بازدید 7506

نظر سازمان ملل درباره عامل حمله به آرامکوی عربستان

کد خبر: ۹۲۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴ 16 September 2019
نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن امروز دوشنبه گفت که هنوز مشخص نیست چه کسی عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مارتین گریفیتس»، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن امروز دوشنبه گفت که هنوز مشخص نیست چه کسی عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی است.

نماینده سازمان ملل در امور یمن که در نشست شورای امنیت صحبت می‌کرد گفت: «هنوز کاملاً مشخص نیست چه کسی عامل این حمله بوده است، اما این واقعیت که انصارالله مسئولیت آن را به عهده گرفته به اندازه کافی بد است.»

گریفیتس اضافه کرد: «این اقدامی بسیار جدی است که احتمال درگیری‌ها در منطقه را افزایش می‌دهد.»

شنبه هفته جاری (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: ۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشور‌های غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیرو‌های نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر