بازدید 4963

لاریجانی: ترامپ زیر میز زد!

دکترلاریجانی با اشاره به تفاهمنامه‌های آمریکا برای مذاکره با ایران، گفت: اوباما تقاضای مذاکره با هدف حل مشکلات را داشت و بر دو موضوع غنی سازی هسته‌ای ایران و برداشتن تحریم‌ها در این مذاکرات تاکید شد، اما ترامپ آمد و زیر میز زد.
کد خبر: ۹۲۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰ 13 October 2019
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله سوریه از طریق نظامی گری حل نخواهد شد، گفت: قبل از آغاز جنگ در سوریه و یمن پیشنهاد گفتگوی سیاسی دادیم، اما برخی از کشور‌ها بر جنگ اصرار داشتند.

به گزارش خانه ملت دکتر علی لاریجانی بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۲۱ مهرماه) در حاشیه صدوچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با سلیمن شینین رئیس پارلمان کشور الجزایر دیدار و گفت: وگو کرد.

قرابت بسیار میان ایران و الجزایر

بنابراین گزارش رئیس مجلس در این دیدار با بیان اینکه قرابت میان ایران و الجزایر بسیار است، گفت: ملت الجزایر ملت رشیدی است به همین دلیل مسائل داخلی شان به زودی حل خواهد شد.

دکتر لاریجانی افزود: مواضع الجزایر نسبت به مسئله فلسطین ارزشمند است و در سایر مسائل ایجاد شده طی سال‌های اخیر تاثیرگذار بوده است.

پیشنهاد گفتگوی سیاسی در رابطه با سوریه و یمن

رئیس مجلس با اعتقاد به اینکه موضع الجزایر در رابطه با سوریه و عراق خوب بوده است، اضافه کرد: قبل از آغاز جنگ در سوریه و یمن، پیشنهاد گفتگوی سیاسی دادیم، اما برخی از کشور‌ها اصرار بر جنگ داشته و گزینه نظامی گری را مطرح کردند، اما مسئله سوریه از طریق نظامی گری حل نخواهد شد.

ترامپ زیر میز زد!

دکترلاریجانی با اشاره به تفاهمنامه‌های آمریکا برای مذاکره با ایران، گفت: اوباما تقاضای مذاکره با هدف حل مشکلات را داشت و بر دو موضوع غنی سازی هسته‌ای ایران و برداشتن تحریم‌ها در این مذاکرات تاکید شد، اما ترامپ آمد و زیر میز زد.

وی تاکید کرد: اتفاق خطرناکی است که آمریکا هر وقت دلش بخواهد هرکاری می‌کند و کشور‌های دیگر یا تماشا می‌کنند یا با حرف زدن حمایت سیاسی دارند مانند اروپایی‌ها که فقط حرف می‌زنند، اما به حرف‌های خود عمل نمی‌کنند.

الجزایر یک دهم جمعیت خود را در راه آزادی تقدیم کرده

همچنین در ادامه این دیدار رئیس پارلمان الجزایر با بیان اینکه الجزایر یک دهم جمعیت خود را در راه آزادی تقدیم کرده است، گفت: در سایه وجود این بخش، بحث آینده الجزایر پایدار و روشن است.

وی بیان کرد: لازم است قدردان تمام افرادی باشیم که در مسیر عدالت و سیاست آزادی خواهانه، الجزایر را همراهی کردند.

رئیس پارلمان الجزایر عدم پذیرش دخالت نظامی در کشور‌ها را به عنوان سیاست خارجی الجزایر مطرح کرد و افزود: سیاست خارجی الجزایر مبنی بر گفت: وگو و برقراری ثبات در منطقه است به همین دلیل از حاکمیت و استقلال کشور‌های یمن و سوریه دفاع کرده و حامی حفظ تمامیت ارضی آن‌ها است.

ضرورت گسترش روابط تجاری الجزایر با ایران

وی بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی و تجاری الجزایر با ایران تاکید کرد و افزود: تحریم‌های بانکی ایران می‌تواند مانعی بر سر این همکاری‌ها باشد لذا پیشنهاد می‌کنم برای رفع این موانع فکری کنیم.

حمایت؛ موضوع الجزایر در رابطه با فلسطین

رئیس مجلس الجزایر موضع کشور خود در برابر فلسطین را حامی عنوان کرد و ادامه داد: مخالف سیاست‌های آمریکا در فلسطین بوده و همه در کنار مردم خواهیم ماند.

وی ادامه داد: وضعیت کشور‌های پیرامون ملتهب است به همین دلیل تلاش‌هایی برای ثبات در منطقه داشته و در مسئله لیبی تلاش می‌کنیم راه حل داخلی مبنی بر گفت: وگو بین طرفین را در پیش بگیریم تا لیبی بتواند دوباره دولت خود را ایجاد کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی