بازدید 3836
گزارش

خسارت سنگین و هشتاد درصدی استقلال در پرونده سوپرجام

آنچه در رای دادگاه CAS منتشر کرده، هنوز رسما اعلام نشده جریمه‌ای است که باشگاه استقلال باید آن را پرداخت کند اما با توجه به رای دادگاه CAS استقلال باید ۸۰ درصد هزینه دادرسی طولانی این دادگاه را پرداخت کند ولی خسارتی به فدراسیون و پرسپولیس نمی دهد
کد خبر: ۹۲۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 08 October 2019

رای سوپر جام از سوی دادگاه لوزان به نفع پرسپولیس صادر شد تا استقلال به جز از دست دادن نتیجه‌ای که پیشتر هم با رای فدراسیون آن را از دست داده بود حالا مجبور به پرداخت جریمه نیز باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم وتبال استقلال به دلیل حاضر نشدن برای برگزاری بازی سوپر جام پیش از شروع فصل گذشته با رای کمیته انضباطی از سوی فدارسیون فوتبال با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد، اما علی خطیر به عنوان معاون سابق باشگاه و امیرحسین فتحی در اولین وعده مدیریتی خود از این رای به دادگاه CAS شکایت کردند تا بتوانند نتیجه این بازی را تغییر بدهند و در واقع این بازی در تاریخ دیگری برگزار شود.
اما امروز دادگاه عالی ورزش بعد از گذشت حدود یک سال و نیم رای این پرونده را به نفع پرسپولیس اعلام کرد و بنابرآنچه در سایت باشگاه پرسپولیس اعلام شده نتیجه این بازی ۳-۰ به سود این تیم شده است.

خسارت سنگین و هشتاد درصدی استقلال در پرونده سوپرجام

آنچه در رای دادگاه CAS منتشر کرده، هنوز رسما اعلام نشده جریمه‌ای است که باشگاه استقلال باید آن را پرداخت کند. در رای ابتدایی فدراسیون فوتبال، آبی‌ها باید ۵۰ میلیون به عنوان خسارت حاضر نشدن در دربی پرداخت می‌کردند که این حکم از سوی دادگاه CAS رد شده است. همچنین پرسپولیس هم در شکایت خود از استقلال ادعای خسارت برگزار نشدن این بازی را کرده بود که این شکایت هم رای مثبت دادگاه عالی ورزش را به همراه ندارد.

اما با توجه به رای دادگاه CAS استقلال باید ۸۰ درصد هزینه دادرسی طولانی این دادگاه را پرداخت کند (هرچند فعلا از ذکر مبلغ جریمه خودداری شده و اعلام شده مبلغی که آبی‌ها باید پرداخت کنند متعاقبا اعلام می‌شود).

این رای که از سوی دادگاه عالی ورزش منتشر شده است یک سوال مهم را برای هواداران این تیم ایجاد می‌کند و آن هم این است که آیا چنین پرونده‌ای ارزش جنجال و البته هزینه‌ای که برای آن انجام شد را داشت یا نه و اگر باشگاه به این رای اعتراض نمی‌کرد چه اتفاق مهمی رخ می‌داد؟

به نظر می‌رسد رویه حکومت اذهان هواداری در مدیریت باشگاهی باعث چنین خسارتی به باشگاه استقلال شده است چرا که باتوجه به گزارش‌ها سخت می‌شد به پیروزی استقلال در این پرونده امیدوار بود. درعین حال این شکست تلاش حقوقی باشگاه استقلال و پروژه‌ای بود که از سوی مدیر ورزشی سابق استقلال پیگیری می‌شد و باخت در آن دوباره باعث بروز انتقاداتی تند از مدیریت باشگاه استقلال شده که بعد از برد گل گهر روز‌های آرامی را پشت سر می‌گذاشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان