بازدید 9587

نظر شرکت کنندگان در یک نظرسنجی درباره یارانه‌ها

29.5درصد شرکت کنندگان در یک نظرسنجی گفتند همچنان پرداخت یارانه را ادامه بدهید؛ به ثروتمندان هم بدهید
کد خبر: ۹۲۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 13 October 2019

نتایج یک نظرسنجی که اواخر شهریور امسال انجام شد نشان می‌دهد ۶۷درصد مردم خواستار حذف یارانه ثروتمندان هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این نظرسنجی به صورت ملی و با حجم نمونه ۴۵۰۹ نفر در نقاط شهری و روستایی کشور انجام شده و قابل تعمیم به کلیه شهروندان بالای ۱۸ سال سراسر کشور است.

۵۱ درصد نمونه مرد و ۴۹ درصد زن بوده‌­اند. ۳۰.۸ درصد پاسخگویان در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ ساله، ۴۲.۵ درصد دررده سنی ۳۰ تا ۴۹ ساله و ۲۶.۶ درصد نیز در رده سنی بالای ۵۰ سال بوده‌­اند.

نتایج نظرسنجی نشان می­‌دهد در مواجهه با سؤال «اگر جای دولت بودید، برای پرداخت یارانه نقدی در شرایط فعلی، کدام یک از سیاست‌های زیر را اجرا می‌کردید؟» ۴۹.۳ درصد پاسخگویان گزینه «حذف یارانه خانوارهایی که در ماه درآمد زیادی دارند» را انتخاب کرده‌­اند و ۱۷.۲ درصد نیز اعلام کرده‌­اند یارانه همه افراد جامعه به جز افرادی که شدیداً نیازمندند باید حذف شود.

۲۹.۵ درصد نیز معتقدند روند فعلی باید ادامه پیدا کند و یارانه به همه افرادی که الان یارانه می­‌گیرند باید داده شود. ۴ درصد پاسخگویان نیز پاسخ مشخصی به این سؤال نداده‌­اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می­دهد بین نظر ساکنان روستاها با ساکنان شهرها تفاوت چندان زیادی وجود ندارد به این ترتیب که ۲۹.۳ درصد شهری‌­ها و ۳۰.۳ درصد روستایی‌­ها خواهان این هستند که یارانه به همه افراد پرداخت شود. همچنین ۴۸.۲ درصد شهری‌­ها و ۵۲.۳ درصد روستایی­‌ها معتقدند یارانه خانوارهایی که درآمد زیادی دارند باید حذف شود و در نهایت ۱۸ درصد شهری‌­ها و ۱۴.۹ درصد روستایی­‌ها معتقدند باید یارانه همه به جز افرادی که شدیداً نیازمندند حذف شود. همچنین تفاوت معناداری بین نظر کسانی که سرپرست خانوار بوده­‌اند و کسانی که سرپرست خانوار نبوده­‌اند در این زمینه وجود ندارد.

در ادامه نظرسنجی در یک سؤال باز (بدون ارائه گزینه) از پاسخگویان پرسیده شده است: «اگر قرار باشد یارانه پولدارها قطع شود، به نظر شما خانوارهای چهار نفره ای که درآمد آنها بیش از چند میلیون تومان باشد باید حذف شوند؟» این سؤال با دو سناریوی «در صورتی که مالک منزل مسکونی باشد» و «در صورتی که مستأجر باشد» از پاسخگو سؤال شده است.

نتایج نظرسنجی حاکی از آن است که در سناریوی دارای منزل مسکونی، ۲.۲ درصد گفته‌­اند اگر خانواده­‌ای دو میلیون یا کمتر در ماه درآمد داشته باشد یارانه­‌اش باید قطع شود.

۶.۷ درصد درآمد بین ۲ تا ۳ میلیون، ۱۱.۴ درصد درآمد بین ۳ تا ۴ میلیون، ۱۹.۳ درصد درآمد بین ۴ تا ۵ میلیون، ۱۲ درصد درآمد بین ۵ تا ۶ میلیون، ۹.۶ درصد درآمد بین ۶ تا ۷ میلیون، ۹.۲ درصد درآمد بین ۷ تا ۸ میلیون، ۱.۸ درصد درآمد بین ۸ تا ۹ میلیون، ۱۴.۹ درصد درآمد بین ۹ تا ۱۰ میلیون، و ۸ درصد درآمد بالای ۱۰ میلیون تومان را به عنوان معیار حذف یارانه پردرآمدها بیان کرده­‌اند. ۱.۳ درصد نیز گفته­‌اند یارانه­‌ها اصلاًنباید قطع شود و ۳.۶ درصد نیز به این سناریو پاسخ مشخصی نداده­‌اند.

میانگین نظر پاسخگویان در این سناریو ۷۳۳۵۰۰۰ تومان و میانه نظر پاسخگویان ۶ میلیون تومان است به عبارت دیگر نیمی از پاسخگویان عددی کمتر از ۶ میلیون و نیمی دیگر عدد بالاتر از ۶ میلیون را به عنوان مبنای حذف یارانه پردرآمدها در سناریویی که فرد دارای منزل مسکونی باشد اعلام کرده­‌اند.

در سناریوی دوم یعنی «در صورتی که خانوار مستأجر باشد» ۰.۹ درصد گفته­‌اند اگر خانواده­ای دو میلیون یا کمتر در ماه درآمد داشته باشد یارانه­‌اش باید قطع شود. ۲ درصد درآمد بین ۲ تا ۳ میلیون، ۶.۲ درصد درآمد بین ۳ تا ۴ میلیون، ۱۱ درصد درآمد بین ۴ تا ۵ میلیون، ۱۱.۸درصد درآمد بین ۵ تا ۶ میلیون، ۱۲.۶ درصد درآمد بین ۶ تا ۷ میلیون، ۱۱.۴ درصد درآمد بین ۷ تا ۸ میلیون، ۵.۳ درصد درآمد بین ۸ تا ۹ میلیون، ۱۱.۳ درصد بین ۹ تا ۱۰ میلیون و و ۲۰.۴ درصد درآمد بالای ۱۰ میلیون تومان را به عنوان معیار حذف یارانه پردرآمدها بیان کرده­‌اند. ۱.۵ درصد نیز گفته­‌اند یارانه­‌ها اصلاًنباید قطع شود و ۵.۶ درصد نیز به این سناریو پاسخ مشخصی نداده‌اند.

میانگین نظر پاسخگویان در این سناریو ۹۰۹۹۰۰۰ تومان و میانه نظر پاسخگویان ۸ میلیون تومان است به عبارت دیگر نیمی از پاسخگویان عددی کمتر از ۸ میلیون و نیمی دیگر عددی بالاتر از ۸ میلیون را به عنوان مبنای حذف یارانه پردرآمدها در سناریویی که فرد دارای منزل مسکونی باشد اعلام کرده­‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۴
موضوعی که همیشه برای من بعنوان یکی از مردم مطرحه اینه که
برفرض که یارانه ها حذف بشن آایا یارانه کسانی که حذف میشن به کسانی که احتیاج دارند پرداخت میشود؟ که کاملا مشخصه که نه و اگر قطع شد پولش در جیب چه کسی میرود؟
درست مثل وقتی که مردم بابت اینکه فروشگاهی گران فروشی یا کم فروشی کرده از آن فروشگاه شکایت می کنند و حکومت هم آن فروشگاه را جریمه نقدی می کند. خب دولت از گرانفروش پول میگیرد و جریمه میشود اینجا حق مردم چه میشود و چطور برگشت داده میشود؟اگر قرار است حقی بر نگردد چه فرقی میکند در جیب دولت برود یا صاحب فروشگاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
از جیب میلیاردرها میره تو جیب مدیران نجومی و وام گیرها و رانتیرها .
حقشان است همان رانتخواران ثروتمند با افزايش و احتکار کالاها اجناس را دوبله و سوبله به فقرا بفروشند اول که يارانه برقرار شد مقرر گرديده به همه بدهند و هر سال به تناسب افزايش قيمتها يارانه ها هم افزايش پيدا کند الان با حذف عده اي همان بودجه يارانه را عده اي بالا مي کشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
درود به شرفشون واقعا. وقتی از مردمی که 99 درصدشون فقیرن بپرسی رایانه ثروتمندان حذف بشه یا نه من انتظارم این بود 99 درصد موافق باشن. همین که فقط 67 درصد گفتن آره خیلی جای تشکر از فهم و شعورشون داره.
سلام
معنای عدالت را می شه در همین حذف یارانه حس کرد.
متاسف شدیم که 67 درصد از یارانه بگیرها گفتند که دیگران را محروم کنید.
سلام خط اخر رو اشتباه نوشتید.اصلاحش کنید."در سناریویی که فرد دارای منزل مسکونی نمی باشد ✔ اعلام کرده­‌اند.
این امار برای در کوزه مناسب هست.احتمالا این امار تو محله ریس جمهور بوده و روستاهای پولدار.این سیاه بازیها جمع بشه بهتره.مردم رو چی فرض کردید؟
همین مدل احمدی نژادی از همه بهتر است . این یارانه پول سیصد گرم کوشته که بایستی دو برابر آن پول رو روش گذاشت تا یک آبگوشت برای چهار نفر درست گرد . رویمرفته مردم بخورند بهتره تا یه عده خاص مال هشتا ملیون نفر رو بخورند هر چند میگن یک ده آباد بهتر از صد ده خرابه .
به نظر بنده کل یارانه افراد کشور حذف شود و به جای آن درمان و آموزش در کشور رایگان شود .
یارانه حق هر ایرانی هست چون قبوض را با قیمت جدید پرداخت میکنند در ضمن اگه راست میگنند حقوق نجومی بگیران رو حذف کنند و پول فوتبالیستها رو ندهند اگه دلشون واقعا به مردم فقیر میسوزه یارانشون رو زیاد کنند
یارانه فقط داوطلبانه حذف شود
گر نه تأثیرات منفی داره
مثلاً با حذف یارانه افراد بسیار ثروتمند آن ها با گران فروشی عقده گشایی می کنند
یارانه در حقیقت از محل منابع طبیعی و ثروت خدادادی پرداخت میشه بنابر این به همه ایرانی ها تعلق میگیره چه ثروتمند و چه فقیر.میتوان در موقع استفاده از سایر امکانات پرداختی بیشتری برای انها که بیشتر مصرف میکنند در نظر گرفت.
من مستاجرم کل دارای من صد میلیون نمیشه یارانه منو قطع کردن بریزن تو جیب یکی از انهای که بچش داره تو خارج از کشور خوش میکذرونه درضمن در هر استان باید یه جای باشه که حضوری حرفمون را بهش بکیم من و برادرم در یک مغازه ۲۰ متری کار میکنیم کارت خوان بنام من است تو سیستم همه درامد رابنام من مینویسن در حالی که من ۵۰به۵۰ کار میکنم درامد من نیز پایین تر ا ز دو میلون هست و۶ سر هستم۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰!
مثل ایران‌ما شده مثال اون شتریه ک میگن چرا گردنت کجه .میگه کجای بدن من صافه ک‌گردنم درست باشه...ناعدالتی تو کشور ما حرف اولو میزنه.تشخیص نادرست مدیریت غلط .پارتی و یکی به ارش و آن یکی به فرش همیشه بوده و هست و خواهد بود.خوشون سیر باشن گرسنه هام خدایی دارن .قبضهای نجومی و گرانی بیداد میکنه .حذف یارانه اونم با تشخیص غلط شده مشغله ی جامعمون.؟!!!اجاره خونه ها وحشتناکه ویزیت دکترها قابل هضم نیست..من مادر سرپرست خانوار همیشه حتی سهام عدالت هم ندارم.شرمنده بچه هام.دلم از جامعه ام واین ناعدالتی ها ‌گرفته.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر