بازدید 6683

ثبت برند و ثبت شرکت با وکلای موسسه حقوقی مشهور

کد خبر: ۹۲۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 18 September 2019

ثبت برند چگونه است؟

یکی از خدمات پر متقاضی و مهمی که در ایران و اکثر کشورهای مترقی جهان وجود دارد ثبت برند است و پروسه چنانچه شخص یا شرکتی تمایل داشته باشد که در مقابل سوء استفاده افراد سود جو از حمایت های قانونی بهره مند شود بهترین و مطمئن ترین راه ممکن ثبت برند و ثبت شرکت است.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که ثبت برند هم برای شخص حقوقی امکانپذیر است و هم برای شخص حقیقی و اگر تمایل به ثبت برند بنام شخص حقوقی دارید و تاکنون شرکتی ثبت ننموده اید، اولین گامی که در پیش دارید ثبت شرکت است.

مراحل ثبت برند

الف) یکی از اقدامات لازم برای ثبت برند استعلام آن است و هدف از استعلام برند آن است که متوجه شویم علامت تجاری ای که تصمیم به ثبت آن را داریم آیا در گذشته بنام شخص یا شرکت دیگری در همان طبقه و زمینه فعالیت ثبت شده است یا خیر و از همین طریق می توانیم میزان موفقیت ثبت شدن برند مورد نظر را تخمین بزنیم.

ب) پس از این مرحله باید مدارک لازم برای ثبت برند را تهیه نماییم که در ادامه با هم بررسی می نماییم:

1- تصویر شناسنامه و کارت ملی شخص متقاضی و یا اشخاصی که در شرکت دارای حق امضاء هستند (در صورتی که متقاضی ثبت برند بنام شخص حقوقی هستید)

2- ارائه اطلاعاتی نظیر آدرس، کد پستی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه (تلفن همرا باید حتماً بنام متقاضی باشد) و ایمیل متقاضی ثبت علامت تجاری

3- تصویر مجوز فعالیت مرتبط با طبقه ای که تصمیم به ثبت برند در آن طبقه را دارید. (اعم از جواز کسب، جواز تاسیس صنایع، پروانه بهره برداری و امثال آن)

4- تصویر کارت بازرگانی (در صورتی که برند مورد نظر لاتین باشد)

پ) ثبت نام در سامانه اینترنتی مرکز مالکیت معنوی اقدام بعدی برای ثبت برند است و پس از آنکه اقدام به ثبت نام در این سامانه نمودید باید به منظور دریافت گواهی امضاء به یکی از دفترخانه های اسناد رسمی مراجعه نمایید و پس از دریافت گواهی امضاء باید اطلاعات مندرج در آن را وارد سامانه مرکز مالکیت معنوی نمایید تا پرونده شما در نوبت بررسی کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری قرار بگیرد.

ت) پس ار بررسی کارشناسان و رئیس اداره علامت چنانچه برند مورد نظر شما با اخطار رفع نقص و یا بدتر از آن با اخطار ردنآ

 مواجه نشود به معنای آن است که ثبت برند مورد نظر شما از سوی اداره مالکیت معنوی بلامانع تشخیص داده شده و قابل ثبت شدن است.

ث) مرحله بعدی مراجعه به اداره مالکیت معنوی به منظور تشکیل پرونده فیزیکی و پرداخت روزنامه رسمی نوبت اول و انتشار آن است و پس از گذشت 30 روز از انتشار روزنامه رسمی نوبت اول باید هزینه انتشار روزنامه رسمی نوبت دوم و حق الثبت اداره مالکیت معنوی را بپردازید.

ج) مرحله آخر از مراحل ثبت برند مراجعه مجدد به اداره مالکیت معنوی و دریافت سند برند مورد نظر است.

دیگر خدمات اداره مالکیت معنوی چیست؟

اداره مالکیت معنوی به عنوان یکی از زیرمجموعه های مهم قوه قضائیه محسوب می شود و خدماتی مانند ثبت برند، ثبت لوگو، ثبت اختراع و ثبت طرح صنعتی را به انجام می رساند.

بر خلاف اداره ثبت شرکت ها که در تمام نقاط ایران وجود دارد، اداره مالکیت معنوی فقط در تهران مستقر است.

هزینه ثبت برند چقدر است؟

گاهی اوقات هزینه های انجام امور تخصصی مانند هزینه ثبت شرکت و هزینه ثبت برند ثابت نبوده و بلکه متغیر است. بطور مثال هزینه ثبت برند با توجه به مسائلی مانند تعداد طبقاتی که برای ثبت برند خود انتخاب می نمایید، تصمیم به ثبت برند برای شخص حقوقی دارید و یا شخص حقیقی و رنگی بودن و یا سیاه و سفید بودن برند و لوگوی مورد نظر متفاوت است.

به شما توصیه می نماییم چنانچه تصمیم به ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت طرح صنعتی و مواردی نظیر آن را دارید و یا تصمیم به کسب اطلاعات دقیق تر در زمینه هزینه ثبت شرکت و ثبت برند و یا اموری مانند طلاق توافقی دارید، ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور از طریق شماره ویژه 02143000430 از خدمات تخصصی این موسسه بهره مند گردید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار