بازدید 6647
۵
کیفیت سفر هوایی اربعین در سال جاری؛

از تاخیر ۱۲ ساعته تا عصبانیت خدمه!

در حالی که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مرکز مدیریت پایانه‌های مرزی در ستاد مرکزی اربعین، از وجود کمترین تأخیر در پرواز‌های اربعین امسال خبر داد، اما مسافران پرواز چهارشنبه ۲۴ مهرماه از فرودگاه نجف می‌گویند: پروازی که قرار بود ساعت ۱۹ انجام شود، با ۱۲ ساعت تأخیر به ۷ صبح پنج شنبه ۲۵ مهر موکول شد.
کد خبر: ۹۳۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 20 October 2019
Image result for ‫پروازهای امسال اربعین‬‎
تابناک اقتصادیدر حالی که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مرکز مدیریت پایانه‌های مرزی در ستاد مرکزی اربعین، از وجود کمترین تأخیر در پرواز‌های اربعین امسال خبر داد، اما مسافران پرواز چهارشنبه ۲۴ مهرماه از فرودگاه نجف می‌گویند: پروازی که قرار بود ساعت ۱۹ انجام شود، با ۱۲ ساعت تأخیر به ۷ صبح پنج شنبه ۲۵ مهر موکول شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، اربعین امسال هم به پایان رسید و طبق آمار اعلام شده بیش از سه میلیون نفر ایرانی برای پیاده روی و زیارت عازم کشور عراق شدند. بخشی از این زائران بار مالی سنگین سفر هوایی را به جان خریدند و برای حضور در این مراسم اقدام به خرید بلیت هواپیما کردند.
 
طبق گفته مرتضی دهقان معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نرخ پرواز‌های اربعین در سال جاری بر اساس نرخ ارز با میانگین قیمتی ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان مورد محاسبه قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه اگرچه بسیاری از پرواز‌های امسال بر خلاف سال‌های قبل، دو سر پُر بود، اما در برخی پرواز‌ها ایرلاین‌ها با نرخ کمتر از قیمت مصوب (۱.۱ میلیون تومان) اقدام به بلیت فروشی کرده و صندلی‌های پروازی را با قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان عرضه کردند، افزود: فقط در روز‌های پیک پُرتقاضا بلیت‌ها با قیمت ۱.۱ میلیون تومان فروخته شد.

به هر صورت با توجه به این قیمت بالای پرداختی برای بلیت هواپیما و علیرغم آن که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مرکز مدیریت پایانه‌های مرزی در ستاد مرکزی اربعین، از وجود کمترین تأخیر در پرواز‌های اربعین امسال خبر داده بود، اما مسافران هوایی اربعین از تاخیر پرواز‌ها و ضعیف بودن خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های هوایی گِله داشتند.
 
به عنوان نمونه یکی از مسافران شرکت هواپیمایی ایران ایر به خبرگزاری مهر در زمینه تاخیر پرواز این شرکت گفت: پرواز چهارشنبه ۲۴ مهر از فرودگاه نجف که قرار بود ساعت ۱۹ انجام شود، با ۱۲ ساعت تأخیر به ۷ صبح پنج شنبه ۲۵ مهر موکول شد.
 
همچنین یکی دیگر از زائران پیرامون خدمات رسانی ضعیف شرکت‌های هواپیمایی در این ایام گفت: پرواز ساعت ۱۰:۳۵ شب روز جمعه ما از فرودگه نجف به مقصد تهران با سه ساعت تاخیر همراه بود و در حالی که مسافران حدود دو ساعت و نیم در سالن ترانزیت بلاتکلیف و منتظر انجام پرواز بودند، اعلام شد که جهت صرف شام به رستوران فرودگاه مراجعه کنند. وقتی به رستوران مراجعه کردیم، کیک و نوشیدنی به مسافران دادند و همین موجب تشدید ناراحتی مسافران شد. یا زائر دیگری به خبرگزاری مهر گفت: مهمانداران پرواز در مسیر بازگشت به تهران رفتار مناسبی نداشتند و به هر سوال و درخواستی با عصبانیت و بی احترامی واکنش نشان می‌دادند و معلوم نبود چرا این اندازه عصبانی هستند.

علیرضا منظری معاون اسبق هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری طی مصاحبه‌ای در مورد دلیل تاخیر در پرواز‌ها گفت: وقتی پروازی به تأخیر می‌خورد، به این معناست که یا هواپیما به مشکل فنی برخورده یا پرواز‌های قبلی با تأخیر روبه رو بوده اند که به تسلسل، تأخیر‌ها به پرواز‌های بعدی نیز منتقل شده است. همچنین معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری طی مصاحبه‌ای در مورد تاخیر پرواز‌ها و سرگردانی مسافران در فرودگاه‌های کشور عراق گفت: ایرلاین‌ها تاخیر‌های پروازی را از طریق پیامک و پیش از مراجعه مسافران به فرودگاه، به اطلاع آن‌ها رسانده اند.

هر چند که ممکن است ایرلاین‌ها تاخیر‌ها را به مسافران از طریق پیامک اطلاع رسانی کرده باشند، اما باید گفت که بسیاری از مسافران به دلیل هزینه‌های بالای رومینگ خط خود را خاموش کرده بودند یا حتی اگر خط هم روشن بود به دلیل نامناسب بودن کیفیت زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور عراق بسیاری از مسافران این پیامک‌ها را دریافت نکرده بودند.

به هر صورت اگر بتوان از کنار تاخیر‌های پیش آمده برای پرواز‌ها عبور کنیم دلیل پایین بودن کیفیت خدمات رسانی برخی از شرکت‌های هواپیمایی را نمی‌توان به سادگی توجیه کرد. به هر صورت، مسافران هوایی پولی را جهت دریافت خدمات پرداخت کرده اند و نباید هیچگونه منتی بر سر آن‌ها باشد. اینکه خدمه یک پرواز با عصبانیت با مسافران برخورد می‌کنند اصلا قابل توجیه نیست. یا اینکه به اسم شام به مسافران پرواز دیگری کیک و نوشابه می‌دهند این توهین به شعور مسافران است و باید شخص آقای وزیر راه و شهرسازی پیگیر این نوع برخورد‌ها باشد تا در اربعین سال‌های آینده شاهد تکرار این گونه موارد نباشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ای کاش بلد بودیم از این حداقل ها هم که داریم با دل خوش و مرتب استفاده می کردیم. ای کاش.
صددرصد این مورد را پیگیری می کنیم و با متخلفین برخورد می شود .
خب نرن مگه مجبورن?!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
اونایی که میرن حتما مجبورن که میرن ولی تومجبور نیستی حرف بزنی
خب حرف نزن مگه مجبوری؟
تاسف تاسف!!!؟؟.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس