بازدید 8185
۱

بهای جهانی نفت اوج گرفت

کد خبر: ۹۲۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰ 16 September 2019

در پی قطع نیمی از صادرات نفت عربستان سعودی، بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش شدیدی را تجربه کرده و به بالاترین حد طی چهار ماه گذشته رسید.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، قیمت نفت «برنت» برای تحویل در آینده با افزایشی ۱۹ درصدی به ۷۱ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. همچنین بهای نفت خام آمریکا برای تحویل در آینده بیش از ۱۵ درصد افزایش داشت و هر بشکه آن ۶۳ دلار و ۳۴ سنت معامله شد.

افزایش بهای نفت پس از آن رخ داد که تاسیسات شرکت نفتی «آرامکو» عربستان در شرق این کشور روز شنبه هدف حمله قرار گرفت و نیمی از تولید سعودی‌ ها یعنی حدود پنج میلیون و هفتصد هزار بشکه متوقف شد. این میزان معادل پنج درصد از عرضه جهانی نفت است.

این حمله تاسیسات نفتی عربستان در «خریص» و «بقیق» را هدف قرار داد. بیشترین صادرات نفتی عربستان از مجموعه پالایشگاهی بقیق و میدان نفتی خریص انجام می‌شود.

مقام‌های سعودی اعلام کردند : ریاض سعی می‌کند که تا پایان روز دوشنبه یک سوم از تولید نفت قطع‌ شده خود را از سر بگیرد اما خسارت ناشی از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان «شدیدتر» از چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: منابع فعال در صنعت نفت می‌گویند که هفته‌ها طول می‌کشد تا جریان نفت عربستان به روال سابق بازگردد. این خبرگزاری به نقل از کارشناسان و تحلیلگران پیش‌بینی کرد که بهای نفت ممکن است به یکصد دلار در بشکه برسد.

همزمان با افزایش بهای، نفت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در پی حمله تاسیسات نفتی عربستان مجوز برداشت از ذخایر اضطراری نفت کشورش را صادر کرده است.

وی در رشته توئیتی نوشت: با توجه به حملات علیه عربستان که ممکن است بر قیمت نفت تاثیر بگذارد، دستور دادم تا در صورت لزوم از ذخایر استراتژیک نفت برداشت شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
وقتی ما نمی توانیم نفت بفروشیم اصلاً مهم نیست که قیمت آن چند است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر