بازدید 28046
تأثیر ژن خوب استادزاده‌ها در نتایج کنکورشان؛

پنج برابر سهمیه شاهد و همراه با مزیتی عجیب؛ دامپزشکی قبول شوید و پزشکی بخوانید!

به رغم اینکه ماجرا به دیوان عدالت اداری هم کشیده و سهمیه ابطال شده، نگاهی به جدول استفاده از این امتیاز ویژه در سال‌های گذشته، نشان می‌دهد که استادزاده‌ها و همسران هیأت علمی همچنان از این سهمیه ویژه منتفع می‌شوند؛ مزیتی که موجب شده برخی مسئولان از هر اقدامی برای جذب در هیات علمی دانشگاه دریغ نکرده و بکوشند آقازاده‌هایی با تحصیلات عالی برای تکیه زدن به مشاغل مهم کشور تربیت نمایند و ژن خوبشان با مدرک معمولی پست نگیرد و تحت فشار نباشد!
کد خبر: ۹۳۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 15 October 2019
تابناک اجتماعی
اینجا شاید تنها جایی است که اساتید همه دانشگاه ها، از فلان دانشگاه مادر و اسم و رسم‌دار تا واحدی از دانشگاه آزاد در یک شهرستان کوچک و حتی برخی واحد‌های آموزش عالی که ادعا دارند دانشگاه هستند و مورد تأیید وزارت علوم، همه با آسودگی دور یک سفره می‌نشینند!

به گزارش «تابناک»؛ صحبت درباره سهمیه‌ای خاص است که برای فرزندان و همسران هیأت علمی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده و به رغم آنکه چند نوبت به دلایل مختلف به محک بررسی مراجعی مانند دیوان عدالت اداری رفته و «تبعیض آمیز» و حتی «در تعارض با قانون اساسی» کشورمان شناخته شده، همچنان با قوت در دست اجراست.

رویدادی که نتیجه مصوبه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی است که می‌گوید: «فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در صورت کسب نمره‌ای برابر ۹۰ درصد نمره آخرین فرد قبول‌شده می‌توانند به دانشگاه محل تدریس پدر یا مادر خود انتقال پیدا کنند و اگر ۹۲.۵ درصد امتیاز آخرین فرد قبولی یک رشته را هم کسب کرده باشند، امکان تغییر رشته برای آن‌ها وجود خواهد داشت.»

البته این روبنای ماجراست و کنکاش در آن نشان می‌دهد، ماجرا شاخ و برگ‌های فراوانی یافته و اوضاع به گونه‌ای شده که برخی دانشگاه‌ها مصوباتی در تکمیل یا تخصیص این سهمیه داشته اند که به مددش، طی سال‌های طولانی شمار زیادی از استادزاده‌ها و همسران هیأت علمی، اقدام به تغییر دانشگاه یا حتی تغییر رشته کرده اند.

برای پی بردن به ابعاد ماجرا، تنها کافی است به آماری توجه کنیم که روزنامه شهروند بر اساس مستندات دریافتی از سازمان سنجش آموزش کشور منتشر کرده و بر اساس آن، طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷، یعنی پنج سال، هفت هزار و صد و نود و چهار تن از اعضای خانواده هیأت علمی‌های دانشگاه‌ها در دانشگاه‌های دولتی انتقال یافته یا تغییر رشته داده اند؛ یعنی پنج برابر سهمیه اختصاص یافته به خانواده شاهد در این پنج سال.

اتفاقی که بر خلاف سهمیه شاهد، به ندرت مورد توجه قرار گرفته و همان موارد نادر هم بعضا ناشی از دعوای اساتید بوده است؛ مثل شکایتی که یک استاد چند سال پیش به دیوان عدالت اداری برد تا تأکید کند عضو هیأت علمی فلان مجموعه آموزش عالی است که وزارت علوم به عنوان دانشگاه قبولش کرده و خواسته به واسطه این شکایت، فرزندش را مشمول این سهمیه کند، اما دیوان عدالت اداری نه تنها شکایتش را مردود کرده، که رأی به ابطال این سهمیه داده و آن را تبعیض آمیز خوانده است.

پنج برابر سهمیه شاهد و همراه با مزیتی عجیب؛ دامپزشکی قبول شوید و پزشکی بخوانید!

ناگفته پیداست که این رأی هیچ تأثیری در روند انتقال و تغییر رشته اعضای خانواده هیأت علمی دانشگاه‌ها نداشته است که اگر داشت، همه اعداد جدول بالا باید صفر می‌شد؛ جدولی که تنها نشان دهنده سهمیه‌های مورد استفاده قرار گرفته در دانشگاه‌های دولتی است و نمی‌تواند ابعاد کلی ماجرا را ترسیم کند؛ ابعاد سهمیه‌ای که تنها در دانشگاه آزاد ۱۳۴ نفر از فرزندان هیأت علمی به مدد آن از دامپزشکی به پزشکی تغییر رشته داده اند!

بله درست خوانده اید؛ دامپزشکی یکی از واحد‌های دانشگاه آزاد قبول شده اند و با این سهمیه خاص، به پزشکی تغییر رشته داده و مهیای طبابت در آینده می‌شوند. با این ملاحظه که هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد هم برای این افراد مشمول تخفیف‌هایی مفصل است که مزیت‌های سهمیه خاص ایشان را بیشتر می‌کند، در حالی که اگر حرف و حدیثی باشد، متوجه سهمیه شاهد و ایثارگر است نه ایشان!

ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم اظهارنظر مسئولان ارشد در این باره، اظهارنظری از جنس همدلی و موافقت با این سهمیه است، نه تأکید بر تبعیض آمیز بودن آن یا حتی تلاش برای موجه نشان دادنش. مثل اظهارنظر وزیر علوم، که مردادماه امسال تأکید کرد: «این سهمیه حداقل کمک به فرزندان اعضای هیأت علمی است» و برای آنکه از هر پرسشی در این خصوص جلوگیری کند، یادآوری کرد که اختصاص این سهمیه، تصمیم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است.

درست مانند واکنش معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد، که امروز در پاسخ به پرسشی درباره چرایی تغییر رشته ۱۳۴ دانشجو از دامپزشکی به پزشکی در این دانشگاه گفت: «در سال ۹۶ هیأت رئیسه دانشگاه مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن، انتقالات و تغییر رشته انجام شده است؛ این مصوبه سال ۹۷ لغو شد» و سپس یادآور گشت: «این جنجالی که در حال حاضر ایجاد شده، جایگاهی ندارد و بیش از اندازه است؛ این اقدام، با توجه به نقطه نظرات شورای عالی انقلاب فرهنگی و اختیاراتی که به رؤسای دانشگاه و وزرا داده بود، اجرایی شده است.»

اظهارنظر‌هایی که نشان می‌دهد، خبری از برخورد با عاملان اجرای این سهمیه یا حتی کنکاش در ابعاد حقوقی ماجرا، به ویژه با توجه به آرای دیوان عدالت اداری در خصوص تبعیض آمیز بودن آن و مغایرتش با اصول قانون اساسی کشورمان نیست و نخواهد بود، مگر آنکه اتفاقی خاص رخ دهد که ورق را برگرداند؛ در آن صورت، چه بسا یکی از بزرگترین پرونده‌های قضایی در حوزه دانشگاه در کشورمان شکل گیرد.

پرونده‌ای که اگر گشوده شود، می‌تواند ابعاد جالبی از ماجرا برملا کند، از جمله ارتباط ژن های خوبی که با مدارک بالا به پست های مهم می‌رسند و تکیه به مناصب دولتی می‌زنند و تا کسی متعرض به پست و سمت گرفتن شان شود، می‌گویند فارغ التحصیل فلان رشته از بهمان دانشگاه معتبر است و به واسطه سواد و دانشش پست و مقام گرفته نه رابطه و ژن اش!

یا بعد نامکشوف دیگری از پرونده که به بهره برداری از این امتیاز ویژه در ابعاد بین المللی اشاره دارد، به این صورت که برخی از اعضای خانواده هیأت علمی دانشگاه‌ها ابتدا پذیرشی از بعضی دانشگاه‌های خارجی تهیه می‌کنند و سپس با کمک سهمیه خانواده هیات علمی، مجوز انتقال از آن دانشگاهِ پذیرش گرفته به دانشگاه‌های داخل کشور و تغییر رشته را دریافت می‌کنند و به همین راحتی، فارغ التحصیل بهترین رشته ها از بهترین دانشگاه های داخلی لقب می‌گیرند؛ موضوعی که «تابناک» ابعاد جدیدی از آن را در آینده منتشر خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۵۹
والا تا شورای عالی انقلاب فرهنگی منحل نشه، داستان سهمیه‌ها پایانی نداره.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
من عضوهیات علمی هستم .دانشگاهها بخشنامه مربوطه رادرمورد این سهمیه شفاف منتشرکرده اند.آنچه دراین خبرآمده ومقایسه انجام شده کذب محض است.من ازاین درشگفتم که چگونه می شودبادروغ ازعدالت سخن گفت.اعضای هیات علمی دربرابراین هجمه ناجوانمردانه سکوت می کنندچون راهی ندارند.من احساس می کنم هدف ازاین هجمه کم کردن توجه ازاصل ماجرا یعنی قبول شدن124 هزارنفردربهترین دانشگاههای کشوراست آن هم باسهمیه ایثارگران.این باری تبلیغاتی نتیجه ای جزاین نداردکه همچون هزارآدرس غلط دیگرفتنه ای به پامی کند.ای کاش چون شهدای والا مقام ایثارگرواقعی بوده باشیدچون این ره که تومی روی به...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
در کشور من چه زود آتش افروخته دامن خشک و تر را می گیرد. استاد عزیزم که هیات علمی یک دانشگاه بزرگ است و حق پدری بر عهده همه دانشجویان دارد فرزندان خود را در سیستان و بلوچستان نگه داشته. ترا به خدا همه را نکوبید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
جناب آرضا اینکه شما قبول نداری معنیش این نیست که نیست احتمالا خبر نداری و سرت بیکلاه مونده. به عنوان یک دندانپزشک که در دانشگاه مادر درس خوندم این مسئله رو به چشم دیدیم.البته ایثارگران هم زیادن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
فرزندبنده که هیات علمی هستم همین امسال باسهمیه منطقه 2شهرمان درکنکور شرکت کردوبا نمرات نسبتا خوبی که داشت قبول هم نشد.من کنکوری دیگری نداشته وندارم .درسیستان وبلوچستان هم کسی را ندارم.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
با سلام و احترام
دوستان خواهشا به بررسی و کنکاش دیوان عدالت اداری هم الطفات بفرمایند.قطعا بررسی ها و تحقیق قضائی در این خصوص انجام شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
من نمی‌دونم این تابناک این خبر های کذبو از کجا در میاره!!۵براب
شاهد؟؟؟!!!دقیقا فازتون چیه ؟سالی ۲۵هزار نفر از سهمیه ۲۵درصد جانبازان استفاده می‌کنند اونوقت سالی ۵۰۰تا انتقالی با بیست هزارنفر سهمیه جانبازان مقایسه میکنی؟؟البته حق هم داری چون اگر در این مورد سهمیه جانبازان حرف بزنی در سایتتو گل میگیرن
داد به کجا ببریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
ترامپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
متاسفانه مسئولین ما یک مشکل اساسی را حل نمی کنند و باعث می شوند هزاران مشکل کوچک و بزرگ از دل همان مشکل زاده بشود. فسادهای شکل گرفته حول رشته پزشکی از این دست مسائل است. مسئولان به دلیل نفوذ مافیای پزشکی اجازه افزایش ظرفیت به این رشته ها را نمی دهند و در نتیجه درامد این رشته ها به صورت نجومی بالا رفته. این عامل در کنار بیکاری شدید رشته های دیگر باعث شده هزاران نفر برای رسیدن به این سفره گسترده به انواع روش ها متوسل گردند تا وارد این بازار شوند. یکی صندلی می خرد، یکی سوال کنکور، یکی طبعه افغانستان می شود و دیگری ... . این وسط کسی نیست از خود سوال کند اصلا چه دلیلی دارد درامد پزشک 100 برابر بقیه مشاغل باشد که باعث این اتفاقات شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
الان رو نمیدونم ولی تا چند وقت پیش کارکنان باکها و مخابرات و بسیاری از ادارات موقع بازنشستگی فرزندشان را بجای خود معرفی و استخدام می کردند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
بیشتر خطای پزشکی هم ناشی از سهمیه های غیر عادی بوده !!با با چکار میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
داد به جایی نبرید فقط به این مسائل نگاه منصفانه داشته باشیم:
- تمام سازمان ها و نهادها و وزارتخانه ها و ... که به زیرمجموعۀ خودشون مسکن دادن چه برای اجاره، چه برای تملک، یا انواع و اقسام امکانات رفاهی دیگه، امتیازی به زیر مجموعه شون دادن که بقیه مردم نداشتن. در یک نظر اسمش رانته! فکر کنید ببینید شما جزو اونا هستید یا نه!
- تمام کسانی که سربازیشون رو نه مثل بقیه بچه های مردم در سربازخانه ها یا نقاط صفر مرزی یا جاهای دورافتاده و زیر دست فرماندهان ... بلکه با توجیحات دیگه و در شرایط مطلوب صنف خودشون می گذرونند، یا بخاطر عضویت در فلان مراکز، سربازیشون تخفیف پیدا می کنه یا بطور کامل حذف می شه، دارن بنوعی از رانت استفاده می کنند.
- تمام کسانی که موقع خرید مسکن مهر، خودشون یا همسرشون ملکی داشتند مرتکب عمل خلاف حقوقی شدند چون تعهد محضری که امضاء کردند اینو می گفت که نباید خونه یا آپارتمانی داشته باشند.
- تمام اهالی آموزش و پرورش که تمام مدارس کشور در ایام تعطیلات مهیای پذیرایی از اون ها می شه یا می تونند به صرف فرهنگی بودن بچه شون رو در هر مدرسه ای ثبت نام کنند، دارن از رانت استفاده می کنند.
- تمام کسانی که یارانه می گیرند و خونه و زندگی دارن، دارن در مقابل کسانی که این امکانات رو ندارن و یارانه نمی گیرند یا یارانه شون قطع شده، از رانت استفاده می کنند و هزاران مسئله دیگه کسی بهشون توجهی نداره و همه فکر می کنند حق طبیعیشونه، ولی یکدفعه همه، فرقی نداره بی بی سی، مخالفین خارج کشور، مردم خودمون در داخل که دیدیم در قضیه حقوق اعضاء هیأت علمی چه کامنت های غیرمنصفانه ای گذاشتند و صدا و سیما و رسانه های دیگری که تا الان آخرین اونا تابناکه همه و همه گیر دادن به امتیازی که حتی نمی دونند این امتیاز سهمیه قبولی کنکور نیست و فقط امتیاز انتقاله، اون هم تحت شرایط خاصی!
ما چه راحت فراموش می کنیم که "گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند" ...
در هر صورت کسی مخالف این نیست که امتیازی حذف بشه، اما اینکه یکدفعه موجی ایجاد بشه و جمعیتی فکر کنند دارن مچ بعضی جانی ها رو می گیرن، خیلی دور از انصافه ...
ناشناس
| Thailand |
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
در کشوری که وظیفه اصلی مسئولان عالی دشمن تراشی و هسته ای و موشکی وشیعه سازی و دخالت در کشورها دیگر و هزینه های هنگفتی برای آنها می شود این مسائل پیش پا افتاده محسوب می شود
به حال و روز مملكتي كه نخبگان و فرهنگي هاش شدن اين ، بايد خون گريست..... خدايا خودت اوضاع ايران رو جمع و جور كن....
این قبیل سهمیه ها برای یک دوره وبرای یک سری از اقازاده ها ست منتها دقت کنید امارتان زمانی علمی میشود که ببینید واقعا چه تعدادی از این افراد وابستگی به شخص یا اشخاص خاص نداشتند وفقط هیئت علمی ازاد بودند نکته بعدی از هیئت امنای دانشگاه ازاد باید خواست چرا یک چنین مصوبه ای داشته اند . در هر دو صورت انچه مبرهن است اساتیدی غیر وابسته دانشگاه های دولتی هیچ استفاده ای نداشته اند . ونکته اخر قوه قضائیه باید وارد عمل شده حتی اگر تغیییر رشته ای صورت گرفته افراد را به رشته قبلی باز گرداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
برای شبکه بهداشت و مافیای پزشکی مهم نیست کیا و چگونه وارد سیستمشون بشن، مهم اینه که تعدادشون از یک حدی بیشتر نباشه که خدای ناکرده بازارشون به هم بخوره
سهمیه در هرشکلی باشد ظلم مضاعف است .
باعلم نمیشود شوخی کرد وتعارف بردار نیست .
دانشگاه ورتبه های علمی جای نخبه ها و افراد با هوش و درس خوان است . ونمیشود به هیچ دلیلی نخبه ها را حذف و هر دوست و اشنا ویا زحمت کشیده ای را جایگزین کرد .
سهمیه خیانت به علم است .
تفاوت رتبه 1 با 2 کنکور در تفاوت فشاردادن دکمه اتش بمب اتم وفشار ندان دکمه است .
اگر قصد بذل وبخشش است از جای دیگری ببخشید . پول بدهید زمین بدهید امکانات بدهید ولی با علم و دانشگاه و جایگاههای مدیریتی کاری نداشته باشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
خیلی شعار دادی... خوشم نیومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
با وجود رشد ایران در زمینه های علمی و درخشیدن ایرانیان در المپیادهای علمی با وجود دشمنی های گسترده میشود به این موضوع پرداخت که آیا این نوع مسائل برای حمله به جایگاه علمی نیست ؟
شاید با انجام این قبیل سهمیه ها دشمنان برنامه ریزی کرده اند که جایگاه علم و ارزش علم را در کشور کم کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
آفرين! منطقي و صحيح
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ،،جوانان این مملکت چقدر تلاش میکنند تا در کنکور دانشگاه دربهترین رشته دلخواه قبول شوند آیاسزاوار است بعضی ها با استفاده از سهمیه این اجر و تلاش سایرین را پایمال کنند ،برای رضای خداوند حق این جوانان را نگذارید ضایع شود
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
چرا در مقابل سهمیه ایثارگران ساکتید. هیات علمی لااقل باید 92.5درصد را بیاورند در حالی که ایثارگران فقط 70 درصد نمره لازم دارند . صضمنا امثال فقط 2000 ایثارگر 70 درصد به پزشکی رفته اند در حالی که هیات علمی 200 نفر آن هم ظرفیت مازاد بوده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
حرف مفت که کنتور نمیندازه. اگه 90درصد میاوردن چرا دامپزشکی آازاد قبول شدن و چرا مثلا پزشکی یا دندانپزشکی یه شهر کوچیک قبول نشدن که بتونن انتقالی بگیرن.
ناشناس
| Thailand |
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
هشتاد هزار هیئت علمی داریم که روز به روز به صورت تصاعدی اضافه می شوند
استاد‌زاده‌ای باش مگر چه گلی بر سر مملکت گذاشته‌ای که رانت بهت داده‌اند؟
دیگه استعداد و هوش مفهومی ندارداگر راست میگویند کلیه سهمیه ها که باعث تبعیض میشود بایستی حذف شوند و همه داوطلبان در شرایط برابر از نظر آزمون رقابت کنند (شرایط تحصیلی که برای همه یکسان نیست )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
من میگم یک قدم هم فراتر برویم. ظرفیت ها را انقدر افزایش داشته باشیم تا رقابت در بازار کار این رشته ها ایجاد شود نه در رشته های دانشگاهی. اگر تعداد پزشکان و داروسازان و دندانپزشکان افزایش پیدا کند پزشک بی سواد خود به خود حذف خواهد شد
بیچاره خانواده شهدا و ایثارگران
هم جان دادند هم خون دادند هم جایگاهشان با این نوع تبعیضها از بین رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
ارزش شهدا نزد پرودگار محفوظ است. اما برادر یا خواهر یک شهید که حتی در مواقعی مخالف راه و روش شهید بوده اند چه حق و حقوقی بر گردن این مردم دارند که از حاصل مجاهدت آن برادر شهید استفاده می کنند؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
خودت معلومه که سهمیه ی شاهدی و مظلوم نمایی می کنی. ازاد که برای شما یک سوم شهریه س و سهمیه داری و دولتی هم سهمیه جدا داری و رتبه هات جداگانه اعلام می شه . اینجا داره می گه نود درصد اخرین قبولی رو باید بیاری تا تغییر رشته بدی یعنی اگه ۵۰ اورد پزشکی تهران قبول شد باید فرزند استاد ۶۰ بباره پس زیاد هم آی کیو نیستند . اونی که از دامپزشکی رفته پزشکی هم روی مرز بوده با ده درصد ارفاق رفته . پرا متوجه نیستید . این بازیها برای مظلوم نمامی شاهد و ایثارگره که واقعا از نظر استعداد تحصیلی در دانشگاهها معضل اینجاد کردند ...
همه آنها درس می خوانند و در پایان مدرک کارشناسی می گیرند اگر با استعداد باشند وارد ارشد می شوند و اگر با استعدادتر باشند وارد دوره دکتری. اما اگر نباشند آن مدرک کارشناسی را باید در کوزه بگذارند و آبش را بخورند. چون اولا در این مملکت هیچ شغلی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد همگی بر اساس یکسری قوانین نوشته و نانوشته به آقازاده ها و همان سهمیه داران خانواده شاهد و جانباز واگذار می شود. پس این مسئله را بیش از حد و اندازه بزرگ نکنید. اگر حق معلمان و اعضاء هیات علمی دانشگاهها از خانواده شهدا و جانبازان (به ویژه همسران جانبازان) بیشتر نباشد قطعاً کمتر نیست. بر خلاف ایران در کشورهای پیشرفته دنیا معلمان و اساتید دارای بالاترین ارزش اجتماعی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
مهندسی که لایق مدرکش نیست یا دکتری که شایستگی درمان احشام را دارد خودبخود یک ظلم مضاعف است
درامد پزشکان را کم کنند تا شاهد اینگونه فسادها نباشیم،واقعا چرا اینقدر درامد پزشکان بالا هست؟
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
سهمیه ها باید حذف شوند .
سلام
هیچ سهمیه مصوبی برای فرزندان هیات علمی وجود ندارد. فقط تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شد. سایر نهادها و ادارات در حیطه خدمات خود که به دیگران میدهند برای کارمندان خود تسهیلاتی در نظر میگیرند...آموزش و پرورشرتابستان مدارس را رایگان یا تقریبا رایگان به خانواده معلمین میدهد. بانکها تسهیلات کم سود درازمدت به کارمندانش می دهند..بیمارستانها به پرسنل خود تخفیف میدهند... وزارت نفت و نیرو که بماند.....
پاسخ ها
کارمند دانشگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
سلام واقعا متاسفم. خیلی متاسفم. یا این نظرتون. شما دانشگاهی هستی؟ ااجاره کلاس خالی به معلم در ایام تابستان با سهمیه دانشگاه رو یکی می دونیین؟ آیا در آزمون تیزهوشان به فرزندان معلمان سهمیه می دهند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
یعنی به نظر شما خیلی منطقیه یه نفر با قبولی دامپزشکی بره پزشکی بخونه؟؟!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
بله متاسفانه تنها قشر جامعه که امنیت شغلی بالا دارند، امتیازات خاص دارند، درامدهای بالا دارند و رانت هم دارند قشر زحمت کش کارمندان هستند. الان چند سالی هست که میلیاردرهای ایران از قشر کارمندان بر می خیزند مانند امثال خاوری
آقا دامپلی پزشکی چه فرقی با خود پزشکی دارد هااااا بذارید بچه ها درسشون رو بخونن
سهمیه شاهد وایثارگر قانونی و طبق مصوبه مجلس است اقایان دیوان و قوه قضاییه و بازرسی ولی سهمیه اساتید غیر قانونی و مصوبه ای از مجلس ندارد لطفا سهمیه اساتید را لغو کنید اگر قانونمدارید
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
هیات علمی سهمیه ندارد و تسهیلاتی جزیی است . چون نزدیک انتخاباتیم امثال احمد توکلی با علم کردن آن دنبال رای است
امردز استاد زاده و همسر هیات علمی حتماً فردا خواهر و برادر و پدر و مادر هیات علمی هم سهمیه و رانت می‌خواهد!
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
چ سهمیه های اشنایی! مثل بعضی ها ی کنونی
ناشناس
| Japan |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
آخه بدبخت بیچاره چقدر ساده ای. امتیاز هیات علمی در مقابل 30 درصد ایثارک
گران هیچی حساب نمی شود این را علم کردن که حواسها از سهمیه ایثارگران منحرف کنند
در گزینش پزشکی همه فهمیدن که خیلی حق کشی میشه و خیلی‌ها که حقشون نیست با سهمیه و پارتی و سفارش جای شایسته ها را میگیرند
خب دیگه همین میشه که مادر رو میبرم دکتر متخصص داره با گوشیش بازی میکنه نیم نگاهی میندازه به عکس و میگه برید بخوابونید عمل میکنم مغزشون رو ، و بعد بردم دکتر دیگه ای و گفتن ایشون عفونت گوش دارن و با دادن یک قرص حالشون خوب خوب شد ، این نتیجه پارتی بازی با جون ملت هست همونطور که پدرم رو سر اشتباه پزشکی تو روش درمان از دست دادم و شکایت از پزشکان رسما به هیچ جایی نمیرسه چون تافته جدا بافته هستن ظاهرا یا خونشون رنگش فرق داره
اینقد علیه استادان که موتور محرک رفاه کشور هستند سم پاشی نکنید. ما استادان نیز با این سهمیه ها مخالفیم. الان متوسط حقوق یک استاد با این همه زجر مطالعه و تحقیق و هزینه خرید کتاب و حق عضویت در پایگاه های علمی... کمی بیشتر از یک کارمند معمولی با تحصیلات کارشناسی است.
پاسخ ها
کارمند دانشگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
من هم کارمند دانشگاهم. شما کدوم دانشگاه دولتی تشریف دارید که حقوقتون اینقدر کمه؟ البته شاید منظورتون دو بند اوله؟لطفا اون بند 8 میلیونی مربوط به فوق العده ویژه رو هم بگید؟
آشنا
| United States of America |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اگر مخالفید آشکارا اعلام کنید و بگید سهمیه ها رو بردارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
فک کنم کمی ینی 20 میلیون تومن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
عدد بگو استاد، اینطوری نمیشه حقوقتو فهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
در پاسخ به «کارمند دانشگاه»: حقوق دریافتی (تمام بندهای حکم کارگزینی) یک استاد تازه کار با مدرک دکتری، در حدود 5 تا6 میلیون تومان است. واقعاً شرم آور نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
این همه به اصطلاح استاد کدوم صنعت رو راه انداختن؟ کدوم خودرو رو طراحی و تولیدکردن؟ کدوم جایزه نوبل رو بردن؟ اینا خودشون هم باورشون شده که رقمی هستند!! نه خیر آقا علم نیاز به جهاد و ایثار دارد از تفریح و وقت کشی و زندگی اشرافی نمیشه به اجتهاد علوم فنی و مهندسی رسید.
چقدر پشت این شهدا حرف زدن و اخرش هم سهمیه ها از جای دیگر اب می خورد
هر چند که سهمیه برای فرزندان شهدا و ایثار هم یک چیز ناعادلانه است و باید برداشته شود ولی در مقابل ان اساتید هیچ به حساب می اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
سالانه 400 نفر تغییر رشته، که تقسیم بر چند هزار رشته محل کنید میشه تقریباً صفر رو با سهمیه شهدا که بیشتر از یک سوم هست مقایسه میکنید؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
تغییر رشته ها فقط به دو سه رشته میشه نه به چند هزار
ناشناس
| Japan |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
طرف به صرف فرزند ایثارگر بوده رفته پزشکی اونم با
. رتبه 50 هزار اونوقت شما سهمیه هیات علمی را علم کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
پرچم ژاپن
الان اگر بشماری چقدر فرزند شهدا است در مقابل عضو هیئت علمی دانشگاه؟
هر وقت فهمیدی بیا حرف بزن
در ضمن کسی نگفت خوب است و فقط در مقابل ان اساتید هیچ به حساب می اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اصلا تو باغ نیستی!
کلا 400 نفر با امتیاز هیات علمی منتقل شدند
ولی بیش از 40000 نفر با سهمیه ایثار گران سهمیه ای قبول می شوند و اون 400 نفر انتقالی رو علم کردند که یکی مثل تو به اشتباه بیوفته به اسم شهدای عزیز نصف ظرفیت دانشگاه ها رو میدن به بسیجی و برادر و خواهر و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
فکر کن سالی ۴۰ هزار نفر با عنوان شاهد و ایثارگر به دانشگاه ورود می کنند در حالیکه این امارها برای چند سال قبل که این تعداد زیاد شهدا داشتیم و نه الان
تمام سهمیه ها را حذف کنید. با صرف بودجه ایثارگران و دانش آموزان مناطق محروم را در مدارس تقویت کنید. سهمیه بندی روش راحت طلبانۀ بی مسئولیت است.
شاهد زاده ها چی؟ اصلا هیچ سهمیه ای نباید برای هیچ کسی باشد
واقعا نظام آموزشی ایران از پایه باید درست بشه سهمیه علمی داشتن تووو هیچ زمینه ای درست نیست این شخص فردا بایستی خودش توانایی اداره یک امور را داشته باشه چرا باید سهمیه داشته باشه واقعا مغزم سود میکشه که به یکی سهمیه بدن و حق دیگران را ضایع کنند بایستی بر اساس دانش و تلاشش رتبه بگیره نه بر اساس تبصره های خیانتکارانه
باسلام
قانون همان است که ذکر شد حال اینکه موارد غیر قانونی اگر برای اعضای هیات علمی نورچشمی ویا پست وسمت دار انجام شده است بحث دیگری است . مثل بانکی است که لنگ دریافت یک وام ازدواج در آن میشوی و دیگری 100 میلیارد در آن بی ضامن وام میگیرد. با موارد غیر قانونی مثل انتقالی دامپزشکی دانشگاه آزاد به پزشکی دانشگاه مادر ( که به احتمال 90 درصد پروپاگاندا و دروغ است برخورد شود. آنها هم که دوستان شماره دار خود آقایان هستند نه ما هیات علمی های ساده چون ما
داره میریزه داره می ریزه جفا میریزه ظلم می ریزه
متاسفانه و یا خوشبختانه در دهه های اخیر سیاستها و تصمیمات دولت و مجلس بگونه ای رقم خورده است که ارزش مدرک و پست و منصب به پایین ترین درجه از خود رسیده است و عموم مردم متوجه این موضوع هستند که یک متخصص خوب و ماهر از جراح و دکتر بگیریم تا مهندس و ... به مدرک او شناخته نمی شوند و بوسیله چیزی فراتر از مدرک او شناخته می شود و مدرک شرط لازم ولی کافی نیست. همچنین یک مدیر خوب به پست و منصب او شناخته نمی شود و به عبارتی برخی از پارامتر ها که در گذشته معیار بود ارزش خود را با تصمیمات غلط از دست داده است.
امان از مملکتی که ریگی را از آسمان به زیر میکشد زم را با نهایت ذکاوت دستگیر می کند ولی با فسادی این چنین نه تنها برخورد نمی کند بلکه با چراغ سبز نمایندگان مجلس و به اصطلاح فرهیختگان دانشگاهی، آن را قانونی میکند.. به قول مولی : بترسید از ظلمی که در زمین جاری می سازید. هرکس در این فساد نقش دارد بترسد از آه بچه های با استعداد و غالبا فقیر این ملک که از ژن خوب بی بهره اند.
من هم با این سهمیه ها مخالفم و باید این مسائل متوقف بشه و صرفا فضای رقابت بر دانشگاه ها حاکم بشه.
اما اگه منظور بُعد علمیه موضوعه چون چندبار با علامت تعجب هم مطرح کردید،به لحاظ علمی دام پزشکی و پزشکی فرقی با هم نداره ... همون داروهایی که هر روز با خیال راحت میل میفرمایید تا درد خوب شه .. داروهاییه که با مطالعه روی بدن حیوانات و انسان ها به صورت توامان بدست آمده و ابتدا هم روی حیوانات تست شده ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
این چه حرفیه هر دو فرزند بنده که شاگرد ممتاز بودن رتبه هاشون طوری بود که دامپزشکی قطعا میاوردن اما اصلا دوست نداشتند یکی عاشق دندان پزشکی بود و اون یکی دارو سازی اما حتی پردیس های دانشگاه آزاد هم این دو تا رشته رو نیاوردن و هردو دو لیسانس معمولی روزانه دولتی مشغول شدند.
ظاهراً زورهیچکس به این مافیانمی رسد لااقل پزشکانی که بااین سهمیه هاموفق به اخذمدرک شده اندبا شماره نظام پزشکی وتابلویی باطراحی ویژه به مردم معرفی بشوندکه حداقل مردم نگونبخت درمورد مراجعه یاعدم مراجعه به این پزشکان سهمیه ای قدرت انتخاب داشته باشند.
هردم از این باغ بری می رسد !!!
چه خبره توی این مملکت ؟؟؟ چه آشفته بازاریه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
یه شعر دیگه یاد بگیر
الفاتحه!!!!
بیچاره مریض ها (:
من یادم است در مورد سهمیه ایثارگران توجیه بر این بود که ایثارگر مدت زمانی که در جبهه سپری کرده و یا دچار جراحت شده است در واقع از امکانات آموزشی کشور به خاطر دفاع از کشور محروم شده است و این محرومیت باید توسط نظام جبران شود ولی آن در مورد فرزندان اساتید چه باید گفت و آیا در مقابل کدام فداکاری از امکانات کشور در مقابل بقیه افراد جامعه محروم شده اند و آدم احساس می کند که در این کشور تبعیض های قانونی و سیستماتیک بیداد می کند اگر قرار است فرزندان اساتید به خاطر اینکه پدرانشان در وزارت علوم هستند آزاد هستند از میوه آن بچینند پس اینترنت هم باید برای فرزندان پدرانی که در وزارت ارتباطات هستند رایگان باشد و یا بنزین برای کارمندان شرکت نفت رایگان باشد و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اون توجیه سال های جنگ بدرد می خورد نه الان
من که استاد دانشگاه هستم میرم سر کلاس می بینم نصف کلاس تنبل های با رتبه بالای 20000 هستند سهمیه ای و اون وقت بچه منو با رتبه 500 فرستادن شهرستان.
پس دولت یک رشوه ای برای انتقالی به من میده که به اون ها اعتراض نکنم بالاخره اون نصف کلاس نمره هم می خوان!!!
هیچ سهمیه ای نباید باشد که اگر سهمیه در اسلام بود حرف طلحه و زبیر رو امام علی قبول میکرد و اون مسایل پیش نمیومد
شما حالا از این طریق به دنبال توجیه سهمیه شاهد هستید؟! هیچ کدام نه سهمیه شاهد و نه هیت علمی و نه هیچ سهمیه دیگری منافع یک کشور را تامین نمی کند!
بین این سهمیه و سهمیه ایثارگران تفاوتهای بسیاری هست.
سهمیه ایثارگران تعدادی از کرسی های اعلام شده برای هر رشته را مختص آنها می سازد و عملا یک سوم ظرفیت از دسترس عموم خارج می شود اما اینجا اصلا از این خبرها نیست.
برای نشستن بر روی یک صندلی که سهمیه ایثارگران است 70 درصد نمره قبولی آخرین نفر لازم است که در خصوص وابستگان عضو هیات علمی، این عدد 90 و برای تغییر رشته 92 و نیم درصد است.
از اینها که بگذریم مشکل اصلی دانشگاههای ایران این است که اکثر قریب به اتفاق افرادی که به هر طریقی به هر رشته ای در هر دانشگاهی راه یافتند، می توانند از آن فارغ التحصیل شوند که اگر این روند اصلاح شود وجود سهمیه های مختلف مشکل خاصی ایجاد نمی کند. اگر شما بدانید که هر دانشگاه مثلا 20 درصد ورودی هایش تا انتهای کار در ترمهای مختلف ریزش خواهند کرد قطعا با سطح علمی پایین، اصلا به رشته ها و دانشگاههای سطح بالاتر فکر نمی کنید. (این موضوع در جامعه به قیف وارونه معروف است ورودی تنگ و خروجی گشاد)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اگه به آمار قبولی های سهمیه ایثارگران نگاه کنی، کذب بودن حرفات رو میفهمی
سلام
دوستان با سهمیه شاهدی پزشکی قبول میشوند که معادل آن در سهمیه آزاد قبولی یک رشته کارشناسی و یا کاردانی خیلی خوب است. ضمنا با ورود به این سهمیه در رقابتی نا عادلانه ( از نظر اصولی نه از نظر حقوقی که خانواده معظم شهدا بر مردم دارند) در صدر رده بندی قرار میگیرند. برای فرزندان هیات علمی این سهمیه نیست . خود فرد در یک رشته ای مثلا پزشکی شهرستان قبول میشود و بدون اینکه به کسی اجحاف شود انتقالی میگیرد و کسی را حذف نمیکند . دست از این دروغ بردازی ها بر دارید. در خصوص موارد خاص و اگر فسادی باشد مربوط استاد زادگان آقازاده است و بحث آقازادگی است نه استاد زادگی. آقازاده ها هم که مرزی ندارند . لطفا دست آقازادگان را کوتاه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
حرف های شما صحت ندارد، شرط پذیرش برای رشته های پزشکی برای سهمیه ایثارگران ۸۵ درصد نمره فرد قبولی است که با اعمال شرط معدل سی درصدی معدل که هیئت علمی ها برای ژنهای خوبشون می پردازند، بی اثر میشه چون خانواده ایثارگران جزء محرومین هستند و این توان مالی برای ایجاد معدل بیست رو ندارن
سهمیه شاهد و ایثارگر باعث میشه خیلی از بچه های مستعد با رتبه خوب امکان ورود به رشته و دانشگاه مورد علاقه شان را پیدا نکنند. چون باید در شرایط نابرابر با دارندگان سهمیه های مختلف رقابت کنند.
اما سهمیه اساتید دانشگاه بعد از قبولی و انتشار اسامی پذیرفته شدگان است و صرفا جابجایی دانشگاه و رشته در صورت داشتن حد مشخصی از امتیاز است. پس حقی از دیگران نمی گیرد.
حالا اگر در دانشگاه آزاد این امتیاز بد استفاده شده و افراد سواستفاده کرده اند دلیل نمیشه که این موضوع را اینقدر برجسته کنید و در مقابل سهمیه های ناعادلانه ی دیگه را کمرنگ جلوه بدهید
نفس ایجاد سهمیه و ایجاد شرایط نابرابر در رقابت اشتباه است و در این حوزه سهمیه شاهد و ایثارگر خیلی ناعادلانه تر از سهمیه اساتید است که بعد از قبولی اعمال می شود.
آدم احساس می کند تعمدی وجود دارد که سر همه به سهمیه اساتید گرم بشود و به بقیه نپردازند
باید تمام سهمیه ها لغو شود

ملت انقلاب نکرد تا بازهم نظام طبقاتی سابق و امتیازات و رانتها برقرار باشد
همه جا رانت، بی عدالتی، سو استفاده مالی و اختلاس آنهم فقط برای قشرخاص ! این بود معنی عدالت و عدالت خواهی؟! در هیچ جای جهان اینهمه بی عدالتی و فساد نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
تو همه جای جهان رو دیدی ؟؟
همینطوریه که طرغ رو با یک سرما خوردگی می کشن
متاسفانه برخی از اعضای محترم هیات علمی نه تنها در موضوع سهمیه کنکور در سایر موارد نیز امتیاز دارند مثل چند شغله بودن، عدم حضور و فعالیت 40 ساعت حضور فعال در دانشگاه یا پژوهشگاه و ...
ما تربیت فرزندان خود را به دست این افراد سپرده ایم خدا رحم کند به آینده این کشور
حرص آدم در میاد.
چه ستمی به بچه های خانواده ایثارگر و شهید شده که تو این چندسال فقط تو سرشون زدن که سهمیه دارین و ....
اونا که لاقل پدراشون شهید شدن و هزار مشکل داشتن تا رسیدن به دانشگاه ولی مگه یه هیات علمی دانشگاه چکار کرده که همچین سهمیه ای دارن که وقتی نگاه می کنی هزار برابر از سهمیه ایثارگران بالاتره.
آدم چی بگه و به کی شکایت ببره؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
داری اشتباه می‌زنی!!!!اون فرزند جانباز با رتبه ۵۰۰۰۰بره پزشکی بخونه خیلی خوبه !نه؟؟؟؟؟
ناشناس
| Thailand |
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
برای نمونه عرض می کنم در سازمانی که بنده هستم جانبازان با هر درصدی که بازنشسته می شوند یک فرزند آنها استخدام رسمی فقط صرف داشتن مدرک لیسانس میشوند بدون هیچگونه امتحانی و تخصصی و غیره. این هم یادآوری بکنم اگر بشود با پول استخدام آنجا شد هزاران نفر حاضر خواهند شد حتی یک میلیارد بپردازند.
تمام سهمیه ها حق کشی هست، ولی این گزارش تعداد 7000 نفر (شامل انتقال و مهمان!) رو 5 برابر کل سهمیه خانواده شاهد در 5 سال دانشته است. یعنی سالانه کمتر از 1500 نفر سهمیه خانواده شاهد استفاده میشود؟ چرا آمار غلط منتشر میکنید، فقط در رشته پزشکی همین حدود سهمیه خانواده شهدا استفاده می شود.
لطفا در گزارشتان دقت بیشتر کنید. مطابق این قانون "سهمیه" ای به هیأت علمی داده نشده و اصلا موضوع "سهمیه" مطرح نیست. بلکه بر اساس قانون تنها امکان جابجایی و تغییر رشته فراهم شده است. وقتی صحبت از "سهمیه" میشود به این معنی است که بخشی از ظرفیت پذیرش به این افراد داده میشود در حالی که اصلا اینچنین نیست و از این نظر حقی از کسی تضییع نمیشود و تنها یک ارفاق به آنها میشود که با توجه به آماری که شما داده اید کل این ارفاق، اعم از انتقالی و مهمانی و تغییر رشته، در مجموع در حد یک دهم درصد است. مجددا تاکید میکنم که در این روندحق کسی ضایع نمیشود ولی به فرزندان هیأت علمی ارفاق میشود کما اینکه در دیگر ارگانها نیز بعضا ارفاقات و تسهیلاتی برای کارکنان و فرزندان آنها از برخی جهات از جمله در استخدامها قائل میشوند. با این وجود اگر ارفاق انجام شده برای فرزندان اساتید را درست نمیدانید تلاش کنید قانونش را لغو کنند و از جوسازی و ایجاد جنجال بپرهیزید.
در این مملکت اگر آقازاده وووابسطه به قدرت باشی ،اگر خنگ هم باشی با سهمیه های خاص که برای رفاه شأن تصویب نموده براحتی می توانی پله های ترقی را تا دکترا کسب نمایی وبدون دردسر شغلهای نان وایدار را بی زحمت آشغال نمایند وجایی برای آنهایی که با زحمت ومشکلاتی تحصیل واقعی نموده آند واز طبقه زحمت کش جامعه می‌باشند نیست .
مافیای اداری در حال اختصاصی سازی مملکت است...تا چند سال دیگر کارمند بودن را هم وراثتی می کنند...
چرا زخم مردم را نمک می پاشید با این خبرها. شما که قدرت در دستتان است پس اقدام کنید.
چرا زخم مردم را نمک می پاشید با این خبرها. شما که قدرت در دستتان است پس اقدام کنید.
چرا زخم مردم را نمک می پاشید با این خبرها. شما که قدرت در دستتان است پس اقدام کنید.
همه اون هایی که با این روش های حرام و غیرقانونی قبول شده اند باید محاکمه شوند. باید به رشته و شهر اولشون برگردونده بشن. وزارت درمان و آموزش پزشکی برای خودش قانون ساخته و به خیل عظیم ما جوانان ظلم کرده. ظلم بی نهایت عظیم. ما دادرس میخواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
دادرس ؟؟؟ باش تا صبح دولتت بدمد
تحصیل و درآمد این افراد که با تضییع حقوق دیگران به دست آورده اند آیا حرام و گناه نیست؟ به فکر مرگ و قیامت و سوال و جواب نیستند؟ چطور می توانند جواب میلیون ها نفر که حقشان را تضییع کرده اند بدهند؟
یک نفر به ناحق تا به آخر عمرش برای این مملکت مسبب بلاست. چون فرهنگ زیر آبی را تبلیغ می کند. همین جا شروع کنید و مشکل را حل نمایید.
چرا از سهمیه فرزندان ایثار گران و ... نمی گید گیرم که پدر تو ..... کل سهمیه ها را حذف کنند
اگه طرف هیات علمی هستش داره حقوقش رو می گیره مگه کار خاصی یا شاقی انجام میده من کارمند دانشگاهم اکثر کاراشون رو می اندازند رو دوش دانشجو و یا کارمندای زیر دستشون اونوقت رو چه حسابی باید این سهمیه داده بشه مگه بخاطر استادی والدین بچه از حق و حقوقی در جامعه محروم میشه که باید جبران شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
تو اگر کارمند دانشگاه بودی همچین حرفی نمیزدی احتمالا یک لیسانس جویای کاری
ظرفیت دانشگاه ها را زیاد کنید هر که میخواهد و ظرفیت ذهنی و مغزی اش یاری میکند بتواند در رشته پزشکی تحصیل کند حال یکی که استعداد دارد با بورسیه و سرمایه گذاری یک نهاد و بقیه و علاقه مندان با سرمایه شخصی, این به عدالت نزدیک تر است, مافیای پزشکان اجازه محدود کردن تحصیل بقیه را ندارند.
یعنی تابناک در سایتتو گل بگیر!یک کامنت ساده که صرفا نفرین بر کسانی بود که بر ضرر کشور کار می کنند را هم باید سانسور کنی؟!مگر خودت در آن جبهه هستی؟!!
سهمیه فرزند و همسر هیأت علمی دیگه نوبره. این کارها از هزارتا تحریم علیه کشور بدتر است.
بعد دم از عدل علی میزنند
پس این بی عدالتی ها را پیش کی ببریم .
عمر و زندگی یک را نفر را به همین راحتی تغییر میدهید و هی میگویند کو رانت و فساد؟
این فساد نیست؟
تابناک عزیز لطفا موضوع پستهای هیات علمی که در ستاد وزاتخانه ها و ادارات تعریف شده و این پستها را در ادارات به افراد خاصی می دهند و اینها با این پستها فقط کار اداری انجام میدهند ولی چندین برابر کارمندان هم ردیف در آن اداره حقوقق می گیرند و در عین حال از مزایای هیات علمی از جمله تغییر رشته فرندانشان بهره مند می شوند را به بحث و نظر سنجی بگذارید . پستهای هیات علمی در ستادها باید حذف شوند.
هیچکدام از این سهمیه بازی ها درست نیست و ریشه علم و صنعت و پزشکی و تخصص را در کشور خشکانده است متاسفانه سازمان سنجش به غیر شفاف ترین ارگان کشور تبدیل شده است که سرتاپایش را فساد و رانت و سفارش و رابطه بازی گرفته است.
متاسفانه گاهی مطلب چیز دیگری است جورش را کسی دیگر باید بکشد .
یه جور میگه از دامپزشکی رفته پزشکی انگار طرف بی سواد امی بوده بعد رفته پزشکی. بابا دامپزشکی بعضی درسهاش از پزشکی هم سخت تره. چون امکان اشتغال در پزشکی بیشتره طرف میره اون سمت وگرنه پزشکی جزو مزخرف‌ترین رشته ها هست.
واقعا" بیچاره مریض ها، اینها که توانائی علمی ندارند و با این سهمیه ها میروند و تخصص میگیرند میخواهید بتوانند بیمار را درمان کنند؟؟!!! همینه که به بیمارستانها عمودی میرید و افقی برمیگردید؟؟!!جلو اینگونه خیانت ها و تبعیضات را باید گرفت.
آموزش و پرورش هم درون خودش سهمیه بندیهایی درست کرده که به دور از عدالت اجتماعی و اخلاق دینیست.
برای گرفتن شهریه ای که هرسال اعلام میشود قانونی نیست ولی انجام میشود، انواع سهمیه ها اعمال را میکنند .
در واقع بیشتر ین بخش هزینه مدارس را به دوش کسانی میگذارند که هیچ نوع سهمیه ای ندارند و بیشتر آنها از خانواده کارگران ،فروشنده های سطح پایین و افرادی از این دست تشکیل میدهد.
در آموزش و پروروش علاوه بر خانواده شهدا ،جانبازان و ایثار گران ،خانواده روحانیون ،خانواده دانشگاهیان و خانواده فرهنگیان و . . .نیز از درصدهای مختلف سهمیه بهره میبرند.
در واقع دانش آموز در بدو ورود آموزشهایی را میبینند که آینده آن جز انشقاق مردم نیست.

خوابند وکیلان و خرابند وزیران
یارب بستان داد فقیران ز امیران
کمی اگر به اهداف انقلاب برگردیم دیگر شاهد رانت های توجیهی نیستیم.برخی با این رانت ها تیشه به ریشه انقلاب واسلام می زنند.مسئولان کجایند؟؟
فرزند یکی از اقوام من در کرمانشاه با رتبه بهتر از دوستش پزشکی پردیس زابل قبول شده است . از طرفی دوستش دامپزشکی پردیس زابل قبول شده و حالا دوستش هم از زابل به کرمانشاه انتقالی گرفته هم تغییر رشته داده به دندانپزشکی ! چطور؟! چون پدرش هیات علمی دانشگاه و رییس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه است ! به همین سادگی به همین خوشمزگی!
تابناک ! صدای ما مظلومین که به جایی نمی رسد پس لطفا خودت این بی عدالتی بزرگ رو پیگیری کن
واقعا تاسف اور است
در این مورد چند نوبت گزارش نوشته اید و همه پر از مغالطه و...
اگر همه اطلاع رسانی‌ها و گزارش‌های شما از این دست است که بهتر است هیچ اطمینانی به این سایت خبری نکنیم.
چند نکته دارم:
۱. آیا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را معتبر می دانید یا نه؟
۲. آیا آمار سمیه ها را حاضرید منتشر کنید؟
۳. آیا فرق اختصاص ظرفیت یا سهمیه در قبولی و تسهیلات در انتقال از محل قبولی به محل خدمت والدین را می دانید؟
۴. آیا در آیین نامه نامی از همسران آمده است؟
۵. آیا به هر دانشگاه و هر رشته ای می توان رفت؟
۶. آیا اجرای این آیین نامه در دست دانشگاههاست؟
۷. آیا آیین نامه ربطی به دانشجوی میهمان دارد؟
اگر پاسخ اینها را می دانید و گزارش را نوشته اید که فریبکارید و اگر نمی دانید ....
بهتره از چيزي كه خبر نداريد صحبت نكنيد، اصولاً سهميه اي با نام اعضاي هيأت علمي نداريم، به عنوان مثال اگر دانشگاهي در رشته اي 60 نفر ظرفيت داشته باشد يك سوم آن يعني 20 نفر سهم سهميه شاهد و يك چهارم آن يعني 15 نفر سهميه ايثارگران است و مابقي سهميه آزاد است يعني 25 نفر. حالا اگر تسهيلات هأت علمي را در نظر بگيريم حتي يك نفر از اين 25 نفر سهميه آزاد كم نميشود و تسهيلات هيأت علمي با شرط آوردن 85 درصد آخرين فرد پذيرفته شده در دانشگاه مقصد علاوه بر ظرفيت (تأكيد مي شود علاوه بر ظرفيت) پذيرش مي شود. به عبارت ديگر، اگر تسهيلات هيأت علمي حذف شود حتي يك نفر به ظرفيت آزاد اضافه نميشود. مشكل سهميه هاي شاهد و ايثارگران هستند كه بايد برچيده شوند. بنابراين زياد نگران تسهيلات هيآت علمي نباشيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
نگران سهمیه فرزندان هیئت علمی هستیم چون تبعیض و ناعادلانه هست و رانت هست .
کارمند دانشگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
استاد عزیز، تغییر رشته رو چطور توجیه می کنید؟ اگه دانشگاه مقصد(محل کار پدر) یک جا داشت چرا از اول دانشچو نپذیرفت و اگه جا نداره چرا با انتقالی و تغییر رشته فرزند هیات علمی جای بقیه رو تنگ می کنه؟
من یه دانشگاه های ام و از همه چیزا خبر دارم. در ضمن اگه قانون نیست پس چرا داره اجرا میشه؟ اتفاقا همین مخفی بودن مشکل کاره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
وقتی یه دانشگاهی سهمیه ی مازاد داره یعنی ظرفیتش بیشتر از سهمیه ی اعلامی است
من یک استادم. امسال فرزندم در رشته دامپزشکی قبول شد. اما طبق قانون 92.5 درصد نتوانستم او را به رشته پزشکی حتی به پردیس خودگردان پزشکی منتقل کنم. ایشان هم اکنون برای شرکت در کنکور آتی در حال مطالعه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
به کسی چه؟
ولی اگر بی قانونی کنه به همه مربوطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
همکار محترم خودتان را خسته نکنید نمی فهمند
آقایان نمایندگان مجلس و دولت و ... شما منتخب همه ملت هستید لطفا تبعیضها را بردارید در همه موارد چه شغلی چه تحصیلی . بگذارید همه به طور مساوی از فرصتها استفاده کنند . عدالت یعنی این
90% نمره قبولی 92.5 % نمره قبولی اختلاف زیادی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
. حداقل ده هزار نفر رتبه فرد جابجا میکنه
پزشکا مالیات نمیدن
بارانت پزشک میشن
جون مریض مهم نیست براشون و همش کاسبی میکنن
واقعا کسی نیست جلوی این جماعت رو بگیره؟
سهمیه بازی رو جمع کنید و دستمزد پزشک ها را واقعی و عادلانه کنید تا ملت به هر قیمتی دبنال پزشک شدن نباشن
تابناک محترم!
اول روی سهمیه های شاهد و جانباز و ایثارگر کار کن! چرا شما سایتهای مختلف افتادین به جون هیئت علمی ها! این سهمیه درست نیست قبلی هم که از پایه غلطه! اما شما چون میخواین اون همه سهمیه رو موجه جلوه بدین یا کاری کنید که فراموش بشن دست گذاشتین روی جابجایی های مربوط به هیئت علمی ها انتخاب هم قبلا مشابه چنین تیتری کار کرده بود اما جرات نکرد نظرات رو باز بذاره و تایید نکرد! حالا شما نظر منو تایید کن!چون سایتت اصولگراست فکر میکنی همه تاییدت میکنن؟ نه! همه ی این سهمیه ها ناحقه جز سهمیه مناطق! اونکه توی مدارس شاهد یا استعداد درخشان با سهمیه رفته باز باید کنکور سراسری و ... سهمیه داشته باشه؟ اونکه لیسانس رو با سهمیه گرفته بازم باید سهمیه ارشد و .. استخدام داشته باشه؟ حداقل نمره اگه 95 درصد بود ادم کمتر دلش میسوخت نه 70 که واسه خود جانبازها و ... حداقل نمره 80 بوده! میخوان کمک کنن؟ پایه علمیشون رو قوی کنن که خودشون بدون سهمیه کنکور بدن که الان هم کمک میکنن ولی انگار مفید نیست پس بیشترش کنن! چطور رتبه 87000 با رتبه 2 دارن با هم پژشکی میخونن؟
هیچ وقت یادم نمیره یکی از همکلاسیهام با درس ضعیفتر با سهمیه رفت مهندسی شیمی دانشکده نفت و بقیه با کلی درس خوندن نهایتش چمران یا جندی شاپور آوردن! واسه مردمی که تبعیض این سهمیه ها رو چشیدن روضه نخون، عدالت داشته باش!
بنظر من کلیه سهمیه ها باید حذف شود و هر فرد بر اساس استعداد و سطح علمی به دانشگاه راه یابد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
بله درسته. اگر همه سهمیه ها حذف شود نه اینکه 30 درصد را بدهند به ایثارگران
هیچ سهمیه ای وجود ندارد فقط دانشجویی که مثلا در جایی به غیر از محل سکونت عضو هیئت علمی (پدر) قبول شد می تواند جایش را به محل سکونت پدر انتقال دهد. این یک حسن دارد که دانشجو احتیاج به خوابگاه و مشکلات دیگر ندارد و باند های سیاسی آنقدر این مسئله را بزرگ نکنند و مشکلات جای دیگر است که باید تبعیض، پارتی بازی، رانت و .... برداشته شود و حداقل در تحصیل بچه ها صداقت ، لیاقت و استعداد حاکم باشد.
پاسخ ها
الیاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
عذر میخام علی آقا چرا تبعیض مثبت برا شما قائل شدن ؟ عذر میخام عدالت یعنی این ؟
با سلام
چون دیدند فساد تمامی ادارات دارد بیداد می کند و آبروی همه شان رفته است با عباراتی نادرست به اساتید دانشگاه که پاکترین بخش جامعه است حمله ور شده اند.
جالب است هر دانشجویی می تواند انتقالی یا میهمانی بگیرد. اگر باور ندارید میتوانید از فرزندان و فامیلتان که فرزند دانشجو دارید پرس و جو کنید. حال اینکه استادی میخواهد فرزندش به آن دانشگاه بیاید و یک کارگر و کارمند هم اینکار را میتواند انجام دهد و یک امر ساده است.
چطور می شود صندلی پزشکی ها 500 میلیون فروخته شود در فلان اداره میلیاردها اختلاص شود؟ باید مراکز سالم را نیز مفسد نشان دهیم و افکار عمومی را منحرف کنیم. چونکه کاری غیر از این نمیتوان انجام داد. آیا سایر سهمیه ها را ارزیابی کرده اید؟
از این ناراحت نیستم که رقابت کنکور را ناجوانمردانه باختم
نگران فرزندم هستم که فردا روز باید زیر دست این قشر بی سواد پرمدعا معالجه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
به اندازه کافی پزشک با شخصیت و باسواد هست..بچتو ببر پیش اونا.
با سلام
چون دیدند فساد تمامی ادارات دارد بیداد می کند و آبروی همه شان رفته است با عباراتی نادرست به اساتید دانشگاه که پاکترین بخش جامعه است حمله ور شده اند.
جالب است هر دانشجویی می تواند انتقالی یا میهمانی بگیرد. اگر باور ندارید میتوانید از فرزندان و فامیلتان که فرزند دانشجو دارید پرس و جو کنید. حال اینکه استادی میخواهد فرزندش به آن دانشگاه بیاید و یک کارگر و کارمند هم اینکار را میتواند انجام دهد و یک امر ساده است.
چطور می شود صندلی پزشکی ها 500 میلیون فروخته شود در فلان اداره میلیاردها اختلاص شود؟ باید مراکز سالم را نیز مفسد نشان دهیم و افکار عمومی را منحرف کنیم. چونکه کاری غیر از این نمیتوان انجام داد. آیا سایر سهمیه ها را ارزیابی کرده اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
امثال اقای احمد توکلی این شو را راه انداخته برای رای مجلس. و عده ای هم ندانسته برای ایشان کف می زنند .
واقعا تسهیلات هیات علمی عددی نیست تصور کنید این رقم تقسیم بر رشته های مختلف تقریبا صفر می شود در حالی که سهمیه ایثارگران 30 درصد کل رشته هاست و فقط 2000 نفر پزشکی
واقعا آن دنیا چه جوابی می خواهند به خدا بدهند.منظورم تمامی افرادی هستند که با هر اسمی و سهمیه ای وارد دانشگاه میشوند.

با رتبه 5 رقمی پزشکی میخواند

آیا این عدالت علی وار هست!!!!!

جنگیدی برای کشورت برای مردمت خداوند ثواب جهاد را برایت نوشته حالا بعد 35 سال فرزندت دنبال سهمیه هست برای رفتن به دانشگاه
نکته ای که توجه مرا جلب کرد:
چرا در کشور باید گروهی آنقدر قدرتمند شوند که حتی رای دیوان را هم نادیده بگیرند ؟
چه زمانی میشود شاهد احترام به قانون توسط همه افراد باشیم؟
چرا قانون فقط برای بیچاره فقیران است ؟
اقا چرا به مردم ادرس غلط میدید؟؟؟؟؟
این که گفته شده حقوق هیأت علمی پایینه کسی منکر نیست یعنی حقوق همه نسبت به هزینه ها و نسبت به خیلی کشورا پایینه اما اصلا دلیلی نمیشه حاصل یک عمر تلاش و شبی فقط 4 ساعت خوابیدن کلی هزینه و استعداد درخشان به باد بره در حالی که عده زیادی با رانت برن و سر پزشکی و دندون و دارو بنشینند در حالی که شاید یک دهم بقیه هم تلاش نکرده اند. یا پذیرش رو بالا ببرید یا این مافیای حکومت پزشکان را بشکنید که دل بسیاری را شکسته اید و دردش چند برابر است که ببینی حاصل عمرت چقدر زحمت کشیده و چه استعدادی دارد اما از تحصیل در رشته مورد علاقه اش محروم شده و سرنوشتش عوض شده
واقعاً اين اساتيد به اصطلاع هيت علمي خجالت نمي كشند و با عمد وفهم و درك خودشان از رانت استفاده مي كنندو خودرا عالم حساب مي كنند واي بر فرزندان اين مملكت كه دانشجوي شما به اصطلاع هيت علمي ها خواهند شد
پاسخ ها
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اگر هیچ سهمیه ای نبود فرزند هیات علمی که برای استفاده از این تسهیلات باید 92.5 نمره را بیاورد خودش قبول می شد و نیازی به سهمیه نداشت . حال که طرف به صرف رد شدن از منطقه عملیاتی
30 ایثارگر شده درصد سهمیه بهش دادند . چرا یک هیات علمی از امتیاز قانونی که مصوب شورای انقلاب فرهنگی است استفاده نکند؟؟؟؟؟
ایکاش پدر یا مادر من هم استاد دانشگاه بود می تونستم راحت بروم پزشکی بخونم و دکتر شوم و کلی درآمد به جیب بزنم!
پاسخ ها
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
اشتباه امثال شما همین است که فکر می کنید با هر رتبه ای می توانید به پزشکی بروید در حالی که فرزند هیات علمی با رتبه ای عالی و به صورت مرزی می تواند از این تسهیلات استفاده کند . بعنوان نمونه در منطقه 1. فرزند هیات علمی با رتبه 2500 هم نمی تواند با این تسهیلات به پزشکی برود در حالی که در همین منطقه 1. فرزند ایثارگر با رتبه 30 هزار هم پزشکی را می اورد . حال قضاوتت با مردم
ملتی که در کشورشچنین قوانینی وجود دارد به دامپزشک بیشتر از پزشک نیاز دارد.اینطور نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
هزار لایک
این شویی است که احمد توکلی در آستانه انتخابات و برای کسب آرا راه انداخته است وگرنه این نسهیلات هیات علمی اصلا سهمیه نیست بلکه صرفا تسهیلاتی است که خیلی های دیگر را هم دارند .
پیشنهاد می کنم ابتدا موضوع سهمیه فرزندان اعضاء محترم هیات علمی دانشگاه را بررسی فرمایید از صحت آن مطمئن شوید و سپس نسبت به انتشار آن و تشویش اذهان مردم عزیزمان اقدام کنید. تا جایی که در قوانین و مقررات وزارت علوم وجود دارد چنین چیزی و به این شکل وجود ندارد.
خدایا بفریاد بچه های این مرزو بوم برس
این جنایته .حق کشی نیست.خاک بر سر ما مردم
كجاي دنيا ورود به دانشگاه اونم رشته هاي خاص كه با جان انسانها سرو كار داره سهميه اي هست؟! بجاي سهميه براي فرزندان شاهد يا هيئت علمي يا مناطق يا هر چيز ديگه، كلاس تقويتي براشون بذارند يا كمك مالي كنند اگر طرف تونست، خودش در رقابت با ديگران قبول بشه.
اکثر فرزندان ایثارگران جز نخبگان این مملکت هستند. هرکی تو زندگیش باخته همه چیزو گردن سهمیه ایثارگران انداخته یک عده باید فکر کنن بعد حرف بزنن.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
استاد اگه نخبه اید چرا از سهمیه استفاده میکنید ؟
البته سهمیه شاهد هم خودش یک جورایی ظلم هستش
اقا يك سوال من را جواب بدين
حضرت رسول رسول خدا بود و از سهميه استفاده نكرد ايا الو لهب وًابوًجهل عمو هاي ايشان نبودند حالا بيايم سهميه عاقبت بخيرًي ايجلد كنيم و به ابو لهب كارت بهشت بديم اين درسته نوح پيامبر بود يا نبود؟ ولي به پسرش كارت كشتي را هم ندادن تا چه به كارت عاقبت بخيري
با سلام و احترام
از اينكه سايت وزين تابناك به سهميه اعضاء هيئت علمي ورود پيدا كرده قابل ستايش و تقدير است من از يك شهرستان محروم از امكانات انچناني به شما پيام ميدهم فرزندم در سختي و مشقت جهت دانشگاه شب و روز در
حال مطالعه است خودم هم زمان جنگ بر حسب وظيفه در جبهه حضور پيدا كردم و از هيچ سهميه اي استفاده نكردم
چرا عده اي از اين مزيت به نفع خود استفاده ميكنند چرا ديوان عدالت اداري عدالت را قرباني منافع عده اي خاص ميكند
از عزيزان دست اندر كار در سايت تابناك خواهش دارم پيگير اين بي عدالتي باشند مطمئن باشيد دعاي هزاران جوان و خانواده هاي انان كه كسي را جز خدا ندارند دعا گوي انها خواهند بود
دستشان از همه جا كوتاه است و اقازاده نيستند و
عین دوران ساسانیان کاست بندی شده و فرزند کارگران باید کار گر باشد و فرزند استادان استاد . بی عدالتی از همه جور در بی قانونی این کشور پیدا شده
بلکه شما تابناکی های عزیز پیگیری کنید این موضوع رو وگرنه صدای ما فقیر بیچاره ها رو کسی نمیشنوه
فاجعه وناعدالتی عمیق تر ازای حرفهاست
اصلا واقعیت بیان نمی شود .مثلا ریس سنجش بسیار عوامفریبانه درزیرنویس تلوزیون اعلام میکند فرزندان هیات علمی از سهمیه ای برخودار نیستند جواب این فرد این است حتی اگر سهمه بود باز محدودیتی وجود داشت اتفاقا سهمیه تعیین نکردید که بتوانید همه را پوشش دهید وهرسال همه را پوشش دادید .قانون دیگری برای خودشان گذاشتند اگر نمره ندارد دو ترم میهمان شود ودر صورت رضایت دانشگاه مقصد دانشجو جابجا شود. وامروز شاهد بی اعتبار شدن جایگاه علم ورشته پزشکی و.......بدست افرادی شدیم که میبایستی حافظ ان می بودند .بسیار جای تاسف است
با جمع اوری یک امار از نمره وقبولی اولیه فرزندان هیات علمی ورشته ومحلی که الان دانشجو هستند همه چیز برای مردم روشن خواهد شد وهیچ نیازی به تجزیه وتحلیل ودروغ پردازی نیست واین اتفاق خواهد افتاد انشالله. واین قانون ناعادلانه حذف خواهد شد
با این شایعات به اساتید دلسوز دانشگاهها واقعا ظلم می شود. آش نخورده دهن سوخته.
اگر از اخرین شهید جنگ هم حساب کنیم الان دیگه به سن سی سالگی رسیده
این سهمیه ها همش برای پارتی بازی و رد گم کردن هست
دیگه همسر یا فرزند شهید نداریم که
خواهش می کنم اینقدر اطلاعات غلط به مردم ندبن. ‌
سهمیه نیست، بلکه صرفا تسهیلات ان هم با شرایط خاص.
لطفا امار غط هم هم ندین،اماری که دادین غیرقابل باور.
در هیچ کشوری فرزندان اساتید لطف ویژه شامل حالشون نمیشه. چرا باید یک سری یک همچون رانتی داشته باشند و بچه های زحمتکش پشت در بمونند؟
این خبر، فقط فرافکنی و منحرف کردن افکار از آن 20-30 درصدهای متنوعی است که واقعا سهمیه هستند. وگرنه این یکی اساسا سهمیه نیست. از نا آگاهی مردم سوء استفاده نکنید
20 درصد نخبگان كنكور ، پزشكي قبول مي شوند و 80 درصد با سواد پايين . چقدر خوب ميشد حداقل جامعه پزشكي ما هم سطح مي شد. انشاالله مسئولين چاره اي بينديشند كه 100درصد جامعه پزشكي از نخبگان باشند
ای مجلسی و دولتی
دست از این سهمیه دادنها و ویژه خواری‌ها بردارید
با سلام، نویسنده محترم گویا فرق میهمان و انتقال را در دانشگاه نمی دانند! چه اگر می دانستند پس به عمد تعداد 3082 میهمان را اضافه کردند که به عدد بزرگ هفت هزار و اندی در 5 سال رسیده باشند!!. در اینصورت باید از تمام اساتید محتم عذر خواهی کند. باید از چنین فردی پرسید آیا امکان تقاضای میهمان شدن برای هر قشر محترم وجود ندارد؟ واقعا متاسفیم که با چنین آمارهایی به هیاهو می پردازیم.
تو این کشور همیشه برای پول مفت نفت سهمیه درست میکنند
والا اگه اساس بر مبنای کار و تلاش بود این سهمیه ها نبود
خانه از پای بست ویران است پزشکی دندانپزشکی شغل خدماتی پر زحمتی است در کشورهای پیشرفته چندان طرفداری ندارد از نظر در امدی هم در سطح مشاغل دیگر است
حال باید از مدیران و مسئولان وزرا ونمایندگان مجلس از جمله احمد توکلی پرسید چرا مملکت را به این روز انداخته اید که فارغ التحصیلان همه رشته های دانشگاهی بیکارند
راستی بررسی کنید خود احمد توکلی مدرک دکتری اش را چگونه گرفته است. این تیتر برای انحراف افکار عمومی از اصل ماجرا است چرا که بیش از 70 درصد پذیرفته شدگان رشثه های پزشکی سهمیه ای هستند
پیشنهاد میشود در مورد همه سهمیه های شاهد ایثار گر و هیات علمی رفراندم بگذارید هر چه مردم رای دادند اجرا کنید نماینده های مجلس که نماینده مردم نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
همه سهمیه ها نادرست است. برای ایثار گر و غیره باید حقوق نقدی بدهند نه سهمیه. آقای توکلی که با بورس دولت در انگلیس تحصیل کرد چه خدمتی به کشور کرده.
انوقت من مسول هزينه هاي سربه فلك كشيده كلاسي هاي كنكور درد خودم را به چه كسي بگويم
جالبه این همه سر و صدا درست کرده اید که این همه سهمیه های ناعادلانه بالای 50 درصد را بپوشانید ! سهمیه هیات علمی در بدترین حالت شخص باید قبول شدده باشد اوله و دوم این که 92 درصد نفر اخر جایی که می خواهد برود را اورده باشد تا انتقال پیدا کند ضمن این که سهمیه منجزا نیست و جدا و اضافی حساب می شود ان وقت همین را این قدر در بوق و کرنا می کنید و ان یکی را نمی بینید ؟ شما مسلمانید ؟
چهل سال است که دولت ها در ایران از جیب ملت برای بقای خود هزینه کرده و می کنند. کلا سهمیه در راه تحصیل علم باید حذف شود و شورای انقلاب فرهنگی منحل شود زیرا بازده این شورا هیچ سودی برای اکثریت ملت نداشته است. اگر شخصی سلامتی خود را در راه کشور از دست داده نباید خسارت ان را با دادن سهمیه و به خطر افتادن سلامتی دیگران در دانشگاهها جبران کرد. این کار هم نخبه ها را نامید می کند و هم کل جامعه را نا سالم می کند و در اینده جبران ان دیگر امکان ندارد و یاس و نامیدی فراگیر می شود و باعث فساد می گردد و همه زیان می بینند. جبران خسارت با فراهم کردن امکانات و رقابت سالم باید انجام گیرد نه اینکه رتبه یک کنکور بدون سهمیه با رتبه صدهزار کنکور با سهمیه در یک کلاس درس بخوانند . به هردو اینها ظلم شده است و قربانی ملت است و دولت شاد و شاد.
مگر جنگ تموم نشده ؟ پس اینها کی هستن که هنوز از سهمیه ایثارگران استفاده می کنن ؟
متاسفانه یک هجمه عظیمی علیه هیات علمی دانشگاهها به راه افتاده که هر ننه قمری به خودش اجازه میده بیاد یک سری حرفهای بی اساس بزنه و دوستان رسانه ای از جمله دوستان تابناکی هم اونا رو منتشر می کنند. این سهمیه ای که این همه سر و صدا به پا کرده و البته برخی از به اصطلاح نمایندگان مردم در مجلس برای جالب توجه برای انتخابات پیش رو این داستان رو علم کردند،فقط مربوط به جابجایی دانشجو هست آنهم مازاد بر سهمیه مشارکت کنندگان در کنکور نه سهمیه قبولی در کنکور!!! این رو گفتم تا به اصطلاح ان نویسنده محترم ملتفت قضیه بشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
ساده ای بنده خدا..تابناک فقط دنبال سوژه ایه که مراجعه کننده سایتش بیشتر بشه...کار اکثر رسانه ها همینه..
یه آزمونی هم داریم بین پزشکا برگزار میشه برا ورود به رشته های تخصصبه نام آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی...اونجا هم وضع همینه ۳۰ درصد سهمیه هر رشته مختص خانواده شاهد و ایثارگره...یعنی مثلا شیراز ۷ تا دستیار چشم پزشکی میخواد ۲_۳ تاش سهمیه ای هستن....واقعا جنگ ۸ ساله ویرانگر بوده،نشون به این نشون ۳۰ سال از جنگ گذشته فرزندان سهمیه دار معزز هنوز دارن از برکاتش استفاده میکنن.
بعد از این رفتید دکتر اول بپرسیم از اول پزشکی قبول شده یا از دامپزشکی اومده رشته پزشکی !!!!!
کاملا درست گفتید . یکی از آشنایان ما دامپزشکی شیراز قبول شده بود ولی به واسطه اینکه پدرش استاد چشم پزشکی دانشگاه تهران بود رفت پزشکی تهران .
با سلام
پس از 32 سال دادن سهمیه به ایثار گران در حال حاضر کسی دیگر نمانده که از سهمیه استفاده کند سهمیه 30 درصد باید 10 درصد کنند. ایا سزاوار است کسی که 6 ماه جبهه بوده و از سهمیه کنکور استفاده نموده و پزشک شده دوباره به فرزندان و زنان این شخص دوباره سهمیه کنکور بدهند. بزارین پزشکان ما نخبگان ما باشند این حق ملت ایران است . نه کسی که در نگارش یک نامه صدها غلط املایی دارد و کنکور درس زیست شناسی 15 درصد زده است. و حالا سر کلاس پزشکی دانشگاه تهران است.نماینده مجلس هم چون خودش ذی نفع است رای به افزایش سهمیه می دهد.
بهتر است یک بار برای همیشه برای از بین رفتن شبهات و حس ناعدالتی، تمامی این نوع سهمیه ها از هر نوعی که هستند حذف شوند و هرکس بر اساس لیاقت و شایستگی خود دار دانشگاه درس بخواند!!! نه اینکه پدرش چه کار کرده یا نکرده
تابناک یک مدتی گیر داده بودی به پزشکان حالا هیات علمی ها بعدش نوبت کدوم قشر تحصیل کرده است؟ وکلا و یا مهندس ها.
اگه سر در نمی آوری خوبه دخالت نکن همه با سوادا از این مملکت میرن میمونی تو و حوضت!
تابناک فکر نمیکی داری به شعور ملت توهین میکنی با این شیوه خبر رسانیت؟؟یعنی چی میای آمار دانشجوهای میهمان و انتقالی رو با تغییر رشته جمع میزنی تا یه عدد بزرگ بدست بیاری بعد با سهمیه شاهد و ایثارگر مقایسه میکنی که نتیجه بگیری سهمیه شاهد خیلی کمه ؟!؟عجبااا...طرفداری هیچ امتیاز و سهمیه ای رو نمیکنم ولی با سهمیه شاهد از "آبیاری گیاهان دریایی دورقوز آباد سفلی"رشتشون عوض میشه به پزشکی تهران و شیراز...حالا تو گیر دادی که چرا فرزند هیات علمی انتقالی گرفته رفته شهر خودش؟!اگه میخوای به هیات علمی گیر بدی فقط به امار تغییر رشته ها گیر بده.به شعور مردم توهین نکن.
باجی که مسئولین برای دریافت مدرک دکتری و کارشناسی ارشد به استادزاده ها می دن دنبال عدالت نباشید مدارک تحصیلی مسولین و مجل تحصیل و زمان مدرک بیانگر مطالب جالبی هست بورسیه دکتری وقتی ارکان هان مختلف معرفی دادن و بابت افشا کری وزیری همچون فرجی دانا استیضا می کنند.
عدالت شعل
عدالت آموزش
عدالت ثروت
در این مملکت جایی ندارد و همه مثل هم هستیم و به یک اندازه مقضر هستیم
تصور اینکه عمدا یک امتیاز را به جای سهمیه و به شکل منفی و گمراه کننده توسط خبرنگاری ارایه گردد نهایت بی طرفی یک نویسنده با وجدان است!!
گفتن پنج برابر سهمیه .... خود نشان دهنده این است که انان در سطح بالایی ابتدا واجد شرایط بوده و قبول شده اند، در حالیکه که اگر ان سهمیه ها به شکل ٱزاد و در رقابت مشابه قرار می گرفتند اساسا قبول نمی شدند. از فرزندان شهدا و جانبازان برای رسیدن امیال خبرنگاری مایه نگذارید.
وقتی می‌گویند انجام کارهای غیر قانونی و تبعیض آمیز تو کشور سیستماتیک شده و دست به هر موضوعی بزنید متوجه تخلفی خواهید شد عده‌ای که خود از این اوضاع منتفع شده و یا می‌شوند شروع به هوچی‌گری و....... می‌کنند
یک نکته بسیار مهم :

اشکال بزرگ مملکت ما این هست که متاسفانه مسئولین ما یک مشکل اساسی را حل نمی کنند و باعث می شوند هزاران مشکل کوچک و بزرگ از دل همان مشکل زاده بشود.
فسادهای شکل گرفته حول رشته پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی از این دست مسائل است. مسئولان به دلیل نفوذ مافیای پزشکی اجازه افزایش ظرفیت به این رشته ها را نمی دهند و در نتیجه درامد این رشته ها به صورت نجومی در قیاس با دیگر رشته ها بالا رفته.
به همین سادگی
شاید عده ای ندونند که دانشگاه ازاد از اول انقلاب تا الان رشته فیزیوتراپی پذیرش نداشته
فقط دولتی و فقط هم روزانه!!!
طبیعیه که بازار کار این رشته اوج بگیره نسبت به رشته مهندسی عمران که روزگاری برای خودش ابهتی داشت و الان در هر کوی و برزن ریخته و ارزش چندانی نداره دگ
در واقع حتی رشته های پیراپزشکی هم الان از این رانت پذیرش محدود برخوردارند مثل فیزیو تراپی و تکنسین اتاق عمل و کاردرمانی و پروتز و ...
این عامل در کنار بیکاری شدید رشته های دیگر باعث شده هزاران نفر برای رسیدن به این سفره گسترده به انواع روش ها متوسل گردند تا وارد این بازار شوند. یکی صندلی می خرد، یکی سوال کنکور، یکی تبعه افغانستان می شود و دیگری برای تحصیل به خارج میره و دوباره سر فرصت بر میگرده داخل ایران انتقالی میگیره و هزار کلک و بامبول دیگه
این وسط کسی نیست از خود سوال کند اصلا چه دلیلی دارد درامد یک پزشک 40 یا 60 برابر بقیه مشاغل باشد که باعث این اتفاقات شود؟؟؟!!!
کجای دنیا این همه اختلاف درامد هست که رانت و فساد و ... درست بشه؟!
بین رشته دامپزشکی وپزشکی خیلی اختلاف رتبه وجود نداره که تابناک خودش رو مشغول به این خبر کرده یعنی اونی ک دامپزشکی قبول شده توانایی ولیلقت پزشکی رو هم داره مشکل اینجاست که افرادی با استفاده از سهمیه های شاهد وجانبازی وایثارگری از رتبه های حتی خیلی بالا مثلا 100000 سر از پزشکی درآوردن اینا چه جوری بعدا میخان پزشک خوبی باشن
ایکاش همون دانشجوهای دامپزشکی میرفتن پزشکی لااقل میدونیم که سواد دارن
دوست عزيز نويسنده مقاله بهتر است كمي رياضي بياموزند. در هر سال كمتر از ٢٠٠٠ نفر از اين امتياز استفاده كرده اند كه مربوط به تمام رشته ها و مقاطع است. سهميه ٢٥ درصدي به مفهوم ١٠٠ هزار نفر در هر ٤٠٠ هزار نفر است. به علاوه فرزندان اعضاي هيات علمي حداقل دامپزشكي قبول شوند تا بروند پزشكي يعني در منطقه يك حداقل ٥٠٠٠ شده باشند در حالي كه با سهميه شاهد و ايثارگر با درصدهايي معادل رتبه ٢٠٠٠٠ منطقه يك مي توانند تشريف بياورند پزشكي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
مهمترین شرط سهمیه ایثارگران کسب ۸۵ درصد نمره فرد قبولی است که اگه کسب نشه این سهمیه به مناطق اختصاص پیدا میکنه که اکثراً هم به سهمیه مناطق اضافه میشه طبق آمار، چرا با هوچی گری قصد دارید حق کشی که هیئت علمی انجام میده رو روش سرپوش بزارید؟ کسب ۸۵ درصد نمره پزشکی از قبولی در دام پزشکی بسیار سخت تر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
در جواب به فرد ناشناس که گفته جانبازان باید ۸۵درصدو بیاورند باید بگم ،مثل اینکه تو باغ نیستی!!اول برو دفترچه کنکورو بخون بعد بیا بگو ۸۵درصد!!!فرزندان جانبازان باید ۷۰درصد نمره را بیاورند و ۷۰درصد نمره(تراز)یعنی فرزند جانبازی با تراز ۷۰۰۰مثل فردی با تراز ۱۰۰۰۰قبول می‌شود که بین این دو تراز اختلاف رتبه ای در حدود ۴۰۰۰۰تا وجود دارد پس الکی خودتو به این در اون در نزن که سهمیه جانبازانم کم و جزئی جلوه بدی .زبل خان.راسنی اون ۸۵درصدم چند بار رفته مجلس برای تصویب اما چون نمایندگان محترم اکثرا جانباز هستند هر بار بهش رای منفی دادند،.قابل توجه بعضیا
من با سهمیه ایثارگران مخالف نیستم اما سهمیه این عزیان باید علاوه برسهمیه عادی باشد یعنی 6000 نفراز طریق رقابت کنکور و همه فرزندان شاهد علاوه براین تعداد به رشته پزشکی بروند اینطوری بسیاری از نخبگان هم قبول می شوند وحسرت استعداد وزحمات چندین ساله خودرا نمی خورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
نتیجه این جمله شما که فرمودید:من با سهمیه مخالف نیستم ولی... همین شرایط فعلیه کشوره...چون سهمیه فرزندان شهدا و ایثارگران طبق گفته خودشون و سازمان سنجش همین الانم مازاد بر سهمیه دانشگاهاست، ادعاشون میشه این هزینه صندلی ها از طرف بنیاد شهید و .. پرداخت میشه...هرچند همه میدونیم اینا همش کشکه...
با سلام
بار دیگر نمی دانم چه شده است که برای انحراف افکار عمومی بحث سهمیه اعضا هیئت علمی مطرح شده است. من عضو هیئت علمی هستم. در دانشگاه ما بیایید بررسی کنید چند نفر میهمان یا منتقل می شوند و چند نفر از آنها فرزندان اعضا هیئت علمی هستند. یکبار برای همیشه همه سهمیه ها و انتقالی و میهمانی را قطع کنید (همه سهمیه ها و انتقالی و...) و گزینش دانشجو را نیز شفاف کنیدفرزندان اعضا هیئت علمی نیز یکی از آنها هستند.
آیا سهمیه استخدامی که در بقیه دستگاهها و سازمان های دولتی هست که بسیاری از دانشجویان بنده به صورت مستقیم یا غیر مستقیم استفاده کرده اند جزئ بی عدالتی هست یا نه؟ آیا بقیه امتیاز هایی که بقیه ادارات به کارکنان خود می دهند نیز هست یا نه؟
چرا طوری وانمود می کنید که همه مشکلات فقط به دلیل این امتیاز نه سهمیه است. روزی با حقو ق های نجومی و روزی با سهمیه افکار جامعه را منحرف می کنند(از ما گفتن که این حرفخیلی از اعضا هیئت علمی است)

افرادی که این مباحث را مطرح می کنند خوبست در نظر بگیریند در مورد اعضا هیئت علمی دانشکاهها صحبت می کنند که فرزندان آنها را آموزش می دهند و کسانی هستند که به حقوق ناچیز در مقایسه با حقوق سایر ادارات با مدرک مشابه و میزان زحمات مشابه ساخته اند
حال برای فریب افکار عمومی یک روز حقوق آنها را نجومی می گویند و انتظار دارند بعد از حداقل 25 سال تحصیل (در بهترین شرایط) و قبولی در آزمون های سخت با بالاترین مدرک حقوقی برابر پایین ترین کارمند ادارات داشته باشند.
دوستان بنده در شرکت های وابسته به دولت! و همچنین بخش خصوصی با مدرک لیسانس به مراتب درآمد بالاتری از بنده با مدرک دکترا دارند

بیایید همه امتیازات را قطع کنید و همه را به صورت شفاف با نظارت عمومی به رقابت بگذارید.

دانشجویانی که با سهمیه های دیگر می آیند به مراتب ضعیف تر از فرزندان اعضا هیئت علمی هستند همان هایی که غوغاسالاری می کنند جز این گروه ها هستند.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
عضو هیئت علمی مصداق بارز فریب افکار عمومی خودت هستی که بدون حل هیچ کدام از مشکلات مملکت ماهی 7-8 میلیون از پول نفت امثال من رو میگیری وقت جوون های این مملکت رو بابت مقاله های چرند میگیری تسهیلات برای بچه هات میگیری وام های کم بهره از دانشگاه میگیری ...
باید ضرب المثل "گیرم پدر تو بود فاضل "را از فرهنگمان حذف کنیم.

در کل سهمیه باید بصورت کلی بر چیده شود و سوالات کنکور نیز صرفا محدود به کتاب های درسی باشد تا دکان یک مشت سود جو بسته شود.
برای رشته های پر طرفداری مثل پزشکی نیز به جای دیپلم کارشناسی در نظر گرفته شود و داوطلبین این رشته پس از تحصیل در رشته هایی مانند پرستار ی و مامایی و مشابه با داشتن سابقه کار وارد این رشته شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
نفست از جای گرم بلند میشه ها...همین الانشم ۷ سال پزشکی عمومیه،۲ سال سربازی،۴ سال تخصص...تو میخوای یه ۴ سال دیگه هم بهش اضافی کنی؟؟؟
اینقدر کامنت الکی گذاشتید ملت که میترسم حرف من که دو کلام حرف منطقی است به چشم نیاد! اول اینکه کل پزشکی رانته! چرا؟! چون همین سهمیه ها نشون میده که هرکم استعدادی فقط کافیه بعنوان دانشجو در این رشته پذیرفته بشه بعد ازون مهم نیست که چه دانشگاهی باشی و چقدر باهوش یا با پشتکار باشی براحتی مدرکو میگیری و پول پارو میکنی! ولی مثلا اگر شما یک دانشجوی بی استعدادی باشی و مثلا برق شریف ثبت نام بشی چه با رانت چه بی رانت بعد دو ترم مشروط میشی و اخراج! بنابراین بجای گیر دادن به فرزندان اساتید یا شهدا و ایثارگران عزیز، سهمیه ورودی این رشته رو زیاد کنید تا رانت شکسته بشه، بجای این حرفها دنبال شاخصهایی باشید که در آن میزان سلامت مردم افزایش پیدا کنه نه هزینه های سلامت ملت و درامد پزشکان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
خوبتو فکر میکنی اینا خودشون درس پاس میکنن؟؟اینقدر دفتر نمایندگی... تو دانشگاه هواشونو داره که حد نداره..اگه واحدی رو هم بیوفتن که اتفاقا کم هم نمیوفتن تابستونا دانشگاهای خاص کلی واحد مخصوص خانواده های شهدا و ایثارگر ارائه میدن که پاسشون کنن..
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
در دانشگاه علوم پزشکی ، رتبه ۲ با رتبه ۸۷۹۴۸ هم‌کلاس و هر دو پزشکی می‌خوانند؛ اولی بدون سهمیه و دومی با سهمیه_ایثارگران ۲۵درصد/ (معاون آموزشی دانشگاه دیروز در نشست خبری این عدد را اعلام کرده‌است)
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
ای عقل کل مشخصه حسادت بدی نسبت به افراد تجربی داری اولا استعداد در رشته پزشکی بسیار مهمتره تا برق چون با جون آدم سرکار داره و الان اگه هم خطاهای پزشکی زیاده به خاطره همین سهمیه هاست تو هم نشون دادی یه تنبل حسود سهمیه داری.اتفاقا طویله نیست که یه سری الدنگ بی استعدادی چون تو وارد این رشته های حساس بشه
اگر رتبه آخرین فرد پذیرفته شده رقم نجومی باشد (که با اعمال سهمیه ها طبیعی است)اگر اشتباه نکنم 90 درصد یا 92 درصد به راحتی کسب می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
چرا از چیزی که خبر ندارید حرف می‌زنی.فرد باید ۹۲/۵درصد فرد بدون سهمیه منطقه زندگی خودش را بیاورد مثلا اگر کسی در منطقه ۲زندگی می‌کند باید ۹۲/۵درصد منطقه ۲را بیاورد
کلا با سهمیه مخالفم. بدانید و آگاه باشید که سهمیه ایثارگران بسیار تبعیض آمیزتر است اما چون زورشان نمیرسد از این سهمیه شروع کرده اند اما باز بدانید و آگاه باشید که این سهمیه مثل شاهد یا ایثاگر یا مناطق محروم نیست که صندلی فرد دیگری را اشغال کند بلکه اضافه بر سازمانن است بر عکس سهمیه های دیگر که جای جوانان با استعداد را تنگ میکند. قدری هم انصاف داشته باشیم. اگر قرار بر اصلاح است اولویت باید حذف سهمیه های اشغالگر باشد تا سهمیه هیات علمی. برای اصلاح سهمیه هیات علمی هم پیشنهاد میکنم فقط به فرزندان اعضای دارای رتبه دانشیاری به بالا و آن هم فقط در رشته و دانشگاه پدر داده شود نه اینکه یک عضو هیات علمی پیمانی دانشگاه عیر انتفاعی با درجه استادیاری بتواند فرزند خود را به شهر تهران و رشته لوکس بیاورد. فقط همان رشته در همان دانشگاه پدر. مثل مریت استخدام در همه دستگاههای دولتی که برای فرزندان پرسنل اون سازمان قايل می شوند.
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
استاد کارشناس سهمیه یا هر امتیازی تحت هر نامی برای هر کسی باید لغو شود این نظر من شهرونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
بنده پیشنهاد سختگیرانه دارم فقط برای اساتید با مرتبه علمی استاد تمامی و حداقل پانزده سال سابقه کار فقط اجازه انتقال به دانشگاه و رشته تحصیلی محل خدمت والدین داده شود
به همه اجازه بدن تا وارد پزشکی بشن،باید اونقدر پزشک زیاد بشه که بشه مثل مهندسی
تو چی؟ادب؟شعور؟داری؟میدونی چیه اصلا.
لطفا دقت نمایید اصلا سهمیه ای در کار نیست. فقط جابجایی و تغییر رشته است انهم با کسب 90 درصد نمره آخرین. فرد برای انتقال و 92 و نیم درصد برای تغییر رشتهِ دقت کنید با 70 درصد و سهمیه مشخص خیلی فرق دارد. بنظر می رسد قصد فریب افکار عمومی و کسب رای را دارند بخصوص توکلی.
پاسخ ها
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
جابجایی و تغییر رشته باید برای همه باشد مگر همه ما اهل این کشرو نیستیم نباید حتی جابجائی و تغییر هم باشد باید همه امتیازات لغو شود
لطفا عادل باشید:
1- اعضای هیئت علمی سهمیه ندارند. بلکه تسهیلاتی دارند که پس از قبولی با رتبه اصلیشون قابل استفاده است. در صورتی که ایثارگران صهمیه برای انتخاب دارند.
پس از 28 سال از ذهنم خارج نمیشه که من که شاگرد اول کلاس بودم رشته کشاورزی قبول شدم ولی دو نفر از دوستان که سهمیه رزمندگان داشتند و حتی سال اول دیپلم ردی شدند سال بعدش پزشکی و داروسازی قبول شدند.
چرا تا بحال کس جرات نکرده در مورد این سهمیه نظر بده؟
فرزندان هیئت علمی اگر رتبه بالای 2000 داشته باشه پزشکی قبول نمیشه تا بتونه جابجا بشه و لی دوستان سهمیه ای با 10000 و 200000 هم پزشکی قبول میشن.
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
تسهیلات!
برای چی باید تسهیلات داشته باشی؟!!!!
چیکار کردید برای مملکت ماهی 10 میلیون میریزن تو حسابتون از پول نفت مون!
چرا فکر می کنید دامپزشکی ارزش کمی دارد. برای قبولی در دامپزشکی باید رتبه خوبی داشته باشید. اما در مورد فرزندان هیات علمی؛ برای انتقال 90 درصد و برای تغییر رشته باید 92 و نیم درصد نمره آخرین نفر را بدست بیاورد. و اصلا سهمیه ای در کار نیست. لطفا افکار عمومی را گول نزنید و با سهمیه مشخص شاهد و ایثارگر مقایسه نکنید.
این هم نوعی حرام خوری است .............رانت خوری است ......مال مردم وحق الناس خوری است ..............ولعنت ونفرین خدا بر کسانی که خوراکشان این هاست......................
اینجانب فارغ التحصیل کارشناسی شیمی پلی تکنیک تهران و کارشناسی ارشد متالورژی از دانشگاه تهران، اگر یک درصد هم احتمال داشت برای دکتری ایران بمانم با خواندن این خبر همان یک درصد هم دود شد و رفت هوا
سهپیه‌، خودی، غیر خودی، رانت، فساد مالی، عدم پرداخت مالیات ...مردم چه بگویند با این همه بی عدالتی؟
1-اگرلیسانس وبالاتر وبخصوص کم سواد خیانت نابخشدنی است گرفتن دانشجوی سهمیه به هر علت شامل این خیانت میشود که سالها در حال اجراست2-سالها قبل اگر فرزند استادی با کنکوردر دانشگاه دولتی قبول میشد در همان رشته به محل اشتغال استاد منتقل میشد یواش یواش قدرتمندان آنرا شامل دانشگاه آزاد بعد آزاد به دولتی وحتی بعضی بچه را میفرستادند دانشگاه کیلویی خارج مانند ارمنستان و..... بعد منتقل میکردند آخرین نور الا نور هم دامپزشکی قبول شو بیا پزشکی یعنی ارزش انسان ومگس برابراست مسولین کلاه بالاتر ببرند برای رفع سوء تفاهم میکنم بچه های بنده همه کنکوری و موفق درخارج لذا ازاین خیانت مبرا هستم
هنر خوار شد جادویی ارجمند،نهان راستی آشکارا گزند
چند روزی هست که دارم رمان جنگ و صلح نوشته تولستوی رو میخونم ضمن لذت بردن از این شاهکار ادبی متوجه این موضوع شدم که فضایی که نویستده از روسیه تزاری اون زمان به تصویر کشیده چقدر شبیه به روزگار امروز ماست،متاسفانه
اعضای هیئت علمی که کامنت گذاشته اید حقوق ما در حد یک کارمند ساده است، لطفا با طرح یک معادله ی ریاضی به بنده توضیح بدهید چطور می شود با حقوق یک کارمند ساده، خودروی 800 میلیون تومانی خریداری نموده و در محله ی ولنجک خانه خرید؟
باسپاس
دانشجوی کارشناسی ارشد بورسیه ی دانشگاه خوارزمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
دانشجوی کارشناسی ارشد تو با حساب ساده نشون بده همه اعضای هیات علمی خودروی هشتصد میلیونی و خانه در ولنجک دارن
بابا همه می دانید که خیلی از دروس تدریس شده در مدارس ایران بی فایده است. همه می دانید که اغلب سوالات کنکور پوچ و فقط برای بازار گرمی موسسات کنکور است. تفاوت قبولین پزشکی با دامپزشکی فقط یکی دو سوال چرت و پرت است.مطمئن باشید هیچ تفاوتی ندارند. تازه بچه های دامپزشکی خیلی وقت ها موفق ترند. زیاد حساس نباشید این بحث ها فقط رد گم کنی اختلاس گران واقعی است
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
اتفاقا سوالات خیلی هم استاندارد و هوش و دقت و سرعت اشخاص رو اندازه میگیره..فرق تیم اول جدول لیگ برتر در سال بعضی اوقات به خاطر یک گل خورده کمتره.اصلا میخوای پذیرش رو اینجور بزارن که هر کس هیکل درشت تر و قشنگ تری داشت وارد رشته های درجه یک بشه
اوه اوه اوه ایثارگران خیلی زیادن خیلی زیاد
چرا از سهمیه ی منطقه 3 و منطقه 2 چیزی نمی گید؟!!! اگر قرار نبود که این فارغ التحصیلانِ منطقه 3 و منطقه 2 به روستاها و شهرستانهایشان برگردند؟ ولی پزشک شدند و مهندس شدند و در بهترین مناطق تهران مطب زدند و تعداد زیادشان نماینده مجلس شدند و وزیر و مدیرکل در تهران ماندند
دانشجوی محترم کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی
با سلام
باید بپذیرید که اعضا هیئت علمی جزئ با سوادترین افراد جامعه و ضمنا جزئ افراد با هوش و نخبه مملکت هستند که مثل سایر افراد با هوش جامعه اگر وارد فعالیتهای دیگر شوند توان ایجاد درآمد برای خود را دارند وضمنا شاید فردی که مد نظر شماست ارث پدری داشته چرا جامعه ما اینچنین شده است؟
دانشجوی محترم تصور شما در مورد استاد خودت چیست؟ اگر ساده برخورد می کند و ساده می گردد و وقت خود را برای جامعه می گذارد با حقوق مشخص، دلیل بر عدم توان کسب درآمد های دیگر توسط وی نیست. فقط یک مشاوره به مراکز صنعتی و تجاری کافی است تا درآمد خوبی برای وی ایجاد کند چون توان ذهنی آن را دارد. قسمت عمده درآمدها علم محور هستند و دانش بنیان که نه سرمایه ای می خواهند و نه ساختمانی و نه... فقط توانایی ذهنی می خواهند. مگر بیل گیتس کارخانه و... دارد، مگر بزرگترین رسانه جهان(یوتیوب) ایستگاه رادیو تلویزیون دارد و... اما چه درامدهایی دارند.
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
هیچ کدام از اینها دلیل نمی شود که انان سهمیه داشته باشند اگر می توانند بروند و مایکروسافت ایجاد کنند یوتیوب ایجاد کنند ولی حق ندارند سهمیه داشته باشند و حق فرزندان با استعداد این مرز و بوم را پایمال نمایند مگر دوران ساسانیست که نظام طبقاتی داشته باشیم
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
هیئت علمی های اینم ملکت هیچ چیزی نداشتند جزء تو تا
مقاله و پارتی خوب
شما ها وقت تون رو برای جامعه نمیگذارید حتی برای مقاله هایی هم که میدید نمیگذارید چون پدر دانشجوهاتون رو در میارید که مقاله بدن اسم شما رو به زور بزنن روش استاد من میگه درس تو پاس نمیکنم تا مقاله بدی
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
اگر توانشو داشتید حتما میرفتید پروژه میگرفتید داتان اینه که غیر از تخته سیاه کردید چیزی بلد نیستید اصلا چیزهایی که بلدید برای حل مشکل مراکز صنعتی و تجاری نیست فقط مال مقاله دادنه چون فکر کردی تو تابناک کسی این مسائل نمیدونه اومدی اینجا این حرفها رو میزنی من که خودم دانشجو دکترا هستم میدونم چه دانشگاه ها چه فاجعه ای در حال رخ دادنه
به نظر می رسد تا مادامیکه ظرفیت سه رشته را افزایش ندهند این معضل و مشکلات هست. باید تا مادامیکه فرزندان این ملت در رقابت شدید برای این سه رشته هستند دانشجو از هیچ کشوری پذیرش نکنند. این پذیرش از دیگر کشورها باعث شده که مردم خود را حقیر کنند و با تغییر تابعیت تخلف کنند.
این سهمیه فقط مربوط به اساتید دانشگاه نمی باشد بلکه شامل بسیاری از ارگانهای دیگر نیز می شود واز طرفی فقط در دانشگاه آزاد اتفاق نیفتاده که دکتر لاریجانی به دانشگاه آزاد التیماتوم داده بلکه در دانشگاههای علوم پزشکی سرار کشور دانشجوی دامپزشکی زاهدان را به علوم پزشکی بجنورد منتقل نموده اند در دانشگاه تهران اصفهان و شیراز و سرار کشور به طور وضوح مشهود می باشد
دامپزشکی زابل سراسری با رتبه های بالای بیست هزار کشوری قبول میشن و بعد پزشکی میخونن!!
این رو با سهمیه ایثار گران که باید ۸۵ درصد نمره افراد قبولی که رتبه های زیر سه هزار مناطق رو دارن مقایسه کنید! قبولی برای فرزندان هیئت علمی بسیار ساده تر از سهمیه ایثار گران برای رشته های پزشکی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تمومش کن دیگه خسته نشدی این همه حرف بی منطق و بی اساس و پایه زدی؟؟؟!بس کن دیگه!!
لااقل تونسته یه دامپزشکی رو قبول بشه مورد داشتیم (اون قدیما) طرف با سه تا تبصره تجدیدی دیپلم برق امیرکبیر قبول شده!
با احترام به دوستانی که نظر داده اند سهمیه هیئت علمی برای حابحایی دانشجوست به حز دانشگاه ازاد
در ضمن سهمیه 5 درصد و 25 درصد و 30 درصد ایثارگران جانبازان نیروهای مسلح حافظان قران و شهدا نقض اشکار قانون اساسی و به دور از عدالت است
مشت نمونه خروار است این نمونه کوچک رانت میباشد...
این یعنی ما مردم را به چشم دام وطیور نگاه میکنند...
سلام، هر نوع سهمیه ایی در ورود به دانشگاه ظلم و اجحاف در حق دانش آموزانی است که با هزار امید و آرزو درس می خوانند و تلاش می کنند و در واقع تازه می خواهند وارد اجتماع شوند و با یک ظلمی که در حقشون روا شده مواجه می شوند و اکثرا سرخورده شده و توجه به حجم بیکاران پس از تحصیل هم بی انگیزگی و بی تفاوت را چند برابر می کند و به همین دلیل اکثرا فقط دنبال گذراندن اوقات دانشجویی می شوند و علاوه بر افت تحصیلی جدی رو به کارهای خلاف عرف و شرع می آورند.
استادی که توجیه می کند نصف کلاس نسبت به فرزندش بیسوادتر است و برای دادن نمره این امتیاز را به ایشان داده اند آیا بچه های سایر اقشار با بچه خودش مقایسه کرده؟
اکثر مصوبات اینچنینی فقط با دید منافع شخصی در مسئولین و متولیان بتصویب رسیده و اجرا شده، طرف خواسته بچه اش را جابجا کند یا از یک دانشگاه بی کیفیت پولی از یک کشور گمنام بیاورد داخل کشور و یک دانشگاه معتبر، یک قوانینی مصوب می کنند و آینده فرزندان دیگران اصلا برایشون مهم نیست...
براد ژن خوب از دامپزشکی دانشگاه اصفهان به رشته پزشکی دانشگاه تهران منتقل شد
اینکه ناراحتی نداره . شما یک جایی در کشور معرفی کنید که مشکل نداشته باشه . دانشگاه ها هم مانند بقیه .
نویسنده محترم این مقاله بد نیست اطلاعاتشون رو در زمینه این تسهیلات نه سهمیه زیاد کنند بعد یک مشت دروغ به خورد ملت بدن!! بعد هم همسران اعضا هیئت علمی نمیتونن از این تسهیلات استفاده کنن ....
با احترام به همه دیدگاهها ونظرات دوستان.
اگر کمی بررسی کنید متوجه خواهید شد که در تمام کشورهای مختلف ازجمله اروپایی که نظامیان یا داوطلبانی که در جنگ آسیب می بینند امتیازات ویژه وزیادی بمراتب بیشتر از کشور ما برای فرد یا خانواده آن ازجمله در زمینه تحصیلات در نظر میگیرند لذا قانون خدمات یا سهمیه به ایثارگران حق قانونی آنهاست.
شما هیئت علمی ها ماهی بین 5 تا 15 میلیون میگیرید راحت ترین شغل این مملکت رو دارید باید هفته ای چهل ساعت در دانشگاه کار کنید ولی هر وقت میاییم در اتاقتون رو میزنیم نیستید بیرون دانشگاه دنبال ساختمان سازی ! با وام های مفت دانشگاه هستید ! هیچ کدام از مشکلات این کشور رو حل نمیکنید و یک مسیر یک طرفه از پول مالیات های مردم به سمت خودتون باز کردید هر ماه دارید حقوق میگیرید بدون اینکه به کسی جواب پس بدید اصلا چرا باید بچه های شما سهمیه داتشه باشند؟
چند ماه پیش دو تا از استاد های دانشگاه ما بازنشسته شدند نزدیک یک میلیاردو نیم پاداش بازنشستگی شون بود
در دانشگاه های آمریکا هر استادی اگر سالی 200 هزار دلار پروژه برای دانشگاه نیاره از دانشگاه لگد پرتش میکنن بیرون! شما ماهی چند میلیون تومن حقوق ثابت برای چی میگیرید؟
این استادهایی که کامنت گذاشتید واقعا فکر میکنید ماها نمیفهمیم داستان چیه؟ دانشگاه درست شد
1- مشکلات کشور رو حل کنه
2- جوانان رو برای ورود به بازار کار آموزش بده
هیچ کدوم رو شما استاد ها انجام نمیدید.
بهترین سالهای زندگی بهترین قشر این مملکت رو میگرید مقاله بدید که به هیچ درد این مملکت نمیخوره که فقط یک عنوان مثل استاد یاری رو به دانشیاری برای خودتون افزایش بدید و سرتون بگیرید بالا حس کنید به آدم بسیار مهمی در این کشور تبدیل شدید !
درسهایی که درس میدید دست نوشته های مرحوم نیوتن هستش که به درد بازار ایران نمی خوره
10 درصد استادهای این مملکت پروژه های مملکت رو انجام میدن بقیه فقط سربار این مملکت هستند تخته سیاه میکنن ماهی 10 میلیون میگیرن !
تا حالا فکر کردید بود نبود شما استاد ها هیچ فرقی به حال این مملکت نمیکنه
کدوم مشکل این مملکت رو حل کردید
آلودگی هوا؟ خشکسالی ؟ ترافیک؟ خودرو سازی ؟ قطعات هواپیماهای مسافربری ؟ مدیریت ناکارآمد کشور؟ ..
مبارزه با فساد و رانت خواری؟ (البته این یکی رو که میدونم میتونستید هم حل نمیکردید از همین سهمیه هاتون مشخصه)
اگر همین الان کل استادید این مملکت رو اخراج کنند بیشترشون دیگه هیچ شغل دیگه ای نمی تونن پیدا کنن !
200 هزار نفر استاد دانشگاه تو این مملکت داریم فقط 20 هزارتاشون دارن یک مشکلی رو حل میکنن
ما رشد علمی نمیخواهیم ما المپیاد نمی خواهیم ما مقاله نمیخواهیم این چرندیات رو خود استادهای دانشگاه برای مردم گنده کردن
ما میخواهیم استادها ی دانشگاه بابت پولی که از مالیات های مردم میگرن مشکلات واقعی این مملکت رو حل کنن
اگر عرضه علمی دارید برید ماشینهای ایران خودرو رو درست کنید!
اولا جنگ سال 67 تمام شد اگر فرزند شهیدی هم باشد الان بالای 40 سال است ودر خصوص سالانه در دفاع امنیت بطور متوسط 30 شهید هم داشته باشیم میشود اگر دو فرزن هم داشته باشند میشود 60 نفر سهمیه 5 درصدی هم خودش باعت میشود فرزندان ایثارگر که کلا 70 هزار نفر باشد چنان تعقیری ایحاد نکند
مورد توجه مسئولین محترم ........خواب هستید یا بیدار ........کر هستید یا شنوا ............احمق هستید یا حریص ...........مال خودم مال خودم .مال مردم هم مال خودم .هستید .توجه کنید به این نظرات مردم
سهیه های ایثارگران وشاهد است که بنیان علمی این کشور را نابود کرده استو کسی جرات بیان انرا ندارد.
آزاده های عزیز وزن وبچه هاشون رواز قلم انداختی درضمن اینها فقط سهمیه کنکور ندارن موقع سربازی، موقع استخدام، موقع...
باسلام به نظر بنده هرگونه سهمیه یعنی در یک ماراتن چند صدمتر عده ای رو جلوترببری کجای این عدالته.خدایا کی این سهمیه ها تموم میشه گناه بچه من چیه که من شهید نشدم یا من پرستارم و عضو هیات علمی نشدم.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی