بازدید 6828

لوایح FATF از لحاظ قانونی و سیاسی منتفی است

کد خبر: ۹۳۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 24 October 2019

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد، در حالی که در معرض بیشترین عهدشکنی آمریکا و اروپا قرار داریم، تصویب لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت معنا ندارد.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

یوسفیان ملا با اشاره به مباحث اخیر درباره لوایح مربوط به FATF گفت: در خصوص لوایح مربوط به «اف‌ای‌تی‌اف» که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده، مادام که مجمع نظر ندهد، این موضوع مصوب تلقی نمی‌شود؛ لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی از نظر قانون اساسی متوقف است و هیچ چیز تصویب نشده است که دولت بتواند آن را اجرا و عملیاتی کند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه ما حداکثر تحریم‌ها را از آمریکا و بعضا اروپایی‌ها داریم، گفت: ما در حال حاضر در معرض بیشترین عهدشکنی‌ها از سوی آمریکا و طرف‌های برجام هستیم و اکنون هم تصویب این لوایح هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. این‌گونه نیست که اگر ما لوایح را تصویب و نظر اف‌ای‌تی‌اف را تامین کنیم، سوئیفت برای بانک مرکزی برای ما باز شود. حتی ممکن است ضعف برای ما به شمار آید. وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ما لوایح را تصویب کنیم، دست ما در این بخش خالی می‌ماند بنابراین نباید اهرم را از دست بدهیم. رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: لوایح اف‌ای‌تی‌اف در شرایط کنونی به هیچ وجه قابل اجرا نیست و نظر کسانی هم که می‌گویند که چون مجمع نظر نداده قابل اجرا است، درست نیست.

یوسفیان ملا با بیان اینکه هم از نظر سیاسی و هم قانون اساسی باید لوایح FATF را منتفی بدانیم، گفت: تصویب این لوایح اکنون به سود کشور نیست؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام تشخیص داده که فعلا در این باره نظر ندهد و تا زمانی که این لوایح را تایید نکند، قابل اجرا نیست.
وی اظهار داشت: مصلحت کشور بر عدم تایید این لوایح در شرایط کنونی است و تایید آنها نه فقط سودی ندارد بلکه به زیان کشور خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۱
اين لوايح را به همه پرسي بگذاريد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
همه پرسی در زمانی منطقی است که اطلاعات کافی و نظرات همه طرفها با شفافیت به مردم رسانده شود. آیا تصور می کنید که صدا و سیما این رفتار را خواهد داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
داداش می دونی آدم مریض دوست داره ترشی وماست بخوره کاری هم به پزشک نداره این خبلی شبیه اون رفراندومی است که فرمودید.افتاد
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
همه چیز را باید به همه پرسی گداشت
مگه اين لوايح قانون داخلي آمريكا و اروپاست كه عهدشكني اونها مانع تصويبشون بشه
پس همه مصوبات نهادهای انتخابی مجلس و دولت هیچ ارزشی در برابر سنگ اندازی نهادهای غیرمنتخب ندارند!!
از تحریم این لوایح فقط خودمان را اسیب پذیر تر خواهیم کزد ما حتی برای ورود دارو و غذا نیاز به مبادلات بانکی داریم مبادلات بانکی لازمه اش اجرای این لوایح است ایا درکی از شدت تحریمها دارید چرا این مختصر راهها را هم خودتان می بندید تا چه حد جناحی هستید از مردم خجالت نمی کشید
تصویب این لوایح به سود مردم و به ضرر کاسبان تحریم هست که کیهان هم نشریه اصلی این کاسبین هست ...
شفافیت مالی جلو دزدی را میگیره. اما ای کاش شما هم خارج از ایران زندگی می کردی می فهمیدی بستن حساب بانکی به جرم ایرانی بودن چه مزه ای داره. کمی هم شده حتی به اندازه ارزش یک نخود به نفع مردم عمل کنید....
بیچاره بورس
در ادامه:
زمانی که یک کشور به یک معاهده یا سازمان بین المللی می پیوندد باید هم محدودیت های آن را بپذیرد و هم از مواهب و امتیازات آن بهره مند گردد، در مورد FATF، هیچ تضمینی نیست که با پیوستن به آن ایران از لیست سیاه آن خارج شود. این یعنی پذیرفتن محدودیت ها و معایب آن بدون تضمین کافی جهت استفاده از امتیازات آن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی