بازدید 22847

چه جلسه‌ای است که رئیس جمهور می‌خواهد با حضور در آن، خود را قربانی کند؟

روز گذشته، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، در گفت‌وگو با رسانه‌ها، برای دومین بار در یک ماه اخیر اعلام کرد، آمادگی دارد در هر جلسه‌ای که منافع ملت ایران را تأمین کند، حضور یابد و حتی خود را قربانی کند. اکنون پرسش این است: این چه جلسه‌ای است که اگر رئیس جمهور در آن شرکت کند، خود را قربانی کرده است؟ و پرسش دیگر این که اساسا قربانی شدن رئیس جمهور دقیقا به چه معناست؟!
کد خبر: ۹۳۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 15 October 2019

روز گذشته، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، در گفتگو با رسانه‌ها برای دومین بار در یک ماه اخیر اعلام کرد که آمادگی دارد در هر جلسه‌ای که منافع ملت ایران را تأمین کند، حضور یابد و حتی خود را قربانی کند.

به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته رئیس جمهور در کنفرانسی مطبوعاتی در پاسخ به پرسشی گفت: «در سفر سازمان ملل، دو پیام رسا به جهان دادیم؛ ایران دنبال صلح در منطقه است و دنبال ناامنی و آشوب نیست. این پیام در دنیا پذیرفته شد و دیگر اینکه گفتیم ما از مذاکره نمی‌ترسیم و آماده هستیم و حتی آمده بودیم که در نیویورک نشست اجلاس سران تشکیل شود به شرط اینکه اجلاس ۱+۵ باشد، نه برنامه تبلیغاتی برای ترامپ. اعلام می‌کنم آماده هستم در هر جلسه‌ای که منافع ملت را تأمین می‌کند حضور یابم. آماده هستم ایستادگی داشته باشم و افتخار می‌کنم برای ملتم قربانی شوم و البته در این راه قربانی شدن برای هر کسی افتخار است.» وی پیشتر هم پس از اجلاس مجمع عمومی ملل متحد و بازگشت از نیویورک، قریب به مضمون همین عبارت را تکرار کرده بود.

اکنون پرسش این است: این چه جلسه‌ای است که اگر رئیس جمهور در آن شرکت کند، خود را قربانی کرده است؟ و پرسش دیگر این که اساسا قربانی شدن رئیس جمهور دقیقا به چه معناست؟!

هرچند رئیس جمهور به روشنی به مختصات آن جلسه اشاره‌ای نمی‌کند، شواهد حالیه و مقالیه حاکی از این است که جلسه‌ای که رئیس جمهور از آن صحبت می‌کند، جلسه‌ای داخلی نیست و احتمالا حضور وی در یک جلسه مذاکراتی با رئیس جمهور آمریکاست؛ اما در چه حالتی ممکن است مذاکره رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور آمریکا در حکم قربانی شدن رئیس جمهور ایران تلقی شود؟!

چنین جلسه‌ای که اگر در حیطه وظایف قانونی رئیس جمهور و بر اساس سیاست‌های کشور باشد، احتمالا قربانی شدنی در آن معنا نخواهد داشت و رئیس جمهور در خوش بینانه‌ترین حالت، وظیفه اش را انجام داده و به سوگند خود در قبال مردم عمل کرده است. حال شاید برخی ـ چه در ساختار قدرت، چه در افکار عمومی و چه در بین رقبای سیاسی ـ با اصل حضور رئیس جمهور در چنین جلسه‌ای مخالفت کنند و یا در صورت برگزاری چنین جلسه ای، خروجی آن را مطابق با تحلیل خود، در راستای منافع ملی ندانند و با آن مخالفت یا از آن انتقاد کنند؛ مثل آنچه در برجام اتفاق افتاد.

در برجام رئیس جمهور بارها اشاره کرده که تصمیم نظام بوده، وزیر خارجه ایران بار‌ها با همتای آمریکایی اش دیدار کرد و در نهایت هم توافقی در قالبی چند جانبه به امضا رسید. پس از برجام هیچ گاه رئیس جمهور اشاره‌ای نکرد که خود وی یا وزیر خارجه، خود را قربانی کرده اند، بلکه حضور دولت خود در این مذاکرات را نشانه توانمندی و برجام را دستاوردی درخشان، تلقی کردند؛ لذا اگر حضور رئیس جمهور در چنین جلسه‌ای حاصل جمع‌بندی نظام سیاسی کشور باشد، که سخن گفتن از اینکه آماده ام قربانی شوم، وجهی ندارد و رئیس جمهور به عنوان نفر اول اجرایی کشور، وظیفه اش را انجام داده است و نمی‌توان انتظار داشت، کسی هم با آن مخالفت یا از آن انتقاد نکند. طبیعتا حضور در چنین جلسه‌ای، که جمع‌بندی نظام سیاسی کشور باشد، نمی‌تواند اراده رئیس جمهور مبنی بر قربانی شدن را به درستی معنا کند.

اما ممکن است مراد رئیس جمهور این باشد که فارغ از سلسله مراتب قدرت در ایران، خود ایشان به این جمع‌بندی و یا تحلیل برسد که برای تأمین منافع ملت ایران، لازم است بنشیند و با ترامپ گفت‌وگو کند و تبعات داخلی آن را بپذیرد. در چنین حالتی قربانی شدن معنادار می‌شود. مثلا رئیس جمهور بر اساس تحلیل خودش به این جمع‌بندی برسد که باید با ترامپ مذاکره کند. ممکن است هشدار دریافت کند که وی مختار است این کار را انجام دهد، ولی باید تبعات قانونی آن را بپذیرد؛ مثلا واکنش احتمالی مجلس برای استیضاح رئیس جمهور و عدم کفایت را در بدترین حالت بپذیرد. شاید در چنین حالتی، معنادار باشد که رئیس جمهور پست سیاسی خودش را برای تحقق آنچه او منافع ملی مردم می‌خواند، قربانی کند.

حالت دیگر این که رئیس جمهور از این کار نهی و به وی ابلاغ شود که او حق انجام چنین مذاکره‌ای را ندارد. در چنین حالتی، ممکن است رئیس جمهور، هم پستش را قربانی کند و هم خودش را. در این سناریو نیز قربانی کردن معنادار می‌شود. اما آیا منش روحانی و ساختار سیاسی قدرت در ایران کنونی، اصولا می‌تواند به چنین مسیری ختم شود؟

اگر فرض گرفته شود، روحانی قربانی کردن خود را در یکی از دو مسیر اخیر می‌بیند و آن را مطابق منافع ملت ایران تحلیل می‌کند، آیا منافع ملت ایران با همین دیدار تأمین می‌شود؟ حتی اگر دیدار یا دیدار‌هایی صورت گیرد و در نهایت هم به توافقی منجر شود، آیا برای اجرا شدن به مجلس احتیاج هست یا نیست؟ ملاحظات شورای امنیت ملی و فرماندهی کل قوا را می‌خواهد یا نمی‌خواهد؟ آیا به فرض رفتن در یک جلسه و حتی رسیدن به یک توافق، منافع ملت ایران تأمین می‌شود، بدون اینکه مجلس و سایرین با آن موافقتی داشته باشند؟ قربانی شدن ایشان مسائل را حل خواهد کرد؟

به نظر می‌رسد از سه جهت این عبارت تکراری رئیس جمهور، که «من آماده ام خود را قربانی کنم»، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. اول اینکه عقلا و عرفا چنین قربانی شدنی توجیه ندارد. دوم آنکه منش روحانی و مکانیسم و پویایی نظام به چنین سمتی کشیده نمی‌شود و سوم اینکه چنین قربانی شدنی، نه تنها منافع ملت را تأمین نمی‌کند که انسجام داخلی را بیهوده بر هم می‌ریزد؛ بنابراین، اگر مراد رئیس جمهور از قربانی شدن، موارد بالا باشد، بهتر است در همان حدود ژست تبلیغاتی بماند. اگر هم مراد دیگری دارند که خوب است برای تنویر اقکار عمومی آن را بیان کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۷۵
میخوای قربانی اسایش مررم بشی؟

واقعا قصدت اینه

راحت ترین راه اینکه استعفا بدی بری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
چه شخصی به جای روحانی بیاد خوبه؟؟؟ مثلا فکر میکنی قالیباف بیاد بهتر میشه؟؟؟؟ مطلقا چنین نیست
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
میخواد بشینه و با ترامپ عکس بگیره و نگران حرف حدیثهای کیهانه
هههخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
آخ که چقد ما ساده ایم بابا جون شما که دو روز پیش سازمان ملل بودی بعد اومدی گفتی همه و از جمله دونالد منتظر من بودن برا مذاکره پس چرا ملاقات و مذاکره نکردی باز برگشتی اینجا شروع کردی از این حرفا . بابا حداقل به کسایی که بهت رای دادن احترام بزار و اینقد اونا رو به زحمت ننداز بالاخره اونا میخوان هر جوری شده از تو دفاع کنن یه چیزایی می نویسن که طنز میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
مردم به روحانی اعتماد کردند و رای دادند.
اوضاع اقتصادی را ایشون بهم ریختن.
آقای روحانی استعفا بده نمیخواد قربانی بشی.
با هزار وعده رای اکثریت جذب کردید

اما دولت بدون برنامه..بدون تخصص...بدون تلاش و قدم برداشت برای مشکلات


۶ سال کشور ب حال خود رها کردید

در همه جا فساد رانت دست دولت و زیر مجموعه باز بود

اما ب خدمت و حل مشکلات ک رسید ..گفتید دولت کاره ای نیست..اختیار نداریم!!!


بیخیال از تو خیر نمیرسه حداقل شر نرسان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
پایداری هستی داری گرم می کنی برای راند بعدی نه؟! کور خوندی حاجی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
دمت گرم 6 سال کشور رو رها کردید جمله ارزشمندی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
علی الحساب تقریبا همه تو این دولت کور شدن جناب بوقچی دولت
ناشناس
| Canada |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
دوست عزیز ناشناس، اگه واقعا تصور می کنید که دولت به تنهایی مقصر وضعیت موجود هست یا دقیقا می دونین چی می گین و صرفا جهت رسیدن به اهداف سیاسی این حرف رو می زنین و یا اصولا از هیچی خبر ندارین.تو شرایط امروز ایران یه بچه دبستانی هم می تونه بفهمه که دولت به تنهایی تصمیم گیرنده نیست. حداقل در سیاست های خارجی کشور، شکل و اندازه حضور نظامی کشور در منطقه، و خیلی از موضوع ها و سیاست های دیگه. این ساده لوحانه هست که تصور کنیم تمام سیاست های خارجی کشور توسط رئیس جمهور و یا وزیر خارجه اتخاذ میشه. به عنوان مثال در برجام تحت هیچ شرایطی نمیشه قبول کرد که دولت تصمیم گرفت تا مذاکره کنه و به اون توافق برسه. خیلی خیلی خنده داره که تصور کنیم دیگر ارکان قدرت در جریان نبودند. ممکنه و قابل تصور هست که مثلا مجلس در جریان این تصمیم نبود. و یا حداقل بخشی از نمایندگان که بیشتر دنبال منافع حزبی و گروهی و شخصی هستن، از این مذاکرات خبر نداشتن. اما متاسفانه بعضی از جریان های سیاسی در کشور وجود دارند که دوست دارن تمام اتفاقات و تصمیم ها و سیاست هایی که جواب مثبت داده رو به نام خود بنویسن و بقیه سیاست ها و مشکلات رو به پای دولت. الان هم به نظر من دولت دوست داره با امریکا مذاکره کنه و این داستان مصحک و خنده دار رو دیگه تموم کنه اما همون جریانات و گروه هایی که منافع خود رو در ادامه دشمنی، وجود بحران های سیاسی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی می بینند، سعی در مانع تراشی نموده و دنبال کوچکترین فرصت هستن تا ضمن در اختیار داشتن دیگر ارکان قدرت، دولت رو هم در دستان خود ببینند. هر چند که به نظر من باید این اتفاق رخ بده تا دولت و دیگر ارکان قدرت در کشور یکدست بشه تا دیگه ناکامی ها، مشکلات، اتخاذ سیاست های غلط و افتضاح به نام دیگری نوشته نشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
ناشناس ۱۶۱۸
نمیخواد کسی عضو پایداری باشه.
هر بچه دبستانی میتونه اوضاع دوره دکتر روحانی را با دوره احمدی نژاد مقایسه کنه.
این آقای روحانی دقیقا با تخریب احمدی نژاد رای آورد.
الانم دقیقا ایرادهایی
که از احمدی نژاد میگرفت خودش بدترش را در عملکرد نشون داده.
انصاف داشته باشید
ما تقریبا از تحریمها به هر نحوی رد شدیم. خطر جنگ امریکا، عربستان و .... هم فعلا منتفی هست و شایدم وضعیت به عکس شده و به نفع ایران.
حتی اگر امریکا به برجام برگرده و همه تحریمها برداشته بشه، بازهم دلار به زیر ۱۰ هزار تومان برنخواهد گشت، پس برای ما مردم عادی، جلسه خاص حسن آقا بی معنی است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
معلومه شما زیادم عادی نیستی .
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
برادر من چطور از تحریمها رد شدی میدونی هرروز فروش نرفتن نفت چند صدمیلیون دلار به اقتصاد این کشور صربه میزنه وچه تبعات اجتمایی داره.
اقای روحانی اگر بخوای خودت را قربانی کنی نهایتش میشه مثل کارهای تبلیعاتی ترامپ.برای هر مذاکره ای باید یک اجماع داخلی وجود داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
جهت اطلاع شما فروش نرفتن نفت فقط یک الی دو سال اول نابهنجار است ولی بعد از ان اقتصاد راه خودش را پیدا می کند
ناشناس
| Canada |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
نناس عزیز معلومه که نفست از جای گرم رانتی میاد، وگرنه از کدوم تحریم ها رد شدی؟ درسته که در طول چهل سال گذشته همیشه به نوعی تحت تحریم های ظالمانه امریکا بودیم، اما این بار فق می کنه. همون زمان احمدی نژاد که تحریم های سازمان ملل رو هم داشتیم، باز به این شکل نبود و حداقل نفت رو می تونستیم بفروشیم.اما الان مسئولان کشور هنوز دارن از دلارهای باد اورده ذخیره ارزی خرج می کنن و وقتی اون هم ته بکشه اونوقته که معنی تحریم رو خوب متوجه می شی! هر چند که به افرادی همچون شما، در اون شرایط هم سخت نمی گذره و بلکه به مراتب آسایس بیشتری خواهید داشت، چون با گونی و چمدان و ساک دلارهایی که به سختی به دست اومده رو اون طرف آب خرج می کنید و به جاش اجناس بنجل و یا کالاهای درجه صدم چینی، هندی و ... رو وارد می کنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
خطاب به پرچم کانادا
الان اگر نفت هم نفروشیم تراز تجاری کشور در واردات و صادرات برابر است
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
متاسفانه اکثر مخازن نفت و گاز دریایی ما با کشورهای همسایه مشترک هستیم
و وقتی ما نمی توانیم نفت خود را بفروشیم ، عملا ثروت کشور ما را همسایه ها دارند از حوزه های مشترک برداشت کرده و می خورند
و صدها میلیارد دلار سرمایه گزاری طرف ۲۵ سال گذشته در صنایع نفتی فراساحلی عملا بلا استفاده مانده است
تانکرهای نفتکش مان هم یا منفجر میشوند ویا باید در لنگرگاه ها بلا استفاده بمانند و بپوسند
و در مقابل مردم تحت شدید ترین کمبودها و فشارهای اقتصادی قرار دارند
مثل خانواده ای شدیم که میلیاردها تومان پول در بانک داریم و اجازه خرج کردنش را نداریم !؟
و همسایه ها دارند از حساب ما برداشته و زندگی اشرافی کرده و ما را تحقیر میکنند
اینکار کجایش منطقی و سازنده و عقلانی است ؟
لطفا یک نفر مرا توجیح کند
جنبه تلیغاتی ندارد او از عمق مشکلات کشور باخبر است دولت دست و پا بسته البته که نمی تواند جوابگوی مردم باشد مشکلات کشور را فهرست کنید و بعد قضاوت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
زمان احمدی نژاد هم همین را می گفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
فقط احمدی نژاد پوپولیست بود و تبلیغات میکرد ! ایشون خوبن
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
عملا مشکلات اصلی ما را احمدی نژاد استارتش را زد و دکتر جلیلی استاد سخنرانی فلسفی!؟
با طرح محو اسرائیل و انکار هالو کاست و تهدید همسایگان و کشور های قدرتمند و تحریم های ۷ گانه طرف چند ماه
فعلا که ما مردم قربانی تحریم های آمریکا هستیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
رییس جمهور در خصوص سیستم های کلان کشور می بایست تابع رهبری باشد اگر منظور وی شرکت در جلسه خفت بار با آمریکاییان است عادم عاقل از یک سوراخ چند بار گزیده نمی شود ضمنا علت اصلی مشکلات مردم سیاست های غلط و ماه به غرب است لذا ما نیازی به قربانی شدن وی نداریم
رسانه ها در این ۶ سال ب دو دسته تقسیم شدن

یا پاچه خوار دولت بودن و هستند

یا ترس از دولت داشتن..و در میابل این همه گزافه گویی دولت و ریسش این چنین سکوت نمیکردند
تا حالا که مردم قربانی شدند جناب رئیس با بی تدبیریهای دولت پس بیخود ژست نگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
ترسیدی با فیلتر شکن پیغام گذاشتی یا راستی راستی دوبی هستی؟
مذاکره با آمریکا برخلاف نظر رهبری است وبه همین دلیل رئیس جمهور خود راقربانی می نامد اما مطمئن باشید که ایشان مرد این کار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اگر به نفع مردم و کشور باشه هر مذاکره ای قابل
قبول هست حتی با آمریکا!ما هم حاضریم قربانی بشیم تا مردم شرایط بهتری رو تجریه کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اگر ایشان ماموریت داشت که این کار را بکند چی؟
هرچه به آخرای دوران تصدی پست نزدیک می شویم همه از رییس جمهور گرفته تا نماینده خادم ملت می شوند
محمود رو بفرستین واسه مذاکره که سر خاک مرحوم مایکل جکسون هم بره یه فاتحه بخونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
محمود کجایی ببینی این خس و خاشاک ها چه لفاظی می کنن!
ایشان دقیق صحبت کرده اند و نتیجه گیری تابناک هم بسیار دقیق است ولی آنچه ایشان در نظر دارند فقط تبلیغات است چونگه چنین جرأتی را از ایشان سراغ نداریم!
قربانی بعدش نمی تونه حرف بزنه
منظور آقا روحانی اینه که این آخرین حرفش است و بعد سکوت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
حالا یعنی مثلا خوشمزگی کردی یا کلامت فیلسوفانه بود؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
بوی مذاکره با اسمشو نیار میاد
شما و امثال جهانگیریها و نوبختها دست از سر ملت بردارید قربانی شدن پیشکش...
خیلی وقت است که اقلیتی که در انتخابات ریاست جمهوری رای نیاوردند برخلاف عرف جاری جهانی رای شان بر رای اکثریت که روحانی را انتخاب کرده اند , اکثریت را قربانی کرده اند. نا امیدی و یاس بر کشور حاکم کرده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
گل گفتی پسرعمو!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
یکی از نشانه های پوپولیسم مظلوم نمایی و آی ننه من غریبم بازی هست که بنفشا استاد آن هستند البته این مورد به خاطر کثرت استفاده در این سالها دیگه نخ نما شده
نویسنده محترم از چه چیزی چنین برآشفته ؟ !! حالا هم که یکی پیدا شده برای اولین بار میگه بخاطر منافع ملی !! شما می سوزید؟
چه بخواهیم چه نخواهیم آقای روحانی نماینده واقعی مردم ایران با خواسته های فعلی مردم هست ؟ ایا بقیه مسوولین هم همینطورند ؟ و نظر و خواست واقعی مردم بدون واسطه در صدای ، تریبون و مقام اونها متبلور شده است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
نویسنده محترم دقت بفرمایید که جناب دکتر روحانی بیشتر نماینده قانونی مردم هستند که البته با اختلاف کمتر از 500 هزار رای موفق به این دستیابی قانونی شدند و ناگفته نماند که همان قانونی بود که البته ایشان همیشه به آن معترض بودند ولی ظاهرا ایندفعه چون به نفع ایشان تمام شد با روی گشاده آنرا پذیرفتند.اگر بواسطه قانونی بودن ، ایشان را نماینده واقعی بدانید لذا کلیه افرادی که در سمت های قانونی قرار دارند نیز نماینده واقعی مردم هستند و شما نمیتوانید ایرادی وارد کنید و چون سلسله مراتب قانونی ایجاب میکند که ایشان از نمایندگان قانونی مردم بالادست خود اطاعت کنند لذا رهبری با فرمایش خود ایشان را ملزم به عدم مذاکره نموده اند و بی توجهی ایشان موجب تخلف و چه بسا با توجه به شرایط فعلی تعبیر به خیانت گردیده و عدم کفایت و صلاحیت ایشان در ابقاء سمت به ثبوت میرسد و از حیز قانونی بودن ساقط و طبق تعبیر شما دیگر نماینده قانونی و واقعی مردم باقی نخواهند ماند.اگر تعبیر دیگری از نماینده واقعی مردم دارید که البته کافیست در خیابانهای شهرهای ایران از مردم سوال کنید و جوابی را که همه میدانیم را بشنوید.آنوقت در مورد نماینده واقعی مردم بودن ایشان احتمالا تجدید نظر خواهید کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
از کلام شما این نتیجه حاصل می شود که تا به حال روحانی برای منافع ملی مذاکره نکرده و مذاکراتش صادقانه و خالصانه نبود و الان قسد این موضوع را در ذهن پرورانده است!
تابی شما دارید میسوزید حالا کیهان یه جیزی ؟؟! همه باید برای منافع ملت قربانی شویم مگه ادعای مکتب حسینی نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
ملت ایران نه لبنان و فلسطین!
کاملا مشخصه روحانی از طرف دولت سایه تحت فشار روحی و روانی است ،...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
بیشتر این فشار نتیجه بی عرضگی خودش و دولتشه
جلسه ظاهر کننده سازش با آمریکاست دیکه عزیزم! چرا حاشیه میرید؟؟؟
البته به این راهبر عاقلانه ای که دونالد پیش گرفته بد هم نیست!!!
شایدایشان منظورش از قربانی شدن .مردن سیاسی ازنظر گروههای تندرو وتنامیت خواه درایران است .که منافع ملی برایشان مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
روحانی و تیمش منظورت هست؟ کابینه ی اختلاسگران . وارداتچی ها
چند وقت پیش مصاحبه رییس جمهور را در متنی نوشته بودید و ایشان فرموده بودند حاضر است برای منافع کشور با هر کشوری مذاکره کند و باز هم ایشان دوباره طبق این متن فرمودند که حاضر است برای منافع مردم خود را قربانی کند .
در متن قبلی که نظر بنده را ثبت نمودید نوشتم ایشان بر اساس عملکرد تاکنونش هیچگاه خود را فدای منافع مردم و کشور نخواهد کرد و حال باز میگویم ایشان قربانی که هرگز بلکه باید نگران باشیم مردم را قربانی عملکرد و سخنان بی پشتوانه اش نکند .
یه چیزی تو مایه ی هاله ی نور دیدن.
بسیار تفسیر جالب و پر محتوایی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
بسیار بسیار موافقم و ثبت نظر مثبت کافی نبود.خیلی خوب به مسئله پرداخته شد.لازم است رییس جمهور جواب بدهند
حکایت همون خبرنگاریه که حرفای عجیب می زد تا تیتر یک باشه
شما خیلی جدی نگیرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اتفاقا خیلی جدیه ایشان ماموریتش را همانا تخریب منافع ملت است باید انجام دهد، برجام 2 و 3 را فراموش نکنید که این فدا شدن در همان راستا است
با سلام واحترام
این سخن درست است "آماده هستم در هر جلسه‌ای که منافع ملت را تامین می‌کند حضور یابم." این سخن یعنی وفادارای به سوگند رئیس جمهور در قانون اساسی که حافظ منافع ملت باشد.
واما این تحلیل نویسنده احتمتالا صحیح نیست."و سوم اینکه چنین قربانی شدنی نه تنها منافع ملت را تامین نمی کند که انسجام داخلی را بیهوده بر هم می ریزد. "
شاید هم منافع ملی با این کار حفظ شود. درغیر اینصورت میتوانیدنهایتا از ملت نظر سنجی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
بنده هم جزء همین ملت هستم و با نظر شما مخالم که منافع ملت در مذاکره با دولت فعلی آمریکاست و دلیلش هم سرنوشت مذاکرات برجام است که توسط در همین دولت دکتر روحانی انجام شد
تندروها که گفتند برجام بده. شما هم که دو سال تمام ترامپ گفت بیاین دوباره مذاکره کنیم وگرنه برجام رو لغو می کنم بهش خندیدین و گفتین امکان نداره برجام لغو بشه. بعدش که لغوش کرده تازه با تندروها متحد شدین و می گین به شرطی مذاکره می کنیم که برجام برگرده.
شماها استاد فرصت سوزی هستین
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
مشکل اینجاست گه برجام هیچ گاه توسط آمریکا و اروپا اجرا نشد فقط یک طرفه توسط ایران اجرا شد یعنی توقع داشتید در حالی که داشتیم تعهدات برجامی رو انجام می دادیم و ترامپ وهمچنین اوباما هر روز انجام تعهداتشون رو به فردا می انداختند مجددا بنشینیم و مذاکره جدید کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
دلیلش اینست که دولت ترامپ هرگز نمیتواند به برجام برگردد وبرگشن به برجام ، به معنای شکست کامل دیپلماتیک ترامپ است.اصرار به این دلیل است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
به ۱۷۳۲
برجام اجرا شد و هم پولهای بلوکه شده ۴۰ سال پیش آزاد شد
هم پولهای بلوکه شده فروش نفت و هم بیمه هواپیما و کشتی ها انجام شد
و هم قطعات یدکی ارسال شد
و هم ۱۲ هواپیما خریداری شد
ولی متاسفانه عده ای در داخل سنگ انداختند و از دیوار سفارت خانه ها بالا رفتند
و پرچم و برجام را در مجلس آتش زدند
و بهانه لازم را به ترامپ دادند
(انصاف و صداقت جزو ایمان است ))
آیا تابناک هم با تحلیل های ابهام گونه قصد تبلیغات (یا ایجاد شبهه) دارد؟
ایشون متاسفانه جرات دیدار نداره و تو نیویورک ثابت کرد و ظاهرا دچار سرخوردگی شده و مردم هم هر روزضعیف تر و افسرده و بدون آینده روشن ...
منظور ایشان این است که علیرغم اینکه با تصمیم نظام
در این جلسه شرکت میکتم لاکن و همانند سری قبل با
نقد های به خود مواحه شوم و این را تا سرحد‌ از دست
دادن جان هم که باشد و به نفع مردم دریغ نمیکنم .
احتمالا کنایه به اینکه سری قبل هم با همین هم آهنگی
پیش رفتیم ولی قربانی شدیم .
باز هم می رویم و با این پیش فرض تا اثبات آن صاقت باشد .

احتمالا
نمیری عزیزم قربانی فدای سخنان پر محتوات
عوام فریبی محض .. خودش بهتر از هر کسی میدونه که اجازه شرکت تو این جلسات رو نداره !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اگر اجازه داشت که اکنون ایران عزت وکرامت نداشت
به نظر من آقای روحانی تمام تلاش خودش رو کرد ولی دوستان این رو هم در نظر داشته باشیم که علاوه بر بی پدر مادر بازی های غرب در انزوای ایران و تحریم‌های سنگین ما در کشوری زندگی میکنیم که عین هشتاد و پنج میلیون نفرمون دلسوز نیستیم و فقط بفکر منافع شخصی هستیم و تمام ثروت رو به توبره کشیدیم ، از مسولین گرفته تا پایین همه نادرستیم و این بزرگترین دشمن داخلی ست
دقیقا منظور ایشان گروههای فشار که منافعشان در درگیری و تحریم و جنگ است و متاسفانه در ارکان نظام نفوذ دارند می باشد وگرنه طبق قانون ایشان دوباره انتخاب نمی شود که بخواهد تبلیغی انجام دهد و اصلا عضو گروه و حزبی نیست که بخواهد حزبش به قدرت برسد اگر ما به برجام هم نگاه کنیم که کاملا با هماهنگی و اطلاع رهبری انجام شد و دولت اقای روحانی پس از ان چگونه اماج حملات گروهک های تندرو واقع شد دیگر حساب دستمان می اید که این مذاکره ممکن است تا چه اندازه جام زهر را در برای دولت روحانی پر کند و خود را سپر منافع مردم در برابرحملات تندروها کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
به هیچ عنوان با هماهنگی رهبری نبود و تقریبا هیچکدام از شروط رهبری لحاظ نشد و متاسفانه همین هم باعث شد برجام بنحوی منعقد شود که سرنوشت شومی پیدا کند و این ادعا صرفا برای فرار از مسئولیت شکست مذاکرات توسط تیم دولت و فرد اصلی آن جناب دکتر روحانیست که جرات پذیرش اشتباهش را ندارد
یه کلام: دولت در سایه و و دست های پشت پرده که همه جهت گیری ها را بدون در نظر گرفتن منافع مردم تعیین می کنند به مردم معرفی کند انوقت قبول می کنیم که قربانی شده
قربانی و فداکاری و ... این حرفا چیه ؟!!

رئیس جمهور مملکتی وظیفه داری مردم رو از این بدبختی نجات بدی ...

حالا شده برای گفتگو تا آمریکا بری دوباره ...

حتی توی دهن شیر بری ...
ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
الحق که احسنت داری
نه روحانی و نه هیچ کس دیگه به خواست مردم اهمیتی نمیدن اگه واقعا خیر مردم رو میخوان یه همه پرسی برگزار بشه و ارتباط با امریکا بر اساس حفظ منافع مردم رو به رای بگذارند تو این‌مملکت کسی دلش به حال مردم‌نمی سوزه
تحليل خوبي بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
عالی بود
فعلا که شما مردم را قربانی آقازاده و ... کرده اید! این حنا دیگر رنگی نداره جناب رئیس جمهور
اووووووووو. حالا تا کی بشه، عید قربان. بابا هنوز تو یخچال ما گوشت عید قربانی قبلی هست!!!!
يعني اين كه تصميمي گرفته شود بر خلاف شعار هاي مرسوم نظام ، و همه تقصير ها بيافتد گردن شيخ حسن سازشكار غربزده ....... همه نسبت هايي كه تندرو ها عادتاً به غير خودشان نسبت مي دهند . روشن شد ؟
اگر روحانی هم بخواهد یک کار مثبت ( بخوانید مذاکره) بکند ... هزار نفر مثل شما مخالفند !!
توی این کشور اینجوری هیچ کاری نمیشه پیش بره.
قرباني افكار خيالي و پوپوليستي... از طرف دولت امريكا رابطه با ايران منتفي است به خاطر اين كه اختلافات ريشه اي است نه يك دلخوري ساده.... خيلي ساده است امريكا با نظام جمهوري اسلامي مشكل دارد و حداقل چيزي كه از ايران مي خواهد يك زاندارم منطقه اي مانند عربستان كه پول نفت را با خريد تسليحات به جيب دولت امريكا بريزيم....
امريكا اساسا با اسلام مشكل دارد و اين خيلي مشخص است...كدام كشور اسلامي با امريكا ارتباط برقرار كرده و نفع زيادي برده است يا مانند عربستان به سطح رفاه مي رسد اما به محض اين كه نفت آن كشور تمام شود از ساخت سيم خاردار نيز عاجز است و تبديل به يك كشور بي ثبات خواهد شد.
ما كه قربوني شديم رفت ديگه فايده نداره خيلي دير شده
فراموش کرده عید قربان گذشته
منافع ملت؟
جناب روحانی دولت شما با مخالفت با طرح تعطیلی پنجشنبه ها کمر منافع جامعه رو خرد کردید
جلسه اتاق فکر اونهم ساعت 5 صبح!!!
مگه کسای دیگه ایی هم جز مردم هستن که یک رییس جمهور براشون در جلسه ای شرکت کنه براشون و خود رو فدا کنه؟ خوبه که بعضی چمله ها معانی شون مشخص بشه ....
افرین
مطلب دقیقی بود
از روحانی بخاری جز خنده بلند نمیشود بهتر بود قبل از خروج ترامپ از توافق و زمانیکه ترامپ میگفت بیایید مذاکره کنیم خودشو قربانی میکرد نه الان .
دادا فقط بلدی ما را سانسور کنی خودت که هر چی دلت خواست گفتی
یعنی شما نمی دانید گرانی، بیکاری، فراهم نشدن شرایط ازدواج جوانان کاهش وحشتناک ارزش پول ملی عدم نشاط اختلالات روانی فوق مزمن جامعه پرخاشگر و ... بدلیل تنش های ایجاد شده برای ایران و عدم تمایل دلواپسان به تنش زدایی ایشان می خواهد برای تنش زدایی و بهره گیری از پتانسیل جهانی در سایه ارتباطات منطقی و معقول با کشورهای جهان، حاضر است خود را فدای منافع ملی کرده و شرایط پیشرفت و توسعه را فراهم نماید. خودتان را نزنید به آن راه.
تابناک جاتون گرم و نرمه، حرفهای روحانی از اول هم معلوم بود اگه شماها اجازه می دادین
جوانانی که ی گرد سفیدی رو موهاشون نشسته، نه کار و درآمدی دارند و نه امیدی به ازدواج و زندگی.
خجالت بکشید تمام زندگی مون فدای آمال و ایدئولوژی هایی شد که تهش به اختلاس و ژن خوب ختم شد.....
هیچ ایرانی نباید به ترکیه مسافرت کند و اونجا پول خرج کنه بنفع اردوغان آدم کش
کردها مردمان زحمتکش و شریفی هستند که همخون ماایرانیها می باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اجازه هست بريم عراق ؟ اگه اينا هم تو زرد از اب در اومدن چي ؟
بهزاد
| Sweden |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
هیچ وزیر و رئیس جمهوریم حق نداره تعطیلات و سفرای اشرافی بره کیش و شمال و ...وقتی مردم دارن رنج میکشن.تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
قربانی شدن رئیس جمهور معنی دارد حتی اگر کاملا قانونی عمل کند

در کشور ما اولا قوانین کم نقص و پیشرفته وجود ندارد و راه تفسیر و‌تاویل باز است ، ثانیا همین قوانین کم کیفیت هم حرف اول را نمی زند زیرا مراکز قدرتی وجور دارند که خود را بالاتر از قانون می دانند ، و شما را مجبور به نقض قانون و فدا شدن یا فدا شدن به علت عدم انجام امور محوله خواهند کرد
هروقت آقای روحانی حاضرشد یه تعطیلات با خونواده نره کیش وقتی مردم زیر بارگرونی دارن رنج میکشن یا نصف اموال خودش و خونوادش رو به خزانه دولت بخشید ...اونوقت حرف از قربانی شدن بزنه
عید قربان
به نظرم شجاعت در عمل انتظاری هست که طرفداران روحانی از ایشون دارند. خودتون هم خوب میدونید که همون جلسه ایکه شما هم جرات به زبون آوردنشو نداشتید اگه برگزار بشه چه امیدی به سمت طرفداران ایشون سرازیر میشه. مهمتر از نتیجه اینه که مردم از رئیس جمهور منتخبشون انتظار دارند در راستای عملی کردن وعده های انتخاباتیش گام عملی بردارد.
ایشان اصرار بر قربانی شدن جهت تامین منافع کشور را دارن همانطور که آیت الله هاشمی در پایان جنگ خود را قربانی نمود و مقدمات پذیرش قطعنامه و پایان جنگ فراهم شد
فعلا که ملت دارن قربونی می شن.
بالاغیرتن از این حرف های پوپولیستی تو رو خدا نزننین که دیگه حناتون برای مردم رنگی نداره
شما اگه خیلی هنرمند بودی جلوی فسادهای اطرافیان خودتون و دولت رو می گرفتید
آفرین بر نویسنده
بعد از مرگ رفسنجانی ،کسی جرآت تصمیم گیری ندارد چه از نوع صحیح چه از نوع غلط
تابی جون منظورش این هست که برای منافع ملی از هیچ مداکر های دریغ نمیکند . اگر چه در جناح مخالف مذاکره را قبول ندارند . برای منافع ملی بود که ۸۰ سال پیش برای اینکه زیر ساخت های کشور توسط ابرقدرت ها از بین نرود از قدرت کنار رفت و تبعید را پذیرفت .‌میتوانست بنام منافع ملی پشت ملت قایم‌شود و مردم را مثل دوه فتحعلی شاه به جنگ بفرستد
تو لطف کن دستهای برادر خودتو برادر جهانگیری را از سفر مردم قطع کن قربانی خودت پیشکش
جلسه به هراج گذاشتن ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
ايران رو دولت ماقبل حراج كرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
هیجده میلیاردم ماقبلیا به باد دادن
با پاراگراف آخر کاملاً موافقم
ایران عزیز احتیاج به خدمتگزارانی دلسوز دارد
شماها باندبازی ها را کنار بگذارید قربانی شدن نمیخواهیم
دو دولت احمدی نژاد و روحانی فاتحه مملکت را خواندند.
شش ساله کذشته با همین حرف های گنگ و دوپهلو و شعارگونه گذشته
به نظر می رسد که آقای روحانی با گفتن و تکرار کردن این سخن، تلویحاً و حتی تصریحاً می خواهد بگوید از این اختیار برخوردار نیست که اگر کاری را مطابقِ منافع ملی تشخیص دهد، به تشخیصِ خود عمل کند و آن کار را انجام دهد. به بیان دیگر، عمل کردن به تشخیصِ خود برابر است با قربانی شدن.
قربانی شدن رئیس جمهور در هر مبارزه و مذاکره جهانی یعنی سرافکندگی ملت، جناب رئیس جمهور اختیار دارند در مسائل داخلی و حزبی خود را قربانی کنند اما در موضوعات خارجی یا باید پیروز شوند یا کنار بروند و خود را در میدان کشور قربانی کنند نه در میدان خارجی، که کشور را هم با خود قربانی کنند
منظورش جلسه ی تهیه ی جام زهره
قربانی؟
هرگس که گفت بهر تو مردم دروغ بود
من راست گفته ام که برای تو زنده ام
اگر بپذیریم که بخشی از سیاست های دولت به نفع ملت نبوده(که کم نبوده)می توانیم این سوال را مطرح کنیم ،چه تضمینی وجود دارد که این تصمیم درست است؟
کاملا" مشخص و واضحه......
جام زهر و نرمش و یکجا میخوان ایشون میل کنن و انجام بدن و دوران ریاست جمهوری هم به خوبی و خوشی تموم بشه.....
و بقیه در امان باشن و زیر باز این ذلت نرن خدای ناکرده!
ترامپ گفته وقتی می تواند با یک تلفن آنجا برود چه لزومی به جنگ هست.
مذاکره هم بخشی ازشرط و شروط و معامله با غرب و آمریکاست......
بعضی هاش انجام شده....
مثل مبادله زندانی ها و تحویل زم و............................!!!!!!!!!!!!!!!!!
احتمالا بر جام دوم است .
رئیس جمهور می خواهد به نفع مردم ایران کاری کند ولی کاسبان تحریم و مافیای قدرت و مافیای اقتصاد نمی گذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
بخشی از مافیا وکاسبان تحریم از دولت مردان و وابستگان ایشان و بی تدبیری می باشد
اگر کار بلد بودن در همان برجام نقد نمی دادن و نسیه بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
مگر قرار بوده سلاح هسته ای بسازیم که نقد دادیم نسیه گرفتیم
همین الان کل دستاورد هسته ای یعنی نیروگاه بوشهر وابسته به سوخت روسهاست و میزان تولیدش هم واقعا خجالت آوره

همش میگن در و گوهر دادیم آب نبات گرفتیم
چی از دست دادیم
چی داشتیم که از دست بدیم

شماها یک وجه المصالحه سیاسی پیدا کردین تا بواسطه اون اموراتتون بگذره
ظاهرا روحانی میخواهد کشور را قربانی خود کامگی خود کند نه خود را ..در این ۶ سال چه حر‌کت درستی در جهت متافع ملت کرده است که بخواهد اکنون قربانی هم بشود
روحانی زرنگ تر از این حرفهاست او با کلمات موج ایجاد میکند و بعد موج سواری!؟
انیها بازی است. می خواهند سر ملت منت بگذارند که ماز برای رفاه شما از خود گذشتیم! در حالی که باعث اصلی این فشار اقتصادی خود اینها هستند!
بازی با کلمات
کشور به قربانی نیاز ندارد. به یک رییس جمهور پیگیر و دلسوز و مردمی نیاز دارد که شهر به شهر و استان به استان شب و روز دنبال حل مشکل مستضعفین باشد.
جالب است که در این مملکت رئیس جمهور "حق" مذاکره را به قول شما ندارد و نخودی محسوب می شود.
رئیس جمهور در کجای این سلسله مراتب نظام قرار دارد!
تابناک درودبه شرف وشجاعتت
اینروزهاکمترکسی پیدامیشه که نسبت به تبعات اینگونه سخنان مکرر عکس العمل نشان بدهدوحساسیت نشان دهد
به هر صورت زحمات زیادی را ایشان در این شش سال و اندی تقبل کرده اند! می خواهند قربانی بشوند. شاید زمان رفتن ایشان در سال 1400 به گونه ای مصادف با عید قربان باشد! این هم روشی است که مردم فکر کنند ایشان به همراه تیم مدیرشان مشغول کارند!
کجای کار هستین
اگر قربانی شدنش به این مفهوم بود که دستورات مافوق را ندیده بگیرد و عملی بر خلاف انجام دهد که اصلا؛ ،همین نظق کوتاه اظهار آمادگی برای قربانی شدنش هم ، به کلی از صدا و سیما پخش نمیشد
شما 4 ساله جیب مارو تو بورس و سهام خودرویی داری خالی میکنی نمیخواد خودتو فدا کنی دستتو از جیب ما در بیار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
مطمئني كه رئيس جمهور اين كارو مي كنه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
مدیرانی که ایشون راس بورس گذاشتن حتما اینکارو میکنن.
میخواد بگه یعنی "مردم الهی قربونت برم من" زیاد جدی نگیرید
تحلیل منطقی و زیبایی بود. بگذریم از اینکه هرچند وقت یکبار این حرفهای عجیب و غریب و ننه من غریبم بازی را از روحانی می شنویم و می بینیم.
ایشان به خوبی اطلاع دارند که تحریم های کمر شکن آمریکا چه فشار نابود کننده بر اقتصاد ایران آورده است (البته به همراه کاسبان تحریم داخلی و دزدان بیت المال و اختلاس گران) بنابراین منظورشان قطعا مذاکره در شرایط برد برد با امریکاست که کاملا هم منطقی و درست است.
شما نمیخواد خودتان را قربانی کنید فقط خواهشا هر روز زودتر برید سر دفتر ریاست جمهوری و تا آخر وقت رسمی اونجا باشید.
بجا این حرفهای دو پهلو برو آقا شبانه روز برای ملت کار کن مشکلات مردم را حل کن جوانیمون تمام شد همش حرف حر ف حرف
شنونده باید عاقل باشد شما چرا قبول کردی
برای مذاکره با آمریکا بهترین کار رفراندوم است تا آقای روحانی هم قربانی نشود.
اي حسن اي حسن گوش ميدي.

ما همه افسرده و خسته ايم مي فهمي؟ آزار دادن بسه..... بس .......مي فهمي چه ميگم؟
قربانی یعنی مثل رفسنجانی تصمیم بزرگی بگیری که مخالف منافع یک سری باشه یعنی کاری برا کشور بکنی با علم به اینکه دمار از روزگارت در میارن یعنی اول مورد هجمه تندرو ها قرار میگیری بعد انزوای سیاسی بعدش هم طبق وعده دوستان در آخر هم نوعی قهو قجری در انتظار ایشان است.... 'افتاد؟؟'
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اره بابا افتاد . از اولش هم خودم ميدونستم . البته قهوه نبود استخر بود .
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
تابی جان قربونش برم دست به قیچیش دست کمی از صدا وسیما نداره استخر رو قیچی کرد اما مخاطب های تابناک یه نموره با صدا وسیما فرق دارند "س" روکه بگی رفتن تا لنینگراد
استعفا بده بهترین از خود گذشتگی را کردی نمی خواد دوباره به زندگی مان گند بزنی
حیف ایران که مدیرانش شما باشید قربانی چیه مرد حسابی شما ملت را هیچی حساب نمی کنید
بدبخت روحانی! اینقدر دست و پای بسته است که حتی اجازه قربانی شدن ندارد. یعنی اگر قربانی هم بشه نمی تونه کاری از پیش ببره! دیکتاتوری شاخ و دم ندارد!
امروز بورس سقوط آزاد داشت بورس عربستان بعد از حمله به ارامکو حدود ۲ درصد سقوط کرداما بورس ایران امروز 3.41 درصد سقوط کرد و تقریبا سهام همه شرکت ها ارزشش کم شد به این هم می گویند ثبات اقتصادی!!!
روحانی رییس جمهور نیست بلکه رییس دولته فرق این دو تا را بفهمید رییس دولت اختیاری نداره و فقط تابع دستوراتی هست که بهش داده می شه این حرفها هم حرف خودش نیست ، اما رییس جمهور به دنبال پیاده کردن نظرات مردم و وعده هایی است که به مردم داده است.
وجودت خودش قربانی کردن مردم است بیش از این شعار نده تو اگر مرد قربانی شدن بوری همین داخل قربانی بازی در بیار و جلوی دزدی و جنایت را بگیر جلوی لابی قدرتمند ایران خودرو و سایپا که مثل اختاپوس روی مال و جان مردم افتاده اند را بگیر
بابا دیرگفتی عید قربون گذشت وگوشت هم داره ارزون میشه علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
الان يعني داري نمك مي ريزي ؟
اگر به رئیسی رای داده بودید الان سوییس بودیم
بی تربیت ها
بروید از جلوی چشممان
تبليغ كنه كه چي بشه ؟ دور بعد رئيس جمهور بشه ؟؟؟ انتخابات مجلس هم كه از همين الان تكليفش روشنه . با اين شرايط كسي راي نميده .
اقای روحانی بی تخصصی در دولت شما کاملا مشخص بود بهترین وزیر کابینه شما اقای دکتر ظریف و زنگنه وزیر نفت بود شما اگر لطف کنی و بروی قربانی نخواهی بود بلکه به ایران لطف بزرگی کرده اید
اين دوستمون كه همش ياد قرباني ميافته خيلي با نمكه
بروید مذاکره کنید و اختلافات را حل کنید تا چه زمان می خواهید به این وضع ادامه دهید اگر واقعا به فکر آسایش مردم هستید که نیستید .لابد انتظار دارید مردم با این اوضاع احوال در انتخابات اینده حضور پرشوری داشته باشند !!
حسن جان
قربانت نگردم
همه مون را قربانی کردی
عزیز این صندلی برای زیادی بزرگ بود
کاش اصلا نمی اومدی
تا نظر اندک مثبتی که به شما داشتم، تبدیل به نارضایتی بی پایان نمی شد
پدر ملت را در آوردی
به خصوص وقتی از خوشی زیادی مردم دم می زنی و از قوی شدن ارزش پول ملی و آرامش و نشاط جامعه و از عدم تمایل برای عکس یادگاری و از اینکه صبح بگی هر گفتگویی با هر کسی خواهید داشت و عصر بگی دلتان را خوش نکنید حسن با شما عکس یادگاری می گیره
و از همه اعصاب خورد کن تر، این بیانات فصیح و پر منطق شماست که بنزین در ترکیه 6 هزار و در اروپا 15 هزار تومانه ولی در ایران یک هزار تومان؟
برادر فهیم من، یک هزار را با 15 هزار مقایسه کردی و وقتی آدم این را می شنوه با خودش می گه چقدر خوشبتم دکتر حسن رئیس جمهورمه ولی یادت می ره یا وانمود می کنی که توان مالی یک اروپایی 30 برابر یک شهروند ایرانیه
برادر من شما در اروپا به 8 هزار دلار می توانی یک خودروی با کیفیت عالی بخری و این پول را می توانی ظرف چهار ماه پس انداز کنی ولی در ایران خودرویی با همان کیفیت بالای 400 میلیون قیمت داره و این پول را پس از 200 ماه هم نمی توانی پس انداز کنی
کیفیت بنزین اروپا بیست برابر کیفیت بنزین ایرانه و مصرف خودروی اروپایی یک چهارم و وضعیت راه و اتوبان و جاده 50 برابر بهتر
پس مقایسه شما درست نیست و این را کودکان نیز می فهمند
کاش به جای تو آقای رئیسی آمده بود
قفل بزرگ بر هر چیزی زدی
حسن خان
زنوزننن؟
قاه قاه قاه قاه قاه قاه
از نظرات بالا استنباط ميشود ارتش سايبري متفقاً تقاضاي استعفاي رييس جمهور را دارند .
فقط توجیه کار نکردنه
دولت ایشان در قضیه برجام به کشور خیانت کرده است وبه ادامه خیانت خود در باج دادن به کفار حربی سخت اصرار دارد.
ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺑﺰﺭﮔﻮاﺭﻱ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﺑﺒﺨﺸﻴﺪ ﺣﺎﻻ ﻳﻪ ﺣﺮﻓﻲ ﺯﺩ.
ﻛﻼ ﻧﺰﺩﻳﻚ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﻛﻪ ﻣﻴﺸﻪ اﺯ اﻳﻦ ﺣﺮﻓﻬﺎ ﻣﻴﺰﻧﻪ ﻭﻟﻲ ﺑﻌﺪﺵ ﺑﻴﺨﻴﺎﻝ ﻣﻴﺸﻪ!
ﺩﻓﻌﻪ ﻗﺒﻞ ﻫﻢ ﻛﻠﻲ ﻭﻋﺪﻩ ﺩاﺩ ﻭﻟﻲ ﻫﻤﻴﻨﻜﻪ ﺑﺮاﺩﺭ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮ ﺷﺪ ﻫﻤﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎ ﻫﻢ ﻓﺮاﻣﻮﺵ ﺷﺪ.
آقای روحانی چون نمیتواند به سوالات امتحان پاسخ دهد وبه احتمال قوی رفوزه شود میخواهد قبل از اعلام رفوزگی جلسه امتحان رابه هم بزند ومثل بنی صدر بگوید نگذاشتند انقلابی عمل کنم . با این کار هم موضوعاتی که موجب ایجاد این وضعیت اسفبار شده مخدوش خواهند شد وهم به مراد دل خود یعنی شکستن تابوی مذاکره مستقیم با آمریکارا شکسته است.از طرفی جون نتایج مذاکره باآمریکا قدری طول میکشد میتواند به نفع جناح خود بر انتخابات مجلس تاثیر بگذارد.از سوی دیگر به عنوان کسی که خودرا فدای ملت نموده میخواهد در اذهان عمومی مظلوم ودانا وفرهیخته بماند .چه پیچیدگی ویژه ای
به نظر من بهتره مردم خودشون تصمیم بگیرن و در این مورد از مردم نظرخواهی کنید حتی اگه مزاکره با آمریکا باشد بگذارید هر مسئولی این مسئولیت رو نه به عنوان قربانی شدن بلکه با پشتوانه رای مردم انجام بده و هر توافقی شد مردم مستقیم قبول یا ردش کنن نه نماینده ها چون نماینده ها نشون دادن زیاد مردم و اوضاعشون رو درک نمی کنن و حساسیتهای دیگه ای دارن
آمریکا،روسیه،چین،عربستان،امارات.....و خیلی کشورهای دیگه جنایتکار و بد و دارای هزاران عیب و کشور ما و مسئولین ما و مردم ما،خیلی خوب.اما این روش کشور داری نیست که ادعای اصلاح جهان و مبارزه با ظلم و گرفتن حق مظلوم و انواع و اقسام شعار رو داریم، و وضع مملکت همواره مثل یه کشتی هست که در طوفان گیر کرده و ما همواره داریم بالا میاریم.
این حرفها برای انتخابات حتی دیگر مصرف داخل جناحی هم ندارد بچه دهه هشتاد رای اولی به این چیزها رای نمیدهد گذشته دوره اش . کسی واقعا میتوانست تابو رابطه آمریکا را بشکند و توانش را هم داشت دیگر در بین ما نیست . به اصطلاح همینه که هست الحمدالله هم جناب روحانی در این مورد کاره ای نیست وگرنه لیبی ثانی شده بودیم تا الان.
آقای روحانی اگر شما دغدغه مردم داشتید و نگران آنها بودید دلار را به ۱۸۰۰۰ هزار تومان نمی رساندی داماد بی کفایت را پست نمی دادی جهانگیری معاون نمی کردی بازار را رها نمی کردی تو نگران مردم نیستی
فقط موقع انتخابات خوب شعار میدهید
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی
نمی خوادخودتان را قربانی کنید استعفاء بدید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی