بازدید 9237
با تحریم سنگین ایران و با تصمیم فوری زنگنه؛

سه تیم نفتی لیگ برتر فوتبال ایران به حراج گذاشته شد

وزیر نفت هرگونه کمک به تیم‌های تابعه صنعت نفت را ممنوع اعلام کرد و از تعیین تکلیف باشگاه‌های نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی که در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارند تا دو ماه آینده خبر داد. وزارت نفت با توجه به شرایط جدید فروش نفت ایران در بازار جهانی، این تصمیم را درباره تیم‌های نفتی به اجرا در آورده
کد خبر: ۹۲۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 15 September 2019

وزیر نفت از تعیین تکلیف تیم‌های تابعه این وزارت خانه تا اواخر پاییز امسال خبر داده است، این یعنی دو تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان یا بع فروش می رسند یا به روزگار نفت تهران دچار خواهند شد.

به گزارش تابناک ورزشی، بیژن زنگنه، وزیر نفت هرگونه کمک به تیم‌های تابعه صنعت نفت را ممنوع اعلام کرد و از تعیین تکلیف باشگاه‌های نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی که در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارند خبر داد. بیژن زنگنه در این خصوص گفته است: به منظور صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها، انجام مسئولیت‌های مدرس، سرپرست، سرمربی، مربی، کمک مربی، دبیر، عوامل فنی و پزشکی و دیگر عناوین مشابه در تیم‌های باشگاهی در همه سطوح مرتبط با ورزش قهرمانی، تنها از طریق افراد حقیقی بخش خصوصی (غیردولتی) مجاز است و پرداخت هرگونه وجهی به کارکنان در قالب تیم‌های قهرمانی تحت هر عنوان ممنوع است.

وزیر نفت، مالکیت و مدیریت و حتی کمک مالی به باشگاه‌های حرفه‌ای توسط شرکت‌های تابعه صنعت نفت به هر صورت (مستقیم و غیرمستقیم) را ممنوع کرده و دستور داده است مدیریت و مالکیت تیم‌های فوتبال نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم تا تاریخ ۱/ ۹/ ۱۳۹۸ در چارچوب ضوابط و مقررات ذی‌ربط تعیین تکلیف شود.

در این ابلاغیه تاکید شده است با توجه به کمبود منابع مالی، در سال ۱۳۹۸، صنعت نفت هیچ اعتباری برای اعزام برون‌مرزی تیم‌های ورزشی اعم از قهرمانی (برای شرکت در مسابقات رسمی بین‌المللی دوره‌ای آسیایی و جهانی به عنوان سهمیه فدراسیون‌های مربوطه و مشابه آن) تخصیص نمی‌دهد.

سه تیم نفتی لیگ برتر فوتبال ایران به حراج گذاشته شد

با ابلاغیه صریح تکلیف سه باشگاه فعال در لیگ برتر کاملا نامعلوم به نظر می‌رسد. نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی جم سه تیمی هستند که توسط شرکت‌های تابعه وزارت نفت در سه شهرستان مختلف اداره شدند و بودجه خود را در غالب مسوولیت‌های اجتماعی از آن‌ها دریافت می‌کنند. اما حالا که وزیر نفت چنین دستوری را به کل مجموعه و شرکت‌های تابعه ابلاغ کرده است آینده این سه باشگاه کاملا نامعلوم به نظر می‌رسد.

از آنجا که زنگنه خواستار تعیین مالکیت این سه باشگاه شده، به نظر می‌رسد وزارت نفت دیگر علاقه‌ای به اداره تیم‌های فوتبال ندارد و بنابراین این دستور را باید به منظور پایان نام یک پیشوند همیشگی در فوتبال ایران دانست؛ اینکه دیگر نفتی در فوتبال ایران در هیچ رده ای قرار نخواهد داشت.

وزارت نفت قبل تر هم بدون توجه به مسائل و مخالفت‌ها، این کار را درباره نفت تهران انجام داده و حالا با توجه به شرایط جدید فروش نفت ایران در بازار جهانی، آن را درباره سایر تیم‌های نفتی به اجرا در آورده است. پیشگامی وزارت نفت در این تصمیم البته ممکن است معنای دیگری داشته باشد و آن پایان باشگاهداری دولتی در فوتبال ایران که به شریان‌های نفتی و صنعتی وابسته است. نکته مهم دیگر هم این است که با این دستورالعمل تکلیف سه باشگاه نفتی در رقابت‌های لیگ امسال ناروشن خواهد بود و باید دید این سه باشگاه تا کی به فعالیت رسمی خود در فوتبال ایران (بدون دریافت بودجه) ادامه خواهند داد و این مساله‌ایست که فوتبال لیگ برتر ایران را هم تهدید می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
بهتر بود از تیم های پایتخت شروع کنن. یا مه تیم ها قبل شروع لیگ اینکارو میکردن. بودجه دولتی یا برای همه. یا برای هیچکس
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
ای گفتی دستت طلا
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
کاش این شفاف سازی در همه زمینه ها و برای همه اتفاق بی افتد، نه در مورد خاص..
اگه اینجوری بشه دیگه هیچ تیمی نباید از امکانات دولتی استفاده کنه. همه باید به بخش خصوصی سپرده بشن. این چه دشمنی که با تیمهای جنوبی برداشتن.کل درامد و هستی و نیستی کشور داره از دو استان خوزستان و بوشهر تامین میشه حالا این دوسه تا تیمشون رو هم دارن از هستی ساقط میکنن. این چه ظلمیه اخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
استقلال و پرسپولیس نیازی به بودجه دولتی ندارند فقط حق با حق پخش می توانند به بهترین نحو ممکن ادره کنند
جهت اطلاع برادر عزیزمان اقای همیشه وزیر باید گفت در مقابل ثروت عظیم مناطق نفتی و در امدی که از این مناطق نصیب ایران و .... میشود حمایت سه تیم که شهرهایشان سالیان دراز در محرومیت بسر میبرند در مقابل رقمهای در امدی بسیار ناچیز بوده و اینکه وزارت نفت و شخص وزیر تمایل به کار فرهنگی و تیم داری ندارند جای سوال دارد در ثانی مگر تمام بودجه این تیمها را وزارت نفت پرداخت مینماید؟ چطور دولت و وزارت ورزش حاضرند برای تیمهای استقلال و پرسپولیس خرجهای انچنانی کنند و ازجیب بیت المال بذل و بخشش کنند اونم از بودجه مملکت که همون در امد نفت است اقای وزیر صداش در نمیاد؟ ایشان تیم نفت تهران را نابود کرد الان نوبت نفت مسجدسلیمان - ابادان و پارس جنوبی هست ولی زهی خیال باطل
سام تیم ها را بدین به استانهایی که نماینده ندارن من حاضرم یکیش رو بگیرم خواستین ایمیل بزنین
پاسخ ها
علی
| France |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
چرا بدن؟ مگه تیم صاحاب نداره؟ مگه ما خوشمون میاد تراکتور رو بدن به یه شهر دیگه که الان راضی باشیم تیمی که مال یه ملته و باهاش بزرگ شدن و پیر شدن و عروسی کردن و عزا گرفتن و دو دستی بدن به یه شهری. اگه قرار بر خصوصی شدنه باید بدن به سرمایه دارهای اون شهر و یا اینکه یه سازمان مردم نهادی تشکیل بشه تیم هارو بذاره تو بورس و مردم سهامشو بخرن و تمام.
این آقای وزیر نفت به مسوولیت های اجتماعی ناشی از تصمیمات خود واقف نیست.این تیم های فوتبال آخرین وابستگی های مردم مناطق نفت خیز به ثروتی است که گمان میکنند به آنها تعلق دارد.این آقای وزیر نمی داند که اگر می‌دانست عین این بلا را را بر سر سازمان آب و برق خوزستان، شرکت توانیر و شرکت های زیر مجموعه وزارتخانه هایی که مصدر امورشان بوده است در نمی آورد. آقا ی محترم در وزارت خانه اتان انقدر ریخت و پاش دارید که اگر آنها را جمع کنید نیازی به زخم تازه زدن بر پیکر نحیف ورزش و فرهنگ خوزستان ندارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
من خوزستانی با تیمداری دولتی مخالفم چه نفتی باشه یا هر وزارتی دیگر
در سطح ایران اینقدر بریز و بپاش داریم که هزینه این سه تیم یک هزارم اونها هم نمیشه . سمینارها و کارگاههای به اصطلاح آموزشی که هیچ بار مثبتی هم نداده توسط وزارتخانه های مختلف برگزار و هزینه‌ها ی فراوان رو بدنبال داره این جماعت اصلأ دشمنی عجیبی با مناطق جنوبی دارند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
یعنی نسبت به هزینه های سمینارها و کنفرانس هایی که خودشون خودشونو دعوت می کنند به خودش هم حق ماموریت و حق جلسه می دن هم همین تصمیم را می گیرند؟
والله قسم اگر تیم صنعت نفت که از خانواده و فرزند برای من عزیز تر است منحل یا بلایی سرش بیاد وزارت نفت رو به آتیش می کشیم به این وزیر بی سواد بگید صنعت نفت برای ما فقط یک تیم فوتبال نیست برای ما زندگی، هویت ، نفس و خلاصه کلام همه چیز است .
آقای وزیر نفت میخواد این باشگاهها رو خصوصی کنه تا خرج استخدام نماینده های مجلس بشه مثل دانشگاه نفت که بچه هاش بیکارن اونم میخواست بدا وزارت علوم که نتونست
موقعی که پول هست کیفیت مدیریت معلوم نمی شود حالا که پول نیست معلوم می شود چند مرده حلاجند.
وای وای چه روزی بر سر فوتبال داره میاد ..اینها همه ناشی از مشکلات تحریم میباشد .روزگاری این باشگاها خصوصا نفت ابادان چقدر اهمیت داشت ...وزارت نفت حتا نتونه یک تیم پوشش دهد وا مصیتا..اینهمه نفت و چاه نفت حق یه تیم ئرزشی نداره؟؟؟افسوس ای ش ا ه
من که به عنوان یک بوشهری تقاضا دارم هزینه تیم های فوتبال را بدهند برای ورزش همگانی تا مردم خودشون امانات ورزشی داشته باشند. تیم نمی خوایم‌
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر