بازدید 17567
عقب نشینی فوری ترامپ از مواضع خود؛

قول حمایت از عربستان در برابر ایران را نمی‌دهم/ آمریکا به دنبال جنگ با هیچ کسی نیست

دوشنبه شب ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی و در یک عقب‌نشینی کامل از اظهارات روز گذشته خود گفت: گزینه دیپلماسی با ایران هنوز پایان نیافته و آمریکا به دنبال جنگ با هیچ کسی نیست.
کد خبر: ۹۲۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۶ 17 September 2019

دوشنبه شب ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی و در یک عقب‌نشینی کامل از اظهارات روز گذشته خود گفت: گزینه دیپلماسی با ایران هنوز پایان نیافته و آمریکا به دنبال جنگ با هیچ کسی نیست.

به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید: شواهدی مبنی بر دست داشتن ایران در حملات پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی وجود دارد. او در نشست خبری با ولیعهد بحرین تصریح کرد: به محض تکمیل اطلاعات، رسانه‌ها در جریان قرار خواهند گرفت.

ترامپ در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد اینکه ایران را مسئول حملات پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان دانسته است، گفت: «من چنین حرفی نزده‌ام و فقط گفته‌ام: فکر می‌کنم می‌دانیم چه کسی بوده که البته به ‌نظر می‌رسد ایران پشت آن [حملات] باشد، ولی با این لحنی که شما گفتید، نگفته‌ام.»

او در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد احتمال جنگ با ایران گفت: «به‌ دنبال جنگ با هیچ کسی نیستیم؛ اما در صورت درگیری بهترین ارتش دنیا و پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار داریم.»

ترامپ همچنین گفت، مصمم است به عربستان کمک کند اما گفت: «من به سعودی‌ها قولی ندادم ولی باید بنشینیم و با آن‌ها صحبت کنیم.»

قول حمایت از عربستان در برابر ایران را نمی دهم/ آمریکا به دنبال جنگ با هیچ کسی نیست

وی تأکید کرد: این حمله‌ای بود که به عربستان شده و به ما نشده است. اکنون که به آن‌ها حمله شده، به عربستان کمک می‌کنم البته همانطور که آن‌ها می‌دانند من دنبال وارد شدن به یک منازعه جدید نیستم... عجله‌ای نداریم و خیلی زود است که بگویم چه می‌کنیم.»

وی به همکاری‌های مشترک اقتصادی و بازرگانی دو کشور در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: «سعودی‌ها طی سال‌های گذشته ۴۰۰ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه گذاری کرده‌اند و مشتری دست به نقدی هستند و به واسطه این سرمایه گذاری، حدود یک و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است.»

رئیس جمهوری آمریکا با تأکید بر این که بهترین تسلیحات جهان را دارند و از هر کشوری در دنیا قدرتمندترند، افزود: «قطعا می‌خواهیم از درگیری اجتناب کنیم. متناسب با نتیجه‌ای که به دست بیاید ممکن است پیام خیلی قوی داشته یا اصلا پیامی نداشته باشم.»

وی در دیدار با ولیعهد بحرین همچنین اعلام کرد: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه‌اش در تماس با سعودی‌هاست و تلاش مشترکی برای شناسایی عامل اصلی این حملات در جریان است. آمریکا در این رابطه در حال رایزنی با برخی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین شرکای اروپایی خود از جمله فرانسه و آلمان است.

وی در عین حال گفت: هیچ برنامه‌ای برای دیدار با مقام‌های ایران ندارد و افزود: «تحریم‌ها برداشته نخواهند شد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شامگاه یکشنبه به وقت محلی در یک پیام توئیتری نوشته بود: «به تأسیسات عرضه نفت عربستان سعودی حمله شده‌ است. دلایلی وجود دارد که باور کنیم مقصر را می‌شناسیم، بسته به تأیید این‌که عامل حملات کیست، آماده اقدام شلیک هستیم.»

البته تهدید کردن ایران به اقدام نظامی و عقب‌نشینی فوری از آن در دولت ترامپ، مسبوق به سابقه است. اواخر خردادماه پس از آن‌که ایران یک پهپاد آمریکایی را بر فراز آب‌های سرزمینی خود سرنگون کرد، ترامپ به ‌سرعت در پیامی توئیتری ایران را به اقدام نظامی تهدید نمود؛ اما ساعاتی بعد در یک نشست خبری، مسأله به ‌گونه‌ای ملایم‌تر از تصمیم‌گیری در مورد نحوه برخورد با ایران طی ساعات بعد و در نشست اضطراری کاخ سفید اعلام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۹
مرد جنگ نیستن. ترامپ میدونه در صورت حمله تو چه باتلاقی میوفته. میخواد عربستان رو بفرسته جلو که عربستان هم جرات حمله به ایران رو نداره. همش فیلمه که مثلا ایران بترسه و به یمنیها بگه دیگه حمله نکنن به تاسیسات نفتی. اما نه الان نه در آینده جرات حمله به ایران رو ندارن. پس ای مجاهدان یمنی به امید و پشتیبانی خدا باز هم حمله کنید و از هیچکس جز خدا نترسید که ان شا الله پیروزی نزدیکه.
کی اینو جدی می گیره اخه ما برا تفریح و سرگرمی توئیتاشو می خونیم ههههه
قول میدم عربستان رو هم فتح کنیم اینها واکنشی نشون نمیدند
خلاصه اینکه تا پایان انتخابات در آمریکا دوران بره کشونه تا میشه باید به دشمنان ایران اللخصوص کسانی که در تغییر نام خلیج فارس دخیل بودن گوش مالی داد.
انگار گاو شیرده کم کم دارد شیرش کم میشود باید ضبح بشه- ای ترامپ کم قمپز د‌ر کن دیگه دستت روشده ترامپی تو فقط بدوش عربستان را@ .
ترامپ فقط بلوف میزنه
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ضمن رد درخواست برای مذاکره با ایران، عنوان کرده که آماده اقدام نظامی علیه عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان است.
خوب دیگه طبق روال گذشته بورس این خبر می تواند موجب رشد ده هزارواحدی بورس و خلق رکوردتاریخی آن شود!!!
قوی ترین ارتش و بهترین و گرانقیمت ترین تجهیزات نظامی؟!!! از همین تجهیزات پیشرفته و گرانقیمتی که به احمقهای سعودی دادید و از پس پهپادهای ارزان‌قیمت یمنی بر نمی آیند!!! خخخخ
ترامپی از اراده مردم ایران و آن موشکهای خوشگل میترسه
که رزمندگان ما دست به ماشه وایستادن اگر غلطی کردن ازشون پذیرایی بکنن ، درضمن اگر ما قوی نبودیم الان قیمه قیمه شده بودیم
من دیگه به این یقین رسیدم ۸۰ درصد صحبت آمریکائیها بلوفه
افراد وگروههاى زيادى براساس أرزوهاى خود ويا براساس مسبوق به سابقه جاى ايستادن اقاى ترامپ را جايى ميدانند كه وى انجا نيست كه هيچ بلكه نقطه مقابل ان ايستاده است واين كار انها را گيج كرده وتحليل درست را از انها گرفته است كه مثلا چطور اسمان عربستان درمقابل يمنى ها بى دفاع است ونتيجه را خوطشان نمى توانند قبول كنند همه بخاطر اينست كه جاى ايستادن ترامب را غلط تشخيس طاده اند
بابا منکه همون اول گفتم آمریکا هیچ شکری نمیخوره
آمریکا اگر می تونست تا الان بارها ایران رو شخم زده بود. این حرف ها هم برای خالی کردن دل یه مشت فریب خورده غرب زده است. اگه جرات داره یه غلطی بکنه تا روز اول 12000 تا جنازه تروریست آمریکایی بذاریم رو دستش.
او به نفع کشورش کار میکند .برایش فرق نمی کند عربستان باشد یا ایران ..او هرگز با جنگ سرمایههای کشورش را به باد نمی دهد چه نیروی انسانی
فقط میخواد از گاو شیر ده، شیر بیشتری بدوشه
ترامپ برای دور دوم به کاخ سفید برود که البته ورودش حتمی است. او یک آدم کاملا منفعت طلب است و الان صرفا به خاطر دور بعدی اتخابات کاری نمی کند. اما او قطعا وارد عمل خواهد شد منتهی در دور بعد. واقعا لازم است ایران با حدس و خطا پیش نرود چون جنگ مملکت را نابود می کند.
آمریکا هم می تواند جزء متهمین حمله به آرامکو باشد.
این آخرین شانس برای دیپلماسی است.
اینم که هر وقت میره دستشویی و میاد نظرش عوض میشه
مردک دیوانه ست؟؟؟؟؟؟ آخه چرا با ایران وارد جنگ نمیشی
منتظر جنگند . زیبا کلام ها، شریعتمداری ها، مطهری ها
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
آمریکا همه آرامکو را میخواهد داشته باشد . بهترین زمان برای معامله شرایط امروز است . کسی که دستور حمله را داده حتما ذینفع است . البته ناگفته نماند که ایران را هم برایش پرونده جدیدی باز کرده اند
\هیچ غلطی هم نمی تونید بکنید. اگر می تونستید می کردید. نهایتا یک پیغام توئیتری قوی ارسال می کنه که " ایران داری با آتش بازی می کنی" یک چشم غره هم کامنت می گذاره.
بن سلمان اون روزی که نقشه میکشید برای صفر کردن فروش نفت ایران فکر اینجاش رو نمیکرد. تقابل عربستان و ایران فقط بازی دو سر برد برای آمریکا و روسیه است.
ترامپ: قول می دهم این دفعه هم شما را ببخشم!!×
یکوقت توی حرفهات تته پته نکنی ها
قول میده عربستان کینه که پیدا نمیکنه یه مدت دیگه میاد دست بوسی
به زعم تمامی این حرف ها هوشیاری و آمادگی همه جانبه ضروری است.
کار خود آمریکاست اینطوری میخواد سلاحهای جدیدتری بفروشه بهشون.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل