بازدید 5522
۸

توضیحات اردکانیان درباره انتقال آب خزر به سمنان

با بررسی‌هایی که صورت پذیرفت در سال 96 مجوز مشروطی از سوی سازمان محیط زیست به وزارت نیرو داده شد که چون شرط آن عملی نبود، این مجوز عملیاتی نشد و مجددا در سال 97 این مجوز مشروط دریافت شد که به مانند مجوز قبلی اجرایی نشد.
کد خبر: ۹۳۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 16 October 2019
وزیر نیرو درباره بحث انتقال آب دریای خزر به سمنان، گفت: آنچه امروز مطرح است اعطای مجوز نبوده و حتی مجوز مشروطی نیز دریافت نشده است.

به گزارش تسنیم، رضا اردکانیان وزیر نیر در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره بحث انتقال آب دریای خزر به سمنان، گفت: آنچه امروز مطرح است اعطای مجوز نبوده و حتی مجوز مشروطی نیز دریافت نشده است، بحث اولیه در مورد این موضوع مربوط به سال 91 است و بعد از آن که سازمان حفاظت از محیط زیست با آن مخالفت کرد، این بحث تا سال 96 مسکوت ماند.

وی افزود: با بررسی‌هایی که صورت پذیرفت در سال 96 مجوز مشروطی از سوی سازمان محیط زیست به وزارت نیرو داده شد که چون شرط آن عملی نبود، این مجوز عملیاتی نشد و مجددا در سال 97 این مجوز مشروط دریافت شد که به مانند مجوز قبلی اجرایی نشد.

وزیر نیرو با بیان اینکه آنچه امروز مطرح است اعطای مجوز نبوده و حتی مجوز مشروطی نیز دریافت نشده است، اظهار داشت: آنچه در حال حاضر مطرح است، ادامه بررسی طرح بوده که نیاز به برگزاری جلساتی با حضور معاونین سازمان حفاظت محیط زیست و مدیران کل این سازمان در استان‌های مازندران و سمنان است،در این جلسات اطلاعات و مطالعات جدید که لزوم آن مطرح شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اردکانیان تاکید کرد: باید این نکته را اذعان داشت که این طرح هنوز در مرحله‌ای است که قبل از این هم بوده است.

وی با اشاره به موضوع استیضاح خود در مجلس، گفت: باید با نمایندگان گفت‌وگو شود و نقطه نظرات آنها شنیده و توضیحاتی نیز ارائه شود و در نهایت به تصمیم مجلس احترام خواهیم گذاشت.

وزیر نیرو با اشاره به موضوع انتقال آب دریای خزر به سمنان به دلیل این موضوع که این استان زادگاه رئیس جمهور است، تصریح کرد: همان‌طور که پیش‌تر در این رابطه عرض کردم، تاکید دولت، شخص رئیس جمهور و معاون اول بر اساس قانون بوده و ما در اجرای طرح‌ها، همه ملاحظات فنی، زیست محیطی، انسانی و اجتماعی را در نظر می‌گیریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
آدم عاقل اصلا این فکر را میکند از دریاچه انتقال آب را به یک کویر را داشته باشه بعد حتما مثل انتقال آب زاینده رود تو کویر برنج هم کشت کنند؟!!!!!!
اولا اگر تصمیم اصولی گرفته اید پشت ان باشید و با توجیه سطح پایین تصمیم خود را عوض نکنید
ثانیا آیا برای بررسی این موضوع 7 سال کم بوده که باز می گویید نیاز به بررسی دارد
ثالثا از شلوغ کاری ها نترسید و اب را به اصفهان یا یزد انتقال دهید ولی کار اصولی را انجام دهید
رابعا این افراد مخالف از پیشرفت و استفاده از تکنولوژی های جدید اطلاعی ندارند و امروزه با این حجم جمعیت و نیاز آنها به آب جهت بهداشت صنعت و کشاورزی راهی جز بهره برداری از دریا برای ما وجود ندارد
پاسخ ها
آشنا هستم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
میشه لطفا تخصص خود را بفرمایید که قوی تر از وزیر هم صحبت فرمودید
آقای وزیر گفتند شما در زمینه مسایل مرتبط با انتقال آب در آلمان دوره دیده اید. کاملا متوجه شدیم که انتقال آب از سطح اب به کویر روش مناسبی است! برای شما متاسفم.
بهتر است اب نمک زدایی شده با کیفیت کمتر برای کمبود کشت ساحلی اختصاص یابد و کمبود اب مورد نیاز شرب سمنان از انتقال حوضه به حوضه رودخانه های بالادست صورت پذیرد این کار هم صرفه اقتصادی دارد و هم اثرات مخرب زیست محیطی ان کمتر است ولی اصرار به انتقال اب چه شور چه پس از نمک زدایی بصورت مستقیم از دریا اشتباهی است که باید وزیر نیرو انرا بدرستی درک کند
احمدی نژاد و روحانی به هر طریق می خواهند که سمنان را پر آب کنند.
به بهانه های محیط زیستی ده ها سال است که کارخانه ها را به یزد و اصفهان و سمنان و.....منتقل کرده اید و کلی ایجاد شغل و درآمد برای آنها کرده اید و برعکس گفتید این کارخانه ها مناسب مناطق سرسبز شمال نیست و هزاران بهانه آوردید و باعث درآمد کم شمالیها از صنایع شده اید , اصفهانیها و یزدی ها آب کهگیلویه و بویراحمد را می برند و فخر صنعت و استا ن پیشرفته اشان را به بقیه استان ها می دهند بگویید صنعتی هست که در این استان ها نباشد و صنعتی هست که در سرچشمه های تونل کوهرنگ باشد , خیر نیست . بروید از کشور اسرائیل یاد بگیرید که با اینهمه صنایع محتاج آب نیست و نود درصد فاضلاب را باز یافت میکند خوب شما هم همین کار را بکنید که آب اضافه هم می آید و هزینه اش هم از انتقال آب از بالای البرز هم کمتر است و مشکلاتش هم خیلی کمتر . آب شمال هرگز به جنوب البرز و هیچ جای دیگر نمی رود.
حتما سمبه خیلی پر زوره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها