بازدید 14208
رییس جمهور ایران در سازمان ملل متحد؛

پاسخ ایران به مذاکره تحت تحریم، «نه» خواهد بود/ یک اشتباه می‌تواند آتشی بزرگ را در منطقه برافروزد/ شرط ایران برای هرگونه مذاکره، بازگشت به تعهدات و توقف تحریم‌هاست/ عکس یادگاری آخرین ایستگاهِ مذاکره است، نه اولین ایستگاه/ تشریح طرح ایران برای صلح هرمز

اگر به حداقل‌ها قانع هستید، ما هم به حداقل‌ها بسنده می‌کنیم. برجام، حداقل بود؛ چه برای شما و چه برای ما. اما اگر بیشتر می‌خواهید، باید بیشتر بپردازید. اگر بر سر حرفِ خود هستید که فقط یک خواسته از ایران دارید و آن، عدم ساخت و بهره گیری از سلاح هسته‌ای است، این با نظارت آژانس و بالاتر از آن، فتوای رهبری ایران، حاصل است. فقط کافی است به جای نمایشِ مذاکره، به واقعیتِ مذاکره بازگردید. عکس یادگاری آخرین ایستگاهِ مذاکره است، نه اولین ایستگاه...
کد خبر: ۹۲۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ 25 September 2019

رئیس جمهور با بیان اینکه «من به نمایندگی از ملت و کشورم، اعلام می‌کنم پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم، نه می‌باشد، گفت ایران هرگز با دشمنی که می‌خواهد با سلاح فقر، فشار و تحریم ایران به تسلیم وادارد، مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام «حسن روحانی» در نشست سازمان ملل با دعوت همه کشورهای متأثر از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز به «ائتلافِ امید» تصریح کرد: راه حل صلح در جزیره‌العرب، امنیت در خلیج فارس و ثبات در خاورمیانه را باید در درون خاورمیانه جستجو کرد و نه در بیرون آن.

روحانی با یادآوری اینکه تنها یک اشتباه می‌تواند آتشی بزرگ را در منطقه برافروزد، در قالب پیامی از جانب ملت ایران تأکید کرد: بیایید به جای سرمایه‌گذاری در جنگ و خشونت‌، روی امید به یک آینده بهتر، سرمایه‌گذاری کنیم؛ به عدالت برگردیم؛ به صلح، به قانون، به عهد و پیمان و به میز مذاکره بازگردیم.

سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل آغاز شد

متن سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
«الحمدلله رب العالمین و الصلوة والسلام علی رسول الله و آله و صحبه»

آقای رئیس،

انتخاب شایسته جناب‌عالی به ریاست هفتاد و چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد را تبریک می‌گویم. برای جناب‌عالی و دبیرکل محترم، آرزوی توفیق دارم.

در آغاز سخن مایلم، با گرامی‌داشت یادِ نهضت آزادی‌خواهانه حسین‌بن علی (ع)، به همه حق‌طلبانی که با تحمّلِ همه سختی‌ها، برای احقاق حقوق خود مبارزه می‌کنند و به روان همه شهدای مظلوم بمباران ها و اقدامات تروریستی در یمن، سوریه، فلسطینِ اشغالی، افغانستان، عراق و دیگر کشورهای جهان درود بفرستم.

خانم‌ها، آقایان

خاورمیانه در آتش جنگ، خونریزی، تجاوزگری، اشغال‌گری، تعصبات مذهبی و فرقه‌ای و افراط‌گرایی می‌سوزد و بزرگ‌ترین قربانی چنین شرایطی ملت مظلوم فلسطین است. تبعیض، تصاحب زمین‌ها، شهرک سازی ها وکشتار همچنان ادامه دارد.

طرح‌های تحمیلی آمریکایی و صهیونیستی مانند معامله قرن، تعیین بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و الحاق بلندی‌های جولان به دیگر سرزمین‌های اشغالی، قطعا محکوم به شکست است.

برعکسِ طرح‌های ویران‌گر آمریکا، کمک‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تامین امنیت و مقابله با تروریسم بسیار تعیین کننده بوده است. نمونه‌های بارز آن، همکاری با روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه در مورد بحران سوریه، ارایه طرح صلح برای بحران یمن و همکاری فعال با نمایندگان دبیرکل سازمان ملل متحد، گفتگوهای سازنده با ۴ کشور اروپایی و تلاش فعال برای تسهیل مذاکرات صلح میان طرف‌های یمنی است که منجر به موافقت‌نامه صلح استکهلم درخصوص بندر حدیده شد.

حضار محترم؛

من از کشوری می‌آیم که از یکسال و نیم پیش، در برابر بی‌رحمانه‌ترین تروریسم اقتصادی ایستادگی نموده و از حق استقلال و توسعه علمی و فناوری خود دفاع کرده است. دولت آمریکا با اعمال تحریم های فرامرزی و تهدید دیگر ملت‌ها، تلاش کرده ایران را از مزایای حضور در اقتصاد جهانی محروم کند و با سوء استفاده از نظام بانکی، به راهزنی بین‌المللی دست زده است.

ما ایرانیان، پیشگامِ ملت‌هایِ منطقه در نهضت‌های آزادی‌خواهی بوده‌ایم؛ همواره برای خود و همسایگانمان، صلح و پیشرفت خواسته‌ایم و هرگز در برابر تهاجم و تحمیل خارجی، تسلیم نشده‌ایم. ما نمی‌توانیم دعوت به مذاکره کسانی را باور کنیم که اعلام می‌کنند سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه کرامت و معیشت ملت‌مان اعمال‌کرده‌اند. چگونه می‌توان باور کرد که جنایت و فشار بر زندگی ۸۳ میلیون ایرانی به ویژه زنان و کودکان برای دولتمردان آمریکایی امری خوشایند و موجب افتخار تلقی‌شود و استفاده از تحریم علیه طیفی از کشورها همچون ایران، ونزوئلا، کوبا، چین و روسیه به یک اعتیاد مفرط تبدیل شده‌باشد. ملت ایران هرگز این جنایت‌ها و این جنایت‌کاران را نه فراموش می‌کند و نه می‌بخشد.

خانم‌ها؛ آقایان؛

رویکردِ دولتِ کنونی آمریکا نسبت به برجام، نه تنها نقضِ قطعنامه ۲۲۳۱ ، بلکه تجاوز به حاکمیت و استقلالِ سیاسی و اقتصادی کلیه کشورهای جهان است.

ایران با وجود خروج آمریکا از برجام تا یک سال، همچنان نسبت به اجرای تمامی تعهدات هسته‌ای خود وفق برجام، وفاداربوده است. ما به احترامِ قطعنامه شورایِ امنیت، به اروپا فرصت دادیم تا به تعهدات یازده‌گانه خود برای جبران خروجِ آمریکا عمل‌کند ولی متاسفانه فقط حرفهای زیبایی شنیدیم و شاهد اقدام مؤثری نبودیم. اینک بر همگان ثابت شده‌است که آمریکا به تعهدات خود پشت می‌کند و اروپا از اجرای تعهداتش ناتوان است. ما حتی در اجرای بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، راهبردِ گام به گام را در پیش گرفتیم، و هنوز بر عهد خود به برجام، برجا مانده‌ایم، اما صبر ایران هم حدی دارد؛ وقتی آمریکا قطعنامه سازمان ملل متحد را حرمت نمی‌گذارد، وقتی اروپا ناتوانی خود را به نمایش می‌گذارد، تنها راه، تکیه بر عزت، غرور و اقتدار ملی است.

ما را به مذاکره می‌خوانند؛ در حالی که خود از معاهده ‌گریزانند. ما با همین دولت فعلی آمریکا بر سر میز ۵+۱، در گفتگو بودیم؛ اما آن‌ها بر عهدِ سلفِ خویش، خط بطلان کشیدند.

من به نمایندگی از ملت و کشورم، اعلام می‌کنم که: پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم، نه می‌باشد. دولت و ملت ایران، یک سال و نیم زیر شدیدترین تحریم‌ها، استقامت‌کرده‌است و هرگز با دشمنی که می‌خواهد با سلاح فقر، فشار و تحریم ایران به تسلیم وادارد مذاکره نخواهد کرد.

اگر پاسخ آری می‌خواهید همان طور که رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند، تنها راه برای گفتگو، بازگشت به تعهدات است. اگر نسبت به اسم برجام حساسیت دارید، به رسمِ آن بازگردید و به چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، متعهد باشید. تحریم‌ها را متوقف کنید تا راه گفتگو باز شود.

من به روشنی می‌گویم: اگر به حداقل‌ها قانع هستید، ما هم به حداقل‌ها بسنده می‌کنیم. برجام، حداقل بود؛ چه برای شما و چه برای ما. اما اگر بیشتر می‌خواهید، باید بیشتر بپردازید. اگر بر سر حرفِ خود هستید که فقط یک خواسته از ایران دارید و آن، عدم ساخت و بهره گیری از سلاح هسته‌ای است، این با نظارت آژانس و بالاتر از آن، فتوای رهبری ایران، حاصل است. فقط کافی است به جای نمایشِ مذاکره، به واقعیتِ مذاکره بازگردید. عکس یادگاری آخرین ایستگاهِ مذاکره است، نه اولین ایستگاه.

ما در ایران، به رغم همه سنگ اندازی های دولت امریکا، به حرکت در مسیر رشد و سازندگی اقتصاد و جامعه ایران، ادامه داده ایم. اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۷، بالاترین نرخ رشد اقتصادی در جهان را همراه با کاهش مستمر نرخ تورم، تجربه کرد و امروز هم، علی‌رغم التهابات ناشی از عوامل خارجی در یک سال و نیم گذشته، بار دیگر به مسیر رشد و ثبات بازگشته است. رشد تولید ناخالص داخلی ایران، بدون نفت، در ماه‌های اخیر، مجددا مثبت شده و تراز تجاری کشور، همچنان مثبت است.

حضار محترم؛

دکترین امنیتی جمهوری اسلامی ایران حفظ صلح و ثبات در خلیج فارس و تامین آزادی و امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز است.حوادث اخیر، این امنیت را به شکل جدی در خطر قرار داده است. امنیت و صلح در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را با مشارکت کشورهای این منطقه می‌توان تأمین کرد و جریان آزاد نفت و سایر منابع انرژی را تضمین نمود، به شرط آن که امنیت را چتری فراگیر در همه حوزه‌ها برای تمامی کشورها بدانیم.

بنا به مسئولیت تاریخی کشورم در حفظ امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند به «ائتلافِ امید»HOPE یعنی«ابتکار صلح هرمز» (Hormoz Peace Endeavor) دعوت می‌کنم.

هدف "ائتلاف امید" ارتقای صلح، ثبات، پیشرفت و رفاه کلیه ساکنان حوزه تنگه هرمز، و تفاهم متقابل و روابط صلح آمیز و دوستانه میان ایشان است. این ابتکار حوزه‌های مختلف همکاری مانند تأمین همگانی امنیت انرژی، آزادی کشتیرانی و انتقال آزادانه نفت و سایر منابع از و به کشورهای حوزه تنگه هرمز و فراتر از آن را در بر می‌گیرد.

"ائتلاف امید" بر پایه اصول مهمی همچون پایبندی به اهداف و اصول ملل متحد، احترام متقابل، منافع متقابل، جایگاه برابر، گفتگو و تفاهم ، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی، خدشه‌ناپذیریِ مرزهایِ بین‌المللی، حل و فصلِ مسالمت‌آمیزِ تمامیِ اختلافات و از همه مهم‌تر دو اصلِ بنیادینِ "عدم تجاوز" و "عدم دخالت در امور داخلی یک‌دیگر" قرار دارد. حضورِ سازمانِ ملل متحد برای ایجادِ یک چترِ بین‌المللی در حمایت از "ائتلاف امید" نیز امری ضروری است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جزئیات بیشتری از ائتلاف امید را به اطلاع کشورهای ذینفع خواهد رساند.

خانم‌ها و آقایان

تشکیلِ هرگونه ائتلاف امنیتی، تحت هر عنوان در منطقه، با محوریت و فرماندهی نیروهای خارجی، مصداق بارز مداخله در امور منطقه است. رویکرد امنیتی‌سازیِ دریانوردی در تناقض با حق دریانوردیِ آزاد و حق توسعه، و باعث تشدیدِ تنش و پیچیده‌تر شدنِ شرایط شده، و صلح، امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌نماید.

امنیت منطقه با خروج نظامیان آمریکا، تأمین می‌شود و نه با سلاح و مداخله آنان. آمریکا پس از ۱۸ سال نتوانست اقدامات تروریستی را کاهش دهد، اما جمهوری اسلامی ایران فتنۀ داعش را به کمک ملت‌ها و دولت‌های همسایه، خاتمه داد. راه‌حل نهایی صلح و امنیت خاورمیانه: "دموکراسی در داخل؛ و دیپلماسی در خا رج" است. امنیت را نمی‌توان خرید و توسط دولت‌های خارجی، تأمین کرد.

صلح و امنیت و استقلالِ همسایگانِ ما، صلح و امنیت و استقلالِ ماست. آمریکا همسایه ما نیست. این جمهوری اسلامی ایران است که همسایه شماست و از دیرباز به ما آموخته‌اند که "اول همسایه؛ آنگاه خانه". در روز واقعه، ما و شما تنها می‌مانیم. ما با هم همسایه‌ایم ، نه با آمریکا!

آمریکا اینجاست، نه در خاورمیانه. آمریکا وکیلِ هیچ ملتی و کفیلِ هیچ دولتی نیست. هیچ دولتی به دولتِ دیگر، وکالت نمی‌دهد و کفالت خویش را به دیگری نمی‌سپارد. اگر امروز شعله‌های آتشِ یمن، تا حجاز هم زبانه‌کشیده‌است، باید آتش‌افروز را جست و تنبیه کرد، نه اینکه بی‌گناهان را آماج تهمت‌ها و کینه‌ها قرارداد. امنیتِ عربستان با پایان دادنِ تجاوز به یمن، حاصل می‌شود، نه با دعوت از بیگانگان. ما حاضریم برای صلح از همه توان ملی و اعتبار منطقه‌ای و اقتدار بین‌المللی خویش، مایه‌بگذاریم. راه حل صلح در جزیره‌العرب، امنیت در خلیج فارس و ثبات در خاورمیانه، را باید در درون خاورمیانه جستجو کرد و نه در بیرون آن. مسایل منطقه، بزرگ‌تر و مهم‌تر از آن است که آمریکا از عهدۀ آن برآید. دولتی که نتوانسته مسأله افغانستان و عراق و سوریه را حل کند و بانی افراطی‌گری، طالبانی‌گری و داعشی‌گری بوده‌است؛ هرگز قادر به حل معضلات پیچیده‌تر نخواهد بود.

همکاران گرامی؛

منطقه ما بر لبه پرتگاه ایستاده است؛ تا جایی‌که تنها یک اشتباه می‌تواند آتشی بزرگ را برافروزد. ما دخالتِ تحریک‌آمیزِ بیگانگان را تحمل نمی‌کنیم و به هرگونه تعرض به امنیت و تمامیتِ سرزمینی خود، قاطعانه پاسخ می‌دهیم. اما راه جایگزین و مطلوب ما، همبستگیِ میان همه ملت‌های دارای منافع مشترک در خلیج‌فارس و منطقه هرمز است.

این پیام ملت ایران است؛

بیایید به جای سرمایه‌گذاری در جنگ و خشونت‌، بر روی امید به یک آینده بهتر، سرمایه‌گذاری کنیم.

به عدالت برگردیم. به صلح، به قانون، به عهد و پیمان و به میز مذاکره بازگردیم.

از توجه شما متشکرم

رئیس جمهور روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس شکاف میان ملت های منطقه را خواسته آمریکا و صهیونیسم دانست وبا بیان اینکه با همه همسایگان دست رفاقت دراز می کنیم و از خطاهای گذشته آنها نیز می گذریم، تاکید کرد: منطق ما، امنیت درون زا برای خلیج فارس و تنگه هرمز است و با شعار و طرح "ائتلاف امید" و "ابتکار صلح هرمز" به نیویورک می رویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۴
آغاز سخنرانی رییس جمهور با موضوع فلسطین، سوریه و یمن بود و بعد از آن به ایران رسید.
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
خب اول همسایه بعد خودمان.اونها مهمتر از ما هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
چون با حملاتی که به پالایشگاه های عربستان شد امکان حمله نظامی از طرف غرب وجود داره و به همین دلیل با طرح چنین موضوعاتی روحانی سعی کرد چشم غربی هارو باز کنه و بگه کی بچه بد منطقه هست.
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
دم روحانی گرم
اینو واسه اولین بار میگم و شاید هم آخرین بار!!!
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
نیمه پر لیوان را ببینیم، ایشان شرایط منطقه ای که در آن هستیم را گفت، بعد پیشنهادهای ایران را. دستش درد نکنه، خوب صحبت کرد.
ناشناس
| Spain |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
با اینکارش خواسته به دنیا بفهمونه درسته که 200 کشور الآن با ما دشمن هستن اما بجاش فلسطین و سوریه و یمن و عراق با ما دوست هستن و همین ما را بس
متاسفانه دقیقا به تجربه جنگ و سالهای اخر ان رسیدیم که صدام با کم کاری و بی توجهی ما به افکار عمومی خود را صلح طلب جا زد و ما را جنگ طلب. نتیجه اگر ادامه می دادیم به ضرر بود و اگر ادامه نمی دادیم به ضرر. حالا هم همان کردیم. دیگر اگر مذاکره هم صورت گیرد به ضرر است و اگر مذاکره هم نکنیم به ضرر است و در هر صورت تاثیرش را از دست داده. دردناک است که همان مسولانی که تجربه جنگ را داشتند باز کشور را به همانجا رساندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
نا آگاهی و ندانم کاری اصلاح طلبی و خوش بینی بیش از حد آنها به غرب و همینطور علاقه شان به کوتاه آمدن در مقابل زورگویی ما را به اینجاکشانده.
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
خوب صحبت کرد. فرش قرمز برای زورگویان بهن نکرد.
ناشناس
| Spain |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
دوست عزیز گفتین اگر مذاکره هم نکنیم به ضرر است درصورتیکه این چنین نیست . با طفره رفتن از مذاکره فقط اوضاع اقتصادی وخیمتر میشه و چون مردم این فشارهای خردکننده را مقاومت میکنن و ایثارگرانه با رنج شدید روزگار میگذرونن پس مشکل خاصی نیست
هیچکدام از شبکه های اصلی غرب بر خلاف سالهای گذشته سخنرانی اقای روحانی را پوشش نمی دهند. چون عملا قابل پیش بینی است و همانطور که خود اقای روحانی گفت دنیا از رئیس جمهوری که اختیار ندارد نمی تواند انتظار حرف و موضع غیر تکراری داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
چرند نگو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
حرف های نسنجیده و تکراری در توجیه ناکارآمدی دولت .. حداقل آزاده باشید
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
اگر بخواهیم رضاغربیها را ملاک قرار دهیم باید مملکت را دو دستی تحویل آنها بدهیم. آن موقع هم خواهند گفت شما خیلی بی عرضه های خوبی هستید..
از برجام ۲ و ۳ که ناموس کشور است می گوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
هیهات من الذله
باعث تاسف است
چرا از طرف ملت ایران صحبت می کنید استعفا بدهید تا یکی مانند احمدی‌نژاد بیاید و کسی هم به ایشان برای مذاکره با آمریکا ویا حتی اسرائیل خرده نخواهد گرفت
خسته شدیم از این‌همه تنش و سردر کمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
مذاکره او با عزت بود نه با این روش کنونی
نماینده امریکا داره مقاله مربوط به دختر ابی را می خواند
انشای خوبی بود. خب حالا برگردید به ایران و فکری بحال اقتصاد کنید.
باریکلا
خیلی خوب صحبت کرد.
عربستان و کشورهای مرتجع جنوب خلیج فارس به این طرح فکر میکنید اری میگویند؟؟؟؟
صحبتها کلی بود و طرح هرمز باید با دیدارهای چند جانبه اغاز میشد تا اعراب استقبال کنند .
عربستان شمشیر را از رو بسته و علیه ایران مدام کار میکند
این اجلاس هم گذشت و نتیجه ملموسی برای مردم نخواهد داشت.
امارهای اقتصادی در تریبون سازمان ملل؟؟؟؟؟
دولت در این چند روز از بس برجام برجام کرده دشمن پی برده برجام چه قدر حیاتی شده برای ایران و یا طرح ۱۵ میلیارد دلاری مکرون و حضور سرزده وزیر خارجه در فرانسه ان وقت اقای روحانی میگویند امارمان رشد اقتصادی کرده و تراز تجاری مان مثبت است.
تراز تجاری مثبت شده چون واردات سایر کالاها را ممنوع کرده اید و فقط مواد اولیه ان هم ناقص وارد میکنید و در مقابل صادراتی داریم به چند کشور همسایه.
۹۰ درصد اقتصادمان نفتی است و نیم درصد اقتصادی جهانی را تشکیل میدهیم ان وقت امارهای خاص اعلام میکنند!!!!!
باید جواب دروغگویی های ترامپ ملعون را می داد که هرکجای دنیا کشتار و قتل و غارت و چپاول دوشیدن ملت ها هست زیر سر سیاست های ضد بشر ی امریکا و با سلاح و مهمات شیطان بزرگ است داعش را امریکا بوجود اورد برای جنگ و خرابی منطقه. شیطان بزرگ وقتی دید نقشه های خود را نمی تواند به کمک اسرائیل در منطقه پیاده کند داعش را ایجاد کرد دولت آمریکا دولت تروریست پرور و غارتگر است نه ایرانو ایران از صلح و ثبات منطقه حمایت می کند و اقدام برای نابودی اسرائیل غاصب در همین راستا و شعار مرگ بر آمریکا هم برای تحقق صلح و آرامش در منطقه است.
بالاترین رشد ۲۰۱۷ ؟؟؟؟؟
اقای نوبخت این امارهای خاص را به ایشان داده؟؟؟؟
این بخش سخنرانی شان احمدی نژادی بود!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
خواهشا برای هر دولتی از همجنس خودش مثال بزنید... رفاهی که منه بازنشسته در زمان احمدی نژاد
داشتم الان به فقر رسیده دیگه جوابگوی خانواده نیستم
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
سعی کنید روی مفهوم رشد اندکی مطالعه کنید.
احسنت
بیشتر سخنرانی ایشان حول محور سایر کشورهاو مشکلات آنها بود تا مردم رنج کشیده ایران
در شروع سخنرانی از شهدای همه ی کشور ها نام میبرنداز ایران نه!
مگر ایران سالهاست شهید و ترور نمی بیندشهدای ملت ما کم از شهدای کشورهای همسایه هستند؟شما نماینده ی مردم ایران هستی یا سایر کشورها؟
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
طرح مظلومیت فلسطین در اول سخنرانی به معنای تهدید اسراییل در همون جمله ابتداییه
یعنی سخنرانیش رو هجومی و با تهدید شروع کرد
در ادامه سایر نقاط تهدید زو نام برد، یمن، عراق، سوریه
متوجه زبان سیاست شدید؟؟؟؟
رییس جمهور اقلیت در مورد آقازاده های مقیم بلاد کفر چیزی نفرمودند ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
مهمتر از مهاجرت اقا زاده ها اینه که کشور چرا باید جوری اداره بشه که اینهمه بخواهند از ان بروند. مهاجرت خودش یک معلوله
سخنرانیها و شعارها همه خوب و عزتمند اما در عمل فقط دیپلماسی لبخند و امتیاز دادن و وادادگی رو میبینیم. امیدواریم دولت به حرفها و شعارهاش عمل کنه
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
آره امیدوار باش که حتما دولت به حرفها و شعارهایش حتما حتما حتما عمل خواهد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
آره چقدر رو دیپلماسی لبخند تاکید داشتن و دولت قبل را محکوم میکردن که راه تعامل با جهان و بلد نیستید.. اما مدتیه که دیگه اثری از لبخند آقایون در
مصاحبه ها و سخنرانی هادیده نمیشه واساسا به این نتیجه رسیدن که رییس جمهور آمریکا چاقوکشه!!! جالبه نه؟؟؟
انصافا! هرکس با هرتفکرو رویکردسیاسی؛ چه موافق و چه مخالف مذاکره ودولت؛ این حرف روحانی را باید معقول دانست وپذیرفت! «عکس یادگاری آخرین ایستگاه مذاکره هست نه اولین ایستگاه» رهبری درست گفتند و هوشمندانه! مذاکره بدون الغا تحریمها یعنی ارسال این پیام که کمرمان شکست و بیشتر فشار بیاورید! خواهشاً فکرکنید بعد منفی بدهید! اگر میخواهید فشارکمتر شود نگویید مذاکره! چون طرف مقابل به این نتیجه می‌رسد که با فشار بیشتر امتیاز میگیرد! باید صبر و مقاومت کرد تا رفع تحریمها وسپس مذاکره با دست بالا.
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
بفرمایید تا کی باید صبر و مقاومت کرد؟؟؟؟ اخوی مثل اینکه تو این کشور زندگی نمیکنی و نمیبینی کمر مردم شکسته و یا از اونایی هستی که پول مفت در میاری؟؟؟ نکنه آقا زاده ای؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
سید رسول،الان فقط کمرمون شکسته،اما اگر
الان وا بدیم دست و پامونهم خواهد شکست.
راهی نیست.
الان مذاکره کردن همان خودکشی است.
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
آقا سید نظر خودت چیه؟؟
باید چه کار کرد؟؟
فکر کن و بگو..
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
سید رسول جان زنگانلی کی به شما گفته مشکلات اقتصادی کشور به آمریکا بستگی داره. مگه الان ما تحریم شدیم در کشور قحطی اومده و کالا داخل کشور نیست؟ نه عزیز. پولمون فقط کم ارزش شده که اون هم دلیلش خلق نقدینگی و چاپ پول بدون پشتوانه هست که در یک مقطعی آمریکا تونست با ایجاد جو روانی (و البته همزمانی اون با
کم شدن سود بانکی توسط دولت خودمون) این نقدینگی را
از بانکها بیاره بیرون و وارد بازار شده تورم چند صد درصدی ایجاد کنه. تا وقتی سیستم بانکی اینه باید هر چند سال یکبار شاهد کاهش چند برابری ارزش پولمون بشیم. ربطی به ترامپ و مذاکره هم نداره
‌‌سخنان بسیار غنی و واضح و امر به معروف و نهی از منکر است.
احسنت.
اما همانطور که قبلا هم مکررا اعلام کردیم اروپا سناریو نوشته شده آمریکا را دنبال می کند و منتظر این روز بودند تا همگی علیه ایران دست به دست هم بدهند و ایران را سخت تحت فشار بگذارند تا مذاکره با آمریکا انجام شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
کیهان همه این روز ها را پیش بینی کرده بود
اما متاسفانه چون جامعه را دو قطبی کردند
حرفای ایشان را نفی کردند و حتی به دادگاه کشاندنش... البته تاریخ ثبت میشه و آیندگان قضاوت خواهند کرد
همکاران گرامی؟!
اقای روحانی اونایی که اونجا نشستن هرکدومشون قدرت تصمیم گیری دارن برای مملکتشون شمام داری؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
پس چرا رای دادی ؟!
اگر میخواست تحریم بردار تحریم نمیکرد فقط سرکارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
با دیپلماسی لبخند میشه با جهان تعامل کرد
لطفا لبخند بزنید
صحبت ها عالی بود. از این خوشم اومد که اسم آمریکا رو گفت. خیلی وقتا دیده میشه که از عبارت هایی مثل "بعضی دولت ها" برا اشاره به دولت سعودی و آمریکا یا اسرائیل استفاده میشه. ما باید اسم دولت تروریستی آمریکا و متحداشونو رو بدون واهمه توی مجامع بین المللی فریاد بزنیم. چون مخاطب مردم هستن و خیلی وقتا منظورو شاید نگیرن. مثلا ما داعش تحت حمایت آمریکا رو نابود کردیم ولی اونا تبلیغ میکنن که از بینش بردن و مردمشون باور میکنن.
در کل نحوه هشدار دادن روحانی رو مناسب تر دیدم تا هشدارهای آقای ظریف. البته زبان آقای ظریف برا تبیین مواضع جمهوری اسلامی عالیه.
هیچ فایده ای نداره این سخنان و پیشنهادات باید با آمریکا مذاکره مستقیم کرد و از میلیاردها دلار خسارت به مردم جلوگیری کرد
دمت گرم
جناب روحانى باكى ميخواهيد مذاكره كنيد بامجاسى كه ترامپ را بخاطرعدم تمكين دارند استيضاحهش ميكنند يا باخود تزامپ درحال سقوط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
ترامپ استیضاح نخواهد شد .چون در صورت برکناری ترامپ معاونش جاشو میگیره و دموکراتها ترجیح میدن با خود ترامپ وارد کارزار انتخابات بشن
از آقای روحانی متشکریم که صحبت هاشو با حمایت از مردم مظلوم و تحت ستم فلسطین شروع کرد نه مردم شریف و نجیب ایران!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
آب خنک هم بخور هم شیرجه بزن توش خنک شی
شما از طرف ما مردم حرف نمیزنید . شما از طرف کاسبان تحریم و مافیا حرف می زنید اقای رئیس جمهور .
تابناک فاتحه بر ایران و ایرانی . تر و خشک با هم میسوزیم
در این سخنرانی می بایست به مراتب مواضع شفاف تر در مورد توافق برجام و بخصوص اختلافات ایران و امریکا گفته می شد واقعیت اینست که دو طرف هم ایران و هم آمریکا نتوانسته اند از فرصت های پیشاروی گذشته خودشان برای فائق آمدن بر چالش های بین دو کشور بخوبی بهره برند لاجرم اکنون هزینه های این فرصت سوزی ها را می پردازند و شرایط را برای عده ای که صرفا بدنبال منافع شخصی شان هستند و یا دارای دیدگاه های پر تناقض می باشند که خودشان هم دقیقا نمی دانند چه می گویند مهیا می کنند که بیشتر سبب تعمیق چالش های دو کشور می شود. بایست صریحا اذهان می شد که این فرصت ها نادیده گرفته شده است و یا لااقل بایست این مواضع را با رهبران و سیاستمدارن دو حزب نمایندگان کنگره و سنا که بخشی از حاکمیت آمریکا هستند خصوصا با نزدیک شدن انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مطرح کرد و پشنهاد داد که در صورت پیروزی بایدن بایست دو کشور بعد از بازگشت آمریکا به توافق برجام به مذاکرات جامع درباره تمامی اختلافات دو کشور بپردازند تا به یک توافق جامع بر اساس منافع مشترک و جمعی برسند.
نقیصه دیگر در این سخنرانی این بود که اصلا به سخنان پر تناقض ترامپ در سازمان ملل نه فقط آنچه مربوط به ایران بلکه کل سخنرانی سراپا پر تناقض او توجه نشد و تجزیه و تحلیل سخنان ترامپ نشان از گاف ها و ادعاهای عوامفریبانه بسیار دارد که حاکی از ناپختگی و سطحی نگری محض دیدگاه های او است. در یک جمله کوتاه شاید بتوان گفت سخنرانی ترامپ در سازمان ملل آغاز مبارزه انتخاباتی او برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بود و می بایست تناقضات این ادعاها به چالش کشیده می شد. ادعای بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا ادعایی بیش نیست همه کارشناسان اقتصادی بخوبی می دانند که در مدت سه سال امکان بدست آمدن این شاخص های ادعایی ممکن نیست مگر اینکه حاصل و ثمره سیاست های دوران اوباما باشد که آنهم چندان پایدار نخواهد بود. دفاع از حاکمیت های ملی در کنار حمایت از ترویج همجسگرایی در دیگر کشورها، حمایت از انجمن ها و مدافعان فروش سلاح، حمایت از حکومت آپارتاید قومی و مذهبی اشغالگر اسرائیل و الی غیره سخنرانی بسیار آشفته و پر تناقضی بود.
نکنه تنگه هرمز رو هم مثل دریای خزر به چوب حراج بزنید
هموطنان عزیزم. بیایید متحد باشیم و در یک جهت حمایت کنیم. عادات زشت غر زدن و مزه پراندن راه حل نیست. توجه داشته باشید که فرصتها و عمرها می گذرند و کسی در کل کاینات دلش برای ما تنگ نخواهد شد. رفتارهای جوانمردانه و و آزاد مردانه و محکم از خودمان نشان دهیم. برای استخوانی یارانه ای گرد هم می آییم ولی برای وقت و انرژی و منابع و دانش خودمان ارزش قایل نیستیم. لزومی هم ندارد برای کسانی که در داخل و در خارج خود را به خواب زده اند خودمان را صدمه بزنیم. به عنوان یک سخنرانی روشن گر و با ملاحظات دیپلماتیک و سرنخ های لازم خوب بود. حالا از ما ملت کمتر تشکر شد و گرسنگی مان را فریاد نزد شما ببخشید.
اگر جنگی هم بشود ماها دیگر چیزی برای باختن و از دست دادن نداریم کسانی بترسند که در کاخها زندگی میکنند و برای خودشان و فرزندانشان مالهای فراوان جمع کرده اند...
قابل توجه ذوقزدگان ملاقات ومذاکره باترامپ:
ترامپ ورودمسوولین ایرانی وهانواده هایشان به امریکا راممنوع کرد !!!
افرادی که معترضند که چرا از مردم فلسطین شروع کرد باید بگم در دنیای سیاسیت، روحانی سخنرانیش رو با تهدید علنی اسراییل شروع کرد
بعد هم نام کشورهایی رو آورد که ایران می تونه در اونجا هم تهدیدی برای منافع غرب باشه: یمن، عراق، افغانستان، سوریه
سخنرانیش بر خلاف سالهای دیگه کاملا هجومی بود
در زبان سیاسی، اونا فهمیدن حرف روحانی چیه
شما حرص نخورید
اصلا دلیل این همه سال دشمنی بی دلیل ما با اسراییل چیه؟ اینه که ما گوشت نرم غرب رو زیر دندونمون داشته باشیم
یه آتوی حسابی
یه گروی ارزشمند!
تکون بخورند ما به آمریکا و اروپا هم دسترسی نداشته باشیم به اسراییل داریم
الان فکر کردید برای چی جواب سرنگونی پهپاد و آرامکو رو نمیدن؟
چون از امنیت اسراییل نگرانند
این سخنان جز بدبختی برای مردم هیچی نداره
هيچكدام از مسيولين كشور نماينده و وكيل قانوني مردم ايران نيستند ، كشوري با اين همه ثروتها و امكانات كه بيش از نيمي از مردم ان به فلاكت و بدبختي افتاده اند شعار تاكي ؟
آقای روحانی در انجام دادن یا ندادن مذاکره فعلا مختار است ولی چرا یادش نیسا ترامپ یکسال درخواست مذاکره داشت بعد تحریم ها را شروع کرد. حالا چرا فکر میکنه همه اینرا فراموش کردند . ایشان الان مذاکره تحت تحریم را رد میکند آیا صداقت دارد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل