بازدید 3420

راه اندازی بازار برتر محرک اقبال به سهام ارزنده بنیادی

کد خبر: ۹۲۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 07 September 2019

کارشناس بازارهای جهانی در خصوص راه اندازی بازار برتر و تاثیر آن بر سهام شاخص ساز گفت: قطعاً این اقدام باید بسیارزودتردر بازار سرمایه انجام می شد در حالیکه دربازار پایه روال کاملا برعکس را شاهد بودیم و با توجه به عقب ماندگی سهم های بنیادی از رشد بازار و ارزندگی آنها، با ورود نقدینگی حرکت خواهند کرد و با توجه به اینکه عمده این شرکت ها شاخص ساز هستند، شاخص کل را نیز در مسیر صعود قرار خواهند داد.

علی دهدشتی در گفتگو با خبرنگار نبض بورس با بیان اینکه طی چند روز اخیر بازارهای جهانی تقویت شده اند در حقیقت شاخص از حمایت خود عبور کرده بود که در حال بازگشت به آن حمایت است و احتمالاً روند همچنان نزولی خواهد بود، ادامه داد: بازارهای جهانی در انتظار نشست بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم گیری در خصوص تعیین نرخ بهره هستند.

وی ادامه داد: در صورتی که فدرال رزرو در نشست آتی خود نرخ بهره را ثابت نگه دارد، این موضوع تاثیر چندانی بر بازارهای جهانی در خواهد داشت ولی چنانچه نرخ بهره کاهش یابد، دلار تضعیف شده در نتیجه طلا و کامودیتی ها تقویت خواهند شد.

علی دهدشتی در خصوص تشکیل بازار برتر و تاثیر آن در حرکت نمادهای شاخص ساز نیز گفت: قطعاً این اقدام باید بسیار در بازار سرمایه انجام می شد، در بازار پایه روال کاملا برعکس را شاهد بودیم و گروهی از سهام غیرشفاف وورشکسته با دامنه نوسان ۱۰ درصدی و برخی نامحدود معامله می شدند و همین موضوع چنین فاجعه‌ای را پیش آورد که قیمت این گونه نمادها حدود ۵ برابر یا بیشتر شود بنابراین قطعاً در صورت تشکیل این بازار بر روند بازار تاثیر مثبت خواهد داشت و بخشی از نقدینگی به سمت نمادهای شاخص ساز حرکت خواهد کرد.

وی درخصوص روند بازار و اینکه شاخص کل از شاخص هم وزن پیشی خواهد گرفت، گفت: نمی‌توان این موضوع را به طور دقیق در شرایط فعلی تحلیل کرد ، پیش بینی این است که هر دو شاخص کل و هم وزن روند صعودی خواهند داشته به هرحال شاخص هم وزن طی فصول گذشته سریعتر حرکت کرده  که نشان دهنده اقبال سرمایه گذاران به سمت شرکت های کوچک بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش معاملات بازار پایه اصولا در شاخص هم وزن محاسبه نمی شود، تصریح کرد: آنچه در بازار پایه اتفاق افتاد این بود که سهم های ورشکسته ای را شاهد بودیم که قیمت آنها چندین برابر شد، در حقیقت اپیدمی جدیدی در بازار شکل گرفته که به جای سمهای فاندامنتال و بنیادی به سمت سهم هایی که بتوانند قیمت آنها را به صورت سفته‌بازی افزایش دهند، گرایش دارد.

دهدشتی اظهار کرد: در حقیقت اقبال بازار به سمت شرکت های کوچک رفته ولی از آن طرف با توجه به عقب ماندگی سهم های بنیادی از بازارو ارزندگی آنها، با ورود نقدینگی حرکت خود را خواهند داشت و با توجه به شاخص ساز بودن آنها در واقع شاخص کل را نیز در مسیر صعود قرار خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار