بازدید 1873

یک فعال عربستانی حامی فلسطین بازداشت شد

نیرو‌های امنیتی سعودی شب گذشته (دوشنبه) «عبدالعزیز العوده» از فعالان رسانه‌ای عربستانی حامی فلسطین را بازداشت کردند.
کد خبر: ۹۳۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 15 October 2019
مأموران سعودی یک فعال عربستانی حامی حقوق فلسطینیان و مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را شبانه بازداشت کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، نیرو‌های امنیتی سعودی شب گذشته (دوشنبه) «عبدالعزیز العوده» از فعالان رسانه‌ای عربستانی حامی فلسطین را بازداشت کردند.

«عبدالعزیز العوده» فرزند «سلمان العوده» روحانی سرشناس عربستانی است که خود او نیز بیش از دو سال است که در بازداشت به سر می‌برد.

فعالان شبکه‌های اجتماعی دلیل بازداشت وی را توئیت‌های او در دفاع از مسأله فلسطین عنوان کرده‌اند. مسأله‌ای که در ماه‌های گذشته بسیاری را روانه زندان کرده است.

حساب کاربری «معتقلی الرأی» که به زندانیان عربستانی می‌پردازد نیز نوشته است که علت دستگیری «عبدالعزیز العوده» مخالفت او با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

«معتقلی‌الرأی» افزود: «بازداشت مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، در راستای آماده‌سازی زمینه برای اعلام علنی روابط با اسرائیل است.»

«عبدالله العوده» پسر ارشد «سلمان العوده» نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که بازداشت برادرش به علت توئیت‌هایی که علیه رژیم صهیونیستی می‌نوشت، صورت گرفته است. به گفته او بازداشت کسانی که صرفا از مسأله فلسطین و حقوق مردم این کشور دفاع می‌کنند، همچنان ادامه دارد.

بازداشت این فعال حقوق فلسطینیان در حالی است که در یک سال اخیر موج بازداشت فلسطینی‌های مقیم عربستان و افرادی که به نوعی با گروه‌های مقاومت در ارتباط بودند، شدت یافته است.

یک مقام عالی‌رتبه حماس به وبگاه مرأة الجزیره، گفته است که تا کنون ده‌ها نفر از اعضای حماس در عربستان بازداشت شده‌اند و این بازداشت‌ها کماکان ادامه دارد. او گفت که بسیاری از بازداشت شدگان تحت شکنجه قرار دارند.

شاید بارزترین فردی که در این مورد تاکنون بازداشت شده «محمد الخضری» است که در ۱۵ فروردین گذشته پس از اینکه ۳۰ سال از عمر خود را در عربستان سپری کرده بود، در شهر جده بازداشت شد. جنبش حماس در شهریور ماه گذشته به طور رسمی به بازداشت این عضو بلندپایه خود اعتراض کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار