بازدید 2806

تماس تلفنی ترامپ و اردوغان درباره سوریه

کد خبر: ۹۲۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 07 October 2019

«دونالد ترامپ» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهوری آمریکا و ترکیه طی یک تماس تلفنی درباره طرح منطقه امن در شمال سوریه گفت‌ وگو کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از دیلی صباح، دفتر ریاست جمهوری ترکیه یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: اردوغان دراین گفت وگو گفت که ایجاد منطقه امن اقدامی کلیدی برای از بین بردن تهدید پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و فراهم کردن شرایط بازگشت آوراگان سوریه به کشورشان است.

به گزارش ایرنا این بیانیه حاکی است که ترامپ، اردوغان را به آمریکا دعوت کرد و دو طرف توافق کردند تا ماه آینده در واشنگتن دیدار کنند.

مقام‌های نظامی ترکیه و آمریکا هفتم ماه اوت (۱۶ مرداد) در مورد طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیدند. آنکارا مدعی است که هدف از این اقدام ایجاد منطقه‌ای امن برای بازگرداندن آوارگان سوری از ترکیه به کشورشان است.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه هفته گذشته در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود «مارک اسپر» اعلام کرد که اگر ایالات متحده در ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه تعلل کند آنکارا در این زمینه همکاری با آمریکا را متوقف می‌کند.

رئیس جمهوری ترکیه نیز روز شنبه از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد. در حالی که کردهای سوریه از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبر دادند، نیروهای موسوم به «ارتش آزاد سوریه» (نزدیک به ترکیه) نیز اعلام کردند آمادگی شرکت در این عملیات در کنار نیروهای ترکیه را دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر