بازدید 5468

مهلت استفاده از بخشودگی جرایم مالیاتی

کد خبر: ۹۳۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 24 October 2019
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: با توجه به حجم بالای متقاضیان و به منظور بهره‌مندی حداکثری فعالان اقتصادی و واحد‌های تولیدی از بخشودگی صد درصدی جرایم مالیاتی قابل بخشش، مقرر شد درخواست‌های واصله تا پایان روز شنبه / چهارم آبان/ نیز از مزایای آن استفاده کنند.

میرحیدر رضوی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مودیان مالیاتی، استقبال گسترده‌ای از این تسهیلات داشته و دریافت گزارشات متعدد مبنی بر حجم زیاد درخواست‌های بهره‌مندی از بخشودگی جرایم مالیاتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: مهلت استفاده از بخشودگی صد درصدی جرایم تا پایان مهر بود، اما به دلیل حجم بالا تقاضا‌ها ادارات امور مالیاتی قادر به پاسخگویی به تمام آن‌ها نیستند.

رضوی افزود: به منظور تکریم مودیان محترم و بهره‌مندی حداکثری از این تسهیلات، مقرر شد درخواست‌هایی که تا پایان روز شنبه / چهارم آبان/ با رعایت موارد مندرج در بخشنامه به ادارات امور مالیاتی واصل گردد از بخشودگی صد درصدی جرایم فوق محسوب شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان، امسال را آخرین فرصت بهره‌مندی از بخشودگی صد درصدی جرایم قابل بخشش مالیاتی خواند و گفت: درصورت پرداخت نکردن مالیات معوق، بدهی مالیاتی مودیان، قطعی شده و با توجه به کاهش تفویض اختیارات، برخورداری از این تسهیلات در سال آینده فراهم نخواهد شد.

رضوی اظهار داشت: این بخشودگی به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید و باتوجه به شرایط خاص اقتصادی کشور صادر شده و در سال‌های آینده به این صورت، شاهد بخشودگی جرایم مالیاتی نخواهیم بود.

به گزارش ایرنا، شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع برخی مواد قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده در قالب تفویض اختیار طی بخشنامه شماره ۴۱/۹۸/۲۰۰ مورخه ۱۳۹۸/۰۵/۰۸ و دستورالعمل تکمیلی نیز به منظور حمایت از فعالان اقتصادی و تکریم و جلب رضایت مودیان مالیاتی از سوی رئیس کل امور مالیاتی کشور به ادارات کل استان‌ها ابلاغ و به فعالان اقتصادی و واحد‌های تولیدی جهت بهره‌مندی از بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش خود تا پایان سال جاری فرصت داده شده است.

بر اساس این بخشنامه مقرر شده تمام واحد‌های تولیدی حقیقی و حقوقی غیردولتی در صورتی که تا پایان مهر جاری به پرداخت اصل بدهی مالیاتی خود اقدام کنند از ۱۰۰ درصد بخشش جرایم مالیاتی بهره‌مند خواهند شد و به تناسب تاخیری که تا پایان سال داشته باشند به ازای هر یک ماه برای بخش‌های تولیدی ۲ درصد و برای سایر بخش‌ها چهار درصد از بخشش مالیات آن‌ها کم خواهد شد.

سایر مودیان نیز در صورت پرداخت اصل بدهی تا پایان مهر جاری از ۱۰۰درصد بخشودگی جرایم برخوردار بوده و در صورت پرداخت تا پایان ماه‌های بعد به ازای هر ماه به میزان چهار درصد از بخشودگی جرایم آن‌ها کاسته می‌شود.

مجموعه امور مالیاتی استان زنجان با ۱۱ ساختمان در هشت شهرستان و با ۴۶۲ نیروی انسانی در راستای تامین منابع مالیاتی مصوب، تلاش می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی