کد خبر: ۹۲۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 11 September 2019

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی باید در دستور کار جدی باشد و در این میان مد پیاده روی و دوچرخه سورای نیز نهادینه شود چراکه این امر شاه بیت شهرسازی است.

به گزارش تیترشهر، شهربانو امانی در گفت و گو با تیترشهر با اشاره به وضعیت نامناسب حمل و نقل اتوبوسرانی، اظهارکرد: حمل و نقل عمومی مشکلات بسیاری دارد به این شکل که باید در خصوص آن سرمایه گذاری زیرساختی می‌شد که این امر صورت نگرفت البته تحریم‌ها نیز در این زمینه مزیت بر علت شده است.

وی ادامه داد: بخش مهمی از سازمان اتوبوسرانی درواقع برای بخش خصوصی و خصوصی سازی شده است، بنابراین اگر بخش خصوصی می‌توانست خودرو وارد کند این امر را انجام می‌داد.

افزودن ۱۹ هزار اتوبوس در سراسر کشور

امانی گفت: با توجه به اینکه یارانه بلیت اتوبوس‌ها و بی آر تی‌ها باید داده شود، موضوع تقسیم بندی آن مطرح شد که یک سوم دولت، یک سوم شهروندان و یک سوم شهرداری هزینه آن را پرداخت کند که از سال ۹۷ دولت این امر از سوی دولت انجام شد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: ۱۹ هزار اتوبوس در سراسر کشور قرار است به حمل و نقل عمومی اضافه شود که این پروسه سخت خواهد بود، ولی امیدواریم دولت این امر را تسریع بخشد.

امانی در ادامه افزود: کمک به نوسازی حمل و نقل عمومی با مد اتوبوس و حتی مترو در دستور کار است درواقع این دو حمل و نقل عمومی مکمل هم هستند و نه مترو و نه اتوبوس موجب نادیده گرفته شدن یکدیگر نمی‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از مد‌های حمل و نقل عمومی توسعه اتوبوسرانی است که شورای شهر آن را تایید کرده است ولی به طور کلی علاقه داریم تا ابتدا حمل و نقل عمومی و بعد از آن دوچرخه سواری و پیاده روی را ترویج کنیم.

اجرای " ال آر تی" در دستور کار نیست

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص درآمدزایی با تبلیغات، گفت: در همه کشور‌ها تبلیغات در بدنه خودرو و اتوبوس ها و حتی دیوار مترو درآمدزا است بنابراین اگر این امر در چارچوب در کشور صورت گیرد، شورا از آن حمایت می کند.

امانی در ادامه با اشاره به راه اندازی " ال آر تی"، بیان کرد: اولویت اول در حمل و نقل عمومی با مترو و بی آر تی است، بنابراین ال آر تی و بحث اجرای آن در دستور کار نیست.

وی افزود: توسعه حمل و نقل عمومی باید در دستور کار جدی باشد و در این میان مد پیاده روی و دوچرخه سورای نیز نهادینه شود چراکه این امر شاه بیت شهرسازی است.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
در تهران بعضی ایستگاههای مترو به منظور خاصی احداث شده است، مثل مصلی یا حقانی، اینها هر کدام در نزدیکی محل تجمع مردم می باشند که مسیر پیاده روی ندارند. مثلا مصلی تا سیدخندان یا آرژانتین، حقانی تا ونک و ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
خداپدر آمریکا رو بیامرزه که ما رو تحریم کرد تا شما برای هر ناکارآمدی بهانه ای داشته باشین!!
ناشناس
|
Romania
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
تنها عکس این نوشته گویای مشکلات پیاده روی در تهران هست
دود!

اگزوز تمام اتوبوسها هم به سمت پیاده رو هست
یعنی پشت سر شاگرد هست و همه دود رو میده به سمت پیاده رو خفه میشی تو پیاده رو و سر هیچ خط عابری ماشینها نمیدونن باید وایسن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
در هوای الوده تهران پیاده روی و بخصوص دوچرخه سواری خطرناک است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
پياده رو هاي غير همسطح و بالا پايين كه احياناً چند تا موتور سوار بي فرهنگ هم داخلش موتور سواري مي كنند و چند تا خودرو هم پارك شده ، جون ميده كه توش پياده روي كني و از هواي الوده فيض ببري !!!
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
سامانه سماح آرامکو عربستان اسدالله عسگراولادی رستاخیز علیرضا فغانی علیرضا علیفر شبنم نعمت زاده