بازدید 6226
۱

فحاشی کردن در فضای مجازی چه مجازاتی دارد؟

کد خبر: ۹۲۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 27 September 2019

یک وکیل دادگستری درباره جرم فحاشی در فضای مجازی توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، توهین کردن در قانون دارای مجازات مخصوص است و فردی که بدون هیچ دلیل خاصی و به صورت غیر منطقی به دیگری توهین کند، به دلیل لفظ توهین خود باید به دادگاه جوابگو باشد.

مهدیه مقدوری وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جرم توهین گفت: توهین کردن در قانون معنای خاصی ندارد، اما اگر تبدیل به فحاشی و هتک حرمت شود، دارای مجازات قانونی است.

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به فحاشی در فضای مجازی بیان کرد: فحاشی در فضای مجازی همچون فحاشی در واقعیت دارای جرم و مجازات مخصوص به خود است و فرد می‌تواند از طریق لوایح و دادخواست‌های قانونی موضوع را به دادگاه اعلام کند.

او درباره جرم توهین بیان کرد: توهین کردن دارای مجازات حبس و جزای نقدی است و اگر دادگاه تشخیص دهد که فرد توهین کرده است، وی به این مجازات محکوم می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام.ممنون میشم ب ایمیلم پاسخ بدید. فردی در تلگرام کانالی زده و ب فحاشی رکیک و ناموسی ب من پرداخته. از من پیام صوتی و عکس هم منتشر کرده بدون رضایت خودم و در صدد لطمه زدن ب ابرو من هستش.چند نفر عضو کانالشن و چندین نفر از مطالب این کانال بازدید کردن. من متاهلم و شهر های محل سکونت من و اون شخص ازهم دوره.حالا سوالم اینه اگر شکایت کنم ایا دادگاه ک تشکیل شد حتما باید من هم حضور داشته باشم؟اگر حضور نداشتم چ میشود؟ شهر سکونت شخص تهران و شهر سکونت من مشهده.دادگاه در کجا تشکیل میشه؟ مجازات شخص در برابر انتشار عکس و پیام های صوتی من بدون رضایت خودم در فضای مجازی چیست؟ سپاس گزارم اگر مقدوره جواب سوالاتم رو ب ایمیلم بفرستید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر