بازدید 3512
۲

دمشق توجیه ترکیه برای حمله به سوریه را نمی پذیرد

کد خبر: ۹۳۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵ 25 October 2019

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که دمشق تلاش ترکیه برای توجیه اقدامات تهاجمی خود علیه سوریه به هر بهانه ای را رد می کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از سانا، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که حمله ترکیه به سوریه نقض آشکار منشور سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت و توافقات آستانه و نتایج کنفرانس سوچی محسوب می شود.

الجعفری طی نشست شورای امنیت خاطر نشان کرد که تجاوز ترکیه باعث اشغال برخی اراضی سوریه و کشته و زخمی شدن صدها نفر از شهروندان و فرار هزاران نفر و وارد آمدن خسارات سنگین به زیرساخت ها از جمله مدارس، نیروگاه های برق و سد ها و غیره شد.

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد افزود: ادعاهای ترکیه برای توجیه تجاوز خود به خاک سوریه وضعیت اسکیزوفرنی این رژیم را نشان می دهد.

الجعفری تاکید کرد که سوریه به شدت تجاوز ترکیه را محکوم می نماید و تلاش اردوغان برای توجیه اقدامات تهاجمی خود را به هر بهانه ای رد می کند.

وی افزود: ترکیه ده ها هزار تروریست خارجی را وارد سوریه کرد و برای آنها اسلحه فراهم کرد و نفت و آثار باستانی و گندم و کارخانه های سوریه را سرقت کرد.

الجعفری خاطرنشان کرد که محکوم کردن تجاوز ترکیه توسط نمایندگان کشورهای اروپایی باعث نمی شود آنها از مسئولیت خود برای ایجاد اوضاع فعلی معاف شوند، و همین امر باعث توجیه اردوغان برای تجاوز خود شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
متاسفانه دنیا فقط به محکوم کردن لفظی اکتفا کرد. دربرابر زیاده خواهان و زورگویان که چشم طمع به خاک دیگران دارند و رویای حاکم شدن بر بخش مهمی از دنیا را در سر میپرورانند باید اقدام قاطع و عملی صورت بگیرد. اگر چه هنوز دیر نشده و الآن هم میشود پوزه اردوغان را به خاک مالید اما افسوس که در سیاست بر پاشنه اخلاق نه؛ بر اساس منافع مادی میچرخد و همین موضوع باعث شده است که این بیمار اسکیزوفرنی حاکم بر ترکیه کشورهای همسایه را به شدت به مخاطره بیندازد.
دمشق وقتی که داشت از تروریستهای پ ک ک حمایت میکرد تا در ترکیه عملیات تروریستی انجام بدن باید فکر این روزها رو میکرد. و ایضاً این در مورد ایران هم صادق هست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر