بازدید 5599
۳

کلاهبرداری‌های میلیونی با کپی کارت‌های بانکی

کد خبر: ۹۲۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 23 September 2019

رئیس پلیس فتای ناجا از متلاشی شدن یک باند اسکیمر در تهران خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار وحید مجید دراین‌باره گفت:یکی از شهروندان تهرانی با حضور در پلیس فتا با طرح شکایتی بیان کرد:"در اوایل تیر امسال مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی از حسابم بدون این که خریدی در فضای مجازی انجام داده باشم به سرقت رفت. "

وی ادامه داد: پرونده در دستورکار ماموران فتای تهران بزرگ قرار گرفت، نحوه دسترسی به اطلاعات بانکی شاکی در هاله‌ای از ابهام بود تا این که ماموران متوجه شدند که متهم با کارت شاکی لوازم یدکی خریداری و با خودروی وانت محل را ترک کرده است. رئیس پلیس فتای ناجا بیان کرد: راننده وانت بار شناسایی شد و ضمن دعوت به پلیس، در اظهاراتش بیان کرد: "بار تحویلی را در اندیشه تخلیه کردم".

وی ضمن اشاره به این که با ردگیری و بررسی میدانی مشخص شد کالای تحویلی در اندیشه شهریار تخلیه شده است و با مراجعه به فروشگاه‌های لوازم یدکی آن محدوده هویت خریدار به نام (ع - خ) شناسایی شد، مطرح کرد: نامبرده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای دستگیر شد و در همان ابتدا اعتراف کرد که کارگر فردی به نام (آ. – ه) هستم و او کارت را به وی تحویل داده است، در ضمن اجناس خریداری شده نیز در مغازه نامبرده قرار دارد. رئیس پلیس فتای ناجا خاطر نشان کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده کارآگاهان متوجه شدند فردی سابقه دار به نام (م - ه.) در پرونده حضور دارد، وی در سال ۱۳۹۷ دستگیر شده و اکنون با تامین وثیقه صادر شده آزاد است؛ در این خصوص نامبرده طی عملیاتی غافلگیرانه در اندیشه دستگیر شد و اقرار کرد: "با یکی از دوستانم به نام (ن - آ.) اقدام به کلاهبرداری و کپی از کارت بانکی افراد می‌کنیم. " وی در ادامه از دستگیری نامبرده ضمن هماهنگی با مراجع ذی صلاح در محله اندیشه خبر داد و گفت:در بررسی‌های فنی یک سری سر نخ‌هایی مربوط به جعل اسناد و اوراق از وی به دست آمد. رئیس پلیس فتای ناجا اضافه کرد: متهم در ادامه اعترافاتش اقرار کرد "یک تیم کلاهبرداری داریم و مدیریت تیم به عهده من است به طوری که دستگاه اسکیمر را در اختیار (آ - ه) قرار می‌دهم و پس از کپی شدن کارت‌ها وی دستگاه را به من بر می‌گرداند و در مرحله بعدی کارت‌های شهروندان را رایت می‌کردم و مجدد آن‌ها را توسط افرادی نقد می‌کردیم. "

مجید گفت:ماموران در بازرسی از محل اختفای متهم تعداد زیادی مدرک دانشگاهی خام در تمامی مقاطع به همراه هولوگرام مربوط، تعدادی کارت ملی و شناسنامه متعلق به دیگران کشف کردند. وی خاطر نشان کرد:با توجه به این که هنوز فردی دیگر که کارت‌های شهروندان را در محله امیریه کپی می‌کرد، دستگیر نشده بود پرونده در حال رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد وی به نام (ی - ز) به همراه همسر خود خارج از تهران هستند، در این حین ضمن هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از منزل متهم تعدادی کارت بانکی چاپ شده و اوراقی که اطلاعات کارت بیش از ۲۰۰ نفر در آن نوشته شده بود، کشف شد.

بر اساس اعلام سایت پلیس، مجید ادامه داد: نامبردگان دستگیر شدند و پس از بررسی منزل استیجاریِ دومِ آن‌ها حدود ۱۲۰ کارت بانکی چاپ شده، بیش از پنج فقره کارت ملی هوشمند و ... کشف شد و پس از بررسی دستگاه‌ها مشخص شد اطلاعات بیش از ۵۰۰ کارت بانکی آماده چاپ بود. وی از دستگیری چهار متهم در این خصوص خبر داد و گفت: با اقدام پیشگیرانه پلیسی تنها ۱۲ فقره پرونده هم اینک موجود است که تمامی مبالغ آن حدود ۷۰۰ میلیون ریال است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
دست پلیس درد نکنه با این همه وقت و زحمت کلاهبرداران و غارتگران اموال مردم رو دستگیر میکنند و بعدش به راحتی با وثیقه آزاد میشن
شیطان باید بیاد پیش این درس یاد بگیره.
تا وقتی بانکها از کارت‌های مغناطیسی و بدون چیپست استفاده میکنند همینه که هست، فقط هنرشان ربا خواریست، کمی هزینه کنید و کارت‌های ایمن به مشتریان دهید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل