بازدید 4359

ارتش سوریه وارد مناطق مرزی این کشور با ترکیه شدند

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شامگاه چهارشنبه گزارش داد، تجهیزات جدید نظامی و نیرو‌های ارتش وارد استان الحسکه در شمال شرق این کشور و مرز با ترکیه شده‌اند
کد خبر: ۹۳۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ 23 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از سانا، ارتش و تجهیزات ارتش سوریه وارد شهر "تل تمر" در حومه شمال غربی الحسکه شد.

براساس گزارش سانا، ورود نیرو‌های تازه نفس ارتش سوریه که با استقبال مردم الحسکه همراه بود، برای تقویت نیرو‌های مستقر در این شهر صورت می‌گیرد.

نخستین یگان‌های ارتش سوریه روز سه شنبه وارد روستا‌های الضبیب، العلقانة، أم اللبن و الواسطة در حومه شمال غربی الحسکه شدند.

ارتش سوریه از هفته گذشته تحرکات خود را برای استقرار کامل نیروهایش در حومه شمالی استان الحسکه و مقابله با برخی ناامنی‌ها و با هدف حفظ تمامیت ارضی سوریه در نقاط مرزی این کشور در شمال شرق آغاز کردند.

در همین راستا، واشنگتن امروز چهارشنبه در پایان مهلت ۱۲۰ ساعته، عقب نشینی کامل گروه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) از منطقه امن در شمال شرق سوریه را به اطلاع آنکارا رسانده است.

آمریکا و ترکیه پنجشنبه گذشته (۲۵ مهرماه) برای برقراری آتش‌بس ۱۲۰ ساعته در شمال شرق سوریه به توافق رسیده بودند.

براساس این توافق، آنکارا موافقت کرد که از پنجشنبه شب، به مدت ۱۲۰ ساعت، حملات خود به شمال شرق سوریه را متوقف کند تا زمینه خروج نیرو‌های یگان‌های مدافع خلق "ی پ. گ" از ۳۲ کیلومتری مرز‌های ترکیه فراهم شود و پس از آن، دولت رجب طیب اردوغان آتش‌بس را اعلام می‌کند.

ترکیه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) نامید.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گزارش داد، تخمین زده می‌شود حدود ۴۰۰ هزار غیر نظامی در مناطق محل درگیری در شمال شرق سوریه حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر