بازدید 4881
پیش‌بینی حضور ۳ میلیون زائر ایرانی در عراق

آرامش و امنیت کامل در اعزام زائران اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: روند اعزام زائران اربعین حسینی از استان‌های مختلف و خروج از مرز به مقصد کربلا و اعتاب مقدس درعراق در نهایت نظم، آرامش و امنیت در حال انجام است.
کد خبر: ۹۲۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ 05 October 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، علیرضا رشیدیان با اشاره به آخرین وضعیت نام نویسی زائران اربعین حسینی و اعزام‌ها از استان‌های مختلف افزود: برخی ناآرامی‌های روز‌های اخیر عراق مشکلی در مسیر تداوم عزیمت زائران کشورمان به عتبات عالیات ایجاد نکرده و بعد از وقفه‌ای کوتاه در یکی دو مورد از مرز‌های زمینی خروجی دوباره اعزام‌ها همانند گذشته از مرز‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین مشکلی در مسیر خروج زائران اربعین حسینی نیز از مرز‌های زمینی شلمچه، چذابه و مهران وجود ندارد ضمن آن‌که امنیت مسیر زائران اربعین حسینی به‌صورت کامل از سوی کشور میزبان تامین شده است و هیچ مشکلی در اعزام‌ها و طول مسیر وجود ندارد. استقبال بسیارخوبی از نام‌نویسی در سامانه سماح صورت گرفته و تاکنون (امروز شنبه) بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

رشیدیان با بیان اینکه سازمان حج و زیارت به‌عنوان متولی بحث زیارت در کشور با تمام توان کنار ستاد مرکزی اربعین حسینی و سایر کمیته‌های مربوطه به زائران اربعین خدمت می‌کند، گفت: ثبت نام از زائران همچنان با جدیت و استقبال متقاضیان ادامه دارد. اعزام زائران که از روز‌های قبل آغاز شده و ایام پیش رو شتاب بیشتری می‌گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با تاکید بر اینکه شرایط شهر‌های زیارتی کشور میزبان مهیای خدمت به زائران اربعین است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال در ایام اربعین حسینی بیش از ۳ میلیون نفر از کشورمان به عراق سفر کنند و آماری بی نظیر از حضور زائران اهل بیت (ع) در سال‌های اخیر به ثبت برسد.

وی با بیان اینکه فضاسازی رسانه‌های معاند و غربی نسبت به برخی مسائل کشور عراق تاثیری در میهمان‌نوازی سالانه مردم غیور و فهیم عراق در برپایی و نمایش شور و شعور حسینی زائران اربعین ندارد، گفت: براساس برآورد‌ها امسال نیز شاهد حضور میلیون‌ها نفر از زائران کشورمان و دیگر کشور‌ها در این راهپیمایی عظیم خواهیم بود وعاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت نمایشی از وحدت، اقتدار، شور و شعور حسینی و اسلام راستین و حرکت به سمت تمدن بزرگ اسلامی را دراین مراسم به نمایش می‌گذارند. مراسم اربعین حسینی امسال هم نمایشی مقتدرانه از همدلی و همراهی در منظر جهانی خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان