بازدید 7686

ترامپ: خیلی‌ها دارند بین ما و ایران میانجی‌گری می‌کنند

کد خبر: ۹۲۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲ 25 September 2019
رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه، بعد از سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رهبران چندین کشور در حال میانجی‌گری میان واشنگتن و تهران هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) مدعی شد ایران تمایل به مذاکره دارد، اما او هنوز موافقت نکرده است.

ترامپ درباره مذاکره با ایران گفت: «آن‌ها دوست دارند مذاکره کنند. ما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. آن‌ها اینجا هستند. ما هم اینجا هستیم، ولی هنوز بر سر آن توافقی نکرده‌ایم. آن‌ها دوست دارند مذاکره کنند. این مسئله، مطمئناً عقلانی است، اما ما هنوز با آن موافقت نکرده‌ایم.»

ترامپ درباره تلاش‌های «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه برای میانجی‌گری در خصوص مذاکره با ایران گفت: «او هم با ما صحبت می‌کند؛ چندین نفر این کار را می‌کنند. [عمران]خان، نخست‌وزیر پاکستان هم هست. مرکل، صدراعظم آلمان هم هست و او خیلی زیاد نقش دارد. آدم‌های زیادی درگیر هستند. آدم‌های زیادی دوست دارند ما را پای میز مذاکره ببرند. باید ببینیم چه می‌شود، ولی تا به حال، با ملاقات موافقت نکرده‌ایم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر پاکستان که گفته بود ترامپ از او خواسته برای تنش‌زدایی با ایران میانجی‌گری کند گفت: «بسیار خوب، او دوست داشت این کار را انجام دهد و ما رابطه بسیار خوبی داریم؛ ولی نه، من در این باره چیزی نگفتم... او [عمران خان]در اصل از من درخواست کرد و فکر می‌کرد پیشنهاد خوبی است که ما (ترامپ و روحانی) ملاقات کنیم، چون ما در نیویورک هستیم و وقت داریم که این کار را انجام دهیم. اگرچه دیدار‌های دوجانبه زیادی در دو روز گذشته داشته‌ایم.»

پیش از این عمران خان روایت متفاوتی از گفت‌وگویش با ترامپ و درخواست آمریکا برای میانجی‌گری مطرح کرده بود.

او گفت: «دونالد ترامپ» از او خواسته به کاستن از تنش‌ها با ایران کمک کند و او به همین دیدار فورا روانه دیدار با روحانی شده است.

عمران خان گفت: «ترامپ از من پرسید که آیا ما می‌توانیم تنش‌ها را کاهش دهیم و به یک توافق هسته‌ای جدید برسیم.»

نخست‌وزیر پاکستان که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با خبرنگاران گفتگو می‌کرد افزود: «در حال حاضر نمی‌توانم بیشتر از این چیزی بگویم غیر از اینکه داریم تلاش و میانجی‌گری می‌کنیم.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر