بازدید 15706
بیکاری مرد محبوب کروات بعد از اخراج سیاسی از الاهلی توسط سعودی‌ها، زمینه را فراهم کرده است؛

باخت احتمالی کالدرون در مشهد، یعنی بازگشت برانکو به پرسپولیس!

حقیقت این است که گابریل کالدرون در حالت طبیعی، بعد از پیروزی مقابل استقلال، حتی در صورت تحمل سومین باخت فصل در ششمین مصاف مقابل شهرخوردو هم نباید نگران حکم اخراج قبل از تعطیلات دوهفته‌ای لیگ می‌شد؛ اما موضوعی که کار کالدرون را خراب کرده، اخراج سریع السیر برانکو ایوانکوویچ، پرافتخارترین سرمربی تاریخ پرسپولیس از عربستان است؛ اخراجی که بوی تعفن سیاست هم می‌دهد.
کد خبر: ۹۲۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 04 October 2019

پرسپولیس در سومین مصاف از دومینوی چهار مرحله‌ای مصاف با مدعیان در آغاز لیگ نوزدهم، دومین شکست فصل را هم مقابل سپاهان پرمهره آن هم در ورزشگاه خانگی تجربه کرد و از آن روز با وجود برتری قرمز‌ها مقابل ماشین سازی در جام حذفی، زمزمه‌های تغییر مربی برای بازگشت به کورس قهرمانی قطع نشده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ مخالفان کالدرون می‌گویند، پرسپولیس طی چهار فصل گذشته، این تعداد باخت را به زحمت در کل فصل تحمل می‌کرد، ولی حالا در پنج هفته چنین رکورد منفی ثبت کرده است؛ همین موضوع شرایط را برای سرمربی آرژانتینی دشوار کرده، چون او میراث دار تیمی است که هوادارانش به فتح جام و بردن عادت کرده اند و اگر پرسپولیس امروز در مشهد نیز ببازد، باید شایعه بازگشت برانکو را جدی گرفت.

کاتالیزور‌های بازگشت برانکو به پرسپولیس

کسب نه امتیاز از پنج مسابقه؛ آن هم در شرایطی که بازی‌های دشوار فصل با مدعیان لیگ، همگی طبق قرعه در شش هفته نخست و پیش از آشنایی سرمربی جدید به مهره هایش، از راه رسیده اند، نمی‌تواند چنان نتیجه و عملکرد بدی باشد که منجر به اخراج وی شود؛ اما حریف پیش روی پرسپولیس می‌تواند این معدل را به مرز رفوزگی برساند و در تعطیلات دوهفته‌ای لیگ، فرصت را به انصاری فرد بدهد که در کنار توافق برای پرداخت طلب مرد کروات، او را به ایران برگرداند.

حقیقت این است که گابریل کالدرون در حالت طبیعی، بعد از پیروزی در دربی مقابل استقلال، حتی در صورت واگذاری نتیجه بازی خارج خانه مقابل شهرخوردو هم نباید نگران حکم اخراج می شد و تحمل چند مصاحبه پیشکسوتان در کنار انتقاد رسانه‌ها و اعتراض محدود سکو‌ها می‌توانست او را از تعطیلات دوهفته‌ای لیگ بعد از هفته ششم عبور دهد، ولی موضوعی که کار کالدرون را خراب کرده، اخراج سریع السیر برانکو ایوانکوویچ، پرافتخارترین سرمربی تاریخ باشگاه سرخ از الاهلی عربستان است.

در این میان گفته می‌شود، صدور حکم ممنوع الکار بودن برانکو در عربستان بعد از اخراج عجیبش از الاهلی به خاطر مسائل سیاسی بوده و به مصاحبه‌ای برمی گردد که برانکوایوانکوویچ در آن کشور ایران را به واسطه سال‌ها کار و زندگی و همچنین افتخارات و محبوبیتش، «وطن دوم» خود نامید. پرفسور پیش از این نیز در چندین گفت‌وگوی رسانه‌ای حتی با رسانه‌های کرواسی چنین جمله‌ای را گفته بود، ولی گویا برای سعودی‌ها شنیدن این واقعیت در اوج خصومت با ایران کمی گران بود و منجر به ممنوعیت استخدام برانکو در فوتبال عربستان شده است. در این میان، حتی عده‌ای پا را فراتر گذاشته و اخراج او را هم به چنین موضوعی ربط می‌دهند.

باخت احتمالی کالدرون درمشهد یعنی بازگشت برانکو به پرسپولیس!

هرچند سکو‌های هوادار پرسپولیس پس از سوت پایان بازی با سپاهان، آرام و خویشتن دار، ورزشگاه نیمه خالی را بعد از تلخ‌ترین باخت چندفصل اخیر در آزادی ترک کردند، منابع خبری می‌گویند، اوضاع آتش زیر خاکستر است و به هیچ وجه نمی‌توان به این آرامش پیش از توفان تکیه کرد. مدیران پرسپولیس خوب می‌دانند در صورت باخت در مشهد، ذهن هواداران به سمت برانکو برخواهد گشت و بخش عمده‌ای از طرفداران بازگشت دوران طلایی او را طلب خواهند کرد.

چرا پرسپولیس به فکر تغییر کادر فنی می‌افتد؟

فوتبال باشگاهی ایران، فصل فشرده و پر مدعی را شروع کرده است؛ از طرفی سپاهان پرستاره با امیر قلعه نویی که سال‌ها از آخرین جامش می‌گذرد، تشنه قهرمانی و پس گرفتن عنوان برترین تیم تاریخ لیگ برتر است، و از سویی تراکتور کهکشانی این بار با مصطفی دنیزلی باتجربه و باانگیزه برای کسب حداقل یک جام در ایران، آمده تا اشتباهات اواخر فصل قبل را جبران کند و جام قهرمانی لیگ را برای نخستین بار در تاریخ به تبریز ببرد تا پول‌های میلیاردی هزینه شده توسط زنوزی در فوتبال بالاخره یک جا بازدهی داشته باشد.

استقلال هم مثل همه سال‌های اخیر تیم امیدواری بسته است و اگر از سد حواشی معمول ابتدای فصل بگذرد، رقیب خطرناکی برای هفته‌های پایانی لیگ خواهد بود و با هدایت سرمربی کلاس جهانی اش، توانابی بازگشت به کورس قهرمانی را بار دیگر دارد و سرانجام مدعی جدید فتح لیگ از مشهد هم در میدان حضور دارد که فصل گذشته نشان داد، تشبیه اش به صائقه و جرقه اصلا درست نبود و با هدایت یحیی گل محمدی و اسپانسری که مدعی است، فوتبال را می‌فهمد، تیم خوبی بسته و با استادیوم مدرن و تماشاگران پرهیجان داعیه بزرگی در سر می‌پرواند.

در این میان، ذوب آهن هم با منصوریان قابل چشم پوشی نیست و فولاد نیز با نکونام تیمی است که یقه غول‌ها را به آسانی خواهد گرفت. در چنین فصل دشواری و صعب العبوری، پرسپولیسی‌ها یا باید قید فتح چهارمین جام پیاپی را بزنند یا اینکه برای حضور در کورس و رقابت جدی، از مصاف‌های بزرگ سربلند بیرون بیایند.

سابقه نشان داده است که جمع آوری امتیازات در هفته‌های نخستین، یکی از مهمترین دلایل و پایه‌های قهرمانی پرسپولیس طی سه دوره اخیر لیگ برتر بوده و همین وسواس در شروع مسابقات، باعث برتری میلی متری سرخ‌ها در پایان فصل شده است. حالا دو باختی که به فاصله بسیار کم نصیب تیم کم افت پرسپولیس در فصول اخیر شده، می‌تواند از همین حالا تکلیف پایان لیگ را برای این تیم تغییر دهد و به تراژدی و افسوسی برای طرفداران این باشگاه بدل شود.

Image result for ‫برانکو + کالدرون‬‎

دلایل فنی و تاکتیکی تغییر سرمربی پرسپولیس

پرسپولیس تحت هدایت گروه کروات طی چهارسال گذشته پس از پاکسازی فصل اول، کمترین تغییرات لیگ را داشت و برانکو به عنوان یک مربی کم توقع و سازگار فرصت کافی داشت تا امپراتوری خودش را به مرور و با مهره‌های دلخواهش بسازد. حالا این تیم فاتح با همان بازیکنان به مردی آرژانتینی رسیده که تفکراتش تفاوت بسیاری با همتای کروات دارد.

کالدرون وقتی در بازی حساس با سپاهان همزمان از انصاری و نادری در سمت چپ بازی گرفت و در میانه میدان هم دو بازیکن متخصص برای بازی در گوشه‌ها یعنی امیری و ترابی را به میانه میدان آورد تا ابزار سرعت را از آن‌ها بگیرد، ثابت کرد که هنوز ترکیب مورد علاقه اش در پرسپولیس را پیدا نکرده و حتی مهره‌های مورد نیازش برای پیاده کردن سیستم هجومی در اختیار ندارد. تیمی که از پیش بسته شده بود، در اختیار کالدرون قرار گرفته و او یقینا در صورت ناکامی، بهانه مناسبی برای توجیه شکست خواهد داشت.

همچنین اصرار بر بازی گرفتن از مهاجم بی کیفیت یا ناآماده‌ای به نام جونیور براندائو خشم هواداران را برانگیخته است، چون او در نود دقیقه کمترین تأثیر را در میدان نشان می‌دهد و حتی خیلی‌ها پرسپولیس را با حضور او تیمی ده نفره تصویر می‌کنند!

 

آیا انصاری فرد با برانکو تمام کرده است؟

همه می‌دانیم که انصاری فرد در همان چندساعت ابتدایی حضورش در پرسپولیس با برانکو ارتباط گرفته و با او قرار و مداری برای پرداخت طلبش گذاشته است. برانکو نیز چنین تماسی را تأیید کرده و از تغییر مدیریت در رأس قرمز‌ها استقبال کرده است. همچنین جعفر کاشانی، رئیس هیأت مدیره پرسپولیس که اواخر فصل قبل با جملاتی برانکو را رنجانده بود، حالا درگذشته است؛ هرچند مرحوم کاشانی بلافاصله دلخوری برانکو را با دلجویی رسمی رفع کرده بود، همه نظریات و عقاید متعالی این دیپلمات سابق وزارت خارجه و کاپیتان متعصب پرسپولیس در دهه ۵۰ را می‌دانستند که او بزرگترین مربیان در کلاس جهانی را لایق نشستن روی نیمکت پرسپولیس می‌دانست.

همچنین گفته می شود، هیأت مدیره پرسپولیس هم بعد از تصمیم به کنار گذاشتن ایرج عرب، چنین برنامه ای را تأیید و به مدیر عاملش ابلاغ کرده تا در صورت تداوم شکست، کار را یکسره کند و با برانک قراردادی بلندمدت امضا کند تا با یک تیر، دونشان زده شود. هم ثبات به پرسپولیس برگردد و هم از آغاز رسیدگی به شکایت برانکو به فیفا جلوگیری شود.

اکنون این انتخاب محمدحسن انصاری فرد، مدیرعامل جدید و هیأت مدیره پرسپولیس است که با تردید در ابقا یا عزل کالدرون، زمان را بکشند و منتظر شناسایی شرایط لیگ ایران توسط مرد آرژانتینی بمانند و چند هفته‌ای میدان را برای جولان مدعیان خالی کنند یا اینکه کار را به دست اماواگر ندهند و تیمی که برانکو خود بسته و مهیا کرده است، دوباره به دست مردی بدهند که به دلیل شناختش از فوتبال ایران نام «پروفسور» را یدک می‌کشد. با این حال شاید همین حالا که این مطلب را می خوانید برانکو برای بازگشت با مدیرعامل فوتبالی توافق کرده باشد...!

نویسنده: مجید کوهستانی

Image result for ‫محمدحسن انصاری فرد + برانکو‬‎

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
حاجی انصاری،یادت باشه برانکو باس باشه
پاسخ ها
مازنی
| Germany |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
نه قرمز. نه ابی فقط نسسسسسسسسساااااااجی مازرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
تابناک تو که دشمنیت با پرسپولیس برای همه روشنه، نمی خواد دایه مهربان تر از مادر بشی...
اینقدر هم علیه کالدورن جو درست نکنید. ما بمیریم هم دیگه برانکو را نمیاریم!
لااقل شما که دم از عزت مندی ایران می زنید، خجالت بکشید و دست از این کارهاتون بردارید!
برانکو بدون دادن مالیات، ایرانی ها رو فروخت به عربستان و گذاشت و رفت، بعد شما دارید براش بازارگرمی می کنی!
واقعا کارهاتون خنده داره...
چقدر احمقانه است که موفقیت این تیم سیاسی رو به یک مربی نسبت میدهید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
خوب باهوش اگه قهرمانیای پرسپولیس سیاسی بود پس مربی کاره ای نیست،یعنی نباید دنبال برانکو باشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
این تیم سیایس نیست،مردمیه..نسوز ای استقلالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
چرا تماشاچیا یه تیم ته جدولی باید درباره قهرمان بلامنازع ایران نظر بدن اصلا؟؟
بله کاملا سیاسی بود و به باخت های سنگین و افتضاح تیم برانکو اصلا مربوط نمیشد . جمع کنید تورو خدا همه میدونن این سه سال چجوری قهرمان شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
با شایستگی قهرمان شد و خدا میدونه که حقشه.
جالب است ۵سال است به خواست هواداران استقلال مبنی بر حضور حاجی فتح اله در استقلال موافقت نمی شود ولی انتظار دارند پیروزی همه بازی ها را ببرد.حالا چرا این نفر که آروزی حضور در خاک سعودی داشت دوباره باید به ایران بیاورند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
ارزوی حضور درخاک صعودی؟؟چرا مزخرف میگی..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
دمت گرم
به درک که کالدورن می ماند یا برانکو می آید. به ما چه؟ این وسط فقط یک مقدار دلار و یورو است که حیف و میل می شود و غارت و چپاول می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
میلیون ها لایک داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
واقعا ،پول بیت المال برای کالدرون و برانکو خودمون بدون امکانات
فغانی هم به امید خدا برگرده همه چیز درست میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
مگر عقلش را از دست داده که بازگردد.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
شکری و اکبریان هر کدام ۲فغانی دیگرند
برانکو تو ده سال اخیر از تنها تیمی که اخراج نشده پرسپولیس بوده اونم به قول خودش به این خاطره که اکثر مسئولان پرسپولیسی هستن
پرسپولیس به خواست وزارت ورزش قهرمان می شد و برانکو نقشی نداشت!
پاسخ ها
خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
لابد تو آسیا هم وزارت ورزش کمک کرد تا نایب قهرمان بشه...برو کیسه کشش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
نگران نباش تا سال ۴۰۰ همین مسولان ادامه دارن
کی باید از این استقلال و پرسپولیس راحت بشیم؟کی؟ با اجازه کی از جیب ملت اینقدر پول خرج میکنید برای دو تیم تهرانی ؟؟ما سی سالمون شد و تا یادم هست یه عده میان توی تلوزیون میگن باید ، ،این دوتیم هرچه سریعتر واگذاربشه ،پس کو چرا نمیشه ،چرا پول جونهای بدبخت خرج مربی اوردنتون میکنید ،شما که دم از قانون و عدالت میزنید چرا این دوتیم واگذار نمیکنید؟اصلا چرا رفتار با این دوتیم اینقدر سخت باشه برای کل جامعه ؟ چرا باید کسی جرات نکنه به این دو تیم دست بزنه مگه اینها بزرگتر از چی هستن ؟مگه اینها غیر از دوتیم معمولی چیز دیگه ای هستن ؟؟ واگذار کنید هر کس صاحبش شد خاست هر چقدر خرج کنه به کسی چه نه الان که پول از فقیرترین جاها میگیری خرج پولدارترین جا میکنید ،یعنی واقعا واقعا خودتون نمیدونید که این روش و این کار که انجام میدید اشتباهه و حق خوریه ؟؟؟ واقعا نمیدونید؟؟
باز کی به جیب میخاد بزنه؟ ادمی که مارو فروخت برگردونه!!!!!!
باخت پرسپولیس را تبریک و تسلیت می گویم . تبریک به دلیل بردن تیم آقا یحیی پرسپولیسی و تسلیت به خاطر هدر دادن میلیونها دلار سرمایه بیت المال برای خریدن یک طبل تو خالی
اين انصاري فر هميشه براي پرسپوليس بد قدم بوده. وزير چرا ايشان را به مدير عاملي پرسپوليس منصوب كرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
استقلولو نمیدونم پول بیت المال هست یا ن ک قطعا هست ولی پرسپولیس خودش پول در اورد اونم از بازیای اسیای یا حضوره بازی کنای ملی پوش تو جام جهانی
این باخت را به همه‌ی هموطنان عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
اگر وزیر پرسپولیسی بود الانم باید صدر بودیم تفکرات کالدرون بدرد این پرسپولیس نمیخوره پس بفکر برگشت پرفسور باشیم
برانکو دوست داریم.بدون برانکو پرسپولیس نتیجه نمیگیره،به خدا نتیجه نمیگیره.تا دیر نشده برش گردونید تا قهرمان آسیا بشیم و تمام.
نگران‌نباشید پرسپولیسا شما مسعود سلطانیفرا دارید
پرسپولیس عمرا دیگه رنگ برد را ببیند.کارش تمام شده.الان هر تیمی که با پرپولیس بازی داره دو روز قبلش برای باختش

گوسفند نذر میکنند.مثال یکی از این تیم ها سپاهان هستش..برو ای گدای مسکین ودر دیگر طلب کن...که هزار بار گفتیم ونیامدد جوابی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار