوب Rosewood ساخته شده که صدایی گرم دارد و محبوب ترین گزینه در ساخت فرت‌ بورد گیتارهای حرفه‌ ای است. کمپانی یاماها همچنین از ماشین‌هدهای کروم در این ساز استفاده کرده که به خوبی از کوک آن محافظت می‌ کنند.

کلیدی ترین ویژگی های گیتار کلاسیک یاماها C40

  • دسته‌ی پهن ۵۲ میلی‌متری که باعث بهبود روند یادگیری می شود
  • بهترین گیتار کلاسیک برای شروع به یادگیری گیتار
  • صفحه‌ انگشت‌ گذاری و بریج از جنس Rosewood
  • صدای بی نظیر و قیمت درخور توجه
  • قسمت های فلزی ساز از جنس کروم
  • صفحه‌ رویی از جنس صنوبر با صدایی زنده
  • ساخت اندونزی

گیتار کلاسیک یاماها C70

گیتار کلاسیک یاماها C70 از گیتارهای کلاسیک کمپانی یاماها است که برای هنرآموزان موسیقی کاملا ایده آل است. بسیاری از نوازندگان، اولین گیتارشان همین گیتارهای سری C بوده است. گیتارهای سری C که مطرح ترین آن ها یاماها C40 و یاماها C70 هستند قدمتی بیش از ۳۰ سال دارند و این شرکت هنوز هم این سازها را تولید می کند. این سازها علیرغم این که گیتار ارزان قیمت محسوب می شوند، اما صدای دلچسب و جذابی دارند.

صفحه انگشت گذاری گیتار کلاسیک یاماها C70 از جنس چوب رزوود است که باعث می شود عملکرد مطلوبی را حین نواختن گیتار تجربه کنید. همچنین جنس جعبه صدای این گیتار، از چوب کاج است که باعث تولید صدایی پر حجم می شود. چوبی که برای قسمت پشت و کناره جعبه صدای این ساز در نظر گرفته شده چوب شوریا است که باعث بهبود رزونانس صدا می شود. از لحاظ سایز، این گیتار استاندارد است و مناسب استفاده افراد بزرگسال می باشد. ماشین هدهای یاماها C70 کیفیت بسیار مطلوبی دارد و کوک ساز را به خوبی حفظ می کند. کیفیت صدا، کیفیت ساخت و اکشن این گیتار به هیچ عنوان حس ارزان قیمت بودن را به نوازنده منتقل نمی کند. با این که این گیتار در رده ی گیتارهای نیمه حرفه ای قرار می گیرد، اما افراد مبتدی با خرید آن تا سال ها به گیتار حرفه ای تری نیاز پیدا نخواهند کرد.

کلیدی ترین ویژگی های گیتار کلاسیک یاماها C70

  • صفحه‌ انگشت‌گذاری و بریج از جنس رزوود
  • قیمت بسیار مناسب
  • دوام و ماندگاری قابل قبول
  • ساخت اندونزی

در پایان می توانیم بگوییم انتخاب از میان این دو گیتار کلاسیک، انتخاب از بین برترین های بازار است و هر کدام مشخصات بارز خود را دارند. گیتار کلاسیک یاماها C40 ساز ارزان قیمتی است که برای نوازندگان مبتدی می تواند ایده آل ترین گزینه باشد. اما اگر ماندگاری، دوام و کیفیت ساخت بالاتری مد نظرتان است، قطعا یاماها C70 بهترین گیتاری است که می تواند سال ها در کنارتان باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی