بازدید 4219
برنده جایزه نوبل:

در همه بازارهای آمریکا حباب شکل گرفته

یک اقتصاددان که سقوط بازارهای سهام در سال‌های 2000 و 2007 را پیش‌بینی کرده بود می‌گوید در شرایط کنونی هم بازارهای سهام و مسکن آمریکا درگیر حباب هستند.
کد خبر: ۹۳۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ 27 October 2019

برنده جایزه نوبل: در همه بازارهای آمریکا حباب شکل گرفته/ راه فراری نیست

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، رابرت شیلر، برنده نوبل، که توانست سقوط بازارهای سهام در سال‌های 2000 و 2007 را پیش‌بینی کند می‌گوید در شرایط کنونی هم در بازارهای مالی حباب شکل گرفته و شاهد این پدیده در بازارهای سهام، اوراق قرضه ومسکن آمریکا هستیم.

وی طی سخنانی برای سرمایه‌داران در لس آنجلس گفت: جایی برای رفتن نیست و شما باید تلاش کنید تا نجات پیدا کنید. شما سرمایه‌گذاری می‌کنید علیرغم آنکه می‌دانید قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

این استاد اقتصاد دانشگاه ییل آمریکا گفت: من در همه بازارها حباب می‌بینم. شما در شرایطی قرار گرفته‌اید که می‌دانید بازارها افت می‌کنند اما به اندازه کافی پول برای نجات خود نگه داشته و راه دیگری ندارید.

شیلر در نودمین سالگرد سقوط بازارهای آمریکا در سال 1929 این هشدار را داد: سقوط بازارهای سهام آمریکا باعث شد تا این کشور به همراه دیگر کشورهای صنعتی در غرب درگیر رکود اقتصاد بزرگی شوند که طولانی‌ترین و بدترین اوضاع اقتصادی در تاریخ پس از صنعتی شدن غرب به شمار می‌رفت و تا سال 1339 ادامه داشت.

استاد اقتصاد دانشگاه ییل آمریکا در ایالت کانکتی کات، گفت که طی 30 سال آینده فقط انتظار بازگشت سرمایه سالانه 4.4 درصدی از بورس آمریکا را دارد.

وی همچنین درباره بازار اوراق قرضه دولتی آمریکا که برای سرمایه‌گذاران بازاری داغ محسوب می‌شود، هشدار داد.

این کارشناس اقتصاد گفت: به نظر می‌رسد این حباب‌ها به عدم توجه کافی مردم و ساده انگاری آنها مربوط است، این مسئله نمی‌تواند ادامه پیدا کند و به شکل بدی تمام خواهد شد.

شیلر تاکید کرد: این بازارها ممکن است در یک مقطع سقوط کنند.

وی در باره بازار مسکن اروپا گفت: این بازار نیز در فاز حباب بوده و شبیه سال 2005 شاهد افت بازار مسکن در لس آنجلس و سانفرانسیسکو هستیم که این مسئله یک نشانه بد است. چرا که چند سالی است این بازارها روند صعودی را طی کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان