بازدید 3853

رایزنی ترامپ با پنتاگون درباره حمله ترکیه به سوریه

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور طی روز‌های اخیر درباره حمله احتمالی نیرو‌های ارتش ترکیه به شمال شرقی سوریه با وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور مشورت کرده است.
کد خبر: ۹۲۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰ 09 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور در چند روز گذشته با «مارک اسپر» وزیر دفاع و «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش درباره حمله احتمالی نیرو‌های ارتش ترکیه به شمال شرقی سوریه پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از این منطقه مشورت کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای کوتاه ضمن اعلام این مطلب افزود: «متأسفانه ترکیه تصمیم گرفته است که یکجانبه عمل کند. به همین دلیل ما نیرو‌های آمریکایی مستقر در شمال شرقی سوریه را از مسیر حمله احتمالی نیرو‌های ترکیه به محل دیگری منتقل کرده‌ایم تا امنیت آن‌ها را تضمین کنیم. ما در حال حاضر تغییری در میزان حضور نیرو‌های خود در سوریه نداده‌ایم.»

همزمان با خروج نیرو‌های آمریکایی از مناطقی در شمال شرقی سوریه، ارتش ترکیه نیرو‌ها و ادوات نظامی خود را در مرز این کشور با سوریه مستقر کرده و آماده است تا به مواضع شبه‌نظامیان کُرد متحد آمریکا حمله کند.

خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال شرقی سوریه که به‌عنوان چراغ سبزی برای اقدام نظامی ترکیه علیه کُرد‌های متحد آمریکا قلمداد شده، مخالفت نمایندگان ارشد کنگره آمریکا را به دنبال داشته و آن‌ها در خصوص پیامد‌های این تصمیم به ترامپ هشدار داده‌اند.

بیشتر بخوانید
گزارش| از تهدید ترامپ علیه ترکیه تا آخرین اخبار شرق فرات

واکنش مقامات اروپایی به تصمیم ترکیه برای دخالت نظامی در شمال سوریه

بازی دوگانه واشنگتن در برابر آنکارا؛ سناتور آمریکایی طرح تحریم ترکیه را آماده می‌کند

حتی دونالد ترامپ نیز روز گذشته و امروز با انتشار پیام‌هایی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر به ترکیه هشدار داد که اگر در شمال شرقی سوریه پا را از حد فراتر بگذارد، با واکنش شدید واشنگتن مواجه خواهد شد.

سناتور جمهوری‌خواه «لیندزی گراهام» نیز تهدید کرده است که اگر ترکیه دست به اقدام نظامی در شمال شرقی سوریه بزند، سنای آمریکا اعمال تحریم علیه این کشور را در دستور کار قرار خواهد داد و حتی خواستار تعلیق این کشور از پیمان نظامی ناتو خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر