بازدید 7633
۲

استقبال گوترش از توقف عملیات ترکیه در سوریه

دبیر کل سازمان ملل متحد از توافق عملیات ترکیه در شمال سوریه استقبال کرد، اما گفت که هنوز راه زیادی تا خاتمه دادن به بحران سوریه باقی مانده است.
کد خبر: ۹۳۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۲ 18 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد بامداد جمعه (به وقت تهران) از توافق ترکیه و آمریکا برای توقف موقت عملیات ترکیه در شمال سوریه استقبال کرد.

«فرهان حق»، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: «دبیر کل از هر تلاشی برای تنش‌زدایی در شمال سوریه و محافظت از غیرنظامیان استقبال می‌کند.»

وی اضافه کرد: «دبیر کل به این واقعیت واقف است که هنوز راه زیادی برای یافتن یک راه حل موثر برای بحران سوریه باقی مانده است.»

«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه (۲۵ مهرماه) اعلام کرد آنکارا و واشنگتن به توافقی برای برقراری آتش‌بس پنج روزه در شمال سوریه دست پیدا کرده‌اند.

پنس که در ترکیه در کنار پامپئو حضور داشت گفت: «توقفی در عملیات نظامی برای ۱۲۰ ساعت برقرار خواهد شد و همزمان، ایالات متحده خروج نیرو‌های ی. پ. گ. را از مناطق مورد نظر در منطقه امن تسهیل خواهد کرد. بعد از اتمام این مرحله، ترکیه موافقت کرده که آتش‌بس را دائمی کند.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت که دولت آمریکا هم متعهد شده تحریم‌ها علیه ترکیه را اعمال نکند. او گفت: بعد از برقراری آتش بس دائمی، آمریکا تحریم‌های اعمال‌شده را پس خواهد گرفت.

«مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه بعد از پنس در یک کنفرانس خبری حاضر شد و گفت که توافق با آمریکا «آتش‌بس» نیست بلکه تعلیق عملیات است. او گفت: ترکیه تلاش برای کنترل منطقه مرزی را ادامه خواهد داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فریبی دیگر از سوی آمریکا برای تسهیل قربانی کردن کردها توسط ترکیه.
در دنیا شغلهایی هستند که بسیار ارزشمندند؛ چون واقعا" به بشریت خدمت میکنند. اگر بخواهیم به همه آنها اشاره کنیم مطمئنا" خیلی زیاد میشوند اما برای نمونه به بعضی از آنها اشاره میکنم.
مانند کارگران معدن. آتش نشانها. پرستاران. کشاورزان و دامداران. معلمین(البته معلمین دلسوز و متعهد) و ....
وجود اینها برای هر جامعه ای ضروری است؛ اما گاهی فکر میکنم این آقایان دبیر کل سازمان ملل با این عنوان پر دبدبه و کبکبه دقیقا" به چه دردی میخورند؟؟؟ !!! تا الآن چه کمکی به بشریت کرده اند؟؟؟؟؟؟ در طول تاریخ کدام بحران را حل وفصل کرده اند؟؟؟ تا جایی که من میدونم نهایت هنر این افراد فقط صدور چند بیانیه و یا چند مصاحبه بی خاصیت و تکراری بوده و لاغیر.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار